امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

 نوزدهم ژانویه هرسال یادآور شهادت یکی از فرماندهان ارشد مقاومت فلسطینی به طور عام و گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس به طور خاص به نام «محمود المبحوح» است که به دست «موساد» صورت گرفت...  

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نوزدهم ژانویه هرسال یادآور حادثه‌ای دردناک و در عین حال غیر انسانی تحت عنوان ترور «محمود المبحوح»، از فرماندهان ارشد گردان‌های قسام، شاخه نظامی جنبش حماس است که توسط موساد صورت گرفت.

 

 

دوران کودکی

«محمود عبد الرؤوف محمد المبحوح» در 14 فوریه سال 1960 میلادی در اردوگاه «جبالیا» در خانواده‌ای متعهد و متدین به دنیا آمد که اصالتا اهل روستای «بیت طیما» از اراضی اشغالی سال 1948 بود. محمود دوران ابتدایی را در مدرسه «ایوبیه» اردوگاه جبالیا به پایان برد و سپس موفق به دریافت مدرک کاردانی مکانیک شد.

وی دوران کودکی و نوجوانی خود را در همان اردوگاه جبالیا که به اردوگاه انقلاب و پایداری معروف است و نخستین جرقه‌های انتفاضه ملت فلسطین از آن زده شد، رشد و پرورش یافت. وی پنجمین فرزند پسر از خانواده‌ای بود که 14 فرزند داشت.

نفرت از رژیم صهیونیستی و اعتقاد به مبارزه با این رژیم از همان دوران کودکی در وجود المبحوح مشاهده می‌شد. المبحوح در سال 1982 میلادی به اردوگاه «تل الزعتر» نقل مکان کرد و سال پس از آن یعنی در سال 1983 ازدواج کرد که نتیجه این ازدواج تولد 4 فرزند به نام های منی (24 ساله)، عبد الرؤوف (21 ساله) که دانشجوست، مجد (11 ساله) و بالاخره زنیم (7 ساله) بود.

 

 

پیوستن به صفوف مقاومت

شهید المبحوح برای اولین بار در سال 1978 میلادی در مسجد «ابو خوصه»، «مسجد شرقی» کنونی وارد فعالیت‌های مقاومت فلسطینی شد. در سال 1986 به مدت یک سال توسط نظامیان رژیم صهیونیستی بازداشت و به اتهام به همراه داشتن سلاح کلاشیکوف در زندان مرکزی غزه حبس شد. وی پس از خروج از زندان فعالیت‌های جهادی خود را متوقف نکرد، بلکه این فعالیت‌ها را افزایش داد و علاقه وی به شیخ «احمد یاسین»، بنیانگذار جنبش حماس و «صلاح شحاده» بنیانگذار گردان‌های «عز الدین قسام»، شاخه نظامی حماس فزونی یافت و خود از اعضای نخستین مجموعه نظامی بود که از سوی «محمد شرائحه» بنیان گذاشته شده بود.

 

 

شهید المبحوح طراح ومجری عملیات اسارت دو نظامی صهیونیستی

در سال 1988 میلادی مبارزان گردان‌های عز الدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس به فرماندهی شهید محمود المبحوح توانستند یک گروهبان ارتش صهیونیستی به نام «آوی اسپورتس» را داخل سرزمین‌های اشغالی به اسارت بگیرند و مدتی بعد او را به هلاکت برسانند و جسدش را مخفی کنند.

پس از موفقیت نخستین عملیات اسارت، مبارزان قسامی در سوم می 1989 توانستند نظامی صهیونیستی دیگری به نام «إیلان سعدون» را به همراه تجهیزات نظامی‌اش به اسارت بگیرند، اما با توجه به اینکه حفظ او کار دشواری در آن زمان شمرده می‌شد، مجبور به قتل و مخفی کردن جسد او شدند.

پس از افشای نقش شهید المبحوح در عملیات‌های مذکور در 11 می 1989 گروه ویژه‌ای از نظامیان رژیم صهیونیستی اقدام به محاصره منزل شهید و هلی برن نیرو بر روی بام و بالکن خانه وی کردند و بدون هیچگونه هشدار قبلی با انداختن بمب‌های صوتی به داخل منزل وی باعث شکسته شدن درب‌های منزل وی شدند و پس از یورش به داخل خانه تمامی افراد خانه اعم از کودک و بزرگ را بازداشت کردند.

از سوی دیگر، تعدادی از نظامیان صهیونیستی نیز با لباس مبدل و کارگر مزرعه در کارگاه شهید المبحوح منتظر رسیدن وی به آنجا بودند تا او را کشته و یا به اسارت بگیرند. زمانی که برادران این فرمانده قسامی به کارگاه وارد وی شدند، نظامیان رژیم صهیونیستی با تیراندازی به سوی آنها باعث زخمی شدن «فایق» شده و او را بازداشت کردند. 

علی رغم محاصره منزل و تعقیب شهید المبحوح از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی وی برای دیدن برادرش و اطمینان از سلامتی وی به بیمارستان رفت. در سال 1990 دادگاه رژیم صهیونیستی حکم به تخریب منزل و مصادره زمین المبحوح به اتهام اسارت نظامیان صهیونیستی داد.

 

 


خروج از غزه

پس از 2 تعقیب و گریز بیش از 2 ماهه شهید المبحوح در نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی وی به همراه تعدادی از دوستان و همراهانش از مرزهای مشترک مصر و باریکه غزه به خاک مصر فرار کردند و از آنجا راهی لیبی شدند تا در ادامه راه و به منظور تکمیل مبارزات جهادی خود به سوریه نقل مکان کنند.

 

 


شب شهادت

شهید المبحوح در راه سفر خود به یکی از کشورها، زمانی که در کشور امارات و به طور مشخص در دبی حضور داشت،‌در شب 19 ژانویه 2010 میلادی در هتل «البستان الروتانا» به دست یک تیم ترور رژیم صهیونیستی به شهادت می‌رسد.

 

 

دست داشتن موساد در ترور

پس از ترور شهید المبحوح تحقیقات صورت گرفته نشان داد که سازمان جاسوسی «موساد» در این ترور دست داشتند و واحدی تحت عنوان واحد «کیدون» که در این سازمان جاسوسی فعالیت می‌کند، این ترور را اجرا کرده است.

اطلاعات موجود درباره واحد کیدون موساد بسیار اندک است و دلیل آن هم این است که رژیم صهیونیستی از انتشار هرگونه اطلاعات مربوط به آن در مطبوعات این رژیم جلوگیری می‌کند و هر گونه درج اطلاعات در خصوص این واحد را ضربه به امنیت این رژیم می‌داند و به همین دلیل اطلاعاتی که از این واحد در دست است از رسانه‌های خبری غربی به دست آمده است.

اما روزنامه فرا منطقه‌ای «القدس العربی» مدتی پس از ترور المبحوح با اشاره به ترور ویدر دبی نوشت که پس از این ترور «گوردون توماس» روزنامه‌ نگار انگلیسی در خبری با استناد به منابع بلند پایه صهیونیستی نوشت که موساد المبحوح را ترور کرده است و پس از آن «یوسی میلمن»، تحلیلگر امور راهبردی روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» با انتشار مقاله‌ای نوشت که روزنامه‌ نگاران انگلیسی که از اسرائیل به نفع روزنامه «گاردین» فعالیت می‌کنند، از اعتبار بالایی برخوردار هستند، زیرا به منابع امنیتی اسرائیل استناد می‌کنند و آنچه در مورد موساد و به ویژه واحد کیدون نوشته است، صحیح است.

از جمله ماموریت‌های مشهور گروه کیدون تلاش برای ترور «خالد مشعل»، رئیس دفتر سیاسی حماس در پایتخت اردن در سال 1995 و 1997 است، همچنان که این واحد ترور دکتر «فتحی شقاقی»، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در جزیره مالت را انجام داد و گفته می‌شود که «تزیپی لیونی»، وزیر خارجه سابق اسرائیل نیز در دهه هشتاد قرن گذشته یک دانشمند هسته‌ای عراق را ترور کرد.

 

 

هدف از ترور المبحوح

منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اظهار می‌کنند که ترور المبحوح در 19 ژانویه در دبی در راستای تحقق سه هدف انجام شد:

- حذف و از بین بردن توانمندترین و مفیدترین مدیر تسلیحات حماس و شبکه فراهم کننده برنامه‌های این گروه در سراسر جهان

- رقابت‌های اطلاعاتی بین اسرائیل و دیگر طرف‌های منطقه‌ای از جمله ایران

- اسرائیل با ترور المبحوح بر آن بود تا به مقاومت فلسطینی و تهران ثابت کند که دبی و امکانات خوب آن تحت کنترل و نظارت اسرائیل است

اما رژیم صهیونیستی نمی‌دانست که مقاومت فلسطینی تنها یک المبحوح ندارد، بلکه تمام رزمندگان مقاومت برای خود یک محمود المبحوح هستند.

منبع : تسنیم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی