امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

وزیر خارجه عربستان جزئیات توافق با قطر را تشریح کرد

سه شنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۳:۲۱ ب.ظ

وزیر خارجه عربستان در جمع سردبیران روزنامه‌های عربستان، جزئیات توافق ریاض بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و قطر را تشریح کرد... 

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه مصراوی، «سعود الفیصل» وزیر خارجه عربستان در جمع سردبیران روزنامه‌های عربستانی، برخی از جزئیات توافق ریاض بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و قطر را تشریح کرد.

وی با اشاره به اینکه قطر بندهای کمیته اجرایی این توافق  را امضا کرده مسأله بازگشت سفرا به اجرای این بندها بستگی دارد، افزود: پایبندی دوحه به تعهدات و حسن نیتش در این زمینه تحت نظارت جدی قرار دارد.

«فیصل» گفت: کشورش و سایر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج، نقاطی اساسی برای دوحه مشخص کردند که از جمله این موارد، تعطیل کردن سازمان "الکرامه"،  آکادمی "تغییر" و سایر مراکز پژوهشی است که به تحریکات سیاسی و ایجاد فتنه بین کشورهای خلیج می‌پردازد و به‌دنبال براندازی نظام‌های حاکم در منطقه است.

وزیر خارجه عربستان همچنین از مقامات دوحه خواسته است که نقش مبلغانی را که از طریق تریبون‌های این کشور به کشورهای خلیج و حکامشان توهین و انتقاد می‌کنند تضعیف کند؛ چرا  که این امر نقض منشور کار مشترک و استراتژی مبارزه با تروریسم محسوب می‌شود که قطر آن را امضا کرده است.

وزیر خارجه عربستان درباره شبکه الجزیره نیز گفت: دست برداشتن رسانه‌های قطر از جمله شبکه الجزیره و نیز شبکه‌های اجتماعی این کشور از توهین به کشورهای خلیج یکی از مهترین اهداف بندهای توافق ریاض است.

«فیصل» همچنین تأکید کرد که یکی دیگر از شروط توافق ریاض، دست برداشتن قطر از حمایت از اخوان المسلمین و تبعید کسانی است که به کشورهای خلیج یا مصر توهین می‌کند که این موارد گامی ضروری برای بازگشت قطر به جمع خانواده کشورهای خلیج به شمار می‌رود.

عربستان، امارات و بحرین دو ماه گذشته در اعتراض به حمایت مالی و سیاسی قطر از اخوان المسلمین مصر سفرای خود را از دوحه خارج کرده بودند. این سه کشور با انتشار بیانیه‌ای هدف از خروج سفرای این سه کشور از قطر را اتخاذ اقدام مناسب برای حمایت از امنیت و ثباتشان اعلام کرده بودند.

منبع : تسنیم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی