امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

شیخ فتنه در لبنان چگونه به دام افتاد

دوشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۴۶ ب.ظ

یک روزنامه لبنانی جزئیات حوادث مربوط به بازداشت تروریست تکفیری لبنان را منتشر کرد....

   

   

    

    

روزنامه لبنانی السفیر در مطلبی به بیان جزئیات بازداشت احمد الاسیر تروریست تکفیری لبنان در فرودگاه رفیق حریری پرداخته است، شایان ذکر است که تصویری که رسانه‌های لبنان دیروز از احمد الاسیر منتشر کرده بودند نیز جعلی بوده و تصویر مربوط به وی به همراه تصویر گذرنامه‌اش را در این خبر می‌توانید مشاهده کنید :

نزدیک ساعت 10 و ربع صبح دو روز پیش بود که تاکسی سفید رنگ که خالد العباسی را از منطقه الجدرا در ساحل اقلیم الخروب به فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری منتقل می‌کرد، به فرودگاه رسید. خالد کرایه تاکسی را پرداخت کرد و به سمت درب اصلی فرودگاه حرکت کرد. در مرحله اول از ایستگاه امنیتی فرودگاه و اسکنرهای آن عبور کرد. مدارک خود را به نظامی مستقر در آن جا داد و کیف خود را روی دستگاه گذشت. یکی از نظامیان او را مورد بازجویی بدنی قرار داد،‌ بعد از این مرحله بود که وی به سمت کانتینرهای مربوط به خطوط هوایی مصر حرکت کرد. او در صف ایستاد و بار دیگر گذرنامه و بلیط الکترونیکی خود را تحویل داد. وی ساک دستی خود را نیز به کارمند فرودگاه داد، در درون ساک دستی برخی لوازم شخصی بعلاوه تلفن همراه او قرار داشت.

ساعت 10 و سی دقیقه شده بود که العباسی در صف مربوط به اولین مانع ایست بازرسی نیروهای امنیت عمومی قرار گرفت تا گذرنامه‌اش مهر شود، به‌ محض ‌اینکه گذرنامه خود را به کارمند نظامی مستقر در آنجا تحویل داد، کارمند از او پرسید: نام تو خالد العباسی است؟ پاسخ داد بله. بعد از وی خواست تا با او به دفتر تحقیقات در مجاورت این باجه برود.

کارمند مذکور اعلام کرد که خالد العباسی در دفتر حضور دارد،‌ چندین عکس از وی گرفت و آن را از طریق واتس آپ به کارمند مربوطه دفتر اطلاعات در مدیریت امنیت عمومی کشور ارسال کرد. تلاش‌های نماینده امنیت فرودگاه با دفتر اطلاعات این بخش به این نتیجه قطعی رسید که گذرنامه خالد العباسی جعلی است. در این زمان بود که موضوع بازداشت وی قطعی شد.

افسر ارشد مستقر در فرودگاه هنوز خالد العباسی را تحویل نگرفته بود که در تماسی با مدیر کل امنیت عمومی به او گفت: قربان مبارک باشد. احمد الاسیر در اداره میهمان ما است.

قبل از این لحظه تدابیر امنیتی در فرودگاه و بخش‌های مختلف آن اندیشیده شده بود و حدود 40 نظامی از نیروهای امنیتی عمومی با لباس شخصی و حتی لباس نظامی در محل حضور داشتند. آنها در مناطقی که از قبل برای آنها مشخص شده بود مستقر بودند. به آن ها گفته شده بود که یک عامل تحت تعقیب خطرناک با نام خالد العباسی که متهم به انجام جنایت‌های تروریستی است، به فرودگاه خواهد آمد،‌ بنابراین باید اقدامات پیش دوستانه این زمینه انجام شود. نگرانی نیروهای امنیتی از این بود که یکی از عوامل تروریستی کمربند انفجاری به همراه داشته باشد یا تروریست ها بخواهند از خارج فرودگاه به داخل یورش بیاورند. نکته قابل توجه اینکه این عناصر هیچ حرکتی انجام نداده و هیچ دستوری برای آنها صادر نشد تا توجه مسافرین فرودگاه را به خود معطوف کند،‌آنها حتی تا زمانی که دستور بازگشت به مقر مدیریت عمومی در منطقه المتحف به آن ها داده شد،از بازداشت شدن فرد مورد نظر اطلاع نداشتند.

از شش ماه پیش نیروهای امنیت عمومی سیگنال‌هایی را در مورد قصد احمد الاسیر برای ترک لبنان با اوراق هویتی جعلی دریافت کرده بودند. سه ماه پیش آنها مطمئن شده بودند که وی نیجریه را به عنوان مقصد بعدی سفر خود انتخاب کرده است، ‌چرا که دریافت ویزا از سفارت نیجریه از طریق یکی از شرکت‌های مسافرتی بدون نیاز به حضور شخصی فرد امکان پذیر است.

به این ترتیب چندین مجموعه در مقر نیروهای امنیت عمومی تشکیل شد. یکی از این تیم‌ها مسئول نظارت و رصد تماس‌های مشکوکی بود که احتمال داشت با احمد الاسیر مرتبط باشد. مجموعه دیگر با گروهی از مخبران در مناطق صیدا و اقلیم الخروب و الشمال ارتباط داشتند. یک تیم دیگر تمامی تصاویری را که ممکن بود احمد الاسیر از طریق برنامه پیشرفته فتوشاپ از آن استفاده کنند ترسیم کرده بودند. (آنها ده‌ها تصویر فرضی ترسیم کرده بودند که بعدها مشخص شد این تصاویر با تصویر چهره الاسیر در هنگام بازداشت حدود 90% تطابق داشته است). تیم دیگری از نیروهای امنیت عمومی پروازهای هوایی و مسافران به‌ ویژه به سمت نیجریه و پایتخت‌های دیگر را زیر نظر گرفته بودند.

در حالی که تلاش‌ها متمرکز به انجام عملیات در فرودگاه بیروت بود، یک اتفاق در آغاز ماه جاری میلادی باعث شد که الاسیر تا آستانه گرفتار شدن در دام نیروهای امنیتی لبنان پیش برود. در زمان حضور وی در منطقه شرحبیل، او ناگهان با گشتی های نظامی لبنان در منطقه مواجه می شود، اما به سرعت مسیر خود را به سمت عین الحلوه تغییر می دهد.  

الاسیر مجموعه ای از اوراق هویتی به همراه داشت که یکی از آنها گذرنامه جعلی فلسطینی با نام خالد علی العباسی بوده است. این گذرنامه سه سال اعتبار داشت. وی همچنین شناسنامه جعلی دیگری مربوط به آوارگان فلسطینی در اختیار داشت. وی همچنین گذرنامه ای گردشگری برای نیجریه در اختیار داشت که از روز 10 آگوست 2015 به مدت دو ماه اعتبار داشت.

احمد الاسیر قبل از رسیدن به فرودگاه به مدت 48 ساعت در منزل یکی از هواداران خود به نام عبدالرحمان الشامی در منطقه جدرا حضور داشت. بعد از بازداشت الاسیر وقتی نیروهای امنیتی بلافاصله به این ساختمان حمله کردند، متوجه شدند که صاحب آن فراری شده است. در نتیجه فرزند وی را بازداشت کردند. وی در تحقیقات اذعان کرد که الاسیر از منزل آنها به سمت فرودگاه بیروت حرکت کرده است. نیروهای امنیتی همچنین به دفتر کار الشامی و آپارتمانی که وی در بیروت در اختیار داشت نیز حمله کرده و مدارک و دستگاه‌های کامپیوتر موجود در آنجا را مصادره کردند.

بنا به گفته فرزند عبدالرحمن الشامی ، الاسیر بیشتر وقت خود را در تردد بین اردوگاه عین الحلوه (به همراه فضل شاکر) و منطقه قدیمی صیدا می‌گذراند. فرزند الشامی همچنین برای اطمینان بیشتر الاسیر را شناسایی کرد، این در حالی بود که خود الاسیر قبل از رسیدن به اداره مرکزی مدیریت امنیت عمومی به هویت خود اذعان کرده بود. با این وجود پدر و مادر الاسیر نیز احضار شدند و نمونه دی ان ای از آنها گرفته شد تا آزمایش‌های لازم انجام شده و با دی ان ای الاسیر مطابقت داده شود. این اقدام به 48 ساعت زمان نیاز دارد.

بلافاصله بعد از رسیدن الاسیر به مقر امنیت عمومی، بازرسان شروع به تحقیقات از وی کردند، آنها تحت هیچ فشاری قرار نداشتند، الاسیر نیز در این اعترافات اطلاعاتی از برخی ساختمان‌ها و مناطق انبار سلاح داد. اطلاعاتی که براساس آنها نیروهای امنیت عمومی بلافاصله وارد عمل شده و مناطق مذکور را به ویژه در صیدا و حومه شرقی آن تحت بازرسی قرار دادند.

الاسیر گفت که از طریق خطوط هوایی مصر قصد عزیمت به شهر ابوجا را داشته است و البته قبل از آن استراحت کوتاهی در مصر داشت، اما قرار نبود فرودگاه بین‌المللی قاهره را ترک کند. همچنین قرار بود در خاک ویژه نیجریه تعدادی از افراد با تابعیت لبنانی و فلسطینی منتظر وی باشند. آنها تمامی مقدمات مربوط به اقامت و مخفی ماندن الاسیر را انجام داده بودند تا مدتی بعد وی به نیروهای مبارز القاعده در نیجریه اضافه شود. این اعترافات باعث شد تماس‌های سریع بین امنیت عمومی لبنان و مقامات مصری و نیجریه صورت گیرد تا هویت اشخاص که هماهنگی‌های لازم با الاسیر را انجام داده بودند شناسایی شده و آنها به مقامات لبنان تحویل داده شوند.

منبع:تسنیم

نظرات  (۱)

چنانچه همیشه از نتایج همه چیز آسوده دل باشیم و آن را به روشنی ببینیم، زندگی، هیجان و گیرایی خود را از دست خواهد داد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی