امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

 مدیر مرکز مطالعات عربی و بین المللی لبنان با توصیف مرگ مشکوک سرکرده گروهک تروریستی "عبدالله عزام" به عنوان دفن یک گنج اطلاعاتی، گفت: دستگیری "ماجد الماجد" تهدیدی جدی برای افشای بازی سیاسی دوگانه آمریکایی- عربستانی بود...  

"غالب قندیل" مدیر مرکز مطالعات عربی و بین المللی لبنان در گفت و گو با خبرنگار بین الملل تسنیم، با بیان این مطلب که دستگیری "الماجد" نگرانی شدیدی را برای آل سعود ایجاد کرد؛ اظهار داشت: حکومت ریاض بیش از 30 سال است که با حمایت از تروریست های تکفیری وابسته به القاعده و حمایت های مادی و معنوی سخاوتمندانه از این افراد با اشراف دستگاه اطلاعاتی خود تمام فعالیت های تروریستی و جنایت ها را برای برهم زدن امنیت و آرامش دیگر کشورهای منطقه و جهان رهبری می کند.

مدیر مرکز مطالعات بین المللی لبنان نیروی محرک و اصلی این بازی مشکوک سیاسی را جذب و ارسال هزاران جوان و حمایت آنها برای تاسیس تشکیلات تکفیری توسط آل سعود دانست و گفت: در واقع نظام حاکم بر ریاض با طراحی و اجرای این برنامه با بی شرمی و به اسم دین جوانان خود را در دیگر نقاط جهان به کام مرگ می فرستد تا خطر انفجار اعتراض احتمالی و قریب الوقوع آنها  مقابل خود در حجاز و نجد از بین ببرد.

وی افزود: آنچه در افغانستان، پاکستان، بوسنی و هرزگوین، چچن، سودان، مالی، سوریه، عراق، یمن و لبنان از زمان ترور "شیخ نزار حلبی" توسط گروه "الانصار" که "الماجد" قبل از اینکه توسط القاعده به رهبری گردان "عبدالله عزام" انتخاب شود از اعضاء آن بود، را شاهد بودیم و هستیم، سند آشکار این جنایت آل سعود است.

وی در ادامه گفت: مسئولان لبنانی می بایست به جای بحث درباره تحویل الماجد به عربستان و یا نگهداری وی در بیروت، باید ضمن تخلیه اطلاعاتی او را زنده نگه می داشتند. تا ملت لبنان و سایر ملت ها از عوامل اصلی اجرای عملیات تروریستی در منطقه آگاهی پیدا می کردند.

مدیر مرکز مطالعات بین المللی لبنان با تاکید بر این مساله که دخالت آل سعود به خصوص "بندر بن سلطان" رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان در حمایت از جنایت های گروه های تروریستی تکفیری بر کسی پوشیده نیست؛ تصریح کرد: خانواده "حریری" با ماسک میانه روی و اعتدال از سالها پیش یعنی از دهه 80 وارد دستگاه "بندر بن سلطان"  برای حمایت از تشکیلات القاعده در افغانستان و پاکستان شد. شرکت های آنها در پول شویی و انتقال اموال به افغانستان تحت پوشش پروژه احداث لوله های گاز و نفت نقش اساسی داشتند. همچنین با حمایت آنها و به درخواست آل سعود دشمن سرسخت وهابیت "شیخ نزار حلبی" توسط "الجراح"ترور شد.

وی افزود: حمایت آنها از تروریسم القاعده و افراط گرایی وهابی با بسیج جوانان لبنانی به میدان جنگ داخلی سوریه  توسط حزب "المستقبل"، "سعد حریری"، "سینیوره" و "بهیه" هنوز ادامه دارد و طبق آخرین آمار انتشار یافته توسط خبرگزاری "یونایتد پرس" 828 لبنانی وابسته به القاعده  در درگیری جبهه "النصره" در مقابل ارتش سوریه کشته شدند.

این تحلیل گر سیاسی با اشاره به این مطلب که بخش حمایت لجستیکی از تروریست های تکفیری در لبنان در پرونده نمایندگان مجلس و افسران عالی رتبه حامی "حریری" قرار دارد؛ اظهار داشت: این افراد با سوءاستفاده از مصونیت قضایی سمت های سیاسی خود تسهیلات بسیاری از جمله نقل و انتقال سلاح را برای این گروه ها ایجاد کردند. خانواده "حریری" همچون "آل سعود" از نبرد سوریه  به عنوان گریزگاه با هدف از بین بردن نیروی محرک نارضایتی ها و اعتراض های مردمی ناشی از وعده های دروغین انتخاباتی خود، استفاده می کنند.

مدیر مرکز مطالعات بین المللی لبنان ضمن تاکید بر این مساله که هدف کنونی بازی سیاسی آمریکایی- سعودی بر مرحله تشکیل یک امارت اسلامی خلافتی تحریف شده بر اساس اسناد انتشار یافته القاعده در عراق و سوریه متمرکز شده است؛ تصریح کرد: القاعده با حمایت عربستان و ایالات متحده برای اجرای این نقشه و همچنین حل نزاع بین شاخه های رسمی القاعده در سوریه یعنی "داعش"، جبهه "النصره" و جبهه "اسلامی"، "داعش را به عراق منتقل کرد.

وی افزود: از سوی دیگر مطبوعات وابسته به دولت آل سعود سعی دارند جبهه "زهران علوش" و "النصره" را به عنوان معارضان مسلح سوریه باهدف حضورشان در نشست ژنو2 معرفی کنند. اما حتی اگر آنها به عنوان معارضان اصیل سوری پذیرفته شوند باز هم به عنوان یک قدرت سیاسی قابل قبول شناخته نمی شوند. زیرا وابستگی فکریشان به القاعده که مبتنی بر جنایت و کشتار جمعی است آشکار است. علاوه برای درگیری اخیر آنها در حلب با ارتش سوریه حضور مزدوران خارجی را در این گروه های تکفیری به اثبات رساند.

مدیر مرکز مطالعات عربی و بین المللی لبنان با اشاره به این مطلب که ایالات متحده و عربستان در این بازی سیاسی خود برگ برنده ارتش آزاد سوریه را با بیداری ملت این کشور از دست داده اند؛ در ادامه گفت: آنها اکنون برای پوشاندن ماسک مبارزه با تروریسم بر چهره شاخه های القاعده برای انتخاب و حضور شان به عنوان نمایندگان خود در نشست ژنو2 و همچنین جبران از هم گسیختگی ائتلاف دوحه تلاش می کنند.

منبع : تسنیم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی