امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

بیانیه "دوستان سوریه" اوج نفاق و عوام‌فریبی بود

شنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۳، ۰۷:۰۳ ب.ظ

مجموعه دوستان ملت سوریه مانند اتحادیه عرب یک دروغ بزرگ است که در راستای منافع اسرائیل علیه ملت سوریه توطئه کرده است...  

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، عبدالباری عطوان تحلیلگر ارشد مسایل منطقه‌ای در مقاله جدید خود در پایگاه خبری رأی الیوم نوشت: 11 کشور عضو مجموعه "دوستان سوریه" در نشست اخیر خود نسبت به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در موعد مقرر در سوریه هشدار داده و اعلام کردند که نتایج این انتخابات نامشروع است. تعدادی از این کشورها که شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، عربستان، امارات، قطر، اردن، ترکیه و مصر هستند، در بیانیه خود اعلام کردند که  انتخاباتی که بشار اسد رئیس جمهور سوریه برگزار می کند، شبیه یک جوک دموکراتیک خواهد بود و نشان می دهد دولت سوریه مبانی کنفرانس ژنو را رعایت نمی‌کند و این اقدام شدت اختلافات را در این کشور افزایش خواهد داد.

کسی که این بیانیه را می خواند، اینگونه تصور می کند که صاحبان این بیانیه در سیاره ای دیگر زندگی می کنند و با زبان ناشناسی سخن می گویند که اگر نگوییم منقرض شده، باید گفت که دیگر مفهوم نیست. آنها فکر می کنند ملت های عربی عقل ندارند و جاهل و بی سواد هستند و در عهد دقیانوس زندگی می کنند.

اول: نویسندگان این بیانیه می گویند که نتایح این انتخابات نامشروع است، ما از آنها می پرسیم که چطور نامشروع است؟ لطفا دلایل خود را برای ما شرح دهید؟ آنها سریع پاسخ می دهند که چرا که نتایج نشان می دهد که دولت سوریه قواعد کنفرانس ژنو را رعایت نکرده است. ما بار دیگر می پرسیم: این کنفراس ژنو کجا بود و کی برگزار شد و چه کسانی در مراحل سوم و چهارم آن شرکت می کنند؟ پاسخ به این سوال سکوت است.

دوم: این بیانیه هشدار می دهد که در صورت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه شکاف ها در این کشور افزایش پیدا خواهد کرد، آنها بار دیگر برای ما توضیح ندادند که چگونه این اتفاق خواهد افتاد؟ اگر این کشور تقسیم شده و از هم پاشیده است و تنها چیز باقی مانده در آن ائتلاف دولت و ارتش و دستگاه های امنیتی و محبوبیت مردمی این دولت است، و در طرف مقابل شکاف ها در داخل صفوف مخالفان سیاسی دولت و مبارزان مسلح بیداد می کند و اختلافات به اوج خود رسیده و هر شش ماه یک فرمانده نظامی جدید منصوب می شود، چطور این شکاف ادعایی به وجود خواهد آمد و تشدید خواهد شد؟  این در حالی است که هر از چند گاهی گروه های جدید روی کار می آیند و درگیریهای سخت و داخلی بین آنها باعث کشته شدن هزاران نفر می شود و تمامی وساطت ها نیز در این رابطه نتیجه نمی دهد.

سوم: اگر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آینده در سوریه نامشروع است، این بدان معنی است یا لااقل این نکته را تلویحا مطرح می کند که نتایج انتخابات ریاست جمهوری که پیشتر در سوریه برگزار شده، مشروع و دموکراتیک و سالم بوده است. دلیل آن هم این بوده که در آن زمان سوریه حامی غرب بوده و دوست شفیق دشمنان عرب کنونی اش به شمار می‌رفته و در جنگ علیه تروریسم شرکت داشته است.

چهارم: مگر اینگونه نیست که این مجموعه  در 5 نشست سابق خود در پاریس و استانبول و تونس و مراکش اعلام کرده که دولت سوریه فاقد مشروعیت است و روزهای محدودی را در پیش رو دارد، اگر اینچنین است چرا مقامات دولت سوریه را رسما برای شرکت در کنفرانس ژنو 2 دعوت کرد و جان کری وزیر خارجه آمریکا و بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد به همراه وزرای خارجه 50 کشور با هیئتی به ریاست ولید المعلم وزیر خارجه بشار اسد در کنار هم نشستند؟


انتخابات در سوریه به احتمال قوی در زمان مقرر خود یعنی هفتم ژولای آینده برگزار خواهد شد و بشار اسد رئیس جمهور سوریه مانند انتخابات قبلی در آن پیروز خواهد شد. اعضای همین مجموعه دوستان سوریه نیز بار دیگر از دولت بشار اسد دعوت خواهند کرد تا در مرحله و نسخه جدیدی از کنفرانس ژنو شرکت کند و ریاست هیئت سوری را نیز ولید المعلم بر عهده خواهد داشت که برای دوره نقاهت از عمل جراحی قلبی که انجام داده، در بیروت به سر می‌برد.

شکست مخالفان سوری در ارائه نمونه جایگزین آینده در این کشور و از بین رفتن تمامی محاسبات آمریکا و هم‌پیمانان عرب این کشور در براندازی دولت سوریه در طول سه سال گذشته بسیاری از سوری‌ها را به این اعتقاد رسانده که باید به شهرها و روستاهای خود بازگردند و به جای باقی ماندن در اردوگاه‌هایی که بر اثر عملکرد مدعیان دوستی با ملت سوریه، کرامت و شرافت آنها پایمال می شود، با اوضاع کنونی به مبارزه بپردازند.

وقتی که مخالفان در میان خود تجزیه شده و برای کسب مناصب خارجی یا افزایش مناطق تحت نفوذشان با هم مبارزه می کنند، چگونه می توانند وحدت را به سوریه باز گردانند و همزیستی مسالمت آمیز بین طوایف مختلف این کشور ایجاد کنند؟ این در حالی است که آنها حتی نمی‌توانند بین خود همزیستی مسالمت آمیز ایجاد کنند.

اگر برخی خارجی‌ها، دولت سوریه را مسئول اوضاع کنونی و کشتار بیش از 150 هزار نفر در این کشور می دانند و دولت نیز علنا بخشی از این مسئولیت را به عهده گرفته است، مجموعه دوستان سوریه و کشورهای عربی نیز در این مسئولیت سهیم هستند، چرا که با وعده دخالت نظامی در سوریه بلندپروازی های مخالفان را افزایش داده و آنها را به تعجیل در براندازی دولت و تجهیز به سلاح های پیشرفته امیدوار کردند و در نهایت از تمامی این وعده‌ها سرباز زدند و ملت سوریه را رها کردند تا با سرنوشت خود بجنگد.

دولت سوریه از هم پیمانان قوی برخوردار است که در تمامی عرصه ها به همراه وی وارد جنگ شده اند، آنها به همراه عناصر دولت در میدان این مبارزه حضور دارند و قربانی نیز داده و خسارت های مادی و انسانی متحمل شده اند. حال شما را به خدا بگویید چند یگان آمریکایی یا انگلیسی یا سعودی یا قطری یا مصری در کنار مبارزان مسلح سوری وارد میدان نبرد در سوریه شد و علیه دولت این کشور در مناطق قلمون یا یبرود یا ساحل شمالی یا ریف دمشق جنگید؟ این در حالی است که این کشورها ارتش های بزرگی دارند و میلیاردها دلار برای خرید سلاح های پیشرفته هزینه می‌کنند.

مجموعه دوستان ملت سوریه نیز مانند اتحادیه عرب و نشست ها و تصمیمات آن یک دروغ بزرگ است. این مجموعه از همان روز اول بحران در سوریه علیه ملت سوریه توطئه کرده و انتفاضه آنها را ربود و آن را از مسیر اصلی و دموکراتیک خود منحرف کرد و در راستای اهداف خود و تخریب یک کشور عربی متخاصم با اسرائیل و مخالف با پروژه‌های سیطره طلبانه اسرئیل در منطقه به کار گرفته است.

ما در ابتدا از اعضای این مجموعه می‌خواهیم که انتخابات آزاد در کشورهای خود برگزار کنند و بعد این حق را به آنها می دهیم که از انتخابات دیگر کشورها انتقاد کنند و در مورد نتایج این انتخابات از جمله انتخابات ریاست جمهوری در سوریه نظر دهند.

منبع : تسنیم

نظرات  (۱)

سلام

جدا وبلاگ جالبی دارید

"""" فاطمیون"""""

منتظر شماست ب روزیم و .....

آماده ی تبادل لینک هستیم

Eheyat.blog.ir

پاسخ:
ممنون 
نظر لطف شماست
وبلاگ شما به پیوندهای وبلاگ امت اسلامی اضافه شد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی