امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

یک رسانه عرب زبان با اشاره به تلاش ارتش سوریه و حزب الله برای رقم زدن موفقیتی دیگر در حلب آن را تلاشی برای خارج کردن برگه های برنده اردوغان در بحران سوریه دانست...  

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،پایگاه النشره در مطلبی با عنوان "اردوغان برگ های برنده خود را آشکار کرد" با اشاره به حمایت ترکیه از گروه های مسلح در لاذقیه آورده است: نبردهای حومه لاذقیه با حمایت کامل ترکیه ادامه دارد.گروه های موجود در شمال سوریه بیشر چچنی هستند یعنی همان گروه هایی که ترکیه در نبرد با روسیه آنها را حمایت کرده است.ترکیه از این نفوذ تاریخی بر گروه های افراطی در قفقاز برای تثبیت نفوذ در شمال سوریه به ویژه حلب و حومه لاذقیه بهره برداری می کند.اما رهبران سوریه تصمیم به پایان اوضاع لاذقیه در سریعترین زمان ممکن برای شروع نبرد حلب برای فشار بر ترکیه و خارج کردن برگه های برنده از دست اردوغان گرفته اند.

منابع آگاه اعلام کردند: ارتش سوریه و حزب الله نبرد آزاد سازی لاذقیه به ویژه شهر کسب را آغاز کرده اند و توانسته اند مرکز استراتژیک 45 را پس بگیرند.بر اثر شدت درگیری ها در کسب ابو احمد المغربی سرکرده گروه شام الاسلام و تعداد زیادی دیگر به هلاکت رسیده اند.

النشره نوشت: نکته غافلگیر کننده عملیات ارتش سوریه و حزب الله در حلب و بازپس گیری مرکز دفاع هوایی در الطعانه در نزدیکی شهر صنعتی حلب است که راه برای سقوط شهر به شکل کامل فراهم می آورد.

ضربه قوی که ترکیه در سوریه دریافت خواهد کرد شروع نبرد موسوم به ام المعارک(مادر نبردها) در حلب به شکل کامل که در نتیجه آن بولس یازجی و یوحنا ابراهیم کشیش های ربوده شده از سوی گروه های چچنی الاصل آزاد خواهند شد مشابه آنچه در القلمون و نبردهای این منطقه که آزادی راهبه ها را به دنبال داشت گذشت.آزادی راهبه ها در نتیجه ضربات متوالی حزب الله و ارتش سوریه به گروه های مسلح بود.

النشره می نویسد: موفقیت ارتش سوریه در نبرد حلب ضربه قوی به اردوغان می زند و یکی از برگه های برنده ای که این روز ها نخست وزیر ترکیه در اختیار دارد از دستان وی خارج می کند آیا اردوغان که از برگه های خود برای پیروزی در انتخابات محلی استفاده کرد موفق خواهد شد که از عامل زمان و وقت کشی بحران سوریه برای برنده شدن در انتخابات ریاست جمهوری نیز استفاده کند به ویژه که وی قصد دارد رئیس جمهوری ترکیه شود؟

منبع : تسنیم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی