امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

دستگاه های رسانه ای غرب که پیوند خوبی با صهیونیست ها دارند، با تصویرسازی جعلی از اسلام تنها به تخریب وجهه اسلام نمی پردازند، بلکه شهروندان خود را نیز قربانی چنین تصویرسازی ها و بلکه بازی های رسانه ای می کنند...

 
 
 
 
  
به گزارش پایگاه بیداری اسلامی ، یکی از برنامه هایی که غرب همواره در قبال دنیای اسلام داشته، ارائه تصویری نادرست از اسلام جهت ایجاد ترس و هراس در مردم جوامع غربی از دین خاتم بوده است و در این زمینه اقدامات طولانی مدتی را انجام داده است، از جمله سرمایه گذاری روی گرایشات افراطی در دنیای اسلام و تأسیس گروه های افراطی که تنها از طریق کشتار اهداف خود را جلو می برند. نمونه این موضوع را می توان در مورد وهابیت، طالبان، القاعده و داعش مشاهده کرد. امروزه داعش نماد چنین برنامه ریزی غربی - صهیونیستی و همراهان مرتجع عربی آنان است و اقدامات تکفیری و وحشیانه این گروه سبب بهره برداری سوء غرب در جهت پروژه اسلام هراسی شده است.

در سالهای اخیر این پروژه با استفاده از شرایط سوریه رقم خورد. تروریست های تکفیری وابسته به داعش و دیگر گروه های سلفی تکفیری، با سازماندهی، امکانات و سلاح های امریکا و کشورهای غربی پا در میدان مبارزه با ملت سوریه گذاشتند و همزمان با کشتار وحشیانه مردم بی گناه و تخریب مساجد و اماکن زیارتی، تصاویر و فیلم های این خرابکار ی ها در رسانه های غرب انعکاس می یافت. در واقع غرب و آمریکا با کمک های تسلیحاتی، مالی و حتی رسانه ای به این تروریست ها سعی در تصویر سازی دروغین از اسلام و نیز ایجاد تفرقه و جنگ داخلی در میان مسلمانان را داشته و دارند و از طرف دیگر شهروندان خود را قربانی چنین تصویری از اسلام می کنند. یعنی تصویرسازی غرب از اسلام از مرحله تصویرسازی به گروه سازی و ایجاد تشکیلات کفیری منجر شد و در ادامه شهروندان غربی خود گرفتار چنین بازی سیاستمداران خود شده اند. این موضوع در موارد ذیل قابل رؤیت است.

۱- فروردین ماه سال جاری در نزدیکی خط پایان مسابقه بزرگ ماراتن در امریکا انفجاری رخ داد که سه نفر کشته و ۱۷۰ نفر زخمی شدند. عاملان این انفجار دو برادر چچنی معرفی شدند، اما مانور اصلی رسانه های غربی بر مسلمان بودن این دو برادر است برخی از این رسانه ها در گزارش خود نوشتند: این دو برادر مسلمان خواندن روزی ۵ بار نماز را ترک نمی کردند. در حالی که این دو برادر چچنی مدتی در جمهوری داغستان روسیه زندگی کرده اند و در آن دوران نیز به خاطر اقدامات تروریستی در روسیه مورد تعقیب بودند و به امریکا گریختند و با وجود آگاهی پلیس آمریکا از اقدامات تروریستی، دولت این کشور به این دو برادر پناهندگی داد.

۲- حادثه دیگر در سیدنی استرالیا رقم خورد. صبح روز ۲۴ آذر ماه به وقت تهران رسانه های خبری غربی چنین گزارش دادند: یک روحانی مسلمان و ایرانی به نام هارون مونس اقدام به گروگان گیری در یک کافه در شهر سیدنی نموده است. ۱۶ ساعت طول کشید که با کشته شدن گروگان گیر و دو نفر از گروگان ها ماجرا خاتمه یافت.

در حالی که هارون مونس عامل گروگانگیر، سال ۱۹۹۶ از ایران متواری شده و با اعلام مقاصد سیاسی، پناهندگی سیاسی از دولت استرالیا دریافت کرد و در حالی که چندین جنایت در کارنامه خود داشت، دولت استرالیا به هشدارهای مکرر وزارت خارجه ایران در خصوص این فرد توجهی نشان نداد، اما پس از گروگانگیری نه تنها دولت و رسانه های استرالیا جهت انتقادهای خود را به سمت مسلمانان متوجه ساختند، بلکه رسانه های غربی با اقدامی هماهنگ جوسازی تبلیغاتی خود علیه مسلمان را ایجاد کردند.

۳- حلقه دیگر این اسلام هراسی در هفته قبل، یعنی ۱۷ دی ماه شکل گرفت. حمله دو فرد ناشناس به دفتر نشریه شارلی ابدو در شهر پاریس فرانسه صورت گرفت و باعث کشته شدن ۱۲ نفر شد. تصاویر ویدوئی و صداهای ضبط شده از این دو نفر و شعار الله اکبر این دو تروریست در حین ترور افراد و همچنین سابقه این نشریه در چاپ کاریکاتور موهوم از پیامبر گرامی اسلام و البته اخیرا هم چاپ کاریکاتوری از البغدادی، در واقع تصویرسازی توهین آمیز از اسلام ( با درج کاریکاتور پیامبر) و تصویرسازی جعلی از اسلام (با درج کاریکاتور البغدادی) سبب شد تا یک جامعه غربی بار دیگر شهروندان خود را به کام بازی تصویرسازی های توهین آمیز و جعلی بفرست. در واقع می توان گفت شهروندان اروپایی این روزها گرفتار تصویرهای اذهان بیماری هستند که شاید خود در حاشیه امنی قرار داشته و دیگران را به یک بازی خونین می کشانند.

این بازی غرب با اسلام تا جایی است که اندیشکده استرانفور در گزارشی ضمن تحلیل حادثه پاریس، می نویسد: این حمله پتانسیل آن را دارد که روابط کشور های اروپایی با شهروندان مسلمان را دگرگون سازد. جنبش پگیدا (اروپائیان میهن پرست ضد اسلامی کردن اروپا ) بخصوص در روز های اخیر بعد از حادثه پاریس حملاتی را علیه مسلمانان و مساجد در کشور هایی همچون آلمان و سوئد و فرانسه و چند کشور دیگر اروپایی سازماندهی می کنند.

اما سوال اساسی این که علت این اسلام هراسی کدام است؟

در پاسخ به این سوال باید رشد اسلام گرایی را مدنظر قرار داد. رشد اسلام گرایی در کشور های اروپایی به خصوص بعد از جنگ جهانی دوم شتاب ویژه ای گرفت به گونه ای که تا سال ۲۰۱۰ در اروپا جمعیت مسلمانان بدون احتساب ترکیه به ۴۴ میلیون نفر می رسد و هم اکنون اسلام دومین دین بزرگ اروپاست و البته باید اضافه کرد که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در سال های بعد فروپاشی شوروی، گرایش به اسلام در اروپا و بلکه دنیا، افزایش چشم گیری داشت. از این رو غربی ها راه مقابله با این گرایش انسانی را در دروغ سازی و فریب و ایجاد تصاویر جعلی از اسلام دیدند. اقدامات تروریستی در کشورهای غربی با اطلاع و حتی برنامه ریزی سرویس های جاسوسی این کشورها یا همان خود زنی سیاسی روشی است که برای این مسئله انتخاب شده و یازده سپتامبر با توجه به اینکه اکنون بعد از ۱۳ سال به خوبی ابعاد مختلف آن روشن شده است مثال بسیار مناسبی برای این ستیزه جویی و این خود زنی سیاسی است. در هر حال پایان سخن این که دستگاه های رسانه ای غرب که پیوند خوبی با صهیونیست ها دارند، با تصویرسازی جعلی از اسلام تنها به تخریب وجهه اسلام نمی پردازند، بلکه شهروندان خود را نیز قربانی چنین تصویرسازی ها و بلکه بازی های رسانه ای می کنند.

مصطفی برزکار 
 
 
 
منبع : بصیرت

نظرات  (۱)

۲۷ دی ۹۳ ، ۲۲:۳۶ عباس عباسی
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
آقا هر کار کنن آخر نمیتونن جلوی گسترش چهره ی واقعی اسلام رو بگیرن ، اسلام زیبایی خودش رو نشون میده . 

*** ***** **** **** **** ** ** ** *** *  **** ******** ***** * **** ** * **** ** ** ***** *** 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی