امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

 یک مفتی سعودی به شدت از گروه تروریستی داعش به خاطر رد تلاش‌های میانجیگرانه عربستان سعودی برای حل اختلافات این گروه با جبهه النصره انتقاد کرد...  

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الخبر، «المحسینی»، یکی از مفتی‌های سعودی در نوار صوتی به مدت 35 دقیقه و 40 ثانیه که آن را در صفحه شخصی فیس بوکش منتشر کرد، به شدت گروه تروریستی «امارت اسلامی عراق و شام» یا همان «داعش» را به خاطر عدم پذیرش آشتی و سازش با گروه تروریستی «جبهه یاری اهل شام» یا همان «جبهه النصره» مورد انتقاد قرار داد.

المحسینی در این نوار صوتی تاکید می‌کند که داعش تاسیس دادگاهی شرعی برای رسیدگی به اختلافات میان این گروه با جبهه النصره را رد کرد و در ادامه افزود: این اقدام داعش درحالی صورت می‌گیرد که جان‌ها از دست داعش درحال به لب آمدن و خشم دیگر گروه‌های مسلح در حال به اوج رسیدن است.

این مفتی سعودی در ادامه با بیان اینکه داعش دست به ظلم‌هایی زده که هم این گروه و هم ما را به اینجا رسانده است، درباره این ظلم وستم‌ها می‌گوید که چه بسیار افراد بازداشت شده بی‌گناه و بدون اتهامی که در زندان‌های داعش به سر نمی‌برند و چه تعداد افرادی که تنها به خاطر سوء ظن از سوی داعش به قتل نرسیدند.

وی با بیان اینکه وساطت‌های بسیاری از سوی عربستان صورت گرفته تا عناصر جبهه النصره که در بند داعش قرار دارند، آزاد شوند تا در مقابل جبهه النصره نیز زندانیان داعش را آزاد کند، اما با مخالفت داعش مواجه شده، از بمبگذاری‌های این گروه از جمله به واسطه خودروهای بمبگذاری شده که انتحاری‌ها آن را هدایت می‌کنند، انتقاد کرد و گفت: منطق داعش ما را متعجب می‌کند، وقتی از آنها سوال می‌کنم، آیا نمی‌دانید، با منفجر کردن این خودرو بمبگذاری شده موجب مرگ دستکم 20 نفر می‌شوید، در پاسخ می‌گویند که مرگ آن 20 نفر موجب روی آوردن صدها نفر به سمت خدا خواهد شد.

به این ترتیب المحسینی با مورد خطاب قرار دادن «ابو بکر البغدادی» ملقب به «الکرار»، سرکرده داعش از وی می‌خواهد تا با تشکیل دادگاهی اسلامی برای پایان دادن به اختلافات این گروه با جبهه النصره موافقت کند.

به این ترتیب آشکار می‌شود که تلاش‌های عربستان سعودی برای آشتی دادن این دو گروه تروریستی که هر دو وابسته به سازمان القاعده می‌باشند، تاکنون به بن بست رسیده و با شکست مواجه شده است، این درحالی است که در این راستا این منابع آگاه تصریح می‌کنند، پیشتر نیز تلاش‌هایی برای حل اختلافات این دو گروه صورت گرفته بود و حتی القاعده تلاش کرده بود با تشکیل یک کمیته پیگیری در سوریه مانع درگیری بیش از پیش گروه‌های مسلح تروریستی فعال در سوریه از جمله این دو گروه شود که آن تلاش‌ها نیز با شکست مواجه شده بودند.

این منابع خاطر نشان می‌کنند: ریشه این درگیری‌ها را باید در تحولات و تغییراتی مشاهده کرد که در حال روی دادن در هسته‌ای اصلی القاعده است و اگر این تغییر و تحولات در هسته اصلی القاعده روی دهد، بدون تردید باید در انتظار ایجاد تغییرات و تحولات ریشه‌ای در عملیات‌های سازمان تروریستی القاعده در سراسر منطقه به طور عام و سوریه به طور خاص بود.

منابع فوق در ادامه می‌افزایند: این تغییر و تحولات پس از آن حاصل شد که داعش از یک سو در حلب سوریه شکست خورد، اما از سوی دیگر و در شهر فلوجه در استان الانبار عراق پیروزی‌هایی را محقق کرد.

در همین ارتباط اطلاعات به دست آمده تاکید می‌کند که ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش تلاش دارد، گروهک‌های تروریستی مسلح کوچک و ضعیف  وابسته به سازمان القاعده همچون «انصار بیت المقدس» را که چند سالی است در مصر فعالیت می‌کند، جذب داعش کند.

همچنین این اطلاعات تاکید می‌کنند که ابوبکر البغدادی تلاش دارد، خط مشی أنصار بیت المقدس را دنبال کند و به این ترتیب از حیث قدرت در برابر هسته اصلی سازمان القاعده در افغانستان از طریق به خدمت گرفتن گروهک‌های کوچک به عنوان ابرازی سیاسی و تبلیغاتی و رسانه‌ایش استفاده کند و آنچه این گفته‌ها را تا حدود زیادی مورد تایید قرار می‌دهد، روابط تیره وی با «ایمن الظواهری»، رهبر القاعده و اختلافات و نزاع‌هایی است که میان وی و الظواهری مشاهده می‌شود.

با توجه به اطلاعات به دست آمده می‌توان نتیجه گرفت که شکاف‌هایی داخل این گروه تروریستی میان طرف‌هایی که خواهان همکاری با داعش هستند و آنهایی که مخالف این همکاری می‌باشند، به وجود آمده است.

افشای این اطلاعات موجب می‌شود تا بهتر بتوان ماهیت و ریشه اختلافات موجود میان داعش با گروه‌های وابسته به سازمان القاعده در سوریه از جمله گروه «جبهه النصره» و دیگر گروه های سلفی تکفیری فعال در سوریه را دریافت.

منبع : تسنیم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی