امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

 مقامات سعودی نمی خواهند وارد عدم توازن شوند و در اقدامی جدید و از تلویزیون خود بنام MBC نام فلسطین را در نقشه فلسطین به اسرائیل تغییر داده اند و مایه دلخوشی اسرائیلی ها را هم فراهم کرده اند...

 

یکی از آرزوهای دیرین صهیونیست‌ها این بوده که مناسبات پنهان آن‌ها با سعودی‌ها، امکان ظهور علنی پیدا کند و از نگاه بر آوردی هم آن‌ها معتقد بودند که وقتی عربستان را علنا در سبد مناسبات عادی سازی شده خود داشته باشند، به این معناست که بسیاری از کشورهای مرتجع عرب را در کنار خود خواهند دید. 


این ویژگی عربستان، نه به لحاظ ویژگی خاص سیاسی و انقلابی، بلکه بدلیل پیوندهای مالی و حمایتی عربستان از برخی کشورهاست که آنها را به قربانگاه در سیاستهای منطقه ای خود می‌برد. 

شیمون پرز بارها در سالهای گذشته اعلام کرد که تا کی باید این روابط پنهان باقی بماند؟! اگر چه سعودی ها در چهار جنگ اخیر رژیم صهیونیستی هزینه های مالی آنها را برای نابودی مقاومت لبنانی و فلسطینی پرداخته اند و تسهیلات رسانه ای و علمایی و فتاوای مجانی علمای وهابی سعودی در خدمت صهوینیست ها بوده است ولی فضای منطقه ای به نحوی است که نمی توانند با سرعت روابط خود را علنی کنند.


شرط سعودی ها برای آغاز یک فرا آیند تدریجی عادی سازی مناسبات با صهیونیستی ها پذیرش جدی طرح ملک عبد الله است که در سال 2002 در بیروت بعنوان طرح اتحادیه عرب به تصویب رسید. سعودی‌ها هم بدلیل پرستیژ روانی و هم محاسبه گری سیاسی تا قبل از چنین رخدادی، معلوم نیست همانند اماراتی ها و قطری‌هاٰ، رسوایی روابط آشکار را بپذیرند. 


با اینکه آمریکایی دل خوشی از حکومت نتانیاهو ندارند ولی این‌بار  از طریق یک چهره‌ی غیر قابل باور، یعنی لیبرمن و یک واسطه اروپایی، زمزمه بررسی و پذیرش طرح ملک عبدالله سعودی را مطرح کرده اند. این اقدام پس از شکست جان کری و دعوا و مشاجره لفظی با نتانیاهو و شکست صهیونیست ها در غزه و جنگ چهارم با مقاومت قوت یافته است. سعودی و ملک عبد الله هم که در شکست رسانه ای و افکار عمومی صهیونیست ها خود را شریک میداند برای خارج شدن از این فضا، مساعدت خود در مسیر مذاکرات آتش بس در قاهره را منوط به ارسال نامه خالد مشعل کرد که این نامه ارسال گردید.

شرط ملک عبدالله برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی چیست؟/ اقدام عجیب شبکه سعودی درباره اسرائیل/اماده انتشار/ آماده

ملک عبدالله و سعودی برای پاک کردن ذهن مردم منطقه، کمک مالی برای باز سازی و ویرانی های غزه را نیز به شرطی که ابومازن مجری آن باشد و او به فعال سازی مذاکرات سازش و طرح ملک عبد الله اهتمام کند، مشروط کرده است. نکته جالب اینکه  ابومازن هم خوش خدمتی را به حد اعلی رسانده و همزمان به حماس حمله لفظی را آغاز کرده تا آنرا منفعل نماید و حکومت آشتی را کنار گذاشته  و از موضع و جایگاه یک عنصر قوی و بر خلاف واقعیت موجود، وارد یک مسیر سیاسی و مذاکراتی با اسرائیلی ها شود. اسرائیلی‌ها هم چون نتانیاهو شکست خورده است و آمریکا و کاخ سفید چشم دیدن او را ندارند توافق  کرده اند که ائتلاف حکومتی، متلاشی شده و لیبرمن نخست وزیر شود و یا حداقل زمام امور مذاکراتی را بعهده بگیرد. یعنی عناصر مزاحم از دو طرف حذف و یا منزوی شوند. و ابتکارعمل سعودی مبنای مذاکره سازش جدید گردد.

سعودی ها بر این اساس پذیرفته اند که شرکت هواپیمایی العال اسرائیل حجاج فلسطین اراضی 1948 را مستقیما به جده منتقل کند و پادشاه عربستان هزینه این سفر حجاج را بدهد و بدین ترتیب تا حدودی به التیام و ترمیم وجهه خود در عرصه فلسطین بپردازد.

شرط ملک عبدالله برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی چیست؟/ اقدام عجیب شبکه سعودی درباره اسرائیل/اماده انتشار/ آماده

البته مقامات سعودی نمی خواهند وارد عدم توازن شوند و در اقدامی جدید و از تلویزیون خود بنام MBC نام فلسطین را در نقشه فلسطین به اسرائیل تغییر داده اند و مایه دلخوشی اسرائیلی ها را هم فراهم کرده اند. ملک عبد الله و سعودی‌ها اینگونه فکر می کنند که اگر از طریق جنگ و نسل کشی و جنایت جنگی بدست اسرائیلی ها نمی توان به هدف نابودی قضیه و آرمان فلسطین دست یابند، اینکار  را از طریق مذاکرات سازش به سرانجام برسانند. نکته مهم آنکه به مناسبات سالهای طولانی و پنهان با صهیونیستها، پایان دهند این هدیه ای آسمانی برای صهیونیستهاست که در شرایطی با پیشنهاد سعودی ها روبرو می‌شوند که بدترین روزهای تاریخ خود را پشت سر می گذارند و از این طریقٰ بخشی از مشکلات موجودیتی خود را حل خواهند کرد. 

این رویایی تحقق ناپذیر برای صهیونیست ها و سعودی ها ست که حتی با عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها هم، آرمان فلسطین پا برجاست و با مسیر مقاومت به سرانجام پیروز خود نزدیک می شود.

منبع : مشرق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی