امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

تبعات تایید حکم ظالمانه اعدام آیت الله النمر

جمعه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۳، ۰۱:۴۶ ق.ظ

دادگاه عربستانی با تایید حکم اعدام آیت الله النمر در واقع آل سعود را در معرض تند باد خشم ملت این کشور و همه آزادگان منطقه و جهان قرار داد به ویژه که شرایط منطقه بیش از هر زمان دیگری نابسامان است.

 

 

آیت الله النمر روحانی شجاع و بی پروا عربستانی در سال 2011 همزمان با انقلاب مردم بحرین محدودیت های در نظر گرفته شده از سوی آل سعود را نادیده گرفت و از حوادث بهار عربی برای سخن گفتن درباره ضرورت آزادی های سیاسی و  تغییرات سیاسی بهره برد.

این سال همزمان با تحرکات در منطقه القطیف در شرق عربستان و درخواست آزادی زندانیان بود.با ورود نظامیان سعودی به بحرین دایره اعتراضات گسترش یافت و رژیم صدها نفر را بازداشت کرد که آیت الله النمر موضع شجاعانه ای اتخاذ کرد.در شرایطی که منطقه القطیف در آستانه حرکت به سوی خشونت بود و نظامیان آل سعود آماده یورش به این منطقه می شد طی نطقی تاریخی دعوت به اقدام مسالمت آمیز و عدم تظاهرات در آن شب خاص کرد.

اما با اصرار رژیم برای در پیش گرفتن با راهکار امنیتی، مواضع و خطبه ها و سخنرانی النمر در ضدیت با آل سعود افزایش یافت و وی به اقدامات آل سعود در محدود کردن آزادی و روا داشتن تبعیض و تصاحب منابع اعتراض کرد.

در نهم جولای2012 نظامیان سعودی در العوامیه با گلوله جنگی آیت الله النمر را زخمی و بازداشت کردند.نظامیان چهار گلوله به پای راست وی زدند و در حالی که بیهوش بود وی را به بیمارستان نظامی الظهران و پس از آن بیمارستان نظامی در ریاض و سپس زندان الحائر منتقل کردند.

البته وی قبلا نیز بازداشت شده بود. نخستین بازداشت آیت الله النمر به می 2006 میلادی بازمی‌گردد، هنگامی که شیخ به محض بازگشت از سفر کوتاه‌مدتش به بحرین و بازگشت به عربستان، به دلیل مشارکت در همایشی بین‌المللی قرآن کریم از سوی نظامیان آل سعود بازداشت شد.

 اتهام آیت الله النمر این بود که در این همایش، در عریضه‌‌ای، از رژیم سعودی خواسته بود به قبرستان بقیع رسیدگی کرده، مذهب تشییع را به رسمیت شناخته و شیوه‌‌های آموزشی و درسی کنونی حاکم بر عربستان را تغییر داده یا لغو کند.

اما بازداشت مجدد آیت الله النمر به 23 آگوست 2008 میلادی بازمی‌‌گردد که در شهر القطیف به دست نیروهای امنیتی رژیم سعودی بازداشت شد. این بار اتهام شیخ برای بازداشت بنابر ادعای رژیم سعودی درخواست از شیعیان مناطق شرقی عربستان برای آماده‌شدن به منظور دفاع از خود و جامعه خویش بود که رژیم ادعا می‌‌کرد، این سخنان آیت الله النمر به معنی تحریک شیعیان عربستانی برای جدایی از حکومت مرکزی بود.

 این روحانی برجسته عربستانی یک بار دیگر در مارس 2009 میلادی بازداشت شد.دیدگاه‌های آیت الله النمر در قبال آل‌سعود شیخ نمر همواره در خطابه‌‌هایش رژیم سعودی را به اعمال سیاست‌‌های تبعیض‌آمیز طایفه‌ای سازمان‌ یافته و منظم به‌ویژه در مناطق شرقی عربستان و به‌خصوص در دو منطقه الاحساء و القطیف متهم می‌کرد.

در مارس 2013 رژیم سعودی اولین جلسه محاکمه وی را اطلاع به خانواده اش برگزار کرد و حکم تعزیری علیه وی صادر کرد.

رسانه ها در روز چهارم مارس2015 اعلام کردند که دادگاه کیفری سعودی حکم اعدام آیت الله نمر را تایید کرده است و اتهامات واهی دامن زدن به فتنه طایفه ای و خروج از اطاعت ولی امر نسبت داد.

تبعات اعدام آیت الله النمر

در صورتی که آل سعود دست به حماقت اعدام شیخ النمر بزند در واقع زنگ خطر را برای خود به صدا درآورده است اگر این حکم ظالمانه اجرا شود آل سعود با دست خود تیشه به ریشه خود زده اند و تاج و تختی که از تصاحب اموال مردم عربستان به دست آورده اند بر باد خواهد رفت.

انتفاضه ای که در صورت اعدام النمر رخ خواهد داد حد و مرزی نخواهد داشت و آل سعود نباید در مسیر اشتباه حرکت کند.آنها باید بدانند که شرایط منطقه تحمل فاجعه اعدام شخصیت بارزی مانند آیت الله شیخ نمر باقر النمر را ندارد.وی مایل است که به فیض شهادت نایل شود و علاقه مندان و دوستداران وی نیز به آیت الله النمر به عنوان رهبر و پیشوا در برابر ظالمان و سرکشان می نگرد.

آل سعود بهتر است که به جای بازی کردن با آتش به ویژه در شرایط حساسی که منطقه دارد این عالم عربستانی را آزاد کند و از دامن زدن به مشکلات طایفه ای و مذهبی خودداری پرهیز کند.هر که در راستای دامن زدن مشکلات میان اهل تسنن و شیعیان حرکت می کند مزدور و دشمن اسلام و مسلمانان و بشریت است آل سعود هم بهتر است که دشمن اسلام و مسلمین نباشد.همه آزادگان جهان خواستار آزادی شیخ النمر هستند.

آیت النمر کیست؟

 آیت الله نمر باقر النمر ‌روحانی شیعی برجسته عربستانی، در سال 1379 هجری قمری مصادف با 1968 میلادی، در شهر العوامیه در استان القطیف در شرق عربستان در خانواده‌‌ای اهل علم و دین به دنیا آمد که از آن علمایی چون آیت‌الله شیخ محمد بن ناصر آل نمر و خطبای حسینی چون جدش حاج علی بن ناصر آل نمر سر بر آورده بودند. تحصیلات مقدماتی خود را در شهر العوامیه به پایان رساند و در سال 1400 هجری قمری مصادف با 1989 میلادی، برای آشنایی نزدیک‌تر با انقلاب اسلامی ایران و تحصیلات حوزوی ابتدا به ایران مهاجرت کرد تا در تهران در حوزه علمیه حضرت قائم(عج) حضور پیدا کند که در همان سال توسط آیت‌الله سید محمدتقی مدرسی در تهران تأسیس شده بود. آیت الله النمر پس از 10 سال تحصیل در حوزه علمیه حضرت قائم(عج)، عازم سوریه شد و در حوزه علمیه حضرت زینب(ع) برای ادامه تحصیلات حوزوی و علوم دینی نام نوشت و در حضور اساتید این حوزه به تحصیل پرداخت. پس از بازگشت به عربستان مرکز مذهبی «الإمام القائم(عج)» را نیز در العوامیه تأسیس کرد که در واقع سنگ ‌بنای مرکز اسلامی در سال 1422 هجری قمری مصادف با 2011 میلادی بود.

 

منبع: خبرگزاری شبستان

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۱۵
کوچکزایی

شیعه

عربستان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی