امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

طبق این سند محرمانه رژیم صهیونیستی به آلمان ابلاغ کرد، به خاطر تسهیلاتی که ریاض در قبال اشغال لبنان به تل آویو ارائه کرده است، با قرارداد فروش و تحویل 200 تانک از نوع «لاوورد 2» به عربستان سعودی موافقت کند....

      

      

به مناسبت سی و سومین سالگرد جنگ اول لبنان که مصادف با ششم ژوئن گذشته بود، پایگاه خبری صهیونیستی «والا» که به نزدیکیش به مراکز و موسسات اطلاعاتی و امنیتی در رژیم صهیونیستی معروف است، اقدام به انتشار سندی محرمانه در خصوص این جنگ کرد.

در این سند محرمانه آمده است که ارتش رژیم صهیونیستی برای اشغال شهر «بیروت»، پایتخت لبنان برنامه ریزی کرده بود تا پس از اشغال و تصرف آن، بعد از قدس اشغالی که در سال 1967 میلادی آن را تصرف کرد، دومین پایتخت این رژیم باشد.

اشغال جنوب لبنان در سال 1982 با موافقت و تامین مالی عربستان سعودی صورت گرفت

این پایگاه خبری صهیونیستی در ادامه گزارشی که در این‌باره منتشر کرد، آورده است: هدف ظاهری و صوری جنگی که در سال 1982 میلادی در لبنان آغاز شد، بیرون راندن رهبران و فرماندهان سازمان آزادیبخش فلسطین از جنوب لبنان بود، اما «آریل شارون»، وزیر وقت جنگ رژیم صهیونیستی پیشنهاد تصرف کامل بیروت و ملحق کردن آن به سرزمین های اشغالی را داد.

والا می افزاید: سه ماه پس از آغاز جنگ و اشغال این شهر به دلیل خشم و غضب شدید جامعه بین المللی از این اقدام ارتش رژیم صهیونیستی مجبور به عقب نشینی از آن و چشم پوشی از این طرح شد.

این پایگاه صهیونیستی با استناد به این سند محرمانه که بر آن دست یافته است، توضیح داد: اشغال بیروت تنها به خاطر بیرون راندن رهبران و فرماندهان سازمان آزادیبخش فلسطین صورت نگرفت، بلکه این جنگ به دستور مستقیم «مناخیم بگین»، نخست وزیر وقت «اسرائیل» انجام شد.
والا می نویسد که اشغال بیروت تنها 48 ساعت پس از آغاز جنگ و از طریق عملیات نیروی هوایی اسرائیل که اقدام به بمباران بیروت کرد و راه را برای ورورد نیروهای پیاده نظام ارتش اسرائیل گشود، اشغال شد.

سنگ تمام سعودی‌ها برای اشغال لبنان توسط رژیم صهیونیستی

نکته مهم این است که تا به اینجای گزارش این پایگاه صهیونیستی عادی و طبیعی نشان می دهد، چون از رژیم صهیونیستی انتظاری بیش از این نمی توان داشت، اما نکته مهم و قابل تامل ادامه گزارش پایگاه خبری والا است که در ذیل می آید.

نکته مهم و قابل تامل که در این سند محرمانه به آن اشاره شده است، موافقت عربستان سعودی با این تجاوز و حتی ارائه کمک در این راه به رژیم صهیونیستی است.به نوشته پایگاه خبری والا و به استناد این سند محرمانه، حکومت وقت عربستان سعودی در سال 1982 میلادی با استفاده ده‌ها نظامی صهیونیست از آب های منطقه ایش موافقت کرد.

نظامیان رژیم صهیونیستی در پی یافتن کشتی وابسته به نیروی دریایی این رژیم بودند که حامل موشک بود، اما پس از برخورد با مین در دریای سرخ منفجر شده بود.

حکومت عربستان سعودی به درخواست مستقیم دولت آمریکا پاسخ مثبت داد و به نیروی دریایی رژیم صهیونیستی اجازه داد، در آب‌ های منطقه ای این کشور به جستجو و تفحص جهت یافتن این کشتی بپردازد، آن هم در زمانی که نیروهای پیاده نظام این رژیم جنوب لبنان را اشغال و جنگی سراسری و شدید علیه مقاومت فلسطینی و لبنان توامان آغاز کرده بودند.


سنگ تمام سعودی‌ها برای اشغال لبنان توسط رژیم صهیونیستیاین گزارش توضیح می دهد که رژیم صهیونیستی به آلمان ابلاغ کرد، به خاطر تسهیلاتی که ریاض در قبال اشغال لبنان به تل آویو ارائه کرده است، با قرارداد فروش و تحویل 200 تانک از نوع «لاوورد 2» به عربستان سعودی موافقت کند.

در حالی که حمایت ها و کمک های عربستان سعودی بیش از اینها بود. ریاض در آن جنگ از حزب «کتائب» لبنان حمایت کرده بود تا پس از اشغال جنوب لبنان توسط رژیم صهیونیستی و عقب نشینی از آن، قدرت و اداره امور در کشور را در دست گیرد و با روی کار آمدن دولتی وابسته و محافظه کار در لبنان این کشور را به سمت صلح با رژیم صهیونیستی سوق دهد و به این ترتیب امنیت مورد نظر تل آویو را در مرزهای شمالی سرزمین های اشغالی فراهم کند و در این راه نیازهای مالی و نظامی و تسلیحاتی این حزب را برآورده کرده بود.

اما آگاهی و بیداری مردم لبنان و ظهور حزب الله به عنوان قدرت و نیروی اسلامی و مقاومت در جنوب لبنان و با کمک مستقیم ایران طرح صهیونیستی – سعودی – آمریکایی اشغال لبنان ناکام ماند.

در این خصوص یک منبع آگاه لبنانی که به دلایل امنیتی خواستار عدم افشای هویت خود شد و به شخصه در زمان اشغال جنوب لبنان توسط رژیم صهیونیستی در این منطقه حضور داشت، تصریح کرد:اموالی که ارتش رژیم صهیونیستی در اختیار مزدورانش در جنوب لبنان قرار می‌ داد، در واقع اموالی سعودی بودند که با هواپیماهای ویژه و پروازهای خصوصی به دست رژیم صهیونیستی می رسید و از آنجا به جنوب لبنان و مزدوران این رژیم در این منطقه به فرماندهی «آنتوان لحد» انتقال می یافت که آخرین نمونه آن رسوایی 16 میلیارد دلاری عربستان سعودی جهت مشارکت در ساخت شهرک های صهیونیست نشین و بمباران نوار غزه و مسلح کردن ارتش رژیم صهیونیستی توسط سعودی ها بود.

همچنین این گزارش افشا کرد که رژیم صهیونیستی اقدام به فروش کلاه‌ های خلبانی پیشرفته و تجهیزات هواپیماهای بدون سرنشین و تجهیزات ویژه هواپیماهای سوخت گیری در هوا و رادارهای زمینی و سیستم های پیشرفته بهبود پرواز هواپیماها و سیستم های دفاعی که توان ایجاد پارازیت در موشک های قابل رهگیری را دارند، به کشور امارات متحده عربی نمود.

سنگ تمام سعودی‌ها برای اشغال لبنان توسط رژیم صهیونیستی

این گزارش با بیان اینکه تل آویو از طریق کشور فرانسه نیز اقدام به فروش هواپیماهای بدون سرنشین از نوع «هارون» و تجهیزات خلبانی به کشور مغرب کرد، می افزاید: در زمانی که کشور مغرب نیروهایش را برای مشارکت در جنگ 1973 اعراب - اسرائیل اعزام کرده بود، همکاری اطلاعاتی و امنیتی دو طرف در اوج قرار داشت و این سازمان اطلاعات و جاسوسی موساد بود که به سرویس های امنیتی مغرب در ترور «مهدی بن برکه»، معارض مغربی کمک کرد.

والا همچنین نوشت: «حسن دوم»، پادشاه سابق مغرب با مهاجرت ده ها هزار یهودی مغربی به سرزمین های اشغالی در قبال دریافت راهنمایی ها و مشاورهای لازم برای توسعه و گسترش سیستم ها و دستگاه های امنیتی و اطلاعاتیش موافقت کرده بود.

به نوشته این پایگاه خبری صهیونیستی هدف رژیم صهیونیستی از صدور دانش و تجهیزات و تسلیحات نظامی خود تنها بهبود اوضاع اقتصادیش نیست، بلکه تحقق منافع امنیتی این رژیم است که ماهیت و ابعاد راهبردی هم برای تل آویو دارا هستند.

منبع:مشرق

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی