امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

تکرار سناریوی سوریه در الجزایر

سه شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۲، ۰۴:۳۸ ب.ظ

 یک رسانه تونسی از طرحی بر ضد الجزایر در تونس با حمایت مالی یک کشور حوزه خلیج فارس پرده برداشت...  

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه الشروق تونس به نقل از منابع آگاه از توطئه طراحی شده از سوی یک کشور حوزه خلیج فارس بر ضد الجزایر خبر داد.

این منابع بیان کردند: یک کشور حوزه خلیج فارس (که نامی از ان به میان نیامده است) به دنبال تکرار سناریوی سوریه در الجزایر و ایجاد جنگ داخلی و بی ثباتی امنیتی در این کشور است. بر اساس این طرح ابتدا مراکز امنیتی مرزی میان تونس و الجزایر هدف قرار می گیرد تا گروه های تروریستی به راحتی بتوانند وارد عمق خاک الجزایر شوند.

منابع مذکور افزودند: این کشور حوزه خلیج فارس به دنبال تبدیل منطقه "جبل الشعانبی" تونس به مرکز آموزش گروه های تروریستی است و می کوشد تا با ایجاد بی ثباتی در مرزهای تونس و الجزایر زمینه فعالیت هسته های تروریستی پنهان در الجزایر را نیز فراهم کنند.

الشروق می نویسد: فلسطینی‌های تندرو تعدادی تونل در جبل الشعانبی با حمایت مالی و لجستیکی یک کشور حوزه خلیج فارس حفر کرده اند تا سناریوی سوریه را در الجزایر تکرار کنند.

این رسانه به نقل از منابع آگاه آورده است: تعداد افراد مسلح که از اتباع کشورهای مختلف هستند به صدها نفر می رسد و از طریق مرزهای تونس وارد الشعانبی شده اند.برخی گزارش ها نیز از ورود آنها به الشعانبی از طریق استان القصرین تونس در نزدیکی مرز با الجزایر در سال 2011 حکایت دارند.این در حالی است که تعدادی دیگر از سال 2010 در این منطقه حضور دارند.

الشروق بیان کرد: مقامات الجزایری متوجه توطئه طراحی شده بر ضد این کشور شده اند و ده ها هزار نظامی را در طور مرز با تونس مستقر کرده اند و ادوات نظامی پیشرفته ساخت روسیه را برای نظارت بر مرزهای خود با تونس به کار گرفته اند و پایگاه های نظامی متحرک دایر کرده اند.

بر اساس گزارش‌ها مقامات الجزایری درباره اینکه مسئولان تونسی از این طرح مطلع باشند، ابراز تردید کرده اند.

منبع : تسنیم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی