امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

چند خبر از تحولات فلسطین

پنجشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۳۱ ب.ظ

عضو دفتر سیاسی حماس تأکید کرد: جنبش حماس اهتمام زیادی به موضع ایران در قبال مسئله فلسطین دارد و این مسئله برای ما حائز اهمیت است که تحولات صورت گرفته در منطقه بر موضع تهران در قبال آرمان فلسطین تأثیر نگذارد...

   

   

موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که این جنبش اهتمام زیادی به موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال مساله فلسطین دارد و این مساله برای ما حائز اهمیت است که تحولات صورت گرفته در منطقه بر روی موضع تهران در قبال آرمان فلسطین تاثیر نگذارد.

موسی ابو مرزوق عضو دفتر سیاسی جنبش حماس روز گذشته بر روی صفحه شخصی خود در پایگاه ارتباط جمعی فیس بوک نوشت که «ایران پس از توافق هسته‌ای به بازیگری اصلی در منطقه تبدیل خواهد شد و هیچ دلیلی برای تنش ساختگی در روابط حماس و جنبش جهاد اسلامی با ایران که رسانه ها سعی در دامن زدن به آنرا دارند، وجود ندارد.»

وی افزود توافق هسته‌ای میان ایران و آمریکا بازتاب زیادی بر روی نقشه منطقه خواهد داشت؛ به ویژه که آمریکا اکنون به سمت ایران گرایش پیدا کرده است و آنرا شریک خود در حل بحران ها می داند و دیگر از سیاست های قدیمی خود که بر اساس آنها ایران را "حامی تروریسم"؛ به ویژه در فلسطین معرفی می کرد، دست برداشته است.

ابو مرزوق خاطر نشان کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین با فرصت طلبی درصدد استفاده از این وضعیت برآمد و سازمان آزادی‌بخش فلسطین، احمد مجدلانی عضو کمیته اجرایی خود را به تهران فرستاد تا زمینه سفر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان به این کشور را فراهم کند و از سوی دیگر، تشکیلات رام الله خواستار معرفی سفیر ایران در امان به عنوان سفیر غیرمقیم ایران نزد تشکیلات خودگردان در رام الله شد.

وی تصریح کرد که اوضاع منطقه به سرعت در حال تغییر است و پایدار نیست و تنها چیزی که ثابت است و هرگز تغییر نخواهد کرد، حق ملت فلسطین در سراسر این سرزمین و بازگشت آوارگان فلسطینی به شهر و دیار خود و تنظیم قطب نمای تمامی ملت ها به سمت آن است.

اسیر فلسطینی بار دیگر کما رفت

نهاد امور اسرا و آزادگان فلسطینی با اعلام اینکه محمد علان اسیر فلسطینی بار دیگر به کُما رفته است، تاکید کرد که اداره زندان‌های رژیم اشغالگر و کابینه این رژیم از جمله نتانیاهو مسئول کامل جان این اسیر است، زیرا قصد و نیت رژیم صهیونیستی کشتن علان است.

این نهاد روز گذشته گفته بود که دادگاه عالی اسرائیل با درخواست نهاد امور اسرا و آزادگان فلسطینی مبنی بر آزادی فوری علان موافقت کرده است، اما این تصمیم دیرهنگام و پس از 65 روز اتخاذ شده و مشکلاتی در مغز و اعصاب علان بوجود آمده است و در صورت شهادت وی رژیم صهیونیستی بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد و انتفاضه مردمی برای یاری اسرا آغاز خواهد شد.

آماده باش نظامیان صهیونیست در اطراف غزه همزمان با وخامت حال محمد علان

منابع صهیونیستی امروز پنج شنبه گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با وخامت حال محمد علان اسیر فلسطینی در شهرک‌های اطراف نوار غزه حالت آماده باش اعلام کرده تا با هرگونه شلیک احتمالی موشک از این منطقه به سمت اهداف اسرائیلی مقابله کند.

محمد علان 30 ساله از ساکنان روستای عینبوس در نابلس واقع در کرانه باختری است که از 16 نوامبر 2014 بازداشت شده است و از اواسط جولای گذشته اعتصاب غذای خود در اعتراض به بازداشت اداری را اعلام کرده است.

جهاد اسلامی: پیروزی علان، پیروزی فلسطین و ملت قهرمان آن است

جنبش جهاد اسلامی فلسطین پیروزی محمد علان در قبال رژیم صهیونیستی و به زانو درآوردن این رژیم در برابر خواسته‌های خود را تبریک گفت و تاکید کرد که پیروزی وی، پیروزی برای همه فلسطین و ملت قهرمان آن است.

بر اساس این گزارش، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی پس از گذشت 65 روز از اعتصاب غذای محمد علان با درخواست وی برای پایان دادن به اعتصاب در صورت آزادی فوری موافقت کرد.

از سوی دیگر یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین تعرض نظامیان صهیونیست به شیخ خضر عدنان در جریان برگزاری راهپیمایی همبستگی با محمد علان را محکوم کرد.

شیخ خضر عدنان از رهبران جنبش جهاد اسلامی است که در زندان‌های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده بود و در نهایت نیز این رژیم مجبور به آزادی وی شد.

یورش شهرک نشینان به مسجد الاقصی و بازداشت یک بانوی فلسطینی

نیروهای پلیس رژیم اشغالگر صبح امروز پنج شنبه یک بانوی فلسطینی را در مقابل دروازه های مسجد الاقصی بازداشت کردند و این در حالی است که یورش شهرک نشینان به این مسجد در میان شعارهای الله اکبر حاضرین در آن همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، پلیس رژیم صهیونیستی «خدیجه خویص» بانوی فلسطینی را در زمان حضور وی در باب السلسله یکی از دروازه های مسجد الاقصی بازداشت کرد و این در حالی بود که این بانوی فلسطینی دو روز پیش بازداشت و مسئولان صهیونیست تصمیم گرفته بودند وی را به مدت 60 روز از مسجد الاقصی تبعید کنند.

شاهدان عینی گفتند که 30 شهرک نشین صهیونیست از طریق باب المغاربه و در میان شعارهای الله اکبر نمازگزاران فلسطینی به مسجد الاقصی یورش بردند و در همین راستا مشاجره لفظی بین شهرک نشینان و جوانان فلسطینی رخ داد و نیروهای پلیس رژیم اشغالگر به سمت گروهی از جوانان حمله کردند.

بازداشت 17 فلسطینی در سراسر کرانه باختری

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد و صبح امروز پنج شنبه 15 شهروند فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری بازداشت کردند.

ارتش صهیونیستی افراد تحت تعقیب سرویس های امنیتی این رژیم را بازداشت و برای تحقیق به مقرهای امنیتی آنها انتقال داد.

نظامیان صهیونیستی در شهرک بیت عوا واقع در جنوب الخلیل یک جوان فلسطینی را با حمله به منزل خانواده اش بازداشت کردند و در ورودی این شهرک و برخی ورودی های شهر الخلیل ایست بازرسی برقرار کردند.

منابع محلی همچنین از بازداشت ایمن ابو عرام عکاس یکی از رسانه های گروهی از شهرک بیرزیت واقع در شمال رام الله خبر دادند. وی قبلا نیز به اتهام همکاری با جنبش مقاومت اسلامی "حماس" بازداشت شده بود.

سربازان ارتش صهیونیستی 3 جوان فلسطینی را هم از شهرک کفر قدوم در شرق قلقیلیه بازداشت کردند و به بهانه جستجوی افراد تحت تعقیب مراجع امنیتی وارد منازل تعدادی از شهروندان فلسطینی شدند.

ربوده شدن 4 فلسطینی در رفح مصر

«ایاد البزم» سخنگوی وزارت امور داخلی فلسطین در غزه اعلام کرد که شب گذشته 4 مسافر فلسطینی در حین سفر با اتوبوس در منطقه رفح مصر توسط افراد مسلح ربوده شده و به مکان نامعلوم انتقال داده شده اند.

وی طی اظهاراتی در صفحه فیس بوک نوشت که مسئولان فلسطینی در حال اجرای تماس هایی با مسئولان مصری برای اطلاع یافتن از جزئیات این حادثه هستند.

البزم خواستار تامین امنیت ربوده شدگان و آزادی آنها شد. مسئولان مصر گذرگاه مرزی رفح واقع در مرز نوار غزه را از چهار روز پیش بازگشایی کرده اند تا دانشجویان، بیماران و افراد دارای نیازهای ضروری از این گذرگاه عبور نمایند.

تکذیب خبر استعفای عباس و 7 عضو دیگر کمیته اجرایی ساف

دبیر شورای انقلابی جنبش فتح اخبار منتشر شده درباره استعفای محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و 7 عضو دیگر از کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف" را تکذیب کرد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، امین مقبول با صدور بیانیه ای خاطر نشان کرد که «اگر کسی هم بخواهد از عضویت کمیته اجرایی ساف استعفا دهد، استعفایش را در روز برگزاری نشست شورای ملی فلسطین ارائه می دهد و نه قبل از آن.»

وی افزود:«هر کدام از اعضای کمیته اجرایی اگر نخواهند دوباره نامزد شوند یا به مساله ای معترض باشند، می توانند قبل از برگزاری نشست شورای ملی استعفای خود را اعلام کنند.»

این در حالی است که برخی منابع خبری شب گذشته از استعفای دسته جمعی اعضای کمیته اجرایی ساف و در راس آنها محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان طی روزهای آینده خبر داده بودند.

این منابع خاطر نشان کرده بودند که هدف از این استعفا فراهم کردن شرایط حقوقی برای دعوت به منظور برگزاری نشست شورای ملی فلسطین به منظور انتخاب کمیته اجرایی جدید ساف است و این کار جز با استعفای یک سوم اعضای این کمیته از لحاظ قانونی امکان پذیر نیست.

منابع مذکور تاکید کرده بودند که مساله استعفای اعضای کمیته اجرایی ساف در جلسه مهم روز شنبه کمیته اجرایی ساف صورت خواهد گرفت و زمان ارائه استعفاها در این جلسه مشخص خواهد شد.

بر اساس ماده 14 قانون اساسی ساف، در صورتی که بیش از یک سوم اعضای کمیته اجرایی از عضویت در این کمیته استعفا دهند، باید دعوت به برگزاری انتخابات شورای ملی و انتخاب کمیته اجرایی جدید صورت گیرد.

منبع:تسنیم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی