امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

تلاش اسرائیل برای تغییر رئیس تشکیلات خودگردان

جمعه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۳، ۰۷:۴۳ ب.ظ

پایگاه خبری «میدل ایست مانیتور» از تلاش رژیم صهیونیستی برای نزدیکی به محور عربی طرفدار سازش با این رژیم از جمله عربستان، مصر و امارات به منظور نزدیکی به «محمد دحلان» از رهبران سابق فتح خبر داد...  

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری میدل ایست مانیتور به نقل از برخی منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نوشت که این رژیم سعی دارد با نزدیک شدن به عربستان، امارات و مصر، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را کنار گذاشته و راه را برای بازگشت دحلان به ریاست سازمان آزادی بخش فلسطین هموار سازد.

به گفته این منابع، آمریکا با این طرح اسرائیلی مخالف است زیرا این سه محور عربی اعم از مصر، عربستان و امارات در وضعیت جنگ علیه اخوان المسلمین قرار دارند و چنین طرحی می‌تواند جنگ را به داخل اراضی فلسطینی بکشاند به خصوص اینکه حماس شاخه اخوان المسلمین است.

در همین رابطه «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی چهارشنبه گذشته تاکید کرد که توپ اکنون در زمین فلسطینیان است و منظور وی این بود که اسرائیل افق سیاسی با کشورهای عربی همانند امارات و عربستان دارد.

در همین رابطه منابع اسرائیلی گفتند که ابومازن تنها حرف می‌زند اما از امضای هر گونه توافقنامه‌ای برای پایان دادن به درگیری فلسطینی-اسرائیلی عاجز است بلکه تنها می‌خواهد به یک حل و فصل برای حفظ دیکتاتوری خود دست یابد.

این منابع همچنین گفتند که رژیم صهیونیستی بنا به چند دلیل از سخن گفتن درباره دحلان خودداری می‌کند:
نخست: آمریکا به دحلان اعتماد ندارد زیرا در سال 2007 مبالغ هنگفتی برای اجرای ماموریت نابودی حماس به وی اعطا کرد اما دحلان در این ماموریت شکست خورد.

دوم: اظهارات دحلان علیه عباس و فساد موجود در تشکیلات خودگردان او را به دشمنی برای عباس و رهبران این تشکیلات تبدیل کرده است.

سوم: کشورهای عربی امثال عربستان و امارات با دحلان ارتباط قوی دارند و در صورت درخواست وی از این کشورها برای قطع حمایت‌های مالی از عباس، آنها حتما تسلیم دحلان خواهند شد.

چهارم: دحلان از ارتباط خوبی با «عبد الفتاح السیسی» وزیر دفاع سابق مصر که با اخوان المسلمین در این کشور مبارزه می‌کند، برخوردار است.

منبع : تسنیم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی