امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

اکثر شاهدان کشتار حجاج در منا، به اتفاق نظر بسته بودن راه‌های حجاج برای «رمی جمرات» را علت اصلی این فاجعه می‌دانند و علت‌هایی که خادمین «حرمین شریفین» از تقدیر الهی تا تقصیرهای حجاج ایرانی اعلام کرده‌اند...

     

      

از زمان وقوع کشتار حجاج در منا در روز پنجشنبه تا کنون سعودی‌ها دلیل‌های مختلفی بابت این فاجعه انسانی اعلام کردند؛ در مضحک‌ترین خبری که از رسانه‌های عربستان منتشر شد، یکی از مفتی‌های وهابی به نام "شیخ عبدالعزیز آل شیخ" روز جمعه در نشست با شاهزاده"محمد‌بن نایف" ولیعهد عربستان سعودی و مسئول اصلی برگزارکننده حج، گفت: «شما مسئول آنچه که اتفاق افتاده است، نیستید.» وی افزود: «شما در قبال آنچه که از کنترل انسانی خارج است، هیچ مسئولیتی ندارید. سرنوشت و تقدیر اجتناب‌ناپذیر است.» بعد از انداختن تقصیر به دست تقدیر، بعضی مسئولان عربستانی توجه نکردن حجاج به دستورات نیروهای عربستانی را علت این حادثه اعلام کردند: "خالد الفالح" وزیر بهداشت عربستان سعودی بی‌نظمی زائران را علت حادثه مرگبار منا اعلام کرده و گفته است اگر زائران «دستور العمل‌ها را دنبال می‌کردند»، چنین فاجعه ای روی نمی‌داد. در کنار این علت‌ها، مسئولان رژیم سعودی که نشانه‌ای از ناراحتی جدی از کشته شدن بیش از هزار مسلمان در کشورشان از آنها دیده نمی‌شود، ناگهان مقصران اصلی کشتار حجاج را پیدا کردند و آنها کسی نیستند جز حجاج ایرانی!

سعودی‌ها دروغگوهای خوبی نیستند///  در حال ویرایش
محمد‌بن نایف" ولیعهد عربستان سعودی و مسئول اصلی برگزارکننده حج

به نقل از روزنامه «الشرق‌الاوسط»، یکی از مقام‌های سازمان حج عربستان مدعی شد: حدود 300 زائر ایرانی برخلاف آموزش‌های داده شده عمل کردند و در جهت خلاف مسیر دیگر زائران به حرکت درآمدند. این اقدام ناهماهنگ حاجیان ایرانی موجب برخورد ناگهانی و ایجاد ازدحام در خیابان 204 مشعر منا شد. به‌ ادعای این مسئول، این مجموعه 300 نفری بامداد پنج‌شنبه مستقیم از مشعرالحرام برای «رمی جمرات» حرکت کردند، در صورتی‌که طبق آموزش‌های داده‌شده این افراد می‌بایست در چادرهایشان توقف می‌کردند تا زمان حرکت آن‌ها از مسئولان ذی‌ربط اعلام می‌شد ولی آن‌ها برخلاف دستورهای ارائه‌شده عمل کردند و در جهت مخالف حرکت دیگر زائران قرار گرفتند. این مسئول افزود: هنگامی‌که ازدحام ایجاد شد، این مجموعه 300 نفری در مسیر حرکت ده‌ها هزار حاجی توقف کردند و این توقف به افزایش ازدحام منجر شد.

وقتی دروغ‌گویی‌ها افشا می‌شود

رژیم وهابی سعودی که دست به انتشار این اخبار و فرافکنی برای علت این فاجعه می‌زند، به ظاهر فراموش کرده این کشتار جلوی چشم حجاج دیگر روی داده و افراد زیادی نیز از این حادثه جان سالم به در برده‌اند و راویان اصلی این حادثه خواهند بود. برای مشخص شدن ابعاد واقعی این حادثه به صحبت‌های چند شاهد این کشتار در خبرگزاری‌های مختلف توجه کنید:

«یکی از حجاج بیت‌الله ‌الحرام که در حادثه منی حضور داشت و دچار آسیب شد، گفت: مسیر منا تا جمرات 5 خیابان دارد که معمولاً دو خیابان را برای رفت، دو خیابان را برای برگشت و یک خیابان را به صورت رفت و برگشت زائران قرار می‌دهند اما در آن روز 4 خیابان را مسدود کرده بودند و فقط یک خیابان برای رفتن به جمرات باز بود. این زائر خانه خدا تصریح می‌کند: ما به سمت انتهای خیابان که مکان رمی جمرات بود حرکت کردیم، و دیدیم که هر لحظه ازدحام جمعیت بیشتر می‌شود که در یک شعاع 200 متری با یک جمعیت فشرده مواجه شدیم که چپ و راست خیابان را هم با چادرهای کشورهای دیگر بسته بودند. وی افزود: نکته مهم این است که انتهای این خیابان را دو ماشین سعودی قرار داده و عرض آن را به یک‌سوم رسانده بودند و از عقب هم جمعیت اضافه می‌شد؛ لذا کار به جایی رسید که زائران نه راه پس داشتند نه راه پیش و موج جمعیت هر کسی را به هر طرفی می‌کشاند. این زائر ادامه می‌دهد: هوا بسیار گرم بود و جمعیت به سمت فنس‌ها می‌رفتند، التماس کردیم اما آنها باز نمی‌کردند؛ آرام آرام انرژی‌ها تحلیل رفت و آن اتفاق اسفناک افتاد.»

سعودی‌ها دروغگوهای خوبی نیستند///  در حال ویرایش
حجاج نه راه پس داشتند و نه راه پیش و در اثر فشار، تشنگی و کمبود اکسیژن جان خود را از دست دادند

"یوسف ابراهیم یاکاسای" شاهدی که از هرج و مرج فرار کرده بود در گفت‌و‌گو با «بی.بی.سی» گفت: «آنچه واقعا اتفاق افتاد، این بود که نیروهای امنیتی سعودی حاضر در صحنه یکی از مسیرهای منتهی به جمرات را مسدود کردند. این اتفاقی بود که برای هزاران زائر از کشورهای مختلفی مثل ایران، کامرون، غنا و نیجریه که راهی جمرات می‌شدند، افتاد. مردم برای رمی جمره از یک مسیر می‌رفتند و همزمان افراد دیگری از همان مسیر در حال برگشت بودند. یک جور تصادف بین دو گروه از زائران در حال حرکت در مسیر مخالف اتفاق افتاد و آن‌ها که در وسط بودند، بیشترین آسیب را دیدند.»

برای مطول نشدن این گزارش از آوردن صحبت‌های شاهدان دیگر صرف نظر می‌کنیم اما اکثر شاهدان به اتفاق نظر بسته بودن راه‌های حجاج برای «رمی جمرات» را علت اصلی این فاجعه می‌دانند.

بستن راه بر روی این جمعیت انبوه در بهترین حالت، اشتباه فاحش مدیریتی صحنه توسط مسئولان عربستانی به حساب می‌آید و در سناریویی که با سوءظن همراه باشد، توطئه حاکمان «حرمین شریفین» علیه کل جهان اسلام است که انگیزه‌های مختلفی از درگیری داخلی دربار میان "محمد بن سلمان"پسر پادشاه عربستان با "محمد‌بن نایف" ولیعهد عربستان می‌توان نام برد تا همکاری با سازمان‌های جاسوسی دشمنان اسلام برای ضربه زدن به دین اسلام در عرفانی‌ترین زمان ممکن برای عبادت مسلمانان. در هر صورت علت‌هایی که سعودی‌ها برای کشتار حجاج اعلام کرده‌اند، دروغ از آب در آمده است.

سعودی‌ها دروغگوهای خوبی نیستند///  در حال ویرایش
بسته بودن راه‌های حجاج به دلیل نامعلوم برای «رمی جمرات» علت اصلی این فاجعه بود و علت‌هایی که سعودی‌ها برای کشتار حجاج اعلام کرده‌اند، دروغ از آب در آمد

نیروهای امنیتی عربستان بحران مضاعف ایجاد کردند

حال به هر علتی رژیم صعودی نمی‌تواند بر بستن راه که علت اصلی این کشتار است، سرپوش بگذارد و این درحالی است که بستن راه، اوج اشتباه آنها محسوب نمی‌شود؛ بلکه اوج کارهای فاجعه‌آمیز مسئولان عربستانی در زمان بعد از این اتفاق دردناک است زیرا که به گفته اکثر شاهدان، امدادرسانی به قدری با تاخیر صورت گرفت که بسیاری از مجروحان جان خود را از دست دادند. حتی ماموران عربستانی اجازه کمک نیروهای ایرانی برای کمک به حادثه‌دیدگان را گرفتند تا جایی که بسیاری از حجاج که احتمال نجات آنها بود، بر اثر تشنگی و کمبود اکسیژن کشته شدند.

به صحبت‌های بعضی شاهدان در این رابطه توجه فرمایید:

"دکتر عبدالرحمندر مصاحبه با خبرگزاری «اسوشیتد پرس» با اشاره به نقش نیروهای امنیتی سعودی در وخیم‌تر کردن بحران گفت: «بعد از بیرون آمدن از جمعیت سعی کردم وارد یکی از چادرهای مجاور شوم اما نیروهای امنیتی راه را مسدود کرده بودند و نمی‌گذاشتند کسی وارد شود و این مسئله بحران مضاعف ایجاد کرد. من متوجه شدم که مشکل اصلی، کمبود راه‌های خروج اضطراری بود؛ به‌خاطر اینکه می‌بایست هر 50 متر یک خروجی برای مسیر تعبیه می‌شد.» وی با انتقاد از نقش مقامات سعودی در کنترل بحران گفت مسئولان در رسیدگی به این مسئله بسیار کند عمل کردند: «نیروهای ستاد بحران‌های غیرمترقبه را دیدم، اما آنها خیلی دیر آمده بودند...»

سعودی‌ها دروغگوهای خوبی نیستند///  در حال ویرایش
ماموران عربستانی اجازه کمک نیروهای ایرانی برای کمک به حادثه‌دیدگان را گرفتند تا جایی که بسیاری از حجاج که احتمال نجات آنها بود، بر اثر تشنگی و کمبود اکسیژن کشته شدند

احمد ابوبکر، زائر 45 ساله اهل لیبی ضمن مقصر دانستن مقامات سعودی در فاجعه مرگ‌بار منا در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: «خیل جمعیت در حال افزایش بود. نیروهای پلیس همه خروجی‌ها به کمپ حجاج را بسته بودند و فقط یکی را باز گذاشته بودند... آنها هیچ کاری بلند نبودند. حتی نشانی جاده‌ها و اماکن اطراف را بلد نبودند!»

علی ضیاء مجری تلویزیون ایران نیز می‌گوید: «من که در مسیر نبودم. اعمال ما تمام شده بود که خبر آمد چنین اتفاقی افتاده؛ بعد گفتند نیرو نیست که اجساد را جا به جا کند. ما رفتیم که جسدها را جا به جا کنیم. نیروهای داوطلب ایرانی رفتند جسدها را جا به جا کنند. این افرادی که روی هم افتاده بودند، اگر درست و به موقع رسیده بودیم شاید نصف این افراد نجات پیدا می‌کردند. ما رفتیم کمک کنیم به ما اجازه ندادند. حتی با کاور هلال احمر رفتیم اما به ما اجازه ندادند.»

دریغ از یک عذرخواهی

رسانه‌های سعودی همراه با حکام رژیم وهابی سعودی این فاجعه انسانی را در حد اخبار فرعی تنزل داده‌اند و گویی کشته و مجروح شدن بیش از 3 هزار نفر اتفاق مهمی نیست. از طرفی دیگر با داشتن 5 هزار دوربین امنیتی که جزئی‌ترین اتفاقات تمام مراسم حج را رصد می‌کند و همچنین خیل عظیم نیروهای امنیتی که وظیفه نظم دادن به مراسم را دارند، جایی برای فرار باقی نمی‌ماند اما با این حال باز از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند و تقصیر را گردن هرکسی به غیر از خادمین «حرمین شریفین» می‌اندازند و حتی حاظر به عذرخواهی از خانواده‌های کشته شده نیستند. 

سعودی‌ها دروغگوهای خوبی نیستند///  در حال ویرایش
حادثه منا و جنایت‌های عربستان در کشورهای یمن، سوریه، عراق و... نشان داد که اگر جلوی این کانون فتنه توسط کشورهای جهان اسلام گرفته نشود، بازهم شاهد سیلی خوردن به صورت مسلمانان خواهیم بود

همان‌گونه که حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: «این قضیه فراموش نخواهد شد و ملت‌ها به طور جدی آن را دنبال خواهند کرد و سعودی‌ها نیز باید به جای فرافکنی و متهم کردن این و آن، مسئولیت خود را بپذیرند و از امت اسلامی و خانواده‌های داغدار عذرخواهی کنند».

حادثه منا، سقوط مشکوک جرثقیل، فجایع سال‌های قبل و همچنین جنایت‌های مستقیم و غیرمستقیم عربستان در کشورهای جهان اسلام نشان داد که خدمت به «حرمین شریفین» تبدیل به خیانت شده است و اگر جلوی این کانون فتنه توسط کشورهای جهان اسلام گرفته نشود، بازهم شاهد سیلی خوردن به صورت مسلمانان خواهیم بود.

منبع:مشرق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی