امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

 منابع تونسی از حضور عوامل آمریکایی - صهیونیستی در مجلس موسسان تدوین قانون اساسی جهت تاثیرگذاری بر تدوین قانون اساسی تونس خبر می‌دهند، همانگونه که تاکید می‌کنند، این عوامل در تدوین قوانین اساسی برخی کشورهای عربی دخالت داشته‌اند...   

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه تونسی «الشروق» در مقاله‌ای به قلم «سرحان الشیخاوی»، کارشناس تونسی امور سیاسی در مقاله‌ای تحت عنوان «ردپای عوامل صهیونیستی در تدوین قانون اساسی برخی کشورهای عربی» به این نکته اشاره می‌کند که در کشورهای عربی که شاهد انقلاب‌های مردمی بوده‌اند، دست‌های پنهانی مشاهده شده‌اند که تلاش کرده‌اند، در تدوین قوانین اساسی این کشورها نفوذ کنند و آنها را بنابر خواست و اهداف مورد نظر خود تغییر دهند.

سرحان الشیخاوی در این ارتباط می‌نویسد: «وی» عامل پشت پرده تدوین قانون اساسی در برخی کشورهای عربی است که رژیم‌های حاکم بر آنها چه با دخالت آمریکا و چه بی‌دخالت آن سرنگون شدند.

به نظر می‌رسد که «او» به همین خاطر در راهروهای مجلس موسسان تدوین قانون اساسی تونس پرسه می‌زند، از این رو در جلسه بررسی حقوق و آزادی ها در مجلس ملی موسسان تونس حضور یافت و هیچک س به خاطر شمار زیاد شخصیت‌های بیگانه حاضر در مجلس متوجه حضورش نشد.

«او» بلافاصله بعد از این که حضورش باعث جلب توجه شد، مجلس موسسان تونس را ترک کرد و طبق اطلاعاتی که روزنامه «الشروق» چاپ تونس به دست آورده است، «وی» خاک تونس را ترک کرده است، در حالی که قرار بود چند روز دیگر در این کشور اقامت داشته باشد.

«نوح فیلدمن» ساعت 10 صبح روز پنجشنبه گذشته وارد مجلس موسسان تدوین قانون اساسی تونس شد، این در حالی است که وی تحت هیچ عنوانی نمی‌توانست وارد این مجلس شود. «مبروکه مبارک»، نماینده حزب کنفرانس برای جمهوری او را وارد مجلس کرد، روز بعد نیز ساعت 11 «ایمان بن محمد»، نماینده جنبش النهضه وی را وارد مجلس کرد.

فیلدمن، مشاور سابق «پاول پریمر»، حاکم آمریکایی سابق عراق بود، وی از آمریکایی‌های یهودی الاصل است و مدرک دکترای خود را در رشته اندیشه اسلامی از دانشگاه آکسفورد دریافت کرده است.

فیلدمن در سال 1970 در شهر بوستون آمریکا به دنیا آمد و در مدرسه میمونیدس ( برگرفته از اسم موسی بن میمون فیلسوف یهودی، این مدرسه دارای گرایش یهودی محافظه کارانه و رادیکال است) درس خواند. علی رغم اینکه وی دارای اصل و نسب یهودی است، ولی برخی طرف‌ها تاکید می‌کنند که او به خاطر ازدواج با یک زن مسیحی و تشویق یهودیان به ازدواج با زنان مسیحی از طرف برخی محافل یهودی طرد شده است.

فیلدمن چندین کتاب تالیف کرده است که مهمترین آنها عبارتند از: «بعد از جهاد .. آمریکا و نزاع برای دمکراسی اسلامی» در سال 2003، « صعود و سقوط حکومت اسلامی» در سال 2008 که در آن پیش بینی کرده است، جنبش‌های اسلامی در کشورهای دارای اکثریت مسلمان از طریق انتخابات شفاف و آزاد و برای پاسخ به خواسته ملت‌ها در زمینه ایجاد حکومت دمکراتیک مبتنی بر شریعت آسمانی، روی کار خواهند آمد و کتاب «آنچه که ما عراق را به خاطر آن محکوم می‌کنیم .. جنگ و اخلاق در ایجاد امت» در سال 2004.

اتهامات زیادی علیه فیلدمن مطرح می‌شود و همین باعث شده است «صاحب قدرت سحرآمیز در تجربه ملت‌ها» نامیده شود، گفته می‌شود که او عامل اصلی نزاع میان اهل سنت، شیعیان و کردها در عراق بود. در مصر نیز چند ماه پیش باعث تشکیل حکومت دینی شد که هدف از آن ضربه زدن به مصر و منزوی کردن آن در عرصه بین المللی بود.

وی بعد از سرنگونی نظام «حسنی مبارک»، رئیس جمهوری مخلوع مصر در گفتگو با شبکه تلویزیونی «ای. بی. سی» آمریکا با تاکید براینکه در مشارکت در تدوین قانون اساسی مصر سستی نخواهد کرد، افزود: نگارش و تدوین قانونی اساسی مصر مایه خوشحالی من است. در همین راستا وی به خاطر درخواست تعیین جانشین برای حسنی مبارک در سال 2008، بعد از سرنگونی مبارک با اتهامات زیادی در زمینه فعالیت با سرویس‌های اطلاعاتی مواجه شد.

فیلدمن از واشنگتن خواستار پشت کردن به مبارک به خاطر کهولت سن وی و فکر کردن به جایگزینی برای او شد، فلیدمن بر ضرورت گسترش دمکراسی و اجازه ورود مشارکت جماعت اخوان المسلمین در قدرت در حکومت حسنی مبارک شد، وی همچنین قرار دادن جماعت اخوان المسلمین جزو گروه‌های ممنوع از فعالیت را نکوهش کرد.

فیلدمن با مطرح کردن نظریه روی کار آمدن گروه‌های اسلامی در کشورهای عربی مشهور شد، چکیده نظریه وی این است که آمریکا می‌تواند بدون خشونت و با کمترین هزینه ممکن آنچه را که از اعراب و مسلمانان می‌خواهند به دست آورد، تحقق این موضوع در صورتی امکان پذیر است که در میان مسلمانان توهم آزادی ایجاد کرد و آن از طریق ایجاد خلافت اسلامی صوری است که مبانی دینی جایگاه ویژه‌ای در آن دارد، هر چند به صورت فرمالیته و صوری باشد.

از مهمترین رهیافت های فیلدمن در کتاب «سقوط و ظهور حکومت اسلامی» این است که می‌توان جهان اسلام را از دشمن به متحد و شریک تبدیل کرد، امکان نابودی تروریسیم وجود دارد، حتی فراتر از این می‌توان خصومت‌ها نسبت به اسرائیل را از بین برد و این در صورتی محقق می‌شود که غرب اندکی شأن و منزلت برای مسلمانان قائل شود و با آنها به صورت محترمانه و با اعتماد برخورد کند.

شماری از نمایندگان تونس به حضور عاملان سرویس‌های اطلاعاتی خارجی در مجلس موسسان این کشور به ویژه در روزهای 14 و 15 سپتامبر که روز گفت‌وگوی آزاد در مورد قانون اساسی بود، هشدار دادند. در این گفت‌وگو که 300 گروه و جریان تونسی و قریب به 10 سازمان خارجی حضور داشتند، شماری از نمایندگان تونس اظهار داشتند که برخی طرف‌های بیگانه در صدد حذف اصل 27 از پیش نویس قانون اساسی هستند، به موجب این اصل «هر گونه عادی سازی روابط با جریان صهیونیسم و رژیم صهیونیستی، طبق قانون جرم به حساب می‌آید و عامل باید مجازات شود».

اکنون این فصل حذف شده است و بندی که جایگزین آن شده بود، نیز نادیده گرفته شد؛‌ ولی «بدر الدین عبد الکافی»، نائب رئیس مجلس موسسان و مسئول روابط با جامعه مدنی تونس در گفت‌وگو با روزنامه الشروق این کشور تصریح کرد که فیلدمن تحت هیچ شرایطی در جلسات بررسی پیش نویس قانون اساسی شرکت نداشته و هرگز از او دعوت به عمل نیامده، بلکه وی در برخی جمعیت‌های معروف بین المللی عضویت و حضور داشته است.

 

فیلدمن: آنچه که در مورد دلیل حضور من در تونس گفته می‌شود، تعجب‌آور است

 

فیلدمن بلافاصله از ساختمان مجلس موسسان تونس خارج شد و در پاسخ به سوالی در مورد دلیل حضورش در تونس و آنچه که در مورد وابستگی او به سرویس های اطلاعاتی صهیونیستی نقل می‌شود، گفت: آنچه که در مورد دلیل وجود من در تونس گفته می‌شود، تعجب بر انگیز است، وی تاکید کرد که نمی‌خواهد در این مورد توضیح دهد و از هر گونه گفت‌وگوی مطبوعاتی و رسانه‌ای خودداری کرد.

 

ردپای فیلدمن در قوانین اساسی دیگر کشورهای عربی

 

ردپای فیلدمن در برخی قوانین اساسی کشورهای عربی به وضوح دیده می‌شود و به گفته برخی کارشناسان قانون اساسی و حقوق او متهم به دست پشت پرده متن آنهاست، به ویژه فصل‌هایی در قانون اسلاسی مصر و عراق که بعد از سرنگونی صدام حسین، دیکتاتور سابق این کشور در سال 2004 تدوین شد، هم چنین او دست پشت پرده قانون اساسی افغانستان به شمار می‌رود.

 

ایمان بن محمد: فیلدمن در تدوین فصل‌های قانون اساسی دخالت نکرد

 

«ایمان بن حمد»، نماینده مجلس موسسان از جنبش النهضه در پاسخ به سوال روزنامه الشروق این کشور پیرامون دلیل وارد کردن نوح فیلدمن به مجلس موسسان گفت: من در مجلس موسسان با وی آشنا شدم، ‌او استاد قانون اساسی است. وی تاکید کرد که فیلدمن هرگز در تدوین فصول قانون اساسی مداخله نکرد، وی در مورد نقش فیلدمن در حذف بند متعلق به جرم دانستن عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: وی در این مورد هیچ اظهار نظری نکرد و هیچ نقشی در آن نداشت.

 

العمدونی نسبت به حضور سرویس های اطلاعتی در مجلس موسسان هشدار داد

«مراد العمدونی»، نماینده مجلس موسسان از جریان مردمی، چند ماه پیش در جریان بررسی بندهای متعلق به حقوق و آزادی‌ها نسبت به حضور سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه در مجلس هشدار داد و گفت: این سرویس‌ها تلاش می‌کنند، برای تصویب برخی موارد و همچین عدم تصویب غیر قانونی بودن عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعمال فشار کنند.

 

نجیب کحیله فیلدمن را رسوا کرد

«محمد نجیب کحیله»، نماینده مستقل مجلس موسسان در جلسه عمومی هفته گذشته تاکید کرد که آمریکایی‌هایی با ریشه‌های صهیونیستی در راهروهای مجلس موسسان تونس حضور دارند و همین‌ها هستند که قانون اساسی عراق و افغانستان را نوشتند.

منبع : تسنیم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی