امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

هدف اصلی یورش به مسجدالاقصی چیست؟

پنجشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۴، ۰۸:۴۴ ق.ظ

حملات صورت گرفته رژیم غاصب یک هدف واحد را دنبال می کند؛ تقسیم زمانی و مکانی این مسجد مقدس میان یهودیان و مسلمانان توطئه ای است که پشت این حملات قرار دارد. با این توطئه شهرک‌ نشین‌ های افراطی یهود قادر به ورود به این محل مقدس خواهند بود. در حقیقت یهودی سازی شهر قدس و مسجد الاقصی هدف غایی آنها...

      

     

یورش وحشیانه سربازان اسرائیلی به مسجد الاقصی برای اولین بار اتفاق نمی افتد؛ یورشی که اهدافی مدیریت شده را دنبال می کند و ناکامی صهیونیست ها در رسیدن به آمال خویش موجب شده است که برای چندمین بار اولین قبله مسلمین را مورد حمله قرار دهند. همان طور که در حملات قبلی شاهد ناکامی این رژیم غاصب بودیم، در این برهه حساس نیز بیداری امت اسلامی سدی در برابر خواسته های نامشروع آن ها خواهد بود. در این نوشتار تلاش داریم ابتدا به سوابق حملات علیه قبله نخستین بپردازیم، سپس به واکنش ها علیه این حملات خواهیم پرداخت و در نهایت چشم انداز آزادی قدس شریف را بررسی خواهیم کرد.

1- تاریخچه حملات

حملاتی که در روزهای اخیر علیه مسجد الاقصی انجام گرفت، برای نخستین بار اتفاق نمی افتد بلکه نظامیان صهیونیست برای چندمین بار مرتکب این اشتباهات شده اند. حوادثی که اخیرا اتفاق افتاد به دنبال حملات نوامبر 2014 است که تنش ها آتشین شد.

دانلود

اولین حمله سربازان صهیونیست در سال ۱۹۶۷ انجام گرفت که بر حریم این مسجد مبارک تجاوز کردند و دست به تخریب در و پنجره های آن زدند. در این حمله آتش سوزی در درون مسجد موجب خاکستر شدن فرش های این مکان مقدس شد همچنین کتاب های قرآن مورد بی احترامی قرار گرفت و بر زمین انداخته شد.

شکسته شدن حرمت قرآن

اقدام وحشیانه دیگری در ۲۱ آگوست ۱۹۶۹ انجام گرفت که مسجد الاقصی به آتش کشیده شد. در این آتش سوزی دیوارها و یک منبر با قدمت صد سال در آتش سوختند. در سال ۲۰۰۰ نیز با ورود آریل شارون به مسجد الاقصی درگیری هایی انجام گرفت که در این درگیری ها ۲۵ تن کشته و بیش از ۷۰۰ تن دیگر مجروح شدند. در ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۳ با نقض ممنوعیت ورود خارجی ها به مسجد الاقصی توسط اسرائیل، شهرک نشینان یهودی و توریست ها به مسجد الاقصی راه پیدا کردند.

دانلود

ممنوعیت ورود مسلمانان به مسجد الاقصی از  سال 2014 برقرار بوده است و حملات اخیر نیز برخاسته از تنش های سال گذشته است. در این حملات شاهد بسته شدن درهای این مسجد به روی نمازگزاران و تیراندازی به سوی آن ها هستیم که طی  این حملات بیش از صد نفر مجروح شدند. در این حمله وحشیانه قسمت هایی از مسجد به آتش کشیده شد و پنجره های آن شکسته شد. حمله اخیر با ورود وزیر کشاورزی اسرائیل و 120 شهرک نشین صهیونیست به صحن مسجدالاقصی و استقرار نظامیان صهیونیست در پشت بام مسجد برای محافظت از آن ها شروع شد.

بزرگ ترین تجاوز علیه مسجد الاقصی از سال 1969

با توجه به سوابق حملات رژیم غاصب صهیونیستی اقدامات اخیر آن ها بزرگ ترین تجاوز علیه مسجد الاقصی از سال 1969 به شمار می رود. حملات صورت گرفته رژیم غاصب یک هدف واحد را دنبال می کند؛ تقسیم زمانی و مکانی این مسجد مقدس میان یهودیان و مسلمانان توطئه ای است که پشت این حملات قرار دارد. با این توطئه شهرک‌ نشین‌ های افراطی یهود قادر به ورود به این محل مقدس خواهند بود. در حقیقت یهودی سازی شهر قدس و مسجد الاقصی هدف غایی آن ها را تشکیل می دهد.

2- واکنش ها

اقدامات جدید صهیونیست ها علیه مسجد الاقصی و فلسطینیان جنگ نظامی تمام ‌عیار محسوب می شود. این تجاوزات که در طول تاریخ اشغال این مکان مقدس دومین حادثه بزرگ است، پیام های مهمی را با خود به همراه دارد. این وحشی گری ها در ادامه جنایت ‌های زنجیره ‌ای صهیونیست ها است و ناکامی های گذشته این رژیم غاصب موجب تداوم بخشی جنایت های آن ها شده است. 

ذکر این نکته ضروری است که این اقدامات خطرناک تبعاتی به همراه خود دارد که تنها فلسطینیان از آن متاثر نیستند بلکه همه کشورهای اسلامی و حتی جامعه بین الملل تحت تاثیر این حوادث قرار می گیرند. بر همین اساس بی توجهی به این اقدامات هزینه های سنگینی بر دوش جامعه بین المللی خواهد گذاشت.

بی تفاوتی به مساله اول مسلمین

گرچه از سوی مجامع و کشورهای مختلف شاهد موضع گیری هایی در دفاع از حقوق فلسطینیان و لزوم رعایت آن بوده ایم اما واکنش هایی که به حوادث اخیر فلسطین صورت گرفته است، در اندازه ای نیست که رژیم غاصب صهیونیست را از اقدامات مشابه بر حذر دارد.

اشاره به برخی از این واکنش های انجام شده جالب توجه خواهد بود. نیکولای ملادینف، هماهنگ کننده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه ضمن درخواست خودداری از اقدامات تحریک آمیز، درگیری‌ های انجام شده را موجب دامن زدن به "تندروی" در خاورمیانه خوانده است.

واکنش های توخالی!

جو بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس ‌جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با عبدالله دوم، پادشاه اردن نسبت به خشونت‌ های اخیر در مسجد الاقصی ابراز نگرانی کرده است و از همه طرف‌ ها درخواست کرده است که با خویشتن داری و خودداری از اقدامات تحریک ‌آمیز وضعیت تاریخی این مکان مقدس را حفظ کنند. جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید نیز درگفت ‌و گویی مطبوعاتی در واشنگتن، اقدامات خشونت ‌آمیز به ویژه خشونت ‌ها در مسجد الاقصی را محکوم کرده است و گفته است: این موضع گیری آمریکا برای مدت‌ های طولانی است و ما پیش از این نیز موضع گیری خود را به هر دو طرف درگیر ابلاغ کرده‌ ایم.

واکنش های مضحک!

کابینه عربستان، دبیرخانه مجمع علمای عربستان، رئیس کمیته امور خارجه پارلمان اروپا، سخنگوی ریاست ‌جمهوری ترکیه، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر از دیگر معترضانی بوده اند که جنایت رژیم صهیونیستی را محکوم کرده اند و بر توقف درگیری ها تاکید کرده اند اما نکته جالب این جا است که همه معترضانی که از آن ها نام برده شد، روابط گسترده و استراتژیکی با رژیم غاصب صهیونیستی دارند و همکاری های آنان با این رژیم بر کسی پوشیده نیست؛ حال آن ها چه کسی را محکوم می کنند؟ در حقیقت محکومیت آن ها محکومیت خودشان است که با رژیم صهیونیستی همکاری های گسترده ای دارند.

تا چه زمانی فریب افکار عمومی می تواند راه حل مناسبی برای تداوم جنایت های جنایتکارانی مانند رژیم غاصب صهیونیستی باشد؟ اگر محکومیت از جانب آن ها نمادین نیست، پس چرا در طول بیش از نیم قرن این جنایت ها ادامه داشته است و روز به روز بر حجم آن ها افزوده شده است؟

3- چشم انداز

نادیده گرفتن حقوق ملت فلسطین موجب شده است که شاهد جنایت های بزرگی علیه مردم مظلوم آن باشیم. بی شک بدون تشکیل کشور مستقل فلسطین و به رسمیت شناخته شدن مرزهای بین المللی آن، جنایت ها علیه مردم این کشور ادامه دار خواهد بود. لغو محاصره غزه و تسلیم شدن به اراده ملت فلسطین درباره آینده سیاسی کشور خودشان راه حل مشروعی برای پایان دادن به جنایت های رژیم غاصب صهیونیستی خواهد بود. تصویب طرح برافراشته شدن پرچم فلسطین در سازمان ملل نویدی از توجه این سازمان بین المللی به حقانیت این کشور است اما جا دارد که مجمع عمومی سازمان ملل به عنوان یک مجمع بین المللی برای حل این مساله اقدامی عملی انجام دهد و مانع گسترش جنایت های جنایتکارانی مانند رژیم غاصب صهیونیستی شود.

تاکیدات مقام معظم رهبری درباره مساله فلسطین و راه حل هایی که از سوی جمهوری اسلامی ایران برای پایان دادن به این بحران مطرح شده اند، می تواند مورد وفاق در این زمینه قرار گیرد.

رهبر انقلاب در پیامی به مناسبت کنگره عظیم حج امسال فرمودند: "امروز سیاستهای شرارت‌آمیز آمریکا در این منطقه -که مایه‌ جنگ و خونریزی و ویرانی و آوارگی و نیز فقر و عقب‌ماندگی و اختلافات قومی و مذهبی است- از یک سو، و جنایت های رژیم صهیونیستی -که رفتار غاصبانه در کشور فلسطین را به نهایت درجه‌ی شقاوت و خباثت رسانیده- و اهانت مکرر به حریم مقدّس مسجدالاقصی و لگدکوب کردن جان و مال فلسطینیان مظلوم از سوی دیگر، مسئله‌ اوّل همه‌ی شما مسلمانان است که باید در آن بیندیشید و تکلیف اسلامی خود را در برابر آن بشناسید....علما به جای برافروختن آتش اختلافات مذهبی، و سیاسیون به جای انفعال در برابر دشمن، و نخبگان فرهنگی به جای سرگرمی به حاشیه‌ها، درد بزرگ دنیای اسلام را بشناسند و رسالت خود را که در پیشگاه عدل الهی، مسئول ادای آنند پذیرا گردند و از عهده‌ی آن برآیند. حوادث گریه‌آور در منطقه -در عراق و شام و یمن و بحرین- و در کرانه‌ی غربی و غزه و در برخی دیگر از کشورهای آسیا و آفریقا، گرفتاری‌ های بزرگ امت اسلامی است که سرانگشت توطئه‌ استکبار جهانی را در آن باید دید و به علاج آن اندیشید؛ ملتها باید آن را از دولتهای خود بخواهند و دولتها باید به مسئولیّت سنگین خود وفادار باشند." 

تاکیدات مقام معظم رهبری گویای آن است که علما، نخبگان سیاسی و فرهنگی نقش خویش را به طور جدی درباره مساله فلسطین به عنوان مساله اول مسلمین ایفا نکرده اند. در چنین فضایی رسیدن به رهایی قدس شریف به سختی ممکن خواهد بود.

اقدامات سازمان یافته رژیم صهیونیستی

در مقابل، اقدامات سازمان یافته رژیم صهیونیستی با بهره مندی از حمایت های غربی در جهت پاک سازی نژادی و دینی در فلسطین به شدت پیگیری می شود که زنگ خطری برای آینده فلسطین و مسجد الاقصی محسوب می شود؛ لذا بیداری امت اسلامی برای پاک کردن این غده سرطانی از سرزمین اسلامی ضروری است.

فرجام سخن

حملات چندین باره رژیم غاصب صهیونیستی به مسجد الاقصی زیر نظر مراجع رسمی در حالی انجام می‌ گیرد که مسلمین و به ویژه نخبگان غافل از این وحشی گری ها هستند؛ این اقدامات سازمان یافته در پی ناکامی های گذشته آن ها قابل تفسیر است که به دنبال یهودی سازی کامل قدس هستند. در این بین واکنش های نمادین حامیان رژیم غاصب صهیونیستی در مقابل جنایت های آن ها از نکات جالب توجهی است که به دنبال فریب اذهان عمومی است اما هوشیاری امت اسلامی در پیگیری مساله اول مسلمین و تشکیل کشور مستقل فلسطین نقشه شوم آن ها را تبدیل به رویا خواهد کرد؛ لذا عدم تشکیل کشور مستقل فلسطین با مرزهای شناخته شده از سوی مجامع بین المللی، مساله فلسطین را حل نشده باقی خواهد گذاشت.

منبع:دیدبان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی