امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

جنبش اسلام‌ستیز «پگیدا» را بشناسید

شنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۰۴:۴۱ ب.ظ

گروه‌هایی چون پگیدا ثمره سال‌ها تبلیغات اسلام‌هراسانه در کشورهای غربی است که برای مقابله با موج رو به گسترش اسلام‌گرایی و جلوگیری از هدایت قلوب و فطرت‌های بیدار انسان‌ها به سمت این دین مبین شکل گرفته‌اند...

 
 
 
  
 
«اروپایی‌های وطن‌پرست علیه اسلامی کردن مغرب زمین» نام کامل جنبشی موسوم به «پگیدا» است که از اکتبر ۲۰۱۴ در شهر درسدن ‌آلمان فعالیت خود را آغاز کرده است. 

پس از حمله تروریستی به هفته‌نامه شارلی ابدو در پاریس، فعالیت‌های این جنبش گسترش یافت و تجمعات گسترده‌ای را علیه اسلام و مسلمانان در شهرهای مختلف آلمان ترتیب داد.

در ادامه به معرفی این گروه افراطی نژادپرست و اسلام‌ستیز می‌پردازیم.

پیدایش جنبش پگیدا
Patriotische Europäer gegen die Islamisierung des Abendlandes نام اختصاری جنبشی است که در اکتبر ۲۰۱۴ به وسیله یک فراخوان در شبکه اجتماعی فیس‌‎بوک توسط «لوتس باخمن» شروع به کار کرد.

باخمن ۴۱ ساله در این فراخوان خواسته بود تا تجمعی در اعتراض به سیاست‌ مهاجرت در آلمان تشکیل شود و در مطالبات خود مواردی مثل کنترل بیشتر پلیس، عدم مدارا در برابر گروه‌های رادیکال مذهبی و برخورد با مهاجران متخلف را بیان کرده بود.

اعضای ده نفره پگیدا که از سازمان‌دهندگان و هسته اصلی این جنبش ضد اسلامی هستند با برگزاری جلسات منظم به بررسی عملکرد و آماده سازی راهپیمایی‌های هفتگی می‌پردازند. 

آنها همچنین با برقراری ارتباط با گروه‌های اعتراضی دیگر در سراسر کشور آلمان بر گسترش اقدامات اسلام‌ستیزانه خود تأکید دارند.(+)


تجمع‌های هفتگی جنبش پگیدا
راهپیمایی‌های پگیدا هر دوشنبه، با شعار “ما مردم هستیم” برگزار می‌شود. یکی از شعارهای ثابت راهپیمایی‌های پگیدا، «رسانه‌های دروغ» و حمله به سیاست‌مداران احزاب مردمی آلمان است. 

در عین حال، برخی از رسانه‌ها و سیاستمداران محافظه‌کار، توجه زیادی به این جنبش نشان داده و می‌گویند نباید عجولانه آنها را جزء دست‌راستی‌ها محسوب کرد.

از زمان پیدایش این جنبش تجمعات آنان به‌گونه‌ای کم‌سابقه رشد کرده و توانسته به مرور زمان تعداد افراد بیشتری را برای تظاهرات اعتراض‌آمیز خود جذب کند؛ بطوری‌که در تجمع ابتدایی این گروه در حدود ۵۰۰ نفر حضور داشتند ولی در ۲۲ دسامبر یکی از مهم‌ترین تظاهرات‌های این گروه برگزار شد که ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر را به خیابان‌ها کشاند.

در این تظاهرات شرکت‌کنندگان از شعار «ما ملت (اینجا) هستیم» استفاده کردند که سال ۱۹۸۹ برای فروپاشی دیوار برلین استفاده شده بود.

با گسترش پیروان این جنبش بیانیه‌های صادر شده از پگیدا برای جلب نظر طیف وسیع‌تری تنظیم می‌شوند و تلاش بر این است که در شعارها، شائبه نژاد‌پرستی پیش نیاید. 

غیر از حضور نئونازی‌ها و اوباش، بخش بزرگی از شرکت‌کنندگان در این جنبش را آن دسته از «شهروندان خشمگین» تشکیل می‌دهند که از همه کس و همه چیز ناراضی هستند: از دولت، از احزاب و از رسانه‌ها… و مقصر همه مشکلات شخصی و اجتماعی آنها هم، پناهندگانی هستند که برای "تولید مثل" و "سوءاستفاده از کمک‌های اجتماعی" به آلمان آمده‌اند.


تظاهرات ضد اسلامی پگیدا و حمله به شارلی ابدو

فعالان جنبش پگیدا جز تجمعات هفتگی تاکنون با تحریک مردم چندین تظاهرات ضد مهاجرت و ضد اسلام در شهر درسدن برگزار کرده و موج جدیدی از اسلام‌ستیزی را در سراسر آلمان برانگیخته‌اند.

در پی اقدامات این گروه، دیگر شهرهای این کشور نیز گروه‌های مشابهی ایجاد و خط مشی این گروه راست افراطی را که از سوی برخی احزاب راست آلمان حمایت می‌شوند، در پیش گرفتند.


پگیدا پس از حمله به دفتر نشریه شارلی ابدو ۴ ژانویه ۲۰۱۵ بزرگترین راهپیمایی ضداسلامی خود را با حضور هزاران نفر در شهر درسدن برگزار کرد. جنبش‌های ضداسلامی در برلین، اشتوتگارت، مونستر و هامبورگ نیز تظاهراتی مشابه را برگزار کردند.(+)

لوتس باخمن کیست؟!
لوتس باخمن  متولد ۱۹۷۳در شهر درسدن به عنوان مبتکر و سازمان‌دهنده تظاهرات اعتراضی پگیدا شناخته شده است. او بعد از پایان دبیرستان در رشته آشپزی تحصیل کرد، با این وجود در سال ۱۹۹۲ یک شرکت عکاسی و تبلیغاتی بنا نهاد.

بخش اصلی فعالیت اقتصادی او در سال‌های اخیر، شامل تبلیغات تجاری برای یک تولیدکننده نان بربری ترکی، ساندویچی‌های "کباب ترکی" (دونر کباب) و یک بار استریپ‌تیز بوده است.
 

باخمن به دلیل ارتکاب جرائم متعدد از جمله سرقت، تهمت، تحریک به شهادت غلط، عدم پرداخت نفقه، رانندگی هنگام مستی و ضرب و شتم در سال ۱۹۹۸ به سه و نیم سال زندان محکوم شد.

او برای فرار از تحمل حکم، از آلمان خارج شد و به آفریقای جنوبی رفت، اما بعد از دو سال او را از این کشور دیپورت کردند و وی سرانجام در سال ۲۰۰۰ خود را تسلیم پلیس آلمان کرد و ولی بعد از دو سال زندان، به دلیل رفتار خوب پیش از موعد آزاد شد. 

در سال ۲۰۰۸ از او ۴۰ گرم و بار دیگر ۵۴ گرم کوکائین کشف شد که در این رابطه به حبس تعلیقی تا پایان فوریه ۲۰۱۵محکوم شد.

لوتس باخمن در ژانویه سال ۲۰۱۴ به همراه ۵۰۰ نفر دیگر به دلیل کمک به قربانیان سیل ماه مه ۲۰۱۳ ایالت زاکسن، مورد قدردانی قرار گرفت.

باخمن در مصاحبه‌ با "فایننشال تایمز" گفته که سیاست غلط پناهندگی در هلند و فرانسه منجر به تقویت احزاب دست‌راستی شده است. او مدعی است که برای پیشگیری از چنین رخدادی در آلمان تلاش می‌کند.(+)

گفتنی است لوتز باخمن، رهبر جنبش ضد اسلامی آلمان، موسوم به «پگیدا»، روز چهارشنبه گذشته پس از انتشار عکسی که او در آن با ظاهر آدولف هیتلر دیده می‌شود، از سمت خود استعفا کرد.(+)


اهداف و برنامه های پگیدا 
با توجه به اینکه هشدار در مورد «نفوذ بنیادگرایی مذهبی در فرهنگ مسیحی-یهودی مغرب زمین» و «سوءاستفاده از پناهندگی» از محورهای فکری پگیدا بود ولی مواضع رسمی آنان در دسامبر ۲۰۱۴ در ۱۹ ماده اعلام شد که از جمله بندهای این «مانیفست» عبارتند از:

۱- الزام به هم‌پیوندی در قانون اساسی 
۲- اسکان غیرمتمرکز آوارگان جنگی 
۳- پرهیز از کمپ‌های پناهندگی خلاف شأن انسان
۴- حمایت بهتر از پناهندگان به کمک مددکاران اجتماعی 
۵- سرعت بخشیدن به درخواست پناهندگی
۶- جلوگیری از شکل‌گیری «جامعه موازی، دادگاه موازی» (بر اساس قوانین اسلامی)

این معترضان همچنین آمادگی خود را برای مبارزه علیه «ایدئولوژی ضد زن و سیاست‌ورزی خشونت‌آمیز» هم اعلام کرده‌اند. 


شهر درسدن پایگاه اصلی گروه پگیدا
شهر درسدن مرکز ایالت زاکسن، در شرق آلمان قرار دارد و جمعیت ‌آن حدود ۵۳۰ هزار نفر است که حدود ۲۵ هزار نفر از ساکنان این شهر مسلمان هستند که این جمعیت نیم درصد از جمعیت ایالت زاکسن را تشکیل می‌دهد که به عنوان زادگاه پگیدا نامیده می‌شود.

طبق گزارش اداره نظارت بر قانون اساسی آلمان، در کل این ایالت ۱۰۰ نفر مسلمان تندرو (سلفی) فعالیت می‌کنند. رشد جمعیتی این ایالت منفی‌ست و طی ۳۰ سال گذشته کاهشی یک میلیون نفری داشته است.

گذشته از اینکه شهر درسدن و ایالت زاکسن به عنوان زادگاه پگیدا نامیده می‌شود، این شهر یادآور واقعه‌ای تلخ در سال ۲۰۰۹ (حادثه قتل مروه شربینی) است. 

از طرف دیگر، ترکیب جمعیتی درسدن و کل ایالت زاکسن گویای این واقعیت است که جمعیت مسلمانان آن قدر نیست که نقشی در احساسات افراطی داشته باشد و به عبارت دیگر، جمعیت مسلمان این ایالت آن قدر کم است که نمی‌تواند عامل رفتاری مثل قتل الشربینی یا تجمعات پگیدا باشد و با توجه به این موضوع، علت وقوع چنین جریان پوپولیستی و افراط گرایانه‌ای را باید در چیز دیگری جست. 

به طور کلی می‌توان گفت که فقر و عدم توزیع عادلانه ثروت در جامعه آلمانی یکی از عوامل مهم افراط‌گرایی است که حالا اقلیت کم تعداد مسلمان این ایالت باید هزینه آن را بپردازد.(+)


ارزیابی جایگاه پگیدا از منظر پژوهشگران 
ارزیابی پژوهش‌گران سیاسی و اجتماعی درباره جایگاه پگیدا در سیاست آلمان بسیار متفاوت است. 

برخی از ناظران، این گروه را جزء طیف پوپولیست‌های راست تا راست افراطی می‌دانند و گروهی دیگر آنها را در طیف راست محافظه‌کار قرار می‌دهند.

دانیلو استاروستا
دانیلو استاروستا از دفتر فرهنگی ایالت زاکسن می‌گوید: «ما شاهد حضور اقشار پایینی طبقه متوسط، صاحبان بنگاه‌های کوچک اقتصادی، اقشار کم‌درآمد و به میزان زیادی هواداران فوتبال در گردهمایی‌های پگیدا هستیم». 

به نظر می‌رسد که سازمان‌دهندگان موفق شده‌اند افراد بسیاری را از خارج از گروه‌های معمول دست‌راستی جلب کنند.

یوهانس کیس
به عقیده یوهانس کیس، پژوهشگر ساز و کار «راست افراطی» در دانشگاه لایپزیک، پگیدا مسائلی را عنوان می‌کند که بسیاری با آن موافقند ولی از بیان آنها ابا دارند.

وی در ادامه می‌گوید: «با اینکه سازمان‌دهندگان این جریان و حامیان‌ آنها، خود را راست افراطی نمی‌دانند اما دیدگاه‌شان دست راستی و به همین دلیل ضددموکراتیک و نسبت به بعضی از اقلیت‌ها تحقیرآمیز است. آنها نظراتی را عنوان می‌کنند که ریشه در پیش‌داوری‌ها دارند و این حرکت موجی از رفتارهای ضد دمکراتیک را به راه انداخته است.»

آلکساندر هویسلر
آلکساندر هویسلر، جامعه شناس، معتقد است این جریان «گروهی از شهروندان عصبانی دارای جهت‌گیری راست هستند که با طیفی از فعالان، دست‌راستی تا هولیگان‌ها (اوباش) پیوند خورده است.» 

هایو فونکه
پژوهشگر سیاسی هایو فونکه معتقد است که این تظاهرات جهت‌گیری «رادیکالیستی، پوپولیستی و ناسیونالیستی دست راستی دارد» اما اکثریت تظاهرکنندگان با وجود حضور نئونازی‌ها در این صفوف، دست راستی نیستند: «می‌توان گفت آنها بیشتر، شهروندانی نگران و مایوس هستند که از توسعه اجتماعی و شخصی ناامید شده‌اند.»(+)


پگیدا و تقویت اسلام‌ستیزی در درسدن آلمان
با وجود ادعای گروه‌های تندرو افراطی مبنی بر خشونت مسلمانان و تلاش برای مبارزه با اسلام، تا کنون هیچ موردی از تعرض مسلمانان افراطی در درسدن گزارش نشده است؛ در مقابل اقدامات اسلام‌ستیزانه بسیاری را در مناطق مختلف آلمان به وقوع پیوسته که به چند مورد از آنها اشاره می کنیم:

مروه الشربینی؛ شهیده حجاب
مروه شربینی چندی پیش از کشته شدنش به دادگاهی در آلمان مراجعه کرد و از "الکس دبلیو" [یک روس با ریشه آلمانی که از سال ۲۰۰۳ به آلمان مهاجرت کرده بود] شکایت کرد.

شربینی اعلام کرده بود زمانی که در پارک با پسرش بازی می کرده، الکس دبلیو وی را مورد توهین قرار داده و به دلیل حجاب مروه او را تروریست خطاب کرده بود.(+)

دادگاه شکایت شربینی را پذیرفت و این فرد افراطی را به پرداخت ۷۵۰ یورو محکوم کرد اما الکس این حکم را نپذیرفت و تقاضای تجدید نظر کرد.


در حین برگزاری جلسه دادگاه تجدید نظر در یک دادگاه در شهر درسدن، این فرد آلمانی جلوی چشمان قاضی و سایر حاضرین به شربینی حمله کرد و با ضربات چاقو وی را که سه ماهه باردار بود، از پا در آورد و همسر شربینی و مرد دیگری را زخمی کرد.

چندی پس از شهادت شربینی نشان یادبود وی در درسدن‌ توسط افراد ناشناس تخریب شد و درخواست رسمی برای نام‌گذاری خیابانی به نام مروه در شهر، تبدیل به کشمکشی خجالت‌آور در درسدن شد.(+)

آشوب اوباش آلمانی و نئونازی‌ها به بهانه مبارزه با اسلام

حدود ۴۸۰۰ مرد جوان، بیشتر آنها سرتراشیده بودند، روز یکشنبه ۲۶ اکتبر  ۲۰۱۴ در میدان برسلاوئر در نزدیکی ایستگاه مرکزی قطار شهر کلن آلمان تجمع کردند. دلیل تجمع و راهپیمایی، مخالفت با اسلامگرایان افراطی سلفی در آلمان عنوان شده بود.

شعارهای جمعیت همان‌گونه که انتظار می‌رفت خارجی‌ها را نشانه گرفته بود: "خارجی برو بیرون". (+)

آتش‌سوزی در اقامت‌گاه پناهجویان
در اعتراض علیه اقامتگاه‌های پناهجویان و "اسلامی شدن جامعه"  شامگاه پنج‌شنبه ۱۱ دسامبر۲۰۱۴ آتش‌سوزی عمدی در یک سالن، یک انبار بزرگ و یک مجتمع مسکونی خالی از سکنه ‌که در دست تعمیر بود،اتفاق افتاد. 

این سه بنا، قرار بود در آینده‌ نزدیک به عنوان اقامت‌گاه پناهجویان مورد استفاده قرار گیرد.

بنا بر گزارش پلیس، روی دیوار یکی از ساختمان‌های مجاور محل آتش‌سوزی در منطقه فورا (Vorra) علامت صلیب شکسته (نشان ‌نازی‌ها) کشیده و شعارهای ضد خارجی نوشته شده بود.(+) 



میزان نفوذ پگیدا در آلمان
بنا بر آخرین نظرسنجی انستیتوی پژوهشی فورسا، یک سوم آلمانی‌ها با جنبش ضداسلامی پگیدا همدلی دارند. 

بر اساس این نظرسنجی، حدود دو سوم (۶۷ درصد) شهروندان آلمان با این حال معتقدند که خطر اسلامیزه کردن آلمان اغراق‌آمیز توصیف می‌شود. 

در این میان تفاوت زیادی میان پرسش‌شوندگان از شرق و غرب آلمان به چشم می‌خورد. در حالی که ۱۵ درصد پرسش‌شوندگان ساکن شرق آلمان رأی خود را به حزبی خواهند داد که قصد مبارزه با اسلام در آلمان داشته باشد، این رقم در میان آلمانی‌های ساکن ایالت‌های غربی به ۹ درصد می‌رسد.



مقامات آلمانی و انتقاد از اسلام‌هراسی
شماری از شخصیت ها و مقامات آلمانی با انتقاد از فعالیت های اسلام هراسانه، تحرکات جنش پگیدا را محکوم کردند.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان اعتراضات گروه میهن پرستان اروپایی بر ضد اسلامی شدن غرب موسوم به پگیدا را که مدتی است در شهر درسدن آلمان برگزار می شود شدیدا محکوم کرده و به شرکت کنندگان در این اعتراضات از اینکه ابزار و آلت دست این گروه افراطی قرار گیرند هشدار داد.


هایکو ماس وزیر دادگستری آلمان نیز در مصاحبه ای تاکید کرد که آلمانی ها باید در برابر نژاد پرستی و بیگانه ستیزی ایستادگی کنند.

"هلموت اشمیت"، "گرهارد شرودر" صدر اعظمهای اسبق آلمان، تعدادی از وزیران دولت آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، از جمله زیگمار گابریل قائم مقام صدر اعظم و فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه و امو وولفگانگ شوئبله وزیر دارایی نیز در سخنان جداگانه‌ای تشدید فعالیت‌های اسلام هراسانه را توسط گروه پگیدا بشدت محکوم کردند.

همچنین "اولیور بیرهوف" مدیر تیم ملی فوتبال آلمان، "اولریش گریلو" رئیس اتحادیه صنعتگران، رهبران کلیساهای کاتولیک و پروتستان‌ها، روسای شرکت‌های تولیدی مانند فولکس واگن و پورشه، رئیس شرکت پست، رئیس جشنواره فیلم برلین، رئیس شورای مرکزی مسلمانان و جمعی از نمایندگان مجلس و شهرداران شهرهای مختلف آلمان نیز از جمله شخصیت هایی بودند که در سخنانی جداگانه اقدامات اسلام هراسانه پگیدا را محکوم کرده و خواستار برخورد جدی با آن شده‌اند.

توماس دی مایزیر وزیر کشور هم از سازمان دهندگان انتقاد کرد و هورست سیهوفر رهبر باواریا از آنها خواست این راهپیمایی ها را برای آینده قابل پیش بینی متوقف کنند.

فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امورخارجه آلمان نیز در این باره گفت: خشونت طلبی پگیدا نه تنها به اعتبار آلمان و اوضاع داخلی بلکه وجهه و اعتبار بین المللی ما خدشه وارد می کند.(+)


مخالفان پگیدا در آلمان
پگیدا مخالفانی از مردم و همچنین دولت‌مردان آلمانی دارد که سعی می‌کنند فعالیت این گروه را کنترل و تا حدی خنثی کنند. 

در اواخر سال ۲۰۱۴ و در همان شهر درسدن حدود ۶ هزار نفر به دعوت نهاد «درسدن برای همه» پاسخ مثبت گفتند و در تظاهراتی علیه جنبش پگیدا شرکت ‌کردند؛ آنها اعلام کرده‌اند که می‌خواهند "فرهنگ خوشامدگویی" به پناهجویان و مهاجران در آلمان تقویت شود.

حتی نمایندگان کلیساهای مسیحیان، مرکز اسلامی و شورای خارجیان نیز تصریح کرده‌اند که طرفداران «پگیدا» نژادپرست هستند و با آنان نمی‌توان گفت‌وگو کرد.


تظاهرات گسترده مخالفان پگیدا
مخالفان برگزاری تظاهرات جنبش پگیدا پلاکاردهایی طراحی کرده اند با این مضمون: «رنگارنگ نه قهوه‌ای»، قهوه‌ای در ادبیات سیاسی آلمان رنگی نمادین برای گروه‌های راست افراطی است.



حدود ۳۵ هزار نفر۱۰ ژانویه در شهر درسدن آلمان علیه جنبش افراطی میهن پرستان اروپایی ضد اسلامی شدن غرب موسوم به "پگیدا" اعتراض کردند.

معترضان در این تجمع اعتراضی از مقامات ایالت زاکسن از جمله "استانیسلاو تیلیچ" نخست وزیر این ایالت و "هلما اروش" شهردار آن از حزب دموکرات مسیحی که در این تجمع شرکت کرده بودند خواستند که در برابر این جنبش ضد اسلامی موضع گیری کنند.

این تجمع اعتراضی در شهر درسدن شکل گرفت و معترضان به این جنبش افراطی با یک دقیقه سکوت با قربانیان حملات تروریستی پاریس ابراز همدردی کردند.


هلما اروش شهردار درسدن نیز با شرکت در این تجمع اعتراضی با شکوه اظهار داشت درسدن ارزشی بیشتر از این دارد که جایی باشد که در آن انسان ها از ترس مذاهب و ارزش‌های دیگر هر هفته به خیابان‌ها بریزند. وی از هواداران جنبش افراطی پگیدا خواست که به گروه ضد نژاد‌پرستان بپیوندند.

معترضان پلاکاردهایی حمل می‌کردند که روی آن نوشته شده بود "هر کس در هر زبانی می‌خندد" و "آلمان برای همه است" و "ما هیچ ترسی نه از داعش و نه از جنبش پگیدا نداریم."

تظاهرات مخالفان پگیدا در ۱۲ ژانویه در درسدن ۷ هزار نفر، در لایپزیگ ۳۰ هزار نفر،‌ در مونیخ ۲۰ هزار نفر و در هانوور ۱۹ هزار نفر را به خود جلب کرد.(+)

حمایت کشورهای غربی از تروریست‌های تکفیری و جریان‌های افراطی اسلامی علاوه بر ایجاد ناامنی، جنگ و خونریزی در کشورهای اسلامی، به گسترش موج اسلام‌هراسی در جهان منجر شده است؛ گروه‌هایی چون پگیدا ثمره سال‌ها تبلیغات ضد اسلامی در کشورهای غربی است که برای مقابله با موج رو به گسترش اسلام‌گرایی و جلوگیری از هدایت قلوب و فطرت‌های بیدار انسان‌ها به سمت این دین مبین شکل گرفته‌اند.

برخی منابع:

http://www.spiegel.de/international/germany/origins-of-german-anti-muslim-group-pegida-a-۱۰۱۲۵۲۲.html
http://www.dw.de/%D۹%۸۶%DA%AF%D۸%B۱%D۸%A۷%D۹%۸۶%DB%۸C-%D۹%۸۵%D۹%۸۲%D۸%A۷%D۹%۸۵%D۸%A۷%D۸%AA-%D۸%A۲%D۹%۸۴%D۹%۸۵%D۸%A۷%D۹%۸۶%DB%۸C-%D۸%A۷%D۸%B۲-%D۸%A۷%D۹%۸۱%D۸%B۲%D۸%A۷%DB%۸C%D۸%B۴-%D۸%A۷%D۸%B۳%D۹%۸۴%D۸%A۷%D۹%۸۵%D۹%۸۷%D۸%B۱%D۸%A۷%D۸%B۳%DB%۸C-%D۸%AF%D۸%B۱-%D۸%A۷%DB%۸C%D۹%۸۶-%DA%A۹%D۸%B۴%D۹%۸۸%D۸%B۱/a-۱۸۱۲۷۴۷۲
http://www.hambastegi.org/show_post۹۶۲۲۴۳۰۴۷۳.html
http://persian.euronews.com/۲۰۱۵/۰۱/۲۱/pegida-leader-quits-amid-hitler-row/
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/۳۷۷۱۵۳/
http://www.radiozamaneh.com/۱۹۴۰۳۷
http://www.aftabir.com/news/article/view/۲۰۱۵/۰۱/۱۳/۶۷۳۲۶۹
http://www.asriran.com/fa/news/۳۷۶۲۱۳/
http://www.mehrnews.com/news/۲۴۵۸۳۹۱/
http://globemuslims.com/fa/news/۱۱۸۳۹/
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۱۰۴۱۱۰۰۱۴۰۸ 
 
برگرفته از جبهه جهانی مستضعفین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی