امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

 نخست‌وزیر عراق شامگاه شنبه ۱۴ دی ماه در سخنان کوتاهی در حمایت از خواسته به‌حق مردم استان الانبار که گرفتار تروریست‌های خطرناک داعش شده‌اند، تأکید کرده است مأموریت ریشه‌کنی تروریسم را کامل خواهد کرد...  

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نوری المالکی به کشورهای عربی حامی تروریسم در عراق هشدار داده و از توطئه و نقشه‌ای برای تشکیل کشور مستقلی پرده برداشت که یک کشور عربی، آن را به رسمیت شناخته است.

نوری المالکی به این کشورهای عربی حامی تروریسم در عراق هشدار داده است که آتش تروریسم دامن این کشورها را هم خواهد گرفت.

وی فاش کرده است که یکی از کشورهای عربی منطقه از شبکه القاعده حمایت می‌کند و طرحی برای تشکیل دولت مستقل آماده کرده تا آن را به رسمیت بشناسد.
مالکی در خصوص اقدام قاطعانه نیروهای ارتش و عشایر در پایان دادن به اعتصاب مشکوک در میادین الانبار گفت: میدان اعتصابات دروغی بیش نبود، زیرا دولت در حد توان خود برای برآوردن خواسته‌های مردم تلاش کرد و دولت همچنان آماده ارتباط با دیگران از طریق گفت‌وگو است که خواهان رفع سختی و احقاق حقوق است.

وی تصریح کرد: میادین اعتصاب به مقر القاعده تبدیل شده بود، اما به‌سبب صبر ما، قاتلان فعالیت‌های خود را به‌سبب کمکهای تسلیحاتی گسترش دادند که این کمکهای تسلیحاتی را کشورهایی در اختیار آنها گذاشته‌اند که خیر عراق را نمی‌خواهند.

افشاگری مالکی در خصوص توطئه یک کشور عربی

مالکی در ادامه از حقیقتی پرده برمی‌دارد که دخالت یکی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در ناآرامی‌های الانبار و حمایت گسترده این کشور از تروریست‌های تکفیری را برملا می‌کند.

وی در این رابطه گفته است: ما حقیقتی را فاش کردیم و میدان فتنه را برچیدیم که باندهای تروریستی درصدد بودند دولت مستقلی را در الانبار تشکیل دهند و یکی از کسانی که به این شبکه‌های تروریستی وابسته بود، گفته بود که اگر نیروهای ارتش تا سه هفته دیگر وارد عمل نمی‌شدند، آنها دولت مستقل اعلام می کردند که این کشور عربی حاشیه خلیج فارس آن را به رسمیت شناخته بود.

مالکی تصریح کرده است: هرچند ما دیر رسیدیم، اما ورود دیرهنگام بهتر از نرسیدن است و تصمیم ما برگشت ناپذیر است و تا زمانی که به حضور باندهای تروریستی پایان ندهیم و مردم الانبار را که از ما درخواست کمک کرده و البته حقایق برای آنها روشن است، از شر تروریست‌ها خلاص نکنیم، به مأموریت خود ادامه می‌دهیم.

نخست وزیر عراق با اشاره به روشن شدن حقایق برای مردم عراق بر ضرورت پایان نگاه طایفه‌ای به مسائل و تلاش برای موفقیت روند سیاسی تأکید می‌کند که برخی طرفها به‌دنبال به بن‌بست رساندن و شکست آن هستند.

وی با مهم خواندن نقش عقلای استان الانبار در جلوگیری از جنگ طایفه‌ای گفته است: ما از عراق حرف می‌زنیم و باید فراموش نکنیم که ما در منطقه ملتهب و بحرانی به سرمی‌بریم و نمی‌دانیم دو سال دیگر اوضاع چگونه خواهد بود، نمی‌دانیم نقشه جهان در آن زمان چگونه خواهد بود و چه‌کسی می‌تواند از احتمالات حوادث سوئی که افکار طایفه‌ای و القاعده سبب می‌شود، نجات یابد.

مالکی دخالت های بیگانگان در امور کشورهای منطقه را سبب قرار گرفتن منطقه در گردابی از آتش بحران دانسته است.

تنها راهی که عراق می‌تواند روی ثبات را به خود ببیند از نظر نوری المالکی، وحدت عراقی‌ها و دوری از نگاه طایفه‌گری به مسائل کشور است.

چه‌کسانی به آتش بحران در عراق دامن می‌زنند؟

نخست وزیر عراق به برخی کشورهای عربی که علمای دینی قلابی و دروغین دارند درباره دخالت در امور داخلی عراق و تلاش برای گسترش بحران با نگاه طایفه‌ای هشدار داده و تأکید کرده است: این کشورها باید متوجه این حقیقت باشند که آتشی را که آنها در عراق شعله‌ور کنند، به‌زودی دامان آنها را هم خواهد گرفت.

چه‌کسانی از فضاهای تنش و اقدامات تروریستی سود می‌برند؟

نخست وزیر عراق گفته است: جهانیان باید متوجه این حقیقت باشند که تروریسم می‌تواند گسترش یابد و کشورهای بزرگ باید سیاست‌های واقع‌بینانه و عاقلانه‌ای اتخاذ کرده اصل تسویه حساب‌های بین المللی و منطقه‌ای و داخلی باید متوقف شود، چرا که تنها دشمنان انسان و انسانیت از این فضاهای متشنج سود می‌برند.

دخالت‌های برخی رژیم‌های عربی به‌ویژه حکام حاشیه خلیج فارس در امور داخلی عراق از طریق حمایت‌های گسترده مالی، تبلیغاتی و تسلیحاتی از گروه‌های تروریستی تکفیری و اقدامات تحریک آمیز آنها برای شعله‌ور کردن آتش فتنه مذهبی در عراق میان شیعیان و اهل‌سنت از جمله عواملی بوده است که گروه‌های تروریستی همچون داعش را جسور کرده است با تکیه بر حمایت‌های گسترده اربابان خود به شهرهای مختلف استان الانبار حمله کنند و آرامش مردم این استان را برهم زده فضایی از رعب و وحشت را بر شهرها و مناطق مختلف حاکم کنند.

مالکی به ملت عراق و احزاب سیاسی و علمای دینی توصیه کرده است از تجارب تلخ کشورهای دیگر در گذشته عبرت گرفته و برای حفظ عراق یک‌پارچه بدون هرگونه تبعیض میان شهروندان عراقی، در راستای خنثی کردن فتنه مذهبی و توطئه تجزیه کشورشان که از سوی برخی رژیم‌های عربی دنبال می‌شود، گام برداشته در این راه با یکدیگر متحد شوند و اختلافات را کنار گذاشته برای پیشرفت عراق دست به دست هم بدهند و از نگاهی با تنگ‌نظری مذهبی و طایفه‌ای به مسائل برحذر باشند.

اوضاع میدانی  الانبار

عملیات همه‌جانبه نیروهای ارتش و امنیتی عراق برای سرکوب تروریست‌های القاعده و پاکسازی کامل استان الانبار همچنان ادامه دارد و خبرها از موفقیت‌های مستمر ارتش حکایت می‌کند که حمایت مردمی به‌ویژه عشایر را هم با خود به‌همراه دارد.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش و عشایر همچنان به تعقیب تروریست‌های القاعده ادامه می‌دهند. در این زمینه دستگاه مبارزه با تروریسم از هلاکت مرد شماره دو گروه تروریستی موسوم به داعش (گروه مسلح دولت اسلامی عراق و شام) به‌همراه 30 تروریست دیگر در این عملیات خبر داده است.

شبکه العراقیه شامگاه شنبه 14 دی ماه خبر هلاکت مرد شماره دو داعش و 30 تروریست دیگر را اعلام کرده بود.

ورود صدها تروریست عرب به الانبار

از سوی دیگر برخی رسانه‌های عراقی از ورود صدها تروریست عرب از طریق صحرای الانبار برای پیوستن به داعش خبر داده‌اند تا صحت سخنان نوری المالکی نخست وزیر عراق در خصوص توطئه برخی رژیم‌های عربی در عراق اثبات شود که با حمایت‌های گسترده مالی و تبلیغاتی و تسلیحاتی از تروریست‌ها درصدد تجزیه این کشور و تحقق اهداف توسعه طلبانه خود هستند.

رسانه‌های عراق همچنین از درگیری‌های شدید نیروهای امنیتی و عشایر الانبار با تروریست‌های داعش در مرکز الرمادی خبر دادند که این نیروها در این راه از حمایت هوایی ارتش هم برخوردار هستند.

به‌گفته منابع عراقی، درگیری‌ها در مناطق البکر و عشرین و مناطق دیگر برای بیرون راندن تروریست‌های مسلح داعش از شهر  الرمادی در جریان است.

از سوی دیگر شیخ علی ابودجانه از سرکردگان القاعده توسط نیروهای امنیتی عراق در البوفراج در شمال الرمادی به هلاکت رسیده است.

عشایر عراق پیشتر تحت لوای تشکلی موسوم به لواء الصحوات العراقیه، تروریست‌های القاعده را از الانبار بیرون رانده بودند.

شایعه‌پراکنی رسانه‌های حامی تروریست‌ها

در حالی که عملیات تمام‌عیار نیروهای ارتش و پلیس عراق برای نجات مردم الانبار از شر تروریست‌های تکفیری ادامه دارد و نوری المالکی هم بر تکمیل این مأموریت تأکید کرده است، برخی رسانه‌های عربی و غربی در تلاش برای تضعیف نیروهای ارتش و همچنین روحیه دادن به تروریست‌های تکفیری مدعی سیطره این افراد بر برخی شهرها از جمله فلوجه شده‌اند که مقامات عراقی چنین ادعاهایی را بی‌اساس دانسته‌اند.

این رسانه‌ها همچنین مدعی شده بودند که عشایر با نیروهای ارتش عراق می‌جنگند در حالی که به‌خلاف این ادعا، قرار گرفتن مردم و عشایر کنار ارتش و پلیس امیدها را برای ریشه‌کنی نهایی تروریسم در الانبار افزایش داده است.

در این زمینه، دستگاه مبارزه با تروریسم ادعای سیطره تروریست‌های داعش بر فلوجه را بی‌اساس خواند و بر عزم نیروهای مسلح عراق برای تعقیب و دستگیری آنها تأکید کرده است.

سمیر الشویلی سخنگوی دستگاه مبارزه با تروریسم عراق تأکید کرده است خبرهای مبنی بر سیطره گروه به‌اصطلاح داعش بر فلوجه صحت ندارد و نیروهای امنیتی شهر را در محاصره خود قرار داده تا تمام این افراد را دستگیر کنند.

مواضع شرم‌آور برخی سیاست‌مداران عراقی

درحالی که نیروهای ارتش عراق بنا به خواسته مردم الانبار به کمک آنها برای سرکوب گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده شتافته‌اند، برخی سیاست‌مداران عراقی در مخالفت با عملیات سرکوب تروریست‌ها، مواضع شرم‌آوری اتخاذ کرده‌اند.

در پی اقدام قاطعانه نیروهای ارتش و پلیس در برچیدن چادرهایی در الانبار که به مقر تروریست‌های تکفیری تبدیل شده بود و نیز آغاز عملیات همه‌جانبه برای تعقیب و سرکوب تروریست‌های تکفیری از جمله داعش، برخی سیاست‌مداران عراقی مواضع شرم‌آوری اتخاذ کرده و به‌جای قرار گرفتن کنار نیروهای ارتش، علناً کنار تروریست‌ها قرار گرفته به مخالفت با عملیات سرکوب آنها برخاستند.

این طیف از سیاست‌مدارانی که پایگاه چندانی میان مردم ندارند و ائتلاف‌هایی را با یکدیگر با تکیه بر حمایت‌های گسترده مالی و تبلیغاتی و حتی تسلیحاتی برخی رژیم‌های عربی منطقه تشکیل داده‌اند، در تلاش برای اعمال فشار به دولت عراق و مجبور کردن ارتش به خروج از الانبار، دست به استعفاهای دسته‌جمعی زده‌اند تا به‌زعم خود، دولت مالکی را از تصمیم قاطع و تغییرناپذیرش برای پاکسازی کامل الانبار و عراق از وجود تروریست‌های تکفیری بازدارند.

البته چنین افرادی در گذشته هم برای تحت فشار گذاشتن دولت منتخب عراق، دست به استعفاهای دسته‌جمعی زده بودند، اما پس از بی‌نتیجه بودن این اقدام خود بار دیگر به پارلمان و روند سیاسی عراق بازگشتند.

در این زمینه یاسین مجید از رهبران ائتلاف دولت قانون به‌رهبری نوری المالکی نخست وزیر عراق پرده از همدستی جریان وابسته به اسامه النجیفی رئیس پارلمان این کشور با گروه تروریستی داعش برداشته است.

یاسین مجید گفته است: این پرسش مطرح است که آیا میان ائتلاف متحدون به‌رهبری اسامه النجیفی و گروه داعش هماهنگی وجود دارد.

یاسین تروریست‌های داعش را گرگهایی توصیف کرد که پس از عقب‌نشینی ارتش عراق به‌درخواست ائتلاف متحدون وارد شهرهای الانبار شدند.

وی تأکید کرد: اعتصاب میدان الانبار بدون خونریزی پایان داده شد به‌خلاف کشورهای دیگر که پایان دادن به اعتصاب با خونریزی همراه است.

ادعای عجیب ائتلاف متحدون: هماهنگی میان داعش و نیروهای مالکی بسیار واضح است!

در حالی که نیروهای ارتش عراق بنا به درخواست مردم استان الانبار برای نجات آنها از دست تروریست‌های خطرناک داعش وابسته به القاعده همچنان به مأموریت پاکسازی شهرهای این  استان ادامه می‌دهند، ائتلاف موسوم به متحدون مدعی وجود هماهنگی میان نیروهای ارتش و داعش شده است.

احمد المساری از نمایندگان ائتلاف متحدون وابسته به اقلیت در حالی مدعی هماهنگی نیروهای ارتش عراق و داعش شده است که یاسین مجید از رهبران ائتلاف دولت قانون به‌رهبری نوری المالکی بر وجود هماهنگی و همدستی میان متحدون و تروریست‌های داعش تأکید کرده است.

المساری در توهین به نیروهای ارتش ملی عراق و توصیف آنها به‌عنوان نیروهای مالکی که نشان دهنده نگاه طایفه‌ای این ائتلاف وابسته به  اقلیت است، مدعی شده است نیروهای مالکی داعش را وارد الانبار کردند تا بهانه‌ای برای درهم کوبیدن این استان داشته باشند، هرکس با داعش در فلوجه و الانبار می‌جنگد، مردم و عشائر متحد هستند!

این شخصیت وابسته به اقلیت در ادامه مواضع شرم‌آوری که در قبال عملیات ارتش عراق علیه تروریست‌ها اتخاذ شده است، ادعا کرده است مردم استان الانبار با ورود ارتش موافق نیستند.

عملیات نظامی برای پاکسازی صحرای الانبار و شهرهای استان از وجود تروریست‌ها ادامه دارد و دولت عراق بر اتمام مأموریت خود در الانبار با پشتیبانی عشایر با وجود مواضع منفی برخی سیاست‌مداران همچون اسامه النجیفی و ایاد علاوی اصرار دارد سیاست‌مدارانی که متأسفانه در همسویی با برخی رژیم‌های عربی با عملیات مبارزه با تروریسم به مخالفت برخاسته‌اند که در حقیقت چراغ سبزی به تروریست‌های تکفیری به شمار می‌رود. این در حالی است که رژیم‌های عربی حامی تروریست‌های تکفیری با وجود گذشت یک دهه از سقوط رژیم دیکتاتوری صدام همچنان از عادی سازی روابط با دولت منتخب عراق و بازگشایی سفارتخانه‌های خود در این کشور طفره می‌روند و حتی با جوسازی و  القای ناامنی در عراق که البته نتیجه دخالت‌های این کشورها و حمایت‌های‌شان از گروه‌های مسلح تکفیری است، از برگزاری مسابقات ورزشی با تیمهای عراقی هم در خاک عراق خودداری می‌کنند.

منبع : تسنیم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی