امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

سازمان مردم نهاد "دوستان الاقصی" با راه‌اندازی کمپین‌ها، تجمعات و تظاهرات‌های ضدصهیونیستی و انتشار روزنامه، کتاب و پوستر در شناساندن چهره واقعی رژیم صهیونیستی و جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان به مردم انگلیس و جهانیان عملکرد تأثیرگذاری داشته و دارد...

 
 
 
  
 
سازمان مردم نهاد "دوستان الاقصی" یکی از گروههای فعال مردمی در انگلستان است که با هدف حمایت از حقوق انسانی فلسطینیان و حفاظت از تقدس مسجدالاقصی در سال 1997 تاسیس شده است.


اهداف:
این سازمان با شیوه‌های مسالمت‌آمیز، قانونی و روش‌های دموکراتیک برای رسیدن به اهداف ذیل تلاش می‌کند:

1) نشان دادن حقوق انسانی که در رابطه با مردم فلسطین رعایت نمی‌شود
2) درخواست از دولت انگلیس مبنی بر فشار بر اسرائیل برای احترام  به قوانین بین‌المللی و حقوق انسانی فلسطینیان 
3) ایجاد توجه به مسئله فلسطین در فعالان حوزه قوانین بین‌المللی، حقوق بشری و قطعنامه‌های سازمان ملل
4) تلاش برای همسو کردن جوامع بین‌المللی در محکومیت سیاست‌های نژادپرستانه اسرائیل از طریق تحریم این رژیم 
5) افزایش اطلاعات مردم درباره مسئله فلسطین از طریق برگزاری کنفرانس‌های علمی، سخنرانی‌ها و انتشار کتب و مجلات 
6) خاطر نشان کردن اهمیت و تقدس مسجدالاقصی از منظر دین اسلام، مسلمانان و همچنین تأکید بر حق مذهبی و تاریخی مسلمانان نسبت به آن 
7) همکاری با موسسات و سازمان‌های فرهنگی و فعالان حقوق بشری همسو با این اهداف


شاخه‌های محلی این نهاد:

سازمان مردم نهاد "دوستان الاقصی" در شهرهای مختلف انگلیس از جمله لندن، برادفورد، گلاسگو، ادینبرگ و منچستر شعبه‌های محلی دارد و به فعالیت می‌پردازد.


کمپین‌های ضد اسرائیلی این گروه در سال‌های اخیر:
فعالان "دوستان الاقصی" با بهره‌گیری از ظرفیت‌های متنوع مردمی، فریادهای ضد اسرائیلی خود و حامیان فلسطین را به گوش جهانیان می‌رسانند.

1) کمپین "به مسجد الاقصی دست نزنید":
این کمپین در اعتراض به هتک حرمت مسجد الاقصی و حمله نظامیان اسرائیلی به این مسجد و به خاک و خون کشیدن مدافعان فلسطینی راه‌اندازی شد.

در این کمپین فعالان این گروه کوشیدند تا با انتشار مطالب آگاهی‌بخش با هشتگ HandsoffAlAqsa# چهره غیر انسانی و غیر مذهبی رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان دهند.


2) جمع آوری امضا در اعتراض به یکسو نگری و نگاه جانبدارانه بی‌بی‌سی در مورد مسئله فلسطین:
فعالان این گروه در این درخواست از مسئولان و مدیران بی‌بی‌سی خواستند تا ضمن رعایت اخلاق و انصاف خبری، کشتار روزانه مردم فلسطین، تخریب منازل و دستگیری صدها زن و کودک بی‌گناه فلسطینی را تحت پوشش خبری قرار دهند.

3) فراخوان‌ها و درخواست‌های متعدد برای به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان کشوری مستقل توسط مجلس و دولت انگلیس:
در این فراخوان‌ها که هفته‌ها پیش از رای گیری نمایندگان مجلس انگلیس انجام شد، از مردم خواسته شده بود تا از طریق ایمیل، تلفن و درخواست‌های اینترنتی نمایندگان خود را به حمایت از حقوق مردم فلسطین و رای برای به رسمیت شناختن فلسطین تشویق کنند.


4)کمپین" برچسب ها را چک کنید" :
این کمپین در ماه رمضان و با توجه به توزیع گسترده خرماهای تولید شده در سرزمین های اشغالی در فروشگاه‌های انگلیسی راه‌اندازی شد.

فعالان گروه دوستان الاقصی در این کمپین از مردم، حامیان فلسطین و خصوصا مسلمانان خواستند تا خرماهای تولید اسرائیل را که در سرزمین‌های اشغال شده فلسطین تولید شده است را خریداری نکنند.


5) تهیه لیستی از شرکت های اسرائیلی و حامیان این رژیم مانند Coca Cola ,G4S,Ahava, hp,Soda Stream و فراخوان‌های متعدد برای تحریم آنها:
در جدیدترین کمپین تحریم شرکتهای حامی اسرائیل و در اعتراض به حمایت شرکت کوکاکولا از اسرائیل و اشغالگری‌های این رژیم، فعالان "دوستان الاقصی" با راه‌اندازی کمپینی به نام "در یخچال من نیست" از حامیان فلسطین در سراسر دنیا خواستند تا از این پس محصولات شرکت کوکاکولا را خریداری نکنند.


6) کمپین "کمک تسلیحاتی به اسرائیل را متوقف کنید":
در این کمپین از حامیان فلسطین خواسته شده بود تا با امضای درخواستی در فضای مجازی  خطاب به "هیو رابرتسون" وزیر مشاور در امور خاورمیانه انگلیس، حمایت تسلیحاتی این کشور از رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.


7) جمع‌آوری امضا علیه همکاری سران عربستان سعودی با شرکت G4S در مراسم حج:
گروه "دوستان الاقصی"، از مسلمانان و آزادی‌خواهان سراسر جهان درخواست کرده است تا با امضای نامه‌ای، اعتراض خود را نسبت به همکاری مقامات سعودی با شرکت امنیتی G۴S اعلام کنند.

در این نامه که با توجه به نزدیک شدن موسم حج و ارتباط تنگاتنگ مقامات امنیتی سعودی با شرکت امنیتی G۴S تنظیم شده، از مقامات عربستان خواسته شده است تا به عنوان نماینده یک کشور مسلمان، این شرکت را به دلیل همکاری با جنایات اسرائیل در فلسطین تحریم کنند.

در این نامه سه درخواست اساسی از عربستان مطرح شده است:
۱. قطع ارتباط با G۴S در مراسم حج
۲. محکوم کردن محاصره غزه
۳. محکوم کردن تمام حملات اسرائیل به نوار غزه از سال ۲۰۰۷ میلادی

شرکت G۴S به زندان‌های رژیم صهیونیستی خدمات امنیتی و ابزار شکنجه ارائه می‌کند؛ زندان‌هایی که اسرای فلسطینی و از جمله کودکان و زنان به وحشیانه‌ترین روش‌های ممکن شکنجه می‌شوند.

این موسسه همچنین به تأمین دستگاه‌ها و دوربین‌های نظارت و کنترل حجاج در عربستان نیز می‌پردازد. در حال حاضر فعالیت‌های شرکت G۴S در عربستان، توسط خالد البغدادی مدیریت می‌شود. وی که افسر سابق پلیس است از سال ۲۰۱۰ تاکنون این کار را به عهده دارد. 


سایر کمپین‌ها
راه‌اندازی کمپین‌های گوناگون برای کمک به بحران آب و برق در غزه و همچنین محکومیت حمایت‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی دولت‌مردان انگلیسی از رژیم صهیونیستی طی حملات این رژیم به غزه از دیگر جزء فعالیت‌های ارزشمند این سازمان برای آگاهی‌بخشی به مردم انگلیس بوده است.


فعالیت‌های مکتوب، روزنامه، کتاب و نشریات:
با توجه به وجود رسانه‌های یکسونگر و حامی صهیونیسم در غرب از جمله رسانه ملی انگلیس (بی‌بی‌سی) که حقایق را به درستی روایت نمی‌کنند و با تحریف تاریخ و اخبار سعی در موجه جلوه دادن اعمال ضد بشری و اشغالگری‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی دارند، اطلاع‌رسانی صحیح و به روز درباره مسئله فلسطین ضروری به نظر می‌رسد.

از این رو فعالان گروه "دوستان الاقصی"با انتشار روزنامه "خبر اقصی"، مجله "اقصی ژورنال"، کتاب‌های اینترنتی، پوسترها و تراکت‌های مختلف نقش عمده‌ای در افزایش آگاهی مردم انگلیس نسبت به تاریخ و فرهنگ فلسطین و چگونگی حاکمیت غیرقانونی اسرائیل در این منطقه داشته و دارند.



برگزاری تظاهرات ها و تجمعات ضد صهیونیستی:


گروه "دوستان الاقصی" در مناسبت‌های گوناگون به ویژه حملات نظامی اسرائیل به غزه تظاهرات‌های گسترده و با شکوهی را در شهرهای مختلف انگلیس مخصوصا لندن ترتیب داده‌اند.
فعالان این گروه با طراحی پوسترها، پلاکاردهایی با شعارهای ضد اسرائیلی و لباس‌هایی با طرح پرچم فلسطین همواره در صف مقدم تظاهرات های ضد صهیونیستی در انگلیس قرار دارند.

فطرت‌های انسانی هر روز در حال بیداری است و فریاد عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی جوانان این روزها بلندتر و رساتر از همیشه در کشورهای مختلف جهان به گوش می‌رسد. جوانانی که نظام سلطه آمریکایی-صهیونیستی را بر نتافته و با حداقل امکاناتی که در دست دارند مخالفت خود را با این ظلم آشکار در جهان به نمایش می‌گذارند. به امید روزی که قلب‌های بشریت برای ظهور منجی و مهدی موعود آماده شود.

منبع: وب‌سایت گروه "دوستان الاقصی" و صفحات فعال این گروه در شبکه‌های اجتماعی
 
 
 
برگرفته از جبهه جهانی مستضعفین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی