امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

راز عملیات "اللبونه" حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها

يكشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۳، ۰۴:۲۵ ب.ظ

کمین حزب‌الله برای نظامیان ویژه رژیم صهیونیستی در منطقه اللبونه در مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی همچنان محافل منطقه‌ای را مشغول خود کرده است به‌ویژه که این رژیم اهداف خاصی را مد نظر داشت...  

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه النشره در گزارشی آورده است: اللبونه منطقه‌ای است که طی هفته‌های گذشته همه را مشغول خود کرده است و سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله از ناکام گذاشتن عملیات امنیتی اسرائیل خبر داد.

النشره گزارش داد: این حادثه مورد توجه گسترده محافل رسانه‌ای طی روزهای گذشته قرار گرفت. نفوذ اسرائیل به این منطقه اولین بار نبود، زیرا گروه موسوم به استریت متکال وابسته به تیپ گولانی ارتش رژیم اسرائیل قبلاً چهار بار به اللبونه نفوذ کرده بود به‌ویژه که این گروه وابسته به عملیات ویژه نخست وزیری اسرائیل و مسئول ترور عباس الموسوی دبیرکل سابق حزب‌الله و برخی دیگر از مسئولان نظامی و امنیتی در لبنان و خارج آن است.

در ساعت دوازده شب ساعت صفر برای شروع عملیات با پوشش هوایی و دریایی و میان تحرکات واحدهای نظامی اسرائیلی نزدیک مناطق شمالی و داخل فلسطین اشغالی آغاز شد. عملیات زمانی شروع شد که گروه ویژه از نظامیان اسرائیلی دیوار الکترونیکی را پشت سر گذاشتند و به دو گروه تقسیم شدند؛ گروه نخست برای اجرای عملیات و گروه دوم وظیفه تأمین امنیت و مداخله به‌هنگام ضرورت را داشت. این گروه نفوذ زیادی نکرده بود که در کمین محکم انفجاری حزب‌الله که در منطقه کار گذاشته شده بود گرفتار شد، گروه اول و دوم هر دو در کمین گرفتار شدند.

به‌گفته منابع آگاه این کمین مشابه کمین‌هایی بود که در غوطه شرقی در دمشق به کار گرفته شده بود.

این منابع به النشره اعلام کردند: هدف عملیات اسرائیلی‌ها کارگذاشتن دستگاه شنود یا عملیات شناسایی نبود بلکه هدف به اسارت درآوردن یا ترور یکی از شخصیت‌های نظامی مهم حزب‌الله بود.

این رسانه نوشت: اگر وضعیت جغرافیایی و استراتژیک اللبونه را مورد توجه قرار دهیم متوجه خواهیم شد که شامل مناطقی از الناقوره تا صور، شمع، طیرحرفا و علما الشعب است. الناقوره به‌سبب وجود مراکز ارتش لبنان و نیروهای یونیفل و با توجه به حضور نظامی گسترده در این منطقه برای نفوذ مناسب نبود. صور و اطراف آن تا شمع نیز به‌سبب بُعد مسافت میان آن و اللبونه مساعد نبود. علما الشعب روستای مرزی است که نیروهای حزب‌الله در آمادگی کامل در آن به سر می‌برند. بنابراین منطقه طیرحرفا به‌فاصله هشت تا ده کیلومتری تا اللبونه غیرمسکونی بود که امکان نفوذ از آن وجود داشت و برای انجام عملیات و عقب‌نشینی از آن طی چند ساعت در نظر گرفته شده بود.

النشره آورده است: حزب‌الله که از جزئیات عملیات آگاه بود برای آنها کمین گذاشت و این عملیات بر اساس گزارش‌های اسرائیلی شبیه عملیات انصاریه در سال 1997 از نظر هدف و نتیجه‌ای که به‌دنبال داشت یعنی گرفتار شدن نیروهای ویژه اسرائیل در کام مرگ بود.

این عملیات در راستای کشمکش‌های حزب‌الله و ارتش اسرائیل اولین بار نیست و آخرین بار هم نخواهد بود اما عملیات اللبونه افقهای جدیدی در درگیری گشود و اسرائیل به‌خوبی فهمید که حزب‌الله در کمین است و با تکیه بر اطلاعات امنیتی و نظامی پیام روشنی به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل داد که تصمیم به سانسور این عملیات با توجه به ضربه کوبنده‌ای که دریافت کرده بود، گرفت.

منبع : تسنیم

نظرات  (۲)

عالی 
فقط کمی خلاصه نویسی

خبر خوبی بود ان شاء الله عملیات به خوبی و خوشی و پیروزی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی