امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

غرب در سوریه حمام خون به راه انداخته است

سه شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۲، ۰۴:۳۲ ب.ظ

 شبکه پرس تی‌وی با جیم دین، مدیر مسئول نشریه «وترنز تودی» مصاحبه‌ای ترتیب داده و نظر وی را راجع به ناکام ماندن مذاکرات صلح سوریه برای پایان دادن به بحران تروریستی این کشور عربی جویا شده است...  

آنچه در زیر می‌آید برگردانی از این گفت‌وگو است.

پرس تی‌وی: با نگاه به شرایط کنونی که دور اخیر مذاکرات اساسا هیچ نتیجه ملموسی در پی نداشته است، به عقیده شما در حقیقت چه عاملی می‌تواند این دو طرف را به پای میز مذاکره باز گرداند تا به نتایجی واقعی برای مردم سوریه دست یابند؟

دین: بسیار ساده است. گروه موسوم به شورای ملی سوریه کاری که با امریکا هماهنگ نشده باشد انجام نمی‌دهد؛ آنها هنوز هم روی (بشار) اسد و دولت سوریه تمرکز می کنند و می‌گویند ابتدا باید در برابر خواسته ما تسلیم شوید و سپس با شما به مذاکره خواهیم نشست.

و البته چنین چیزی قرار نیست انجام شود. هیچ یک از طرف‌ها در برابر تکنیکِ پیش شرط تسلیم نمی‌شوند.

یکی از دلایلی که آنها روی برکناری اسد تاکید دارند، آن است که آشکارا مطمئن هستند پس از تشکیل یک دولت موقت، چنانچه قرار باشد یک رای گیری انجام شود و اسد در آن شرکت کند، احتمالا پیروز خواهد شد.

از این رو، این کاری است که آنها سعی دارند انجام دهند، چرا که یارایِ پیروزی در جنگِ فاجعه‌باری که آغاز کرده‌اند را ندارند؛ آنها سعی دارند جنگ را به واسطه مذاکرات ببرند و کاری کنند به نظر برسد که دولت سوریه با آنها همکاری نمی‌کند و از این رو «اقدامات سخت‌تری باید انجام گیرد.»

دولت سوریه به واقع نمی‌تواند کار زیادی انجام دهد، این به مردم و جهان بستگی دارد.

دولت‌های غربی و واسطه‌هایشان در کشورهای حاشیه خلیج فارس برای بیش از ۲ سال است که در سوریه حمام خون به راه انداخته‌اند.

منبع : پرس تی وی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی