امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

 آخرین باری که "دوکو عمروف" در انظار عمومی ظاهر شد، در جولای سال 2013 میلادی بود که در یک ویدئو از طرفداران خود خواست به المپیک سوچی 2014 حمله کنند، وی در این کلیپ اعلام کرد که فتوای خود مبنی بر عدم حمله به اهداف روسیه در خارج از شمال قفقاز که آن را در فوریه 2012 صادر کرده بود، لغو کرده است...  

گروه بین‌الملل مشرق - "دوکو عمروف" خود را "امیر امارت اسلامی قفقاز" معرفی و گروه وابسته به او در راستای استقرار یک امارت اسلامی در منطقه شمال قفقاز واقع در جنوب روسیه با اکثریت مسلمان مبارزه می‌کند.

وی حاکمیت گروه شورشی خود را بر داغستان، چچن، اینگوش، اوستیا، سهل‌نوگای و مناطق "کاباردینو بولکاریا" و "قره‌چای‌چرکسی" در کوه‌های شمالی قفقاز اعلام کرده است.

این منطقه تاریخ طولانی از درگیری‌های نژادی و قبیله‌ای و شورش علیه حکومت روسیه از اواخر قرن 18 را شاهد بوده است.


«امارت قفقاز»؛ شاخه القاعده در شمال روسیه

ظهور گروه شورشی "عمروف" با تغییرات جنبش جدایی‌طلبانه در چچن همزمان بود. روسیه، سازمان ملل و آمریکا، این گروه را در ردیف گروه‌های تروریستی قرار داده‌اند که فعالیت‌های آن از تاتارستان در شمال قفقاز  تا داغستان که تبدیل به مرکزی برای عملیات آنها شده، کشیده شده است. 

این گروه سعی در اجرای احکام فرقه وهابیت بر اساس برداشت‌های تکفیری دارد و مسؤولان روسیه را به رسمیت نمی‌شناسد و نیازهای مالی خود را با باج‌خواهی از بازرگانان تحت عنوان «مالیات جهاد» و جمع‌آوری حق اشتراک از اعضای خود تأمین می‌کند.

عمروف در سال 1964 میلادی در روستای "اچکوی مرتان" واقع در غرب چچن متولد شد، در دولت جدایی‌طلب چچن در سال‌های 1996 تا 1999 میلادی، وزیر امنیت بود. وی به عنوان جانشین احتمالی "اصلان مشهدوف" رئیس‌جمهور این کشور پس از کشته‌شدن وی در ماه مارس سال 2005 میلادی مطرح شد و در نهایت در سال 2006 میلادی خود را رئیس‌جمهور چچن و جانشین "عبدالحلیم سیدالایف" اعلام کرد.

تروریستی که در روسیه دستور اغتشاش ‌می‌دهد +عکس


آخرین باری که "دوکو عمروف" در انظار عمومی ظاهر شد، در جولای سال 2013 میلادی بود که در یک کلیپ ویدیوئی از طرفداران خود خواست به المپیک سوچی که قرار است در سال 2014 برگزار شود حمله کنند.

وی اعلام کرد که فتوای خود مبنی بر عدم حمله به اهداف روسیه در خارج از شمال قفقاز که آن را در فوریه سال 2012 میلادی صادر کرده بود، لغو کرده است.

عمروف مسؤولیت تعدادی از حملات انتحاری از جمله انفجارهای مترو مسکو در مارس 2010 را که منجر به قربانی‌شدن ده‌ها نفر از شهروندان روس شد بر عهده گرفته است.

وی همچنین اعلام کرده که دستور انفجار قطار در مسیر مسکو به سن‌پترزبورگ با 29 کشته را که در نوامبر 2009 میلادی انجام شد و نیز انفجار فرودگاه "دومودیدفو که در آن انفجار 37 نفر کشته شدند و همچنین انفجار مسکو در ژانویه 2011 میلادی را صادر کرده است.

تروریستی که در روسیه دستور اغتشاش ‌می‌دهد +عکس

تروریستی که در روسیه دستور اغتشاش ‌می‌دهد +عکس /آماده انتشار


آمریکا نیز از ژوئن 2010 میلادی "دوکو عمروف" را در لیست عناصر تروریستی خارجی قرار داد و برای کسی که اطلاعاتی برای دستگیری وی ارائه دهد 5 میلیون دلار اختصاص داد.

سپس در 31 دسامبر 2013 میلادی دولت کانادا گروه "دوکو عمروف" را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داد. طبق گزارش مرکز ارزیابی از تهدیدات تروریستی کانادا، "عمروف" سرکرده این گروه تروریستی، یک تکفیری رادیکال و از طرفداران ایدئولوژی "القاعده" است که به جهاد در سراسر جهان دعوت می‌کند.

 

منبع : مشرق نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی