امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

خبرگزاری تسنیم: «سیدحسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم گرامی‌داشت فرمانده شهید حاج حسان اللقیس با اشاره به اینکه ترور اللقیس انتقام از پیروزی‌های حزب‌الله بود، تأکید کرد که مقاومت انتقام خون شهدا را خواهد گرفت...  

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «سیدحسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان که در مراسم گرامی‌داشت فرمانده شهید حاج حسان اللقیس در مجتمع سید الشهداء(ع) در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت سخنرانی می‌کرد، به بررسی جدیدترین تحولات میدانی و سیاسی داخلی و منطقه‌ای و بین المللی پرداخت.

 

اللقیس از مغزهای متفکر مقاومت بود

 

سیدحسن نصرالله در سخنان امروز خود ضمن تجلیل از شهید حسان اللقیس گفت: شهدای ما قبل از شهادت معروف نبودند زیرا ماهیت وظایف محوله به آنها به گونه‌ای است که ما نمی‌توانیم آنها را به مردم معرفی کنیم و به همین دلیل‌ آنها ناشناس هستند و تنها زمانی که به شهادت می‌رسند، مردم می‌توانند آنها را بشناسند زیرا آنها زندگی خود را در راه مقاومت گذاشته‌اند و خارج از مقاومت حیاتی ندارند.

وی افزود: ما نمی توانیم از دستاوردهای این مبارزان سخن بگوئیم، زیرا ما همچنان در میدان نبرد هستیم و همه این امور به جنبش مقاومت وابسته است و این واقعیت امر است و بخشی از جانفشانی‌ها است زیرا ما از طریق شهادت است که پیروزی برای ملت و کشور خود را طلب می‌کنیم و ما امیدوار هستیم که روزی بیاید که ما در آن روز درباره نقش این رهبران صحبت کنیم و در همین دنیا انصاف را در حق آنها اعمال کنیم.

نصرالله تصریح کرد: اللقیس جوانی خود را برای مقاومت صرف کرد و یکی از مغزهای متفکر مقاومت بود و در رابطه با عملیات ترور وی نیز ما از روی همه شواهد و قرائن دشمن اسرائیلی را متهم کردیم و باید تلاش‌های قبلی برای ترور اللقیس را به این قضیه اضافه کنیم و در رسانه‌های اسرائیلی نیز می‌توان طرفی که عملیات ترور را پذیرفته، مشاهده کرد؛ این اتهام یک اتهام سیاسی نیست بلکه بر شواهد و قرائن تکیه دارد و اتفاقی که پس از آن رخ داد و طرفی که در سایت‌های اجتماعی مسئولیت این عملیات را پذیرفت اینها همه تلاش‌های گمراه‌کننده اسرائیل برای دور کردن شبهه از خورد بود اما همه آنچه که گفته شد ارزشی ندارند.

 

حزب الله در وضعیت پرداخت بها قرار دارد

 

نصرالله اظهار داشت: ما سال‌های طولانی است که در این وضعیت و شرایطی به نام «پرداخت بها» قرار داریم و همه باید بدانند که ما سال‌های طولانی در چنین وضعیتی هستیم و تا پایان نبرد نیز این وضعیت ادامه خواهد داشت و ما بهای پیروزی‌های خود بر دشمن صهیونیستی را پرداخت می‌کنیم.

دبیر کل حزب‌ الله همچنین گفت: لبنانی‌ها، سوری‌ها و فلسطینیانی هستند که در پیروزی سال 2000 که انتفاضه فلسطین را رقم زد تا پیروزی 2006 که طرح خاورمیانه جدید و نومحافظه‌کاران در سطح منطقه را ناکام گذاشت، سهیم هستند و طبیعی است که دشمن به مبارزه با آنها برای انتقام‌گیری مبادرت کند، ما مدعی نیستیم که پیروزی‌های مقاومت تنها برای ماست بلکه ما جزئی از آن هستیم.

نصرالله گفت: ما بار دیگر بهای پایبندی خود به قضیه مقاومت را پرداخت می‌کنیم، ما برای آمادگی حقیقی جهت بازدارندگی دشمن تلاش کردیم و در حزب الله نیز تعداد زیادی از کادر، نخبه‌گان و جوانان تلاش می‌کنند تا مقاومت در بهترین وضعیت آمادگی برای رویارویی با دشمن اسرائیلی باشد و این هم و غم شبانه روزی آنهاست که یکی از آنها نیز حسان اللقیس بود و دشمن نیز این را می‌داند، برخی گروه‌ها چنین تصور می‌کنند که تمام هم و غم حزب الله گروه 14 مارس است در حالی که بخش بزرگی از حزب الله اصلا به موضوع گروه 14 مارس توجه ندارد بلکه اولین و دومین هم و غم آن دشمن اسرائیلی است.

نصر الله همچنین اظهار داشت: ترور حسان اللقیس در راستای انتقام‌گیری از پیروزی‌های سابق و ضربه زدن به ارکان و اساس توان رو به رشد مقاومت است و شهادت عماد مغنیه، غالب عوالی، علی صالح و ابو حسن دیب نیز در همین راستا بود و کسانی که گمان می‌کنند این افراد در حاشیه نبرد کشته شدند، در اشتباه هستند زیرا آنها در قلب نبردی که به اشکال مختلف وجود دارد، کشته شدند و بهای دیگری نیز باید پرداخت کنیم زیرا پیروز‌ی‌های مقاومت آنها را به ستوه آورده است، آنها همچنین روحیه مقاومت را نشانه رفته و میلیاردها دلار برای تبلیغات رسانه‌ای آن صرف می‌کنند.

 

جنگ علیه حزب الله با هدف از بین بردن مقاومت است

 

دبیرکل‌ حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جنگ علیه حزب‌الله ربطی به دولت نداشته و یا به دلیل اختلاف بر سر قانون انتخابات نیست بلکه موضوع بسیار عمیق‌تر از این است و آن هم از بین بردن مقاومت می‌باشد.

وی افزود: جفری فیلتمن پیش از این از پرداخت 500 میلیون دلار به منظور تخریب چهره حزب‌‌الله و دور کردن جوانان از دل‌بستگی به حزب‌الله خبر داده بود. حوادث سوریه نیز بخشی از برنامه های تخریب چهره حزب‌الله است. دروغی نیز وجود دارد که هر ساعت تکرار می‌شود. اگر حزب‌الله هر روز 200 شهید داده باشد، پس اکنون باید نیروهای حزب‌الله تمام شده باشد و حزب‌الله به پایان رسیده باشد. بویژه در توطئه‌ای که در غوطه اتفاق افتاد. آن‌ها خود می‌دانند که دروغ می‌گویند و از عمد نیز به دروغ‌پردازی‌های خود ادامه می‌دهند.

 

جنگ گسترده رسانه‌ای علیه حزب الله

 

نصرالله در ادامه گفت: این در واقع بخشی از عملیات رسانه‌ای است که به آنها واگذار شده است، چیزی که از آن‌ها خواسته شده است ضربه زدن به کرامت‌ها و معنویت‌ها است. آیا اگر شخصی در لبنان کشته یا شهید شود، کسی می‌تواند آن را مخفی نگه‌دارد؟!

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود:ما مسؤول آن نیستیم که مکان شهادت هر شهیدی را به رسانه‌ها اعلام کنیم مگر برای خانواده آن شهید. راهی که ما آن‌را در پیش گرفته‌ایم همچنان راه شهادت است و مقاومت ما مقاومت در میدان است نه مقاومت در سالن‌های همایش و کنفرانس‌ها. مقاومت، برای تقدیم شهدای بیشتر آماده است و ما آماده‌ایم این بها را بپردازیم. خانواده‌های شهدای ما نیز که در درگیری با اسرائیل یا گروه‌های تروریستی جهادی در سوریه و یا بر اثر انفجار خودروهای بمب‌گذاری شده کشته و به شهادت رسیده‌اند نیز همین احساس را دارند. من به کسانی که قصد دارند در اراده و عزم اهالی مقاومت و خانواده‌های مقاومان تردید ایجاد کنند، می‌گویم که  در حال حاضر زمان اقتضا نمی‌کند که من نشست برگزار کنم و از مجاهدان و جوانان برای پیوستن به مبارزه در سوریه دعوت کنم. از تحولات منطقه چنین بر می‌آید که ما در حال حاضر به چنین امری احتیاج نداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ترور حسان اللقیس حادثه‌ای نیست که به تازگی بین ما و اسرائیل اتفاق افتاده باشد بلکه این ترور یک تسویه حساب قدیمی است. و اگر اسرائیل گمان می‌کند که حزب‌الله تحت فشار است و دست از سر اسرائیل برخواهد داشت من به آن‌ها می‌گویم که شما در اشتباه هستید و قاتلان زود یا دیر قصاص خواهند شد و خون شهدای ما پایمال نخواهد شد. کسانی که برادران ما را می کشند در هیچ مکانی در دنیا در امان نخواهند بود. و هر زمان که ما برای قصاص مناسب دیدیم شجاعت و اراده آن پیدا می‌شود چرا که ما اولیای دمی هستیم که از قاتلان حقیقی انتقام خواهیم گرفت.

 

تشدید لحن بی‌سابقه 14 مارس

 

«سید حسن نصرالله» در خصوص لبنان و اوضاع جاری در این کشور گفت: در این اواخر مشاهده شده که گروه 14 مارس به شکل بی‌سابقه‌ای لحن خود را تند و خشن کرده است و دلیل این مدعا مطالب منتشره و چاپ شده از سوی این گروه و سخنرانی‌های صورت گرفته توسط رهبران آن است و آنچه در بیانیه جدید طرابلس ذکر شده است، امری بی‌سابقه و خطرناک است و من در خصوص مطالب و مضمون موضوعات به کار رفته در این بیانیه سخنی نمی‌گویم، چون امری بیهوده است. فقط می‌گویم اتهاماتی در این بیانیه به ما وارد شده و گروه 14 مارس ما را افرادی تکفیری و بمبگذار و قاتل معرفی کرده است.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: در پس این اظهارات بدون تردید دو هدف نهفته است، اول اینکه شما تصور نکنید که از این پس می‌توانید در حکومتی یا پای میز مذاکره‌ای حضور پیدا کنید و این هدف اصلی مورد نظر این گروه است و منظور از این سخن اعلام جنگ به گروه 8 مارس است و من ممکن است، در امور شخصی و مسائل خصوصی از برخی امور چشم پوشی کنم، اما در خصوص مقاومت و هواداران و طرفداران آن چنین اجازه‌ای ندارم، اینکه وثیقه طرابلس مقاومت و هواداران و طرفداران آن را بمبگذار و انتحاری معرفی می‌کند، به معنای اعلام جنگ به مقاومت است و من به آنها می‌گویم که ما وقت برای پاسخ دادن به این اظهارات را داریم، چون دشمن ما اسرائیل است و ما نمی‌خواهیم با شما وارد جنگ شویم.

سید حسن نصر الله افزود: اما هدف و فرضیه دوم از انتشار بیانیه طرابلس حمله به حزب الله، برای تضعیف آن و گرفتن امتیازهایی است که از حزب مد نظر است، اما من به آنها می‌گویم که اگر آنها ما را به قتل و کشتار و غیره متهم می‌کنند، پس بهتر است به هواداران و طرفداران خود احترام بگذارند و با ما پای یک میز ننشینند و مذاکره و گفت‌وگو نکنند و اگر مذاکره می‌کنند، اگر به جایی رسیدند که جایی برای صلح و آشتی نیست، خود را کنار بکشند تا مبادا با دست خود موجب بروز وقایع و مشکلاتی شویم که هم اکنون در برخی کشورهای عربی شاهد آن هستیم، و اگر در این میان جایی برای بازگشت و تشکیل دولت و غیره وجود داشت، واقعا از راهی که امده‌ایم باز گردیم و از خواسته‌های خود کوتاه بیاییم.

 

درباره هدف گرفتن ارتش هشدار می‌دهیم

 

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنرانی خود درباره اوضاع داخلی لبنان گفت: نکته دومی که درباره حوادث و اوضاع جاری در لبنان باید به آن اشاره و توجه شما را جلب کنم، تجاوزها و تعدی‌های صورت گرفته به ارتش و نقاط و موانع ارتش است. ما تاکنون بیانیه‌ای در خصوص این حوادث در دو روز اول منتشر نکردیم تا کسی از اوضاع پیش آمده سوء استفاده نکند و ما تلاش بسیاری داریم که به هیچ زخمی نمک نپاشیم، تا موجب تشدید اوضاع نشود و هم اکنون به نفع همه است که اوضاع را در کنترل داشته باشیم، چون هیچ کس نمی‌تواند، از خطرات بزرگ نهفته در پس آنچه روی می‌دهد، بکاهد، چون این تهدیدها در بعد فکری و معنوی و روحی بسیار خطرناک هستند و این بسیار خطرناک‌تر از بمبگذاری در سفارت ایران یا منفجر کردن خودرو بمبگذاری شده یا شلیک موشک و بمباران آن است.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که ما از همه می‌خواهیم در این امر تامل کنند، چون حادثه تجاوز به ارتش رخ داد خطرناکی است و خواهان حمایت از دستگاه نظامی هستیم، چون تنها دستگاهی است که تا حدود زیادی با اجماع و توافق ملی مواجه است و دنباله و ادامه دولت و حکومت به شمار می‌آید و در این بین اگر کل حکومت هم از هم فرو بپاشد و ارتش باقی بماند، باز می‌توان با تکیه و استناد بر آن دولت را بنا کرد، اما اگر دستگاه نظامی نیز از هم فروبپاشد، حق تمام مردم تباه خواهد شد و آنچه خواسته و مطلوب ماست، دور کردن آن از خطر و هرگونه شک و تردید در آن است.

وی افزود: مواردی پیش آمده که از ارتش خواسته شده، در لبنان سرنوشت امور را در دست گیرد، من می‌گویم که این اقدام در کشور مانند لبنان آسان و ممکن نیست. من در این بین می‌خواهم به شما شرایط سختی که منطقه در آن به سر می‌برد، را یادآوری کنم و تاکید کنم که در این شرایط تنها کمربند ایمنی مردم لبنان ارتش است و به همین دلیل باید از ارتش لبنان حمایت کنیم، چون اگر ارتش و دستگاه نظامی از بین برود، همه چیز در کشور از بین خواهد رفت.

 

حزب الله به تشکیل دولت ائتلاف ملی معتقد است

 

سید حسن نصرالله در سخنان امروز گفت: در موضوع تشکیل دولت ما به ضرورت تشکیل دولت ملی جامع معتقد هستیم زیرا دولت بی‌طرف، دولت فریب است و ما در کشور به یک نقطه ممنوع رسیدیم و هیچ شخصی نمی‌تواند دیگری را دوست داشته باشد، از تشکیل دولت بی‌طرف سخن می‌گویند اما جایگزین خلأ دولت، تشکیل دولت مصلحت ملی است، دولت جامعی که در آن هیچ کس کنار گذاشته نشود و شجاع آن کسی است که دولت جامع و فراگیر را تشکیل می‌دهد و کشورهای منطقه را به چالش می‌کشاند و عربستان را سر جایش می‌نشاند و اگر ایران و سوریه نیز دخالت کردند جلوی آنها را نیز می‌گیرد، این مردانگی است نه فرار به سمت دولت بی‌طرف.

نصرالله اظهار داشت: در رابطه با مسئله ریاست جمهوری متاسفانه به جای آنکه گروه‌های سیاسی از هم اکنون تلاش‌های خود را برای تحقق این امر بکار بگیرند، از همین حالا اتهامات متقابل در خصوص خلأ در ریاست جمهوری را آغاز کرده‌اند و من به شخصه معتقدم که هیچ کس حتی تندروهای گروه 14 مارس و همه گروه‌های 8 مارس به دنبال خلأ در ریاست جمهوری نیستند زیرا انتخاب رئیس جمهور به مصلحت همه است.

 

لبنان در برابر یک فرصت تاریخی است

 

وی تصریح کرد: لبنانی‌ها امروز در برابر یک فرصت تاریخی هستند، آنها قادر هستند با اراده کامل لبنانی رئیس جمهور خود را انتخاب کنند و از آزادی داخلی برخوردارند که در گذشته به دلیل حوادث منطقه از آن بی‌بهره بوده‌اند اما این سخن سفیر فرانسه که تمدید دوره رئیس جمهور کنونی را به خلأ ریاست جمهوری ترجیح می‌دهد، بیانگر دخالت فرانسه در این موضوع است پس حاکمان جدید چرا به این اظهارات پاسخ نمی‌دهند، نبرد حاکمیت شعار نیست، آیا لبنانی‌ها حاضرند بدون دخالت هیچ گروه و یا دولت منطقه‌ای رئیس جمهور خود را انتخاب کنند و اگر توانستیم خودمان تصمیم بگیریم بدون آنکه تحت هیچ فشاری باشیم در آن صورت این یک آغاز واقعی برای حیات سیاسی جدید خواهد بود و من می‌گویم که اگر توانستیم این کار را در تاریخ 25 می انجام دهیم در آن صورت 25 می عید مقاومت و آزادسازی نخواهد بود بلکه عید حاکمیت و استقلال است.

نصرالله افزود: باید کسی برای تدوین نقشه راه جهت تحقق این امر مبادرت کند و ما نیز در حزب‌ الله به صورت قاطعانه با خلأ مخالف هستیم و تنها جایگزین آن نیز انتخاب رئیس جمهور در زمان معین است و طبیعی است که گروه ما نیز نامزد قوی و مناسب برای این دوره خواهد داشت.

 

انقلاب سوریه را تکفیری‌ها به سرقت بردند

 

دبیرکل حزب‌الله لبنان که در مراسم گرامیداشت فرمانده شهید حاج حسان اللقیس در مجتمع سید الشهداء در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت سخنرانی می‌کرد، درباره حضور رزمندگان حزب الله لبنان در سوریه اشاره کرد وگفت: معارضان سوری می‌گویند که انقلاب سوریه به سرقت رفته است، ما از آنها این سوال را می‌کنیم که چه کسانی در سوریه حضور دارند، هیچ کس سخن شفاف بر زبان نمی‌آورد. اجازه دهید به آمار و ارقام واقعی و حقیقی مراجعه کنیم، به داده‌های منطقه‌ای،‌ به عناوینی که به این جنگ آشکار و افشا شده و اهداف آن برای همه عیان است و این امری کاملا اشتباه است، اگر گفته شود که اقلیت‌ها در لبنان در خطر هستند، کاملا اشتباه است، در واقع این تکفیری‌ها هستند که اقلیت‌ها را هدف گرفته‌اند، آیا خبرهایی که درباره مبارزات جبهة النصرة و داعش که منتسب به یک جبهه هستند را نمی‌شنوید و پیگیری نمی‌کنید. آنها یکدیگر را غارت می‌کنند، به هم ناسزا می‌گویند و همدیگر را می‌کشند و همه از یک دیدگاه و مشرب برخوردارند و این موضوعی اثبات شده است، چون تلویزیون‌ها همه چیز را به تصویر کشیده و ثبت کرده‌اند.

 

نبرد سوریه، نبرد تکفیری است

 

وی افزود: در عدرا تکفیری‌ها غیر از علوی‌ها و مسیحی‌ها، اهل سنت را هم به قتل رساندند. همچنین بخش قابل توجهی از ارتش سوریه را اهل سنت تشکیل می‌دهند، بنابراین نبردها در سوریه نبردهای طایفه‌ای نیست، بلکه نبرد تکفیری علیه تمام گروه‌ها و طوایفی است که دیدگاه‌های غیر تکفیری دارند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: آنها هرآنچه را که در لبنان اتفاق می‌افتد، رهاورد حضور حزب الله در سوریه می‌دادند، از تعویق تشکیل دولت گرفته تا تمام مشکلاتی که کشور با آن دست به گریبان است، اما در این بین لازم است، در این خصوص هم نگاه کنیم و ببینیم، پیش از حضور حزب الله در سوریه چه اوضاعی در لبنان در جریان بود، بنابراین این تحریف است. بنابراین آشکار است، هدف از بیان این سخنان هدف قرار دادن حزب الله است، اما من به آنها می‌گویم که تمام این سخنان و اقدامات و اموالی که صرف کرده‌اند، بدون نتیجه و فایده بوده است.

 

اتهامات وارده به حزب الله تازگی ندارد

 

وی افزود: ما در آن زمان نیز وقتی با اسرائیل مبارزه کردیم، آنها را به تروریسم متهم کردند و تحت فشار قرار دادند، به همین دلیل این سخنان برای ما حائز اهمیت نیست، به همین دلیل هم اکنون هرچه آنها درباره حضور ما در سوریه می‌گویند، برای ما اهمیتی ندارد، چون نبرد سوریه، نبرد موجودیتی است نه فقط برای حزب الله و لبنان، بلکه برای سوریه و لبنان و فلسطین است.

 

شهدا عرض و ناموس مقاومت هستند

 

سید حسن نصرالله گفت: این سخنان تاثیری در ما ندارد و تصمیم ما در خصوص حضور در سوریه تغییر نخواهد داد، همان طور که سخن گفتن از دادن 1000 شهید از سوی حزب الله در سوریه آماری دقیق نیست و ما موظف نیستیم، در این خصوص توضیحی به کسی بدهیم و ما در این خصوص اجازه ندهیم که کسی درباره عرض و ناموس ما سخن گوید، چون توهین به شهدای ما به معنای توهین به عرض و ناموس ماست، چون شهدا ناموس ما هستند. ما به شهدای آنها احترام می‌گذاریم، اما آنها به شهدای ما احترام نمی‌گذارند. من این سوال را مطرح می‌کنم، آیا این سخنان آنها به این خاطر است که آنها نگران شهدای ما در سوریه هستند یا این آمار و ارقام را برای سرزنش بیان می‌کنند و کسانی که در این میان می‌گویند، هرگاه حزب الله از سوریه عقب نشینی کند، می‌تواند، در حکومت مشارکت داشته باشد، باید بداند که در اشتباه است، چون قدرت برای ما اهمیتی ندارد.

وی افزود: در سال 2005 تمام حکومت به ما پیشنهاد داده شد، تا در قبال آن از مقاومت چشم پوشی کنیم و ما این امر را رد کردیم، چون این موضوعی مربوط به امت و مقدسات است و در این جا ما دیگر به موضوعات کوچک مانند تشکیل حکومت و غیره توجه نمی‌کنیم. ما در این خصوص آماده مناقشه در این موضوع هستیم و طرح «نبیه بری»، رئیس پارلمان لبنان را برای ما مناقشه درباره حضور حزب الله در سوریه را می‌پذیریم.

 

برخی طرف‌ها از نتایج و رهاوردها خشمگین شده‌اند

 

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: به نظر می‌رسد، در منطقه برخی از نتایج به دست آمده خشمگین شده‌اند و می‌بینند که همه افق‌ها به روی آنها بسته است، به همین دلیل کشور را به سمت انفجار پیش می‌برند و برای من مایه تاسف است که بگویم در منطقه طرف‌هایی هستند که توان دیدن مقابل خود را ندارند و نگرانی و ناراحتی از جانب طرف‌هایی است که درب‌ها به روی آنها بسته است و بدانید کسانی‌که در قایق‌ها و کشتی‌های شخصی خود می‌خورند و می‌نوشند و زندگی می‌کنند، چیزی برایش اهمیتی ندارد، در حالی که در این میان کسانی هستند که آواره شده و کشورهایی هستند که ویران شده‌اند، اما آنچه بر ماست اینکه همه تامل و دقت داشته باشیم تا با این مرحله تعامل کنیم و با برنامه‌ها و نقشه‌های بمبگذاری همراهی نکنیم و مسئولیت این امر را متوجه همه بدانیم.

منبع : تسنیم

 

نظرات  (۱)

احسنت به این مرد بزرگ

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی