امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

 تاکید یک عضو ائتلاف دولت قانون مبنی بر اینکه ارتش عراق در حال جنگ بین المللی با تروریسم است و عزم جدی ارتش برای سرکوب نهایی عاملان ناامنی و بی ثباتی در حالی است که برخی گروه های اقلیت خواستار گفت و گو با تروریست ها شده اند...  

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه های عربی گزارش داده بودند ارتش عراق عملیات مقدماتی برای ورود به فلوجه را با هدف بیرون راندن تروریست های تکفیری آغاز کرده است. بر اساس این گزارش، یگان های نظامی ارتش عراق به مناطق متعدد فلوجه که تروریست های داعش مستقر بودند، حمله کردند.

مخالفت گروه های مسلح با میانجی گری عشایر، باب راه حل نظامی را گشوده است و چاره ای برای ارتش عراق باقی نگذاشته جز اینکه از طریق عملیات ضربتی وارد فلوجه شده و کار تروریستها را یکسره کند
فلوجه پایگاه اصلی تروریست های داعش به شمار می رود.

ارتش عراق مهلت 48 ساعته ای به تروریستها داده بود تا خود را  تسلیم کنند، با این حال با پایان یافتن این مهلت، ارتش عراق با توجه به درخواست های مکرر مردم و عشایر از تصمیم خود برای انجام  عملیاتی دقیق و با رعایت نکات ایمنی برای حفظ جان غیرنظامیانی که به عنوان سپرانسانی مورد استفاده تروریست های داعش قرار می گیرد، برای پایان دادن به حضور این جنایتکاران خطرناک برای همیشه خبر داده است.

تروریست های موجود در فلوجه را بازماندگان فدائیان صدام و گارد جمهوری منحل شده و تروریست های داعش به  عنوان همپیمانان آنها تشکیل می دهند.

منابع عراقی روز شنبه اعلام کرده بودند نیروهای ارتش به همراه نیروهای پلیس و نیروهای داوطلب عشایر برای ورود به فلوجه با هدف پایان دادن به حضور گروه های تروریستی آماده می شوند که این عملیات ساعت 18 به وقت محلی در روز یکشنبه آغاز می شود و عملا حملات هدفمندی به برخی مواضع تروریست های داعش در فلوجه آغاز شد.

یک مقام بلندپایه امنیتی گفته بود استاندار الانبار آخرین هشدار را به گروه های مسلح در فلوجه داده و اعلام کرده بود هر کس تمایل دارد از شهر خارج شود، به گذرگاه امنی دست خواهد یافت و کسانی که سلاح خود را تحویل دهند، مشمول عفو خواهند شد.

تروریست های گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام(داعش) مرتبط با شبکه القاعده، در اول ژانویه، بر دو شهر استان الانبار مسلط شدند، نیروهای امنیتی عراق توانستند بخش اعظم شهر الرمادی را از وجود این افراد پاکسازی کنند، اما فلوجه همچنان در سیطره این افراد قرار دارد.

نوری المالکی نخست وزیر عراق حمله ارتش به فلوجه را به تعویق انداخته بود تا زمان بیشتری به شیوخ عشایر برای اخراج تروریست ها داده شود. یک افسر یگان های عملیات ویژه فلوجه گفته است ما پیش بینی می کنیم وارد نبرد سخت و تمام عیاری در مناطق جنوبی شهر شویم که تروریست ها در آنجا مستقر هستند.

البته این در حالی است که اسامه النیجفی رئیس پارلمان عراق که موضع قاطعی در حمایت از عملیات مبارزه با تروریسم اتخاذ نکرده در موضعی تحریک آمیز خواستار مسلح شدن عشایر الانبار شده که با مخالفت گروه های سیاسی دیگر از جمله ائتلاف کردستان عراق روبرو شده است.

استان الانبار واقع در غرب عراق، مرکز آن فلوجه در 110 کیلومتری غرب بغداد واقع است، این استان در حال حاضر شاهد عملیات نظامی گسترده نیروهای امنیتی عراق با همکاری عشایر علیه گروه های تروریستی مسلح است به ویژه پس از تلاش گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام(داعش) برای سیطره بر این استان در پی دستگیری احمد العلوانی از نمایندگان وابسته به اقلیت به اتهام حمایت از تروریسم است.

استان الانبار در ماه دسامبر 2013 میلادی شاهد کشته شدن برخی افسران و فرماندهان ارتش عراق از جمله سرلشگر محمد الکروی فرمانده لشگر هفتم ارتش عراق در جریان عملیات در وادی حوران و الجزیره در الانبار بود و از زمانی که نوری المالکی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، عملیات گرفتن انتقام از تروریست ها با عنوان انتقام فرمانده محمد را اعلام کرد، ارتش عراق توانست بسیاری از سرکردگان و اعضای گروه تروریستی داعش را به هلاکت برساند. نکته قابل توجه دیگر در الانبار، مشارکت عشایر در کنار ارتش در جنگ با گروه های تروریستی است.

نوری المالکی در 31 دسامبر 2013 میلادی، پس از درگیری ها میان نیروهای امنیتی و گروهی از افراد مسلح در پی اقدام دولت در برچیدن چادرهای اعتصاب در الرمادی، به نیروهای ارتش عراق دستور داد از شهرهای الانبار عقب نشینی کرده و به عملیات تعقیب تروریست ها در صحرای الانبار ادامه دهند، اما تروریست های تکفیری موسوم به داعش پس از عقب نشینی نیروهای ارتش بلافاصله به شهرهای الانبار حمله کرده و در نهایت شهر فلوجه را به اشغال خود درآوردند، به همین سبب بنا به درخواست مردم الانبار، نیروهای ارتش بار دیگر به دستور نوری المالکی به الانبار بازگشتند، با این حال با توجه به اینکه تروریست های داعش از غیرنظامیان به عنوان سپرانسانی اسفتاده می کنند، نیروهای ارتش به دستور مالکی از ورود به فلوجه منع شدند تا عشایر بتوانند شهر را از وجود آنها پاکسازی کنند، با این وجود همچنان فلوجه تحت سیطره تروریست های خطرناک داعش قرار دارد.

نوری المالکی همچنین از نمایندگان فراکسیون متحدون و ائتلاف العربیه وابسته به اقلیت اهل سنت خواسته بود از شیوه های تحریک آمیز که چراغ سبزی به تروریست ها برای ادامه جنایاتشان به شمار می رود، دست برداشته و به روند سیاسی بازگردند.

نبرد بین المللی در عراق با تروریسم

عادل الشرشاب از اعضای ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی نخست وزیر عراق تاکید کرده است ارتش عراق در حال نبرد بین المللی واقعی با تروریسم در استان الانبار است . وی از شیوخ عشایر عراق خواسته است با نیروهای ارتش برای سرکوب گروه های تروریستی مسلح در تمام مناطق عراق همکاری کنند.

الشرشاب به الغدپرس گفته است ما از نیروهای مسلح عراق در جنگ با تروریسم به منظور پاکسازی کامل عراق از وجود آن حمایت می کنیم، نیروهای مسلح عراق وارد نبرد بین المللی واقعی علیه گروه های مسلح در استان الانبار هستند و تسلیم در برابر آنها امکان ندارد.

شیوخ عشایر عراق باید عمق خطر گروه های تروریستی تکفیری را درک کنند و برای پاکسازی کامل کشورشان از وجود این گروه های خطرناک مورد حمایت سعودی ها و دیگر دشمنان روند سیاسی عراق جدید در کنار ارتش و نیروهای امنیتی قرار گیرند.

عملیات نیروهای ارتش عراق در حالی علیه تروریست ها ادامه دارد که برخی سیاستمداران عراقی وابسته به اقلیت با تکیه بر حمایت های برخی رژیم های عربی، نه تنها از این عملیات حمایت نمی کنند که حتی با مواضع منفی و تحریک آمیز خود به گروه های تروریستی تکفیری برای ادامه جنایات خود چراغ سبز نشان می دهند، نکته ای که یاسین مجید از اعضای ائتلاف دولت قانون هم به آن اشاره کرده و می گوید برخی شرکای روند سیاسی متاسفانه، منافع ملت و کشور را رها کرده و در مقابل آن قرار گرفته اند. وی از اینکه چنین شخصیت هایی خواستار گفت وگو با تروریسم شده اند، ابراز شگفتی کرد.

مجید در واکنش به درخواست های فراکسیون متحدون وابسته به اسامه النجیفی رئیس پارلمان عراق برای حل بحران الانبار از راه های سیاسی و درخواست از دولت برای گفت و گو با تروریست های گروه داعش تاکید کرده است درخواست برای گفت و گو با گروه های تروریستی و داعش، درخواست عجیبی است و ما نمی دانیم چه سازوکار یا شیوه ای وجود دارد که از طریق آن بتوان به تفاهم و تعامل با گروه های مسلحی رسید که اعتقادی به روند سیاسی یا گفت و گو ندارند، زیرا شیوه داعش فقط کشتار و سربریدن است.

به گفته وی، داعش یک گروه تروریستی بین المللی است و ترکیه چند روز پیش با قدرت با آن برخورد کرد و همین وضع درباره نظامیان آمریکایی هم صادق است که بازمانده های تروریسم را در هر نقطه ای تحت پیگرد قرار می دهند.
اما وقتی مساله به عراق می رسد، همه خواستار گفت و گو و مذاکره با این گروه ها در شیوه عجیب می شوند و ما نمی دانیم چگونه با آن تعامل کنیم.

وی با ابراز تاسف از مواضع گروه هایی که خواستار مذاکره با تروریست ها شده اند، می گوید برخی شرکای روند سیاسی، منافع کشور و ملت را رها کرده و در جبهه مقابل قرار گرفته اند .

از سوی دیگر علی الموسوی مشاور نوری المالکی نخست وزیر عراق هر گونه میانجی گری یا گفت و گو با گروه های تروریستی داعش و القاعده را رد و تاکید کرد برخی رسانه هایی که گرایش ها و رویکردشان برای همه شناخته شده و معروف است، تلاش بیهوده ای برای نجات تروریست ها و روحیه دادن به آنها دارند. ".

فتاوای تکفیری و نقش سعودی در عراق

یک رسانه عراقی نوشته بود تکفیری ها یک پدیده مذهبی، سیاسی و امنیتی خطرناکی در عراق از زمان سرنگونی رژیم در سال 2003 میلادی به وجود آوردند که این پدیده به شکل سریع و به صورت شگفت آوری رشد کرد و گسترش یافت تا اینکه تکفیری ها به یک دغدغه امنیتی خطرناک برای شهروندان عراقی طی پنج سال گذشته از طریق سیطره بر برخی شهرها و مناطق و راه ها  و از راه کشتار و شکنجه و آدم ربایی و سربریدن و انفجار که ده ها هزار نفر از شیعیان عراق قربانی شدند، تبدیل شدند.

به مرور زمان، حقیقت روشن شد که پدیده تکفیری ساخته و پرداخته وهابیت سعودی است که حکومت سعودی و شاهزادگانش از این پدیده حمایت مالی می کنند و آن را به عناصر قدرت و بقا از طریق دانشگاه ها، شاهزادگان، علمای دینی و بازرگانان وهابی افراطی سلفی مجهز کردند و فتاوای تکفیری که خواستار کشتار شیعه و نابودی آنها می شود و فتاوایی که خواستار انفجار مراقد ائمه اطهار علیهم السلام و مساجد و حسینیه ها شد، ابهامات را برطرف و این حقیقت را فاش کرد که تکفیری ها قدرت و هزینه های زندگی خود را از کوه های تورابورا در افغانستان که سرکردگان القاعده به سر می برند، تامین نمی کنند، بلکه قدرت و پشتیبان حقیقی تکفیری ها، حاکمان عربستان و وعاظ سلاطین و مفتیان نزدیک به حاکمان و کسانی که دستورات آنها را اجرا می کنند، هستند.

گزارش ها و اخبار ویژه و موثقی از تکفیری ها و نقش خطرناک آنها در عراق و نقش سعودی و کشورهای عربی دیگر حاشیه خلیج فارس در تامین هزینه های مالی آنها در برخی پایگاه های اینترنتی منتشر شده است.

عراق با تروریسم مورد حمایت عربستان می جنگد

حاکمان عربستان با زمان رقابت می کنند تا اتهام حمایت از گروه های تروریستی به ویژه آنچه به  داعش موسوم است، از خود دور کنند.

نگرانی مقامات سعودی از اتهامات وارده به آنها در خصوص حمایت از تروریسم افزایش یافته است به ویژه پس از آنکه این اتهامات از سطح خبرهایی که رسانه ها و پایگاه های  ارتباط اجتماعی منتشر می کردند به تاکیدهای همراه با ادله و مدارک تبدیل شد که خشم و نارضایتی نخبگان و رسانه های سعودی را به دنبال داشته است.

روزنامه ایندیپندنت انگلیس اخیرا در مقاله ای نوشته بود رژیم حاکم بر عربستان از گروه های تروریستی به ویژه گروه داعش و دیگر گروه های تکفیری حمایت می کند.

وزارت خارجه سوریه هم اعلام کرده بود نامه هایی برای رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد فرستاده که در این نامه ها به تلاش عربستان برای شکست کنفرانس ژنو 2 که اخیرا برگزار شد از طریق حمایت از گروه های تروریستی مرتبط با القاعده اشاره شده است.

برخی رسانه ها فاش کرده بودند عربستان ابتکاری برای توقف درگیری میان گروه های تروریستی مسلح از جمله آنچه به داعش(گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام)، جبهه اسلامی، جیش المجاهدین و جبهه النصره موسوم هستند، ارائه کرده و تلاش کرد تمام امکانات مالی و نظامی و لجستیکی خود را برای اتحاد این گروه ها علیه دولت سوریه و شکست راه حل سیاسی بحران این کشور به کار گیرد.

نوری المالکی نخست وزیر عراق هم در سخنان هفتگی اخیر خود گفته بود عربستان به اشتباه خود در حمایت از تروریسم اعتراف نمی کند، زیرا مالکی به صراحت گفته بود تروریسمی که اکنون عراق را فرا گرفته است، منشاء آن عربستان است.

با این حال محمد بن نواف سفیر عربستان در انگلیس در واکنش به گزارش این رسانه انگلیسی مدعی شده بود اتهامات این روزنامه مبنی بر حمایت عربستان از تروریسم صحت ندارد.

البته این دیپلمات سعودی به صراحت حمایت خود را از گروه های مسلح برهم زننده امنیت و آرامش ملت سوریه اعلام کرده و حتی از کشورهای دیگر خواسته است همانند عربستان از عوامل نامنی و بی ثباتی در سوریه حمایت کنند و اجازه ندهند بحران سوریه از راه سیاسی و مسالمت آمیز حل شود که معنایش ادامه خونریزی و کشتار و جنایات وحشیانه ای است که گروه های تروریستی مورد حمایت سعودی مرتکب می شوند.

رسانه انگلیسی تاکید کرده بود جمهوری اسلامی ایران، عراق، سوریه، لبنان و مصر در حال حاضر با القاعده مبارزه می کنند. این رسانه نوشته بود پول های زیادی از سوی عربستان برای حمایت از گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام(داعش) که مرتبط با القاعده است، سرازیر می شود.

البته حاکمان سعودی در خصوص القاعده موضع کاملا متناقضی در پیش گرفته اند و در حالی که از حاکمان نظامی مصر در جنگ با القاعده در صحرای سینا با اهدای میلیاردها دلار حمایت می کنند، در عراق و سوریه و لبنان در کنار تروریست های القاعده قرار داشته و آنها را از حمایت های گسترده نظامی، مالی و تبلیغاتی خود بهره مند کرده اند.

برخی رسانه های عربی و غربی اخیرا از درگیری و تقابل میان سازمان های اطلاعاتی قطر، ترکیه و عربستان در خصوص مراکز نفوذشان در داخل سوریه پرده برداشته بودند.

حاکمان عربستان برای مدت طولانی بر حمایت از گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام(داعش) وابسته به القاعده در چارچوب نبرد با ایمن الظواهری بر سر نفوذ و سیطره بر گروه های  افراطی به اصطلاح اسلامی پافشاری کرده اند.

بر اساس گزارش هایی که رسانه ها فاش کرده بودند سازمان اطلاعات عربستان به ارتباط خود با ابوبکرالبغدادی ادامه داده و از وی خواسته بود با تصمیم الظواهری برای انحلال داعش در شام مخالفت کرده و فقط جبهه النصره را حفظ کند، سعودی ها به البغدادی قول داده بودند هر میزان نیاز گروه تحت امر وی به سلاح را برای ورود به تمام مناطق سوریه تامین کند.

در 11 ژانویه گذشته، یک پایگاه خبری به نام گلوبال ریسرچ در مقاله ای به قلم جیمز پترس نوشته بود حاکمان سعودی از الگوی خشک و متعصب و عقب مانده ای از اسلام یعنی مذهب وهابی حمایت مالی می کنند و همچنین به حمایت مالی و آموزشی و تسلیحاتی شبکه بین المللی تروریسم برای نابودی نظام هایی که با رژیم سعودی مخالف هستند، می پردازند.

از سوی دیگر سازمان اطلاعاتی رژیم حاکم بر عربستان برای دور کردن شبهه حمایت خود از  داعش خبری را با این مضمون در اینترنت منتشر کرد مبنی بر اینکه داعش موافقت با ابتکار الامه ارائه شده از سوی یک مبلغ وهابی سعودی را به این مشروط کرده است که این مبلغ وهابی، افراد به اصطلاح انقلابیون، ستاد مشترک، ائتلاف و شورای ملی، عربستان، قطر و ترکیه را تکفیر کند تا شبهه حمایت سعودی از داعش را از بین ببرد.

در نوار ویدئویی که پایگاه المسله در پایان سال 2013 ازطریق سایت یوتیوپ منتشر کرده بود یکی از سرکردگان گروه های تروریستی در سوریه به حمایت رژیم های عربی حاشیه خلیج فارس و در راس آنها عربستان از مخالفان سوری و گروه های مسلح با پول و سلاح اعتراف می کنند.

صدام الجمل یکی از سرکردگان گروه موسوم به احفادالرسول در خلال اعترافاتش از نشست های آنچه به ستاد مشترک موسوم است با افسران اطلاعاتی عربستان، قطر و اردن در حضور سلمان بن سلمان معاون وزیر دفاع سعودی پرده برداشته بود.

ناظران و رسانه های گروهی اعلام کرده بودند که اظهارات کریستوفر هیل سفیر سابق آمریکا در بغداد در خصوص رابطه ریاض و گروه های تروریستی افراطی در آگوست 2013، مهمترین دلیل و مدرک در خصوص حمایت حاکمان عربستان از تروریسم به شمار می رود.

هیل گفته بود عربستان بزرگترین چالش و مشکل پیچیده ای از نظر سیاستمداران عراقی به شمار می رود زیرا از حملات القاعده به عراق حمایت مالی و تسلیحاتی می کند.

این در حالی است که عبدالخالق حسین از نویسندگان عرب در مقاله ای می نویسد عربستان به سه دلیل با عراق(دولت منتخب و اکثریت ملت) می جنگند : طایفه ای(مذهبی)، سیاسی و اقتصادی.به گفته وی، عربستان در پس گسترش افراطی گری اسلامی وهابی در جهان است.

فرید زکریا پژوهشگر آمریکایی هم در تحلیلی در مجله تایم گفته است اگر بنا بود جایزه سیاسی به سیاست خارجی که مسئولیت پذیر نیست، داده شود قطعا به عربستان سعودی داده می شود، زیرا رژیم عربستان مسئول نخست افزایش افراطی گری اسلامی در تمام مناطق جهان است و در طول چهار قرن گذشته از ثروت نفتی هنگفت خود برای تضمین چهره افراطی و متعصب و خشک و خشونت آمیز از اسلام از طریق علمای وهابی خود به هر نقطه ای از جهان از آلمان گرفته تا اندونزی استفاده کرده است و مراکز به اصطلاح اسلامی با پول های عربستان، افراط گری و تعصب و خشک مغزی و تنفر را رواج می دهند.

پایگاه ویکی لیکس هم در دسامبر 2009 فاش کرده بود عربستان پایه اساسی حمایت مالی از تروریسم است.

انتشار آمار تکان دهنده درباره تعداد قربانیان حملات تروریست های تکفیری در عراق و اینکه فقط در ماه ژانویه، بیش از هزار عراقی در حملات گروه های تروریستی مسلح جان باخته اند،نشان می دهد که یک عزم بین المللی برای مقابله با تروریسم و به ویژه فشار بر حامیان تروریست ها و در راس آنها حاکمان عربستان که مدارک فراوانی در اثبات حمایت آنها از تروریسم وجود دارد، ضروری است.

منبع : تسنیم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی