امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

رزق که به جنبش انصار الله نزدیک است، با بیان اینکه عربستان بحاح را معاون دوم «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور فراری یمن معرفی کرده است، گفت: واقعیتی که عربستان را به تنگ آورده، ادامه مقاومت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در برابر جیره خواران در مناطق متعدد یمن و متحمل شدن ضربات دردناک از سوی آنان است....

«حمید رزق» نویسنده و کارشناس مسائل سیاسی یمن در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم گفت: متجاوز سعودی با فرود آوردن خالد بحاح در فرودگاه عدن به دنبال تثبیت پیروزی سیاسی است.(لینک مصاحبه)

رزق که به جنبش انصار الله نزدیک است، با بیان اینکه عربستان بحاح را معاون دوم «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور فراری یمن معرفی کرده است، گفت: واقعیتی که عربستان را به تنگ آورده، ادامه مقاومت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در برابر جیره خواران در مناطق متعدد یمن و متحمل شدن ضربات دردناک از سوی آنان است.

حمید رزق نویسنده و تحلیلگر یمنی

وی با بیان اینکه در گزینه های آینده اوضاع برای عربستان دگرگون خواهد شد، تصریح کرد: هر چند عربستان با استفاده از رسانه ها در تلاش است روند امور در عدن را با ثبات جلوه دهد، اما واقعیت چیز دیگری است، از همین رو طبیعی است که آل سعود در صدد برآیند همه چیز را تحت کنترل خود نشان دهند.

رزق تاکید کرد:هر چند سعودی ها بعضی مناطق عدن را در اختیار دارند اما اخبار مبنی بر اینکه بحاح پس از نیم ساعت عدن را ترک کرد، نشان می دهد که عربستان در آشفتگی و نگرانی به سر می برد.

وی با اشاره به بروز نشانه های تکاپوی جدایی طلبانه بین اعضای حزب الاصلاح و افراد مسلح وابسته به منصور هادی که در خدمت پول عربستان هستند، گفت: بازگشت بحاح در چارچوب تلاش برای تقویت تلاش های قبلی عربستان مبنی بر تایید پیروزی میدانی در عدن جا دارد، به  گونه ای که با این کار می کوشد اینگونه القا کند که می تواند اهداف خود را تحقق بخشد اما به یاری خداوند آمادگی ها و گزینه های آینده اوضاع را برای دشمن دگرگون خواهد کرد.

این کارشناس سیاسی یمنی در ادامه در مورد بازگشت بحاح به عدن که با آب و تاب رسانه‌های سعودی همراه بود، گفت: بازگشت وی نه معجزه است و نه می توان اقدام عربستان و امارات متحده عربی در انتقال غیرقانونی بحاح به برخی مناطق عدن را پیروزی دانست و آنان می توانستند وارد مکلا یا سیئون و یا المهره شوند و در هر حال همه این موارد عادی و طبیعی است اما هدف از همه این اقدامات ادامه سرو صدا و جشن رسانه ای است که چندی پیش با اعلام تسلط بر عدن آغاز شد.

وی تاکید کرد: روشن است که عربستان با استفاده از تمام ابزارهای خود ناتوان مانده است و تلاش دارد نوعی پیروزی و تحقق دستاورد را به افکار عمومی القا کند مبنی بر اینکه «جیره خوار» خود را به عدن بازگردانده است.

رزق افزود: اما چیزی که غیر طبیعی است، اینکه اطراف بحاح را سربازانی فراگرفته اند که چهره های خود را پوشانده‌اند و همین نشان دهنده نیاز جبهه دشمن به تصویرسازی و رسانه‌ای کردن موضوع تحت هر شرایط است.

وی سپس این سوال را مطرح کرد که بحاح و هادی و دیگران هنگامی که در صنعاء و نه در برخی مناطق عدن بودند، چه کردند؟ آیا عربستان خواهد توانست به منظور حفظ و نگاه داشتن جیره خواران خود یمن را استعمار کند تا آنان بار دیگر پا به فرار نگذارند؟

رزق تاکید کرد به شما قول می‌دهم که آنان اگر به دام ارتش و کمیته های مردمی نیفتند، بار دیگر فرار خواهند کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی