امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

واشنگتن سودای اشغال شمال سوریه را در سر دارد

سه شنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۴، ۰۹:۴۵ ق.ظ

آمریکا در واکنش به حملات روسیه به تروریست ها در خاک سوریه و دستاوردهای ارتش و کمیته های دفاع مردمی این کشور با دستاویز مبارزه با تروریسم در صدد ورود به صحنه نبرد در سوریه است...

     

    

     

      

آمریکا درواکنش به حملات روسیه به مواضع داعش و نیز پیشروی ارتش و یگان های مقاومت و دفاع مردمی در نقاط مختلف و به بهانه مبارزه با تروریسم اما بدون مجوز شواری امنیت و با نقض قانون بین المللی در صدد حمله به مواضع تروریست ها در سوریه است.

در حالی که آمریکا برگ های برنده خود را از دست داده است و اوباما نیز سه جنگ در سوریه و افغانستان و نیز عراق را برای رئیس جمهور آینده به میراث خواهد گذاشت، نیت واشنگتن در حمایت از گروههای تروریستی رو شده و به بهانه مبارزه با داعش در صدد حضور درشمال سوریه است.

اما پنتاگون از تصمیم آغاز عملیات زمینی در سوریه و عراق به منظور مبارزه با داعش خبر داده و جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز در نشست وین به این موضوع اشاره کرده و در همین راستا اوباما نیز بر این مقاصد مهر تایید زد.

روشن است که حملات روسیه به تروریست ها در سوریه آمریکا را بر سر دو راهی قرار داد و نشان داد که جنگ واشنگتن علیه داعش بر اساس اصول مبهم بنا  شده و از نداشتن اراده جدی در این خصوص پرده برداشت.

نکته قابل ملاحظه اینکه بنابر اعلام رسانه ها، ائتلاف بین المللی علیه داعش به رهبری آمریکا تا کنون 600 غیر نظامی را در سوریه و عراق به قتل رسانده است اما در طول یک سال حملات هوایی به مواضع داعش حتی یک چهارم این تعداد نیز به هلاکت نرسیدند.

به هر حال خبر اعزام نیروهای زمینی به سوریه سرپوش گذاشتن بر یگان های آمریکایی است که چند ماه پیش با پوشش داعش و به دستور اتاق عملیات «الریحانیه» در ترکیه وارد خاک سوریه شدند تا داعش و القاعده را نجات داده و سوریه و روسیه را در معرض تهدید قرار دهند و ناگفته پیداست که اسرائیل نیز در این خصوص نقش دارد.

درد مشترک آمریکا و اسرائیل با تروریست ها

در همین رابطه دو روز پیش نیروهای دفاع مردمی عراق یک سرهنگ اسرائیلی را در بین اعضای داعش دستگیر کردند و علاوه بر این یک ماه پیش حملات ارتش سوریه موجب مجروح شدن یک نظامی اسرائیلی در قنیطره شد و این نشان می دهد که آمریکا به جنگ تروریسم نرفته است بلکه در کنار اسرائیل در حمایت از تروریست ها دست دارد.

علاوه بر این اوضاع جاری نشان می دهد، حملات روسیه نه تنها برای تروریست ها بلکه برای واشنگتن و تل آویو نیز دردناک بوده است.

در این شرایط جدیدترین نقشه مشترک آمریکا و اسرائیل، تقویت عملیات استعمارگرانه در شمال سوریه است و نقشه آن نیز از سال 2011 بر اساس توافق محرمانه بین فرانسه و ترکیه طراحی شد.

جالب اینکه برای اسرائیل همین دستاورد کافی است که نقشه اشغال شمال سوریه عملی شود، آن هم در شرایطی که سرویس اطلاعاتی آمریکا در نیمه ماه گذشته میلادی نیروهای موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» را به منظور تحقق این هدف تشکیل داد.

نکته قابل ملاحظه اینکه نقشه های آمریکا در روزهای نخست حمله به سوریه با معادلات و محاسبات کنونی آن کاملا تفاوت داشت، اما حمله هوایی روسیه به مواضع تروریست ها در سوریه موجب طرح معمای جنگ جهانی سوم در کنگره آمریکا شد که بر اساس آن پیش بینی می شود عملیات نظامی شدت یافته و چه بسا رویارویی بزرگی را در منطقه رقم بزند.

جالب اینکه رسانه های غربی از به اشتباه کشته شدن 600 غیر نظامی سوری و عراقی به دست آمریکایی ها  خبر می دهند و فراموش کردند که تروریست های آنان هزارن نفر را با خودرهای بمب گذاری شده و خمپاره اندازه ها و موشک به کام مرگ فرستاده و هزاران نفر را ربوده و بعد به قتل رساندند .

و این اقدمات به اینجا ختم نمی شود بلکه تروریست های داعش با قرار دادن اهالی غوطه از توابع دمشق در قفس ها به منظور استفاده از آنان به عنوان سپر انسانی، بذر ترس و وحشت کاشته اند و صد البته همه این اقدامات در برابر دید واشنگتن و متحدانش در جریان است.

اما مطرح کردن مسائلی نظیر مخالفان میانه رو سوریه دروغی است که هدف از آن سرپوش گذاشتن بر گروههای تروریستی است که در جبهه آمریکایی و صهیونیستی قرار دارند و واشنگتن با ادعای دموکراسی آنان را آموزش داده و پول و سلاح در اختیارشان قرار داد تا به جنگ مردم سوریه رفته و هویت آنان را محو سازند و به این ترتیب عرصه برای اسرائیل باز شده و بتواند گاز و سایر منابع منطقه را به نفع غرب به غارت ببرد.

در این شرایط باید پرسید اگر مخالفان کشورهای غربی و آمریکا علیه دولت های خود سلاح به دست می گرفتند، آیا اقداماتی که واشنگتن در خصوص مخالفان سوری انجام داد در قاموس سیاسی غرب می گنجید و می توانست به عرف قانونی تبدیل شود؟

منبع:تسنیم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی