امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

 یک رسانه عرب زبان در گزارشی با اشاره به شروع عملیات ارتش سوریه در منطقه یبرود در القلمون آن را مقدمه ای برای آزاد سازی مناطق مختلف القلمون در حومه دمشق و بستن آخرین گذرگاه ورود سلاح و افراد مسلح از لبنان به سوریه دانسته است...  

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،پایگاه الدیار در گزارشی درباره عملیات ارتش سوریه در حومه دمشق و القلمون آورده است: طی روزهای گذشته یبرود در القلمون در حومه دمشق به کانون خبرها تبدیل شده است.

یپرود آخرین مرکز گروه های مسلح در شمال القلمون است و از جمعه گذشته  این منطقه شاهد عملیات و گلوله باران شدید است.واحدهای ارتش سوریه بر حلقه محاصره آن افزوده اند و از سوی القسطل در جنوب شرقی پیشروی هایی را آغاز کرده اند.ارتش سوریه در عملیات خود علیه گروه های مسلح از نیروی هوایی،واحد توپخانه،موشکی و نیروی پیاده استفاده می کند.

منابع نظامی سوری از پیشروی ارتش سوریه که در منطقه النبک -که دو ماه قبل آزاد شده است- متمرکز هستند از جنوب غرب به سوی یبرود و غرب به سوی منطقه السحل مشرف بر یبرود در حال پیشروی هستند.گروه های مسلح راهی جز حرکت به سوی مناطق کوهستانی در مرز با لبنان ندارند.نیروی هوایی سوریه هم در کمین آنهاست.

این منابع بیان کردند: ارتش سوریه ضمن گلوله باران منطقه بر مزارع ریما همجوار با یبرود به طور کامل مسلط شده اند.ارتش سوریه در مزارع ریما تعداد زیادی از گروه های مسلح را به هلاکت رساند و برخی دیگر را زخمی کرد.در اثر عملیات ارتش سوریه تعدادی از افراد مسلح به سوی یبرود عقب نشینی کرده اند.

منابع سوری از درگیری های شدید در منطقه تله الکویتی در نزدیکی مزارع ریما و مشرف بر منطقه یبرود خبر دادند و اعلام کردند: تسلط ارتش سوریه بر این منطقه موقعیت استراتژیک و شاخصی را در اختیار ارتش سوریه قرار خواهد داد به ویژه که گروه های مسلح قصد دارند با تسلط بر آن مانع از پیشروی ارتش سوریه به سوی یبرود شوند.

منابع نظامی سوری تاکید کردند: یبرود از اهمیت به سزایی برخوردار است زیرا آخرین مرکز قوی گروه های مسلح در منطقه القلمون محسوب می شود و از نظر جغرافیایی به گروه های مسلح کمک می کند که بین سوریه و لبنان حرکت کنند و مهمات و سلاح جابجا کنند.

تسلط بر یپرود سبب تامین امنیت اتوبان بین المللی دمشق و حلب می شود زیرا پس از آزاد سازی مناطق قاره،دیر عطیه و النبک از سوی ارتش سوریه منطقه یبرود آخرین نقطه گروه های مسلح برای زیر آتش قرار دادن جاده دمشق-حلب است.از سوی دیگر ارتش سوریه قصد دارد با تسلط بر یپرود مرزهای ورود سلاح و افراد مسلح از لبنان را ببندد.

پس از تحرکات ارتش سوریه در تلکلخ،القصیر،جوسیه در مرز شمالی سوریه با لبنان و قاره، دیرعطیه و النبک در مرز شرقی، درحال حاضر تنها راه عبور سلاح و افراد مسلح از راه یبرود و منطقه عرسال لبنان است.

گروه های مسلح دو گزینه بیشتر پیش رو ندارند؛یا در یبرود بمانند و کشته شوند یا به سوی مناطق صعب العبور فرار کنند که سرنوشتی جز مرگ نخواهند داشت زیرا امکان کمک تسلیحاتی به آن وجود ندارد و نیروی هوایی سوریه هم در کمین آنهاست.

منابع سوری بیان کردند: عملیات ارتش سوریه به یبرود منتهی نخواهد شد و این منطقه نقطه شروعی برای پایان دادن به تکفیری ها در همه مناطق القلمون است.پس از یبرود ارتش سوریه به سوی راس المعره، معلولا،رنکوس،عسال الورد و دیگر مناطق خواهد رفت و آنها را یکی پس از دیگری آزاد خواهد کرد.

این منابع افزودند: جنگ در بخش جنوبی القلمون یعنی مناطق الزبدانی،مضایا و بلودان به مراتب آسانتر از بخش شمالی القلمون خواهد بود زیرا موقعیت جغرافیای کاملا متفاوتی با مناطق شمالی دارد.

منبع : تسنیم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی