امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

 خبرگزاری تسنیم: حریری با اجرای تازه ترین دستور آل سعود که از سوی بندر بن سلطان برایش صادر شد، شمشیر را علیه ایران و حزب الله از رو بست و به دستور اربابان سعودی خود، برای شعله ور کردن آتش فتنه مذهبی در لبنان عزم خود را جزم کرد...  

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در گام خطرناکی که منعکس کننده اصرار سازمان اطلاعات سعودی برای منفجر کردن اوضاع لبنان در همراهی با طرح اسرائیلی علیه حزب الله به شمار می رود، سعدالدین الحریری نخست وزیر اسبق لبنان که رهبری جریان المستقبل را بر عهده دارد، آنچه را مقاومت بر ضد اشغالگری ایران در لبنان خواند، اعلام کرد تا همسویی وی و متحدانش با رژیم صهیونیستی علیه مقاومت به رهبری حزب الله بیش از پیش نمایان شود.

حریری که ریاض پایتخت عربستان را مقر اقامتی خود قرار داده تا دستوراتی که بندر بن سلطان رئیس سازمان  اطلاعات سعودی برایش صادر می کند، بهتر اجرا کند، شمشیر را علیه حزب الله از رو بست و به دستور اربابان سعودی خود، جنگ خود علیه حزب الله را با هدف شعله ور کردن آتش فتنه مذهبی در لبنان علنی کرد.

سخنان جنگ افروزانه سعد  الحریری را نهاد المشنوق از اعضای جریان المستقبل در مراسم تجلیل از شخصیت های رسانه ای لبنان به نیابت از وی بیان کرد که در برخی رسانه های لبنان منتشر شد.

حریری در توجیه جنایت تروریست های تکفیری خطاب به رهبری حزب الله گفته است می گویی که نبردتان در کنار نظام سوریه مانع ارسال خودروهای بمب گذاری بیشتری به لبنان شده است، آیا از خودت پرسیده ای یا کسی از تو پرسیده چرا پیش از آنکه با افتخار نقش نظامی خود را در جبهه نظام سوریه ضد مردمی که خواهان آزادی است، اعلام کنید، خودروهای بمب گذاری شده تکفیری در لبنان وجود نداشت؟

حریری در موضع گیری آشکاری به دنباله روی خود از رژیم آل سعود و وفاداری به حاکمان عربستان اقرار کرده و از سیاست های ویرانگر و مرگبار آنها در منطقه دفاع کرده و در ادعایی جالب گفته است : عربستان به وحدت مسلمانان و اتحاد جوامع عرب و ثبات و صلح و  امنیت لبنان اهتمام نشان می دهد! وی به تکرار اتهامات گذشته علیه ایران پرداخت و مدعی شد که ایران برای ایجاد شکاف میان مسلمانان تلاش و از خون لبنانی ها و سوری ها و فلسطینی ها و عراقی ها و بحرینی ها و یمنی ها به عنوان برگ های برنده در مذاکرات با شیطان بزرگ استفاده می کند.

حریری در ادامه در تلاش برای منحرف کردن افکارعمومی منطقه و لبنان از وجود دشمن خطرناک و قسم خورده ای به نام رژیم صهیونیستی، تلاش کرد ایران حامی مهم ملت و مقاومت و ارتش لبنان در برابر اشغالگران قدس را دشمن لبنان معرفی کرده و با نادیده گرفتن حملات و تهدیدهای مستمر صهیونیست ها علیه لبنان که همچنان بخش های از این کشور را در اشغال خود دارند، مدعی شده است " زمان آن رسیده است تا اعلام کنیم که ما بر ضد اشغالگری انقلابی ایران در لبنان و سلطه بر تصمیمات سیاسی و تمام جزئیات نظام دموکراتیک ما مقاومت خواهیم کرد و همانطور که نظام قیمومیت سوریه را از لبنان اخراج کردیم، نظام اشغالگری انقلابی ایران را هم اخراج خواهیم کرد"

حریری رهبری جریان المستقبل را با پول های اهدایی آل سعود برعهده دارد و تمام امکانات جریان متبوع خود را برای گشودن جبهه سیاسی و رسانه ای تبلیغاتی علیه حزب الله و جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته است و دعوت وی برای آنچه مقاومت خوانده، یک دعوت خطرناک و مجوز حمایت گسترده از جریان وهابی سلفی تکفیری مسلحی است که شیخ الاسیر در طرابلس سرکردگی آن را به عهده دارد و پس از سیطره ارتش لبنان بر مناطق تحت سلطه اش در شهر طرابلس به اردوگاه عین الحلوه گریخته است.

دعوت حریری به آنچه مقاومت علیه ایران خوانده است، به مثابه بیانیه شماره یک برای شعله ور کردن آتش جنگ مذهبی و طایفه ای به شمار می رود که  البته وی تا کنون در اجرای چنین توطئه ای در لبنان به سبب وجود رهبران سنی عاقل و دوراندیش ناکام مانده که مزدوری حریری برای آل سعود را محکوم کرده اند. عامل دیگر که فرصت را از حریری برای منفجر کردن اوضاع و افروختن آتش جنگ مذهبی میان شیعیان و اهل سنت در لبنان گرفته است، درایت بالای رهبران حزب الله در گرفتن فرصت از رژیم سعودی برای بهره برداری از حریری جوان در به راه انداختن جنگ طایفه ای به نفع رژیم صهیونیستی است.

یک شخصیت مسیحی 14 مارس : اگر سنی می شدم، جهادی می شدم، جنایات تکفیری ها قابل توجیه است!

سامی الجمیل از شخصیت های همسو با رژیم صهیونیستی و عربستان در لبنان ماهیت خطرناک خود را آشکار کرد وقتی گفت اگر سنی بود، جهادی(تکفیری) می شد تا با حزب الله مقابله کند. نماینده حزب الکتائب از گروه های وابسته به جریان 14 مارس در آشکار کردن حمایت خود از تکفیری ها در لبنان و نفوذ آنها به کشور، خود را در تنگنا و دشواری ندید . از نظر وی همانند حریری، حزب الله مسئول اول و آخر تروریسم جریان افراطی و تندروی است که کشور را هدف قرار داده است. وی هم همانند حریری ادعا کرده است اگر دخالت حزب الله در سوریه نبود، تکفیری ها هم ظاهر نمی شدند.

سامی الجمیل در گفت و گو با شبکه OTV به صراحت جنایات تکفیری هایی را که در لبنان از منطقه ای به منطقه دیگر در حرکت هستند، توجیه کرد که آخرین جنایت تکفیری ها حمله به ارتش در صیدا و انفجار در روستای صبوبا در بقاع بود.

این شخصیت مسیحی هم همانند حریری هرگز از عاملان به راه افتادن موج تکفیری ها و جنایات آنها انتقاد نکرد و  تنها دغدغه اش همانند سعد، متهم کردن حزب الله است.

الجمیل در این گفت و گو، عملیات تسلیحاتی و حمایت عربستان از گروه های تکفیری در لبنان و سوریه و اطلاعاتی را که بر وجود بیش از سه هزار جنگجوی لبنانی از جماعتی که اقدامات تروریستی آنها در سوریه توجیه می شود، نادیده گرفت .

وی در حالی مدعی شد که اگر حزب الله در سوریه دخالت نمی کرد، حملات تروریستی تکفیری هم در لبنان رخ نمی داد که انفجار عین علق را که در سال 2007 رخ داد و حوادث اردوگاه نهرالبارد در همان سال را نادیده گرفت، وی اولین نبرد ارتش لبنان با افراط گرایی یا بر اساس گزارش دادستانی لبنان با یک گروه تروریستی به نام جماعت تکفیر و هجرت در شب سال نو 2000 در جرود در شمال لبنان را از یاد برد. الجمیل همچنین انفجار اتوبوس هایی را که نظامیان لبنانی را بین سال های 2008 و 2009 حمل می کرد و در آن زمان یک تروریست به نام عبدالغنی جوهر متهم شد، تمام این جنایات را موجی از تحرکات افراطی انجام داد که پیش از وقوع بحران سوریه در سال 2011، خاک لبنان را هدف قرار داد و شاید وی حمله به  الاشرفیه در سال 2005 را فراموش کرده است، آیا در آن زمان حزب الله و سوریه در این اقدامات مشارکت داشتند.

احمق فرض کردن افکارعمومی و کسانی که روند جریان افراطی را که تمام منطقه را در برگرفته است، دیگر سودی ندارد، حقیقت مثل آفتاب روشن است و هیچ بحثی در این زمینه وجود ندارد.

در مقابل، الجمیل مسیحی که حتی کشتار مسیحیان به دست تروریست های تکفیری مورد حمایت اربابان حریری را نادیده گرفته است، اشتیاق خود را برای ترسیم چهره زیبا از سعدالحریری نشان داد و البته از وی و جریانش هر گونه شبهه و تردید دست داشتن در طرح حمایت از به  اصطلاح جهادی ها را دور کرد، انگار نه انگار که عمه حریری، بهیه تیمی از وکلا را برای دفاع از قاتلان ارتش لبنان در صیدا مامور کرده و رئیس فراکسیون پارلمانی اش(فواد سنیوره) شب و روز از شیوه این قاتلان حمایت می کند.

ادعاهای جدید سعدالحریری علیه ایران و حزب الله بی ارتباط با شکست های پیاپی تروریست های تکفیری در سوریه نیست، چرا که رئیس جریان المستقبل و طرف های همسو در قالب جریان 14 مارس از ابتدای بحران سوریه در کنار گروه های تروریستی مسلح در سوریه قرار گرفتند و همچنان هم از آنها به شیوه های مختلف حمایت می کنند.

تشدید تحرکات سعودی ها علیه حزب الله، سوریه و ایران به عنوان مهمترین اضلاع محور مقاومت که افرادی مانند سعدالحریری و دیگر شخصیت های جریان 14 مارس به عنوان بازوی آل سعود در داخل لبنان، مسئولیت اجرای طرح های این رژیم علیه مقاومت به رهبری حزب الله و حامیان آن به ویژه ایران را برعهده دارند، در حالی است که مقامات آمریکا و اروپایی چندی است به این نتیجه و باور رسیده اند که طرح هایشان برای سرنگونی بشار اسد نه تنها شکست خورده است، بلکه نگرانی شدیدی غربی ها را از پیامدهای وحشتناک بازگشت هزاران تروریست تکفیری با ملیت غربی به کشورهایشان به دنبال داشته است و حضور تروریست های تکفیری در سوریه که برخی گزارش ها از حضور هزاران نفر از 80 کشور پرده برداشته اند، حتی سبب شده است که بنا به برخی گزارش ها غربی ها به همکاری اطلاعاتی با دولت سوریه برای سرکوب تروریست های تکفیری روی بیاورند و به ویژه منصرف شدن آمریکا از دخالت نظامی در سوریه، سعودی ها را به شدت آشفته و عصبانی کرده است .

آل سعود هنوز متقاعد نشده اند یا نتوانسته اند این حقیقت را هضم کنند که توطئه های آنها با وجود تمام امکانات و پول ها و تروریست های مزدوری که برای به زانو درآوردن دولت سوریه به کار گرفتند، به شکست انجامیده است، سعودی ها نتوانسته اند درک کنند که دیگر همانند گذشته قادر به ایفای نقش سیاسی در منطقه نیستند و دوران سلطه طلایی آنها را خون های به ناحق ریخته شده از سوی مزدوران آنها پایان داده است، با این حال جنون سیاسی آل سعود سبب شده است تا تصمیم بگیرند که حتی به تنهایی با شمشیر تروریسم خود و همپیمانی آشکار با رژیم صهیونیستی، شکست خورده از صحنه نبرد با سوریه و متحدانش خارج نشوند، نکته که سفیر آل سعود در انگلیس هم به آن اشاره کرده بود که سعودی ها همچنان به حمایت های همه جانبه خود از گروه های مسلح در سوریه حتی به تنهایی ادامه خواهند داد. با این حال حاکمان سعودی فراموش کرده اند که ارتش سوریه که توانسته است جنگ جهانی را با شکست روبرو کند، قادر به نابودی تروریست های مزدور وهابی مورد حمایت آل سعود هم خواهد بود به ویژه با توجه به اینکه با کنار رفتن پرده های گمراه سازی و فریبکاری رسانه ای و خالی شدن صحنه نبردها از افراد فریب خورده سوری، فقط خائنان و  تروریست های بیگانه مانده اند تا به نیابت از آل سعود با ارتش سوریه بجنگند که تحولات میدانی اخیر سوریه هم از ناکامی های مستمر این مزدوران حکایت می کند .

آل سعود و مزدورانی همچون سعدالحریری و دیگر سران جریان 14 مارس در حالی همچنان بر حمایت خود از گروه های برهم زننده امنیت و ثبات سوریه اصرار می ورزند و البته برای فریب افکارعمومی در رسانه های دروغ پراکن خود اشک تمساح برای مردم سوریه می ریزند که بیشتر کشورهای حامی تروریست ها به شکست خود اذعان کرده و به حمایت تسلیحاتی خود از آنها پایان داده اند که البته جامعه جهانی و محاکم بین المللی باید سریعا برای محاکمه حامیان گروه های تکفیری وهابی که وحشیانه ترین جنایات را در حق مردم سوریه مرتکب شده اند و از سربریدن و مثله کردن اجساد و دریدن شکم زنان باردار هم ابایی ندارن، وارد عمل شوند، چرا که واقعیت های میدانی سوریه نشان می دهد شکست نهایی در انتظار تروریست های تکفیری است، هر چند آل سعود همچنان حاضر نیست این واقعیت تلخ یعنی شکست تمام طرح های ویرانگر خود را بپذیرند و با جنون بی سابقه همچنان بر کشتار مردم و ویرانی بیشتر سوریه اصرار می ورزد.

منبع : تسنیم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی