امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

 صحنه سیاسی و میدانی در ماههای آینده سوریه به این صورت خواهد بود: انتخابات در داخل و خارج از این کشور برگزار می شود و کشورهای حامی سوریه از این اتفاق دموکراتیک استقبال خواهند کرد، اما کشورهای عربی از عدم مشروعیت این انتخابات سخن خواهند گفت... 

 

انتخابات سوریه در بخش‌های خارج از این کشور از چند روز پیش در سایه شکاف بین‌المللی در مورد آن آغاز شده است، برخی از کشورها به دولت سوریه اجازه دادند که در درون سفارتخانه های خود انتخابات را برگزار کند، اما برخی دولت‌های هوادار مخالفان مسلح در سوریه اجازه برگزاری انتخابات در سفارتخانه های این کشور را ندادند. فرانسه، انگلیس، آلمان، بلژیک، آمریکا و استرالیا مانع از برگزاری انتخابات در سفارتخانه های سوریه شدند، این در حالی است که آنها همواره مدعی دموکراسی و حمایت از حقوق ملت‌ها در تعیین سرنوشت خود هستند.
  
سیاست غرب در رد انتخابات سوریه با سیاست داعش تلاقی پیدا کرده است، داعش با تهدید و ارعاب به دنبال جلوگیری از برگزاری انتخابات است و این کشورها با اهرم زور در کشورهای خود مانع از برگزاری انتخابات می شوند. البته این اقدام اروپایی‌ها نشانگر آن است که مخالفان سوری و کشورهای حامی آن با تمام تبلیغات رسانه ای که دارند، نمی‌توانند آراء سوری های مقیم در این کشورها را به نفع خود رقم بزنند واگر اینگونه بود در سفارتخانه ها را برای انتخابات ریاست جمهوری سوریه باز می کردند تا ادعای خود را در مورد از دست دادن محبوبیت بشار اسد رئیس جمهور سوریه ثابت کنند. 

 
متاسفانه غرب به صورت کورکورانه با موضوع جنگ در سوریه رفتار می‌کند و حجم مصیبت‌ها و قربانیان سوری در این جنگ هیچ اهمیتی در برنامه‌ریزی های راهبردی این کشورها ندارد.  

 

افق سیاسی سوریه بعد از انتخابات ریاست جمهوری /در حال ویرایش

افق سیاسی سوریه بعد از انتخابات ریاست جمهوری /در حال ویرایش

تقویت امکانات سازش و آشتی  دموکراسی در سوریه می طلبد که کشورهای مختلف به حقوق قربانیان جنگ در سوریه اذعان کرده و اعتماد ملی نسبت به موسسات مدنی را تقویت کنند و بر تمامیت قانون و دموکراسی در این کشور تاکید کنند. بنابراین جامعه جهانی باید هر چیزی که می‌تواند صلح و مبارزه با تروریسم در سوریه را دنبال کند، تقویت نماید و پیچیدگی‌ها و ماهیت روند عدالت انتقالی را درک کند. روندی که مشروعیت سیاسی برای موسسات سیاسی و نظامی به عنوان پیش شرط برای ایجاد تغییر در آن است.  

کلمه انتقالی به خودی خود نشان می دهد که این عملیات موقت و غیر دائمی خواهد بود و تنها برای این تهیه شده که پلی بین حال و آینده این کشور ایجاد کند و از حالت جنگ به سمت صلح برود. در این راستا هدف اساسی از این طرح پایان دادن به جنگ و تقویت مفهوم دموکراسی به جای استبداد ادعایی غرب خواهد بود. بخشی از این برنامه تشویق به برگزاری انتخابات با شرکت کننده های متعدد و ایجاد اصلاحات بیشتر در کشور است تا لیبرالیسم سیاسی و آزادی های عمومی در کشور را تقویت کرده و از حالت همه پرسی برای انتخاب یک فرد به عنوان رئیس جمهور خارج شود.  

افق سیاسی سوریه بعد از انتخابات ریاست جمهوری /در حال ویرایش

افق سیاسی سوریه بعد از انتخابات ریاست جمهوری /در حال ویرایش

پایگاه خبری تحلیلی الثبات نوشت: بر اساس اتفاقاتی که در سه سال اخیر در مورد بحران سوریه به وجود آمده است، می توان گفت صحنه سیاسی و میدانی در ماههای آینده به این صورت خواهد بود: انتخابات سوریه در داخل و خارج از این کشور برگزار می شود و کشورهای حامی سوریه از این اتفاق دموکراتیک استقبال خواهند کرد، اما کشورهای عربی از عدم مشروعیت این انتخابات سخن خواهند گفت و مخالفان هتل نشین سوری نیز از تقلب در انتخابات و فریب جوانان سوری سخن خواهند گفت و مدعی خواهند شد که انتخابات در بسیاری از مناطق برگزار نشده است.  

اما با این وجود با گذشت روزها، پیشروی های ارتش سوریه در عرصه میدانی ادامه خواهد داشت و هیئت‌های خارجی بار دیگر به سوریه خواهند رفت و استوارنامه های خود را  تقدیم رئیس جمهور آینده این کشور خواهند کرد. غرب بعد از مدتی از توان ارتش سوریه در همکاری با ارتش عراق برای مبارزه با تروریسم قدردانی خواهد کرد و به این ترتیب موضوع سوریه به همراه احمد الجربا و همکاران وی از دستور کاری رسانه‌های غربی و بین المللی حذف خواهد شد. 

 

منبع : مشرق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی