امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

رقیب اسد: سوریه تاوان حمایت از مقاومت را می‌دهد

پنجشنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۳، ۰۳:۴۹ ب.ظ

 نامزد انتخابات ریاست جمهوری سوریه، هجوم هم‌پیمانان آمریکا و مجریان طرح آمریکایی-صهیونیستی برای نابودی سوریه را به دلیل پایبندی این کشور به مقاومت دانست و قضیه فلسطین را مهم‌ترین مساله جهان اسلام نامید... 

 

ماهر حجار نامزد انتخابات ریاست جمهوری سوریه در گفت و گوی اختصاصی با مدیر دفتر شبکه العالم در سوریه، تاکید کرد: اعتراض مردم در سوریه واکنش طبیعی آنها نسبت به یک سری از نیازهای معین بود که برآورده نشدن آنها ملت سوریه را رنج می داد، اما طرح امریکایی - صهیونیستی از بحران سوریه سوء استفاده کرد و توانست جنبش مردمی این کشور را منحرف کرده و به سمت پرتگاه ویرانی سوق دهد.

وی خاطرنشان کرد آنچه در سوریه رخ می دهد، بهایی است که این کشور به دلیل حمایت خود از مقاومت و قضیه فلسطین و دشمنی با رژیم صهیونیستی و نیز عدم اعتنا به طرح های امریکایی - صهیونیستی در منطقه پرداخت می کند.

بحران سوریه ریشه های تاریخی و فرامنطقه ای دارد
حجار افزود: عوامل بحران سوریه ریشه در تاریخی دارد که فقط به کشور سوریه منحصر نمی شود و به منطقه و جهان مربوط است. بدین ترتیب که در نتیجه پیروی از سیاست های اقتصادی و اجتماعی لیبرالی، گروههای بزرگی از مردم فقیر شدند و به حاشیه رفتند. فساد کشور را فرا گرفت و علاوه بر مشکلات شدید اقتصادی، مشکلاتی نیز در رابطه با آزدی بیان و برخورداری از دموکراسی به وجود آمد.

وی اعتراض و خیزش مردم را نتیجه طبیعی نیازهای آنان دانست که به شکل فزاینده ای در حال افزایش بود اما نظام سیاسی وقت با آن همراهی نکرد و بدین ترتیب نارضایتی های اقتصادی و اجتماعی افزایش یافت.

حجار اظهار داشت: وقتی که اوضاع سوریه به اینجا کشید، مردم ما لقمه چربی برای طرح مرتجعانه امریکایی - صهیونیستی در منطقه شدند و این قدرت ها توانستند گروههای عمده ای از مردم سوریه را به سوی پرتگاه سوق دهند و درحالی که انتظار می رفت خیزش مردم نوید دهنده آینده بهتری باشد، اما به دلیل نبود فرماندهی سیاسی با کفایت این جنبش به سمت مطلوب پیش نرفت و بدین جهت به جای آن که نیروهای ملی این جنبش مردم را هدایت کنند، عرب های مرتجع و مجریان منطقه ای طرح امریکا و صهیونیسم با بهره گرفتن از پول و رسانه هایشان زمام این حرکت را به دست گرفتند و سوریه را به این روز نشاندند.

آمریکا و صهیونیزم حرکت مردمی را منحرف کردند

حجار تاکید کرد: طرح مرتجعانه و مشترک امریکا و صهیونیسم در منطقه با این سازوکار وارد عرصه بحران سوریه شد و سپس سیاست ادامه درگیری ها با تکیه بر افزایش کینه توزی را ترسیم کرد.

وی در خصوص راهکارهای غلبه بر بحران سوریه گفت: سازوکار لازم برای مبارزه با پدیده تروریسم و ریشه کن کردن آن در داخل سوریه این است که همه سوری ها -صرف نظر از گرایش ها و مواضع سیاسی خود- با هم متحد شوند تا از کابوسی که در آن به سر می برند رهایی یافته و به سمت رویای شیرین بازسازی سوریه ای که بتوان با امنیت در آن زیست، پیش روند و اگر سوری ها حول محور این هدف متحد نشوند، نخواهند توانست بر تروریسم فائق آیند.

وی خاطرنشان کرد که نامزد شدنش در انتخابات با همین هدف صورت گرفته و او آمده تا سوری ها را به اتحاد در برابر تروریسم فرا بخواند، چرا که این پدیده شوم همه سوری ها اعم از موافق یا مخالف نظام را هدف قرار داده است.

پیش نویس طرح مجازات حامیان تروریسم تنظیم شود

حجار از کشورهای جهان از جمله روسیه، چین و به ویژه جمهوری اسلامی ایران -که از ملت سوریه در همه زمینه ها اقتصادی و غیراقتصادی حمایت می کند- خواست که با ارائه پیش نویسی به شورای امنیت برای مجازات حامیان تروریسم در سوریه تحت فصل هفتم منشور سازمان ملل  از مرحله دفاع به مرحله حمله روی آورند.

وی تصریح کرد که تا کنون ده ها قطعنامه در این زمینه ها تحت فصل هفتم منشور سازمان ملل (برای دیگر کشورها) صادر شده است.

حجار تاکید کرد: درصورتی که کشورهای حامی تروریسم به حمایت خود از تروریست ها ادامه دهند، همه سوری ها برای سرکوب تروریسم متحد خواهند شد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری سوریه ضمن اعلام مخالفت درباره مذاکره با تروریست ها نیز گفت: فقط باید با ارتش سوریه پاسخ تروریست ها را داد.

حجار در ادامه خواستار پیگرد و بازخواست عاملان جنایت های تروریستی و وحشیانه در سوریه و حامیان مالی آنها شد.

 

ائتلاف مخالفان حتی یک طرح سیاسی ارائه نکرد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری سوریه درباره گفتگو با مخالفان اعم از معارضان داخل یا مخالفان خارج نشین نیز گفت: در صورتی که قرار باشد گفت وگویی با ائتلاف مخالفان سوری صورت گیرد، این مذاکره باید با طرف تشکیل دهنده این ائتلاف، یعنی آمریکا صورت گیرد.

حجار مخالفت خود را با گفت وگو با ائتلاف مخالفان سوری به نیابت از آمریکا اعلام و تصریح کرد: آن ها حتی یک برنامه سیاسی مطرح نکردند، چراکه با رژیم صهیونیستی پیمان صلح منعقد کرده اند و از آن شرم دارند؛ ائتلاف مخالفان روابط  خود با مقاومت، با ایران و با حکومت سوریه را قطع کرده و طبق خواسته اربابانشان در عربستان و قطر و کشورهای مرتجع  عرب در چارچوب طرح آمریکایی - صهیونیستی حرکت می کنند.

وی اظهار داشت: مخالفان به مکانی دیگر (غیر از سوریه) رفتند تا قدرت را بین خود تقسیم کنند، همان طور که در لبنان اتفاق افتاد که این خیانت ملی بود و در سوریه مساله ای به عنوان خیانت ملی قابل قبول نیست.

حجار همچنین از گروه های سیاسی که مایل به ادامه بحران سوریه برای تحقق منافع حزبی تنگ نظرانه خود بوده و خود را مخالفان ملی معرفی کرده و با آمریکا هماهنگ هستند، انتقاد و رویکرد آنان را محکوم کرد.

این شخصیت سوری در قسمتی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه طرح او برای نامزد شدن برای انتخابات ریاست جمهوری سوریه، طرح مردمی بوده، گفت: نامزد انتخابات ریاست جمهوری سوریه باید سیاسی و مردمی باشد، نه حزبی.

قطع رابطه با طرح آمریکایی-صهیونیستی؛ تنها چارۀ ملت های عرب

وی تاکید کرد که در تبلیغات انتخاباتی خود به ترویج قطع کامل ارتباط با طرح آمریکا و رژیم صهیونیستی مبتنی بر تک قطبی بودن تاکید کرده و این راهکار، راه حل حقیقی ملت های عربی است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری سوریه همچنین بر لزوم برقراری روابط در سطح عالی با جنبش های آزادیبخش ملی به عنوان یک ضرورت سیاسی تصریح کرد و گفت: سوریه در زمینه روابط با جنبش های آزادیبخش ملی در جهان پیشینیه تاریخی دارد و صرف نظر از مواضع دولت ها در قبال این جنبش ها، روابط مستحکمی با این جنبش ها داشته است.

وی خاطرنشان کرد: درصورت تحقق بندهای اول و دوم برنامه انتخاباتی وی، زمینه برای رسیدن به بند هفتم که خواهان ناکام گذاشتن طرح های امپریالیستی آمریکا و رژیم صهیونیستی در جهان می شود، فراهم می شود.

حجار گفت که هیچ کشور یا گروه سیاسی در منطقه یا جهان به تنهایی نمی تواند در مقابل طرح آمریکایی - صهیونیستی بایستد، زیرا این طرح ، طرحی فراگیر و بسیار گسترده در سطح جهان است.

اسرائیل غده سرطانی است

به گفته حجار، مصلحت ملت سوریه در نابودی غده سرطانی رژیم صهیونیستی است، چون هدف صهیونیسم انهدام منطقه و تبدیل آن به کشورهای کوچک درگیر با یکدیگر است که رویدادهای سوریه و لیبی بهترین دلیل برای این مدعاست.

وی با تاکید بر اینکه سوریه در طول تاریخ، پرچمدار جنبش آزادیبخش ملی عربی بوده، افزود: خطیرترین مساله فراروی جنبش مزبور، مساله فلسطین است که مساله اصلی ملت های عربی می باشد و به نظر من به عنوان یک شهروند سوری، قدس مانند حلب و لاذقیه و مانند حیفاست، لذا هرگز ایجاد یک سایکس پیکوی دیگر را نمی پذیرم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری سوریه با اشاره به پایمردی حزب الله لبنان در مقاومت ضدصهیونیستی، آن را نشانه عدم پشتیبانی عربی از مقاومت اسلامی لبنان دانست و گفت: در فلسطین قضیه فرق دارد و در گذشته مقاومت شامل جبهه مردمی، جبهه دمکراتیک، فتح و سایر سازمانهای فلسطینی بود که برای آزادی فلسطین جنگیدند اما این گروه ها به خاطر مسائل تاریخی، ذاتی و منطقه ای از این مسیر دست برداشته و فقط اندکی از آنان در صحنه مقاومت باقی ماندند.

وی ضرورت احیای جنبش آزادیبخش عربی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: خون، ویرانی و تخریب در سوریه بهای حمایت سوریه از مساله فلسطین و مقاومت، دشمنی با رژیم صهیونیستی و ایستادن در برابر طرحهای آمریکایی - صهیونیستی است.

حجار با اشاره به عدم امکان امتیازدهی به صهیونیست ها و آمریکایی ها در سوریه، گفت: امتیازدهی به آمریکا و رژیم صهیونیستی در سوریه توهم است، چون خشمگین ساختن این دو بسیار کم هزینه تر از جلب رضایتشان است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه طرف های مداخله کننده در جنگ سوریه، رژیم های دست نشانده و مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، ضرورت وحدت عربی را مورد تاکید قرار داد.

منبع : العالم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی