امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

ویتوریو آریگونی، فعال و خبرنگار ایتالیایی بود که اقدامات تأثیرگذاری را در افشای جنایات رژیم صهیونیستی انجام داد و زندگی خود وقف را حمایت از مردم غزه کرد و سرانجام در این راه به شهادت رسید...

      

      

ویتوریو آریگونی، نویسنده، گزارشگر، وبلاگ نویس و فعال ایتالیایی در 4 فوریه 1975 در منطقه بیسانا بریانزا در نزدیکی شهر میلان ایتالیا به دنیا آمد. 

وی از سال ۲۰۰۷ به عضویت جنبش جهانی همبستگی برای شکستن محاصره غزه (ISM) در آمده بود.

"ویتوریو آریگونی" عضو جنبش جهانی همبستگی (International Solidarity Movement) در سال ۲۰۰۹ همراه با یکی از قایق‌هایی که حامل کمک‌های انسان‌دوستانه بود به غزه وارد شد و در طول اقامتش در این منطقه توانست فعالیت‌های موثری را برای کمک به مردم انجام دهد. 

این فعال صلح طلب ایتالیایی از آن زمان به بعد هرگز به ایتالیا بازنگشت و در یکی از مناطق شمال نوار غزه برای همبستگی با مردم این منطقه تا زمان شهادتش (15 آوریل 2011)اقامت گزید.

آریگونی یک پایگاه اینترنتی را اداره می‌کرد به نام رادیو آریگونی و تجربه‌های خود را از جنگ غزه بین حماس و اسرائیل منتشر می‌کرد.

وی سومین فعال خارجی حامی فلسطین پس از "راشل کوری" آمریکایی و "تام هورن‌دال" انگلیسی است که در یک‌دهه اخیر توسط عوامل رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است. 

ویتوریو جزو اولین فعالان خارجی حامی فلسطین بود که در اگوست سال ۲۰۰۸ میلادی در قالب دو قایق کوچک امداد رسان به اهالی نوار غزه وارد بندر غزه شد. او اولین خارجی فعالی بود که بلافاصله زمانی که از قایق پیاده شد و پاهایش خاک بندر غزه را لمس کرد به درگاه خداوند بزرگ سجده شکر برپا کرد.

پس از آن آریگونی چند روز پس از پایان جنگ ۲۲ روزه غزه (۲۰۰۸ – ۲۰۰۹) با حضور در اولین کشتی همبستگی با مردم غزه که در بندر العریش مصر پهلو گرفت به غزه بازگشت. کشتی‌ای که در بندر العریش مصر پهلو گرفته بود حامل کمک‌های انسان‌دوستانه برای اهالی غزه بود.


فعالیت‌های آریگونی
وی در طول زندگی‌اش همواره مدافع حقوق بشر و نویسنده بسیاری از وبلاگ‌های ضد جنگ بشمار می‌رفت. 

ویتوریو کتابی را تحت عنوان «غزه… وقتی انسانی به آن بنگریم» تألیف و به زبان ایتالیایی منتشر کرد. او تقریبا در تمامی مراسم‌های مربوط به همدردی با خانواده‌های شهدا و اسرای فلسطینی مشارکت داشت.

علاوه بر این وی در تظاهرات‌هایی که به دلیل محروم کردن کشاورزان فلسطینی از حضور در مزارع کشاورزی‌شان توسط اسراییل در حد فاصل بین مرز غزه با فلسطین اشغالی برپا می‌شد، نیز شرکتی فعال داشت. 

او به همراه چند فعال خارجی دیگر به خوبی رنج و مشقت‌های روزانه اهالی غزه را از طریق انتشار گزارشات و مقالاتی در رسانه‌های ایتالیایی و غربی به افکار عمومی جهان انتقال می‌داد.
 کلیپ های ویدیویی ویتوریو از مشکلات مردم غزه و جنایات اسراییل تقریبا برای اکثر فعالان صلح طلب خارجی در جهان منبع خبری موثقی به شمار می‌رفت.

آخرین فعالیت انسان‌دوستانه او بر می‌گردد به کمکی که وی به خانواده ناصر ابو سعید – کسی که همسرش در تجاوز اسراییل به منطقه حجر الدیک در جنوب شهر غزه به شهادت رسید- انجام داد. او به کمک سایر دوستانش منزلی را برای خانواده این شهید تدارک دید.

ویتوریو به دلیل عشق و علاقه‌ای که به فلسطین و مقاومت داشت در دونقطه از دست راستش به سبک جوانان غربی دو موضوع از نمادهای انقلاب فلسطینیان را خالکوبی کرده بود.

 

شهادت آریگونی
سرانجام آریگونی در ۱۴ آوریل ۲۰۱۱ از سوی گروهی موسوم به «صحابی محمد بن مسلمه» ربوده شد. این اقدام تروریستی از طریق پخش تصویری ویدیویی از وی در حال اسارت به اطلاع عموم رسید. ربایندگان مدعی شدند که دولت فلسطین باید تمامی اعضای جماعتی موسوم به توحید و شخصی به نام هشام السعیدنی که در مارس ۲۰۱۱ بازداشت شده بود را آزاد نماید.

هشام السعیدنی، رهبر آل توحید و آل جهاد از شاخه های القاعده است. این شیخ مصری الاصل است که به دلیل اتهام به شرکت در تعدادی حملۀ تروریستی توسط سرویس های امنیتی حماس در غزه بازداشت می شود.

گروهی که توسط آل مقدیسی/آل سیدانی هدایت می شود، پیش از این، ده ها نفر را در حملاتشان علیه اهداف غیر نظامی کشته بودند و آل مقدیسی/آل سیدانی توسط نیروهای مصری به اتهام حملات تروریستی، از جمله حمله به هتل سینا در سال ۲۰۰۶ که طی آن بیست نفر کشته شده بودند، بازداشت شده بودند.

اما جسد ویتوریو پس از چند روز در یکی از خیابان های فرعی شهر غزه پیدا شد. ربایندگان مدعی شده بودند که اریگونی از بلاد کفر به غزه آمده است و قصد ترویج فساد را دارد.

جماعت توحید و جهاد نیز قتل این فعال صلح طلب را اینگونه توجیه کرد که قتل وی نتیجه سرکوب عناصر سلفی در نوار غزه توسط حماس بوده است.

قتل ناجوانمردانه این فعال صلح‌طلب ایتالیایی موجی از خشم و نفرت در بین اهالی غزه، دولت منتخب فلسطینی و ایتالیا و همچنین اتحادیه اروپا به‌وجود آورد و شمار زیادی از فلسطینی‌ها بلافاصله پس از انتشار خبر قتل وی در میدان مرکزی شهر تحصن کردند.

قتل آریگونی پس از آن اتفاق افتاد که کاروان امدادرسانی آزادی ۲ اعلام کرده بود که در سالروز حمله کماندوهای رژیم صهیونیستی به کاروان آزادی و شهادت ۹ فعال صلح ترکیه، این کاروان عازم غزه خواهد شد. 

در همین راستا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع سفرای خارجی در تل آویو از آنها خواست تا از کشورهای متبوع خود بخواهند اعزام کاروان‌های امدادرسانی به غزه را متوقف کنند.

ناظران سیاسی معتقدند این اقدام که با خواست رژیم صهیونیستی کاملا همسویی داشت با هدف ایجاد رعب و وحشت در بین فعالان خارجی حامی فلسطین صورت گرفته است تا از این طریق مانع از حضور آنان در نوار غزه و شکستن محاصره این منطقه شوند.


علت قتل ویتوریو آریگونی در نشریه فرانسوی موندیلیزاسیون
فیلیپو فورتوناتو پیلاتو در مقاله‌ای در نشریه فرانسوی موندیلیزاسیون می‌نویسد: "هیچ کس نمی‌تواند این اعتقاد را از ذهن ما بزداید، حتی اگر امروز دلیل محرزی در دست نداشته باشیم، ولی سرانجام ثابت خواهد شد که مرگ ویتوریو محصول عمل کرد سرویس های اسرائیلی بوده است که در «شبکه سایه» القاعده که در واقع وجود خارجی ندارد نفوذ کرده‌اند؛ زیرا، باید بدانیم که وقتی نام القاعده مطرح می‌شود، باید آن را سیا بخوانیم و موساد تلفظ کنیم. 

...حالا چرا و به چه علتی، این گروه سایه که با حماس اختلاف دارد، یک ایتالیایی را به عنوان عامل فشار برای آزادی زندانی هایشان در غزه انتخاب می کند؟ این واقعه معقول به نظر نمی رسد. آنها برای اعمال فشار باید نمایندگان دولت غزه یا نمایندگان اسلامی نزدیک به حماس را گروگان می گرفتند؛ و یا یک ایتالیایی را برای آزادی سازی زندانیان اسلامی- سلفی گرا در زندان های ایتالیایی به گروگان می‌گرفتند. تمام این عملیات گروگان گیری به همان اندازه معنی دار است که گروگان گرفتن یک آلمانی برای درخواست آزادی یک چینی در زندانهای چین."

وی در ادامه می‌نویسد: حال باید پرسید که چرا با تمام مبارزین بین‌المللی حاضر در غزه، باید مشخصا ویتوریو آریگونی را به گروگان بگیرند؟ برای پاسخ به چنین پرسشی باید کمی به گذشته بازگردیم. ویتوریو بر خلاف مبارزین بریتانیایی، فرانسوی و دیگران، تنها شاهد ایتالیایی طی دوران «سرب سخت» بود؛ خیلی چیزها را دیده بود، و در حال بازگویی خیلی چیزها به ایتالیایی بود. مطالبش را در رسانه‌ها و اینترنت منتشر می کردند. ولی باید دانست که پیش از این صهیونیست‌ها حکم مرگ او را اعلام کرده بودند که از آغاز سال ۲۰۰۹ اطلاعیه شان را روی امواج فرستادند.


تعیین جایزه برای دستگیری عاملان قتل فعال ایتالیایی
 در پی قتل اریگونی، دولت منتخب فلسطین به نخست‌وزیری "اسماعیل هنیه" برای دستگیری عاملان ترور "ویتوریو اریگونی" فعال صلح‌طلب ایتالیایی جایزه تعیین کرد و پلیس فلسطین در غزه، به منظور سرعت بخشی به دستگیری عاملان قتل اعلام کرد که به افسران و افرادی که به دستگیری قاتلان اریگونی کمک کنند، جایزه نقدی اعطا می‌کند. 

در گزارش پلیس، از جمله افراد تحت تعقیب یک تبعه اردنی به نام "عبدالرحمن محمد البریزات" در قیافه‌های مختلف بود.


سرانجام عاملان ترور اریگونی
پلیس فلسطین در غزه پس از گذشت چند روز از تعقیب عاملان ترور اریگونی، در ۲۰ آوریل ۲۰۱۱ آنها را در منزلی در اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه محاصره کرد که در این عملیات "عبدالرحمن البریزات " تبعه اردنی یک بمب به سمت هم‌دستان خود "محمود السلفیتی" و "بلال العمری " پرتاب کرد که هر دوی آنها را زخمی کرد و پس از آن نیز به سمت خود تیراندازی کرد.

العمری نیز در اثر جراحت کشته شد و چند نیروی پلیس نیز زخمی شدند.

پس از صدور حکم حبس ابد برای فعالان سلفی متهم به قتل اریگونی، دادگاه عالی نظامی در غزه  با درخواست تجدید نظر حکم محمود سلفیتی و تامر حساسنه موافقت کرد و حکم آنان را از حبس ابد به پانزده سال زندان کاهش داد.

"محمد زقوت " از وکلای این متهمان گفت :حکم باید بیش از این مشمول تخفیف می شد؛ اما به پانزده سال کاهش پیدا کرد.


خیابانی به نام فعال ایتالیایی در غزه 
دولت منتخب فلسطین، به پاس تلاش‌های فعال صلح‌ ایتالیایی خیابانی در غزه به نام وی نامگذاری کرد.

"محمد عوض " وزیر امور خارجه و برنامه‌ریزی دولت منتخب فلسطین گفت که اریگونی یکی از شهدای ملت فلسطین است و قرار است به عنوان تقدیر از تلاش‌های وی خیابانی در غزه به نام وی نام‌گذاری شود.

امسال نیز مردم غزه برنامه‌های مختلفی به منظور گرامی‌داشت سومین سالگرد شهادت ویتوریو آریگونی ترتیب داده‌اند؛ از جمله:
۱) تجمع در محل یادمان "ویتوریو آریگونی" در خان یونس و ملاقات با کشاورزانی که ویتوریو به آنها کمک می کرد.
۲) تجمع در "انجمن جوانان" در بیت لاهیا برای شرکت در مراسمی که کودکان این مرکز به افتخار این شهید ترتیب داده‌اند.
۳) برگزاری جشنواره ملی یادمان "ویتوریو آریگونی؛ فرزند فلسطین" در غزه
۴) روشن کردن شمع در بندر غزه با حضور ماهی‌گیران

در ایتالیا و دیگر نقاط دنیا نیز حامیان فلسطین یاد این شهید را گرامی داشته و خواهند داشت و برای پایان اشغالگری و جنایات رژیم صهیونیستی تلاش خود را ادامه خواهند داد. 

پیام ویتوریو به گوشه و کنار جهان رسیده است و خون این شهید، نابودی رژیم غاصب را تسریع خواهد کرد؛ انشالله

منبع:جبهه جهانی مستضعفین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی