امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

پشت‌ پرده اصرار تل‌آویو بر مجازات قتل کودک

پنجشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۱ ق.ظ

ماجرایی در پشت پرده اصرار مقامات صهیونیستی برای مجازات عاملان کودک‌ سوزی در کرانه باختری، نهفته است که با موجودیت این رژیم سروکار دارد و آن را به خطر انداخته است....

سوختن یک نوزاد ۱۸ ماهه فلسطینی در کرانه باختری باعث شد پرده از ماجرایی برداشته شود که پیشتر مقامات صهیونیستی می‌کوشیدند بدون سر و صدا آن را مدیریت کنند.

جمعه گذشته دو یهودی افراطی با پرتاب کوکتل مولوتف به منازل فلسطینی‌ها، خانه و زندگی آنها را به آتش کشیدند و باعث جان باختن یک نوزاد فلسطینی شدند. به دنبال این اتفاق، مقامات رژیم صهیونیستی در اقدامی نادر هم‌پای جامعه بین‌المللی به انتقاد از این حرکت افراطی پرداختند و آن را محکوم کردند.

مقامات ارشد صهیونیستی حتی پا را فراتر گذاشتند و قول مجازات عاملان این جنایت را دادند تا جاییکه حتی «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز گذشته (سه‌شنبه) دستور بازداشت اداری (موقت) یهودیان افراطی مظنون به اقدام تروریستی را بدون نیاز به حکم قضایی و پیش از تفهیم اتهام صادر کرد. بازداشت اداری تاکنون تنها در مورد فلسطینی‌هایی که توسط پلیس اسرائیل دستگیر می‌شدند، به اجرا گذاشته می‌شد.

در حالی که سازمان‌های ترور یهودی در اوایل دهه گذشته به دنبال تیراندازی به خودروهای فلسطینی‌ها بودند، تروریست‌های یهودی جدید به دنبال اهدافی هستند که آنها را «انفجاری» توصیف می‌کنند؛ اهدافی مثل مسجد‌الاقصی

یعلون در همین رابطه گفت: «برنامۀ ما مبارزه با تروریسم یهودی است و مدارایی در کار نخواهد بود. این یک مبارزه برای تصویری است که از کابینه ارائه می‌دهیم و در این راه کوتاه نخواهیم آمد. کابینۀ اسرائیل تصمیمات مهمی گرفته که از آن جمله می توانم به عملیات برخورد شدید و بازداشت اداری مظنونین اشاره کنم».

بعد از آن بود که سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل «شین‌بت»، اعلام کرد، «میر اتینگر» رهبر تندروهای یهودی در ارتباط با به آتش کشیدن خانه یک فلسطینی در شمال کرانه باختری و جان باختن یک نوزاد فلسطینی بازداشت 

آنچه صهیونیست‌ها را به فکر راه چاره انداخته، اطلاع از این موضوع است که آنها این روزها، اهداف بلندپروازانه دیگری در سر دارند؛ اهدافی مانند «بی‌ثبات‌ کردن اسرائیل» و «سرنگون کردن کابینه رژیم صهیونیستی» تا بتوانند رژیم جدیدی بر مبنای قانون یهودی «هالاخا» که مجموعه قوانین شریعت یهود است، تاسیس کنند

شده است! وی که میر اتینگر نام دارد، نوۀ میرکاهان، خاخام افراطی یهودی است که «اتحادیۀ دفاع یهود» و همچنین حزب «کاخ» را به منظور حمله به فلسطینی‌ها و اخراج اعراب از اراضی اشغالی به راه انداخته بود. 

علاوه بر میر اتینگر، دو تن دیگر از رهبران گروه‌های افراطی یهودی به نام های «موردخای میر» و «اویاتار سالونیم» نیز در شمال کرانۀ باختری دستگیر شدند. طبق قوانین بازداشت اداری، این افراد تا زمان برگزاری دادگاه و صدور حکم در زندان به سر خواهند برد که مدت آن می تواند شش ماه یا بیشتر باشد.

نکته قابل تامل در تمامی خبرهای مربوط به این بازداشت‌ها این بود که رسانه‌های اسرائیلی همگی به اتفاق هم این اقدامات را به ماجرای سوختن نوزاد فلسطینی در آتش گره زدند و کوشیدند رژیم صهیونیستی را در صف مقدم مبارزه با «تروریسم» چه از طرف «یهودی»‌ باشد چه «مسلمان» جلوه دهند.

این نخستین بار نیست که فلسطینی‌ها قربانی آتش خشم و تعصب یهودی‌های افراطی می‌شوند. سال گذشته نیز گروهی از یهودیان افراطی محمد ابوخضر نوجوان ۱۶ ساله فلسطینی را زنده زنده در آتش سوزاندند و به‌رغم قول بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای مجازات عاملان این اتفاق، آب هم از آب تکان نخورد. از طرفی، رژیم صهیونیستی خود ید طولایی در کشتار زنان و کودکان فلسطینی به بهانه مقابله با نیروهای حماس دارد. سئوال اینجاست که چرا این بار سوختن یک کودک فلسطینی به دغدغه مقامات صهیونیستی تبدیل شده و آنها می‌خواهند با این پدیده مقابله کنند. روزنامه «هاآرتص» چند روز پیش مطلبی را منتشر کرد که پشت پرده همه این بازداشت‌ها و دستگیری‌ها را افشا ساخت. این روزنامه اسرائیلی در مطلبی نوشت، عاملان کودک‌سوزی جمعه گذشته، راستگرایان افراطی هستند که وابسته به یک گروه ایدئولوژیک‌اند که مساجد، کلیساها و منازل فلسطینی‌ها را طی سال گذشته تخریب کرده‌اند.

* ماجرای اصلی چیست؟‌

اما ماجرا از چه قرار است؟ ریشه این حرکت‌های افراطی به زمانی باز می‌گردد که «آریل شارون» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی با خروج این رژیم از غزه و تخلیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین این باریکه در سال ۲۰۰۵ موافقت کرد. بعد از آن بود که جنبش‌های یهودی خشنی تشکیل شدند تا کابینه و نیروهای امنیتی را از تخلیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین باز دارند.

در واقع، شهرک‌نشینان این سیاست را در پیش گرفتند که هر زمان شهرک‌نشینان از هر جایی بیرون رانده شدند، چه شهرک باشد چه اتوبوس، فلسطینی‌ها و نیروهای امنیتی صهیونیستی باید «هزینه» آن را بپردازند و به این ترتیب شد که اسم حرکت آنها «برچسب قیمت» یا همان «هزینه» نام گرفت.

در ابتدا، اهداف آنها، صرفا خودروها و منازل روستاهای فلسطینی بود و قصد آسیب زدن به افراد را نداشتند. اما بعدها به این نتیجه رسیدند که آتش‌زدن مساجد کاری قدیمی است و آنها به رویکرد گسترده‌تری نیاز دارند. شاید به واسطه همین دیدگاه بود که در سال ۲۰۱۳، مهاجمان آسیب‌های زیادی به مساجد و کلیساها در کرانه باختری و اراضی اشغالی وارد کردند و همزمان نیز تلاش کردند به اعراب نیز جراحت وارد کنند.

از آن زمان نیز تغییر ایدئولوژیکی در این گروه از یهودیان رخ داد و آنها چارچوب جدیدی را برای حمله به فلسطینی‌ها 

به نظر می‌رسد جنجالی که بر سر سوختن کودک فلسطینی به پا شد، بستر مناسبی را فراهم کرده تا نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به بهانه مبارزه با تروریسم و پیگیری جنایتی که در حق یک خانواده فلسطینی (!) صورت گرفته، در واقع، خواسته اصلی خود را که همان ریشه‌کن کردن هر گونه فعالیت علیه موجودیت خود در اراضی اشغالی است، به کرسی نشاند

و نهادهای مذهبی تعریف کردند. تغییر خطرناک دیگری که در این گروه از یهودیان افراطی به وجود آمد، توجیه کشتار اعراب در حمله به خانه‌ها و نهادهای مذهبی بود.

در حالی که سازمان‌های ترور یهودی در اوایل دهه گذشته به دنبال تیراندازی به خودروهای فلسطینی‌ها بودند، تروریست‌های یهودی جدید به دنبال اهدافی هستند که آنها را «انفجاری» توصیف می‌کنند؛ اهدافی مثل مسجد‌الاقصی، تخریب مساجد و کلیساها و حمله به غیریهودیان.

اما هیچ کدام از اینها عامل به جنب وجوش افتادن مقامات رژیم صهیونیستی برای مقابله با اقدامات افراطی این گروه از یهودیان نبوده است. به نظر می‌رسد آنچه صهیونیست‌ها را به فکر راه چاره انداخته، اطلاع از این موضوع است که آنها این روزها، اهداف بلندپروازانه دیگری در سر دارند؛ اهدافی مانند «بی‌ثبات‌ کردن اسرائیل» و «سرنگون کردن کابینه رژیم صهیونیستی» تا بتوانند رژیم جدیدی بر مبنای قانون یهودی «هالاخا» که مجموعه قوانین شریعت یهود است، تاسیس کنند.

آژانس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به «شین‌بت» از سال گذشته از این موضوع مطلع شده و این گروه‌ها را به شدت تحت نظر گرفته است و به نظر می‌رسد جنجالی که بر سر سوختن کودک فلسطینی به پا شد، بستر مناسبی را فراهم کرده تا نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به بهانه مبارزه با تروریسم و پیگیری جنایتی که در حق یک خانواده فلسطینی (!) صورت گرفته، در واقع، خواسته اصلی خود را که همان ریشه‌کن کردن هر گونه فعالیت علیه موجودیت خود در اراضی اشغالی است، به کرسی نشاند و در این میان، چه دستاویزی بهتر از سوختن نوزادی ۱۸ ماهه در آتش که خشم همگان را به دنبال داشته است.

شاهد این مدعا، اقدام روز گذشته (سه‌شنبه) «شین‌بت» در بازداشت رهبر یکی از گروه‌های افراطی یهودی با نام «میر اتینگر» به اتهام مدیریت یک شبکه برای انجام اقدامات خشونت‌آمیز علیه فلسطینی‌ها بود.

در سندی که شین‌بت از «اتینگر» به دست آورده و نگارنده آن خود او بوده، آمده: «باید مرتکب خشونت شد تا آتش درگیری را شعله‌ور ساخت و باعث شد کابینه اسرائیل سرنگون شود». به باور او، به دنبال این اتفاق، هرج‌ومرج به وجود می‌آید و بعد از آن نظم جدید برقرار می‌شود.

در بخش دیگری از این سند، آمده: «معنای پایین کشیدن اسرائیل این است که ساختار کابینه آن فرو ریزد تا نهادی جدید ساخته شود. برای این هدف، ما باید خارج از قوانین نهادی کار کنیم که می‌خواهیم آن را سرنگون کنیم».

اتینگر در ادامه نوشته: «ایده شورش بسیار ساده است. اسرائیل نقاط ضعف بسیاری دارد و مردم را زیر نظر دارد تا باعث شورش نشوند. آنچه ما انجام می‌دهیم این است که بدون آنکه از پیامدها و نتیجه بهراسیم، جرقه‌ای در بشکه باروت تمامی مسائل و تضادهایی موجود بین یهودیت و دموکراسی و بین شخصیت یهودی و شخصیت سکولار به وجود می‌آوریم. این بخش اصلی «شورش» برای شکستن قوانین و وضع موجود است».

طبق اعلام آژانس‌های اطلاعاتی اسرائیل که این افراد را زیر نظر دارند، آنها دارای دیدگاه‌های ضدصهیونیستی هستند و حملات خشونت‌بار را برای رسیدن به اهداف خود موجه می‌دانند؛ از جمله حملاتی که اسرائیل را بی‌ثبات سازد،‌ نهادهای اجتماعی اسرائیل را تضعیف کند و انقلابی به وجود آورد که یک حکومت اسرائیلی جدیدی را به وجود آورد که مطابق با قانون یهودیت اداره شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی