امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

دلیل عدم نامزدی ابوالفتوح در انتخابات مصر

سه شنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۲، ۰۷:۴۷ ب.ظ

 یک عضو جدا شده از اخوان‌المسلمین مصر گفت: رئیس حزب "مصر قوی" به خاطر عدم برخورداری از حمایت مالی اسلام‌‌گرایان از نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری انصراف داد...  

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از صدی‌البلد، «سامح عید» پژوهشگر اسلام سیاسی و عضو جدا شده از اخوان‌المسلمین مصر گفت: ابو الفتوح به خاطر عدم برخورداری از حمایت مالی اسلام‌گرایان و نیز درک عدم شانسش برای پیروزی‌ در  انتخابات ریاست‌جمهوری از این انتخابات، انصراف داده است.

وی در گفتگوی اختصاصی با صدی‌البلد، افزود: ابوالفتوح به این نکته پی برد که مردم از اشخاصی مانند عبدالفتاح السیسی که شانس بالایی برای پیروزی در این انتخابات دارند، حمایت خواهند کرد.

عبد المنعم ابوالفتوح رئیس حزب " مصر قوی" و نامزد سابق انتخابات ریاست‌جمهوری مصر، اوایل هفته جاری طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری نامزد نخواهد شد. وی افزود: قصد ندارد در فریب و نیرنگ علیه مردم شرکت کند.

وی تاکید کرد هیچ روند دموکراتیکی که وی را به نامزدی در این انتخابات تشویق کند،  وجود ندارد.

در همین رابطه «حسام مؤنس» سخنگوی رسمی جریان مردمی مصر گفت: مواضع «عبدالمنعم ابوالفتوح» رئیس حزب مصر قوی، با مواضعش بعد از انقلاب 30 ژوئن تناسب دارد؛ چرا که وی بیانیه عبد الفتاح السیسی وزیر دفاع مصر در تاریخ سوم جولای سال گذشته میلادی، مبنی بر برکناری محمد مرسی را کودتای نظامی توصیف کرده بود.

این در حالی است که «طارق الخولی» عضو جبهه گروه‌های انقلابی مصر گفت: کنفرانس حزب "مصر قوی" به منظور اعلام عدم نامزدی «عبد المنعم ابوالفتوح» رئیس این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده، اجرای یک نمایشنامه طنز از سوی یکی از شاخه‌های اخوان‌المسلمین است.

وی افزود: اخوان‌المسلمین به این نکته پی برد که عبد المنعم ابو الفتوح در صورت نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده شکست می‌خورد و نمی‌تواند این جماعت را از تنگنایی که در آن قرار دارند، نجات دهد.

عضو جبهه گروه‌های انقلابی مصر تاکید کرد که عبد المنعم ابو الفتوح همچنان یکی از بازوان اخوان‌المسلمین به شمار می‌رود؛ چرا که وی برکناری محمد مرسی رئیس‌جمهور سابق را توسط ارتش، کودتای نظامی توصیف کرده است.

منبع : تسنیم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی