امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

 اگر اسرائیل، با انجام حملات هوایی که خانه‌ها و مدارس فلسطینی‌ها را خراب می‌کند، حق دفاع از خود را دارد، پس فلسطینی‌ها یقیناً این حق را دارند که از خود در برابر خشونت وحشیانه اسرائیل دفاع کنند...

 

به گزارش اشراف، مرکز دوحه اندیشکده «بروکینگز» در یادداشتی به قلم «ابراهیم شرقیه» معاون این مؤسسه نوشت: وقتی نیروهای اسرائیلی موشکی را به خانه خانواده «کوار» در نوار غزه شلیک کردند تمام هشت عضو آن کشته شدند؛ در این حادثه ۲۵ نفر دیگر نیز زخمی شدند. مقامات اسرائیلی این را «یک اشتباه» خواندند- گمان می‌شد که خانه‌ای موردحمله قرارگرفته که خانواده‌ای در آن نیست. اظهارات اخیر مقامات اسرائیلی نشان می‌دهد که این جنگی است که به‌زودی تمام نمی‌شود. هرچند ثابت‌شده که این‌چنین جنگ‌هایی علیه غزه، برای دفاع از خود و تضعیف حماس – در ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲- عبث و بی‌فایده بوده است.

 


سایت خبری تحلیلی اشراف بدون تایید محتوا و ادعاهای مطرح شده در این گزارش، ترجمه آن را صرفا جهت اطلاع نخبگان و تصمیم‌گیران عرصه سیاسی کشور از رویکردها و دیدگاه‌های اندیشکده‌های غربی منتشر می‌کند و دیدگاه‌ها، ادعاها و القائات این گزارش‌ها هرگز مورد تأیید اشراف نمی‌باشد.


 

 ناتوانی رژیم صهیونیستی در از بین بردن توان حماس برای حمله به اسرائیل

یک مقایسه سریع نشان می‌دهد که حماس در حال ارتقاء برد و دقت موشک‌های خود بوده است – درحالی‌که حملات موشکی فلسطینی‌ها در ۲۰۱۲ به تل‌آویو و اورشلیم می‌رسید، آن‌ها اکنون به شمال در «حادرا»،۷۳ مایلی شمال غزه، می‌رسند. اسرائیل قادر نبوده است تا به هدف اصلی خود، یعنی از بین بردن توان حماس برای حمله به اسرائیل، برسد.

 

 سرانجام حملات هوایی اسرائیل تلفات شهروندان است 

بدین ترتیب به نظر می‌رسد که سرانجام حملات هوایی تلفات شهروندان است. چنانکه اخیراً سردبیر واشنگتن‌پست استدلال می‌کند «آخرین جنگ کوچک بین اسرائیل و حماس، برای هیچ‌کدام از طرفین، مثل جنگ‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۲، پیروزی در برنداشته است». به‌طورمعمول، پاسخ واشنگتن به بمباران غزه توسط اسرائیل بیش از توجیه بوده است و شامل حمایت از حق اسرائیل برای دفاع از خود، و محکومیت پرتاب موشک‌های حماس در روز سه‌شنبه توسط دولت آمریکا بوده است. آنچه «جان ارنست» سخنگوی کاخ سفید از توضیح آن فروماند، این است که آیا فلسطینی‌ها حق دفاع از خود را ندارند- و آمریکا باید بگوید دقیقاً چه کسی این دفاع را باید انجام دهد.

 

 فلسطینی‌ها یقیناً این حق را دارند که از خود در برابر خشونت وحشیانه اسرائیل دفاع کنند

اگر اسرائیل، با انجام حملات هوایی که خانه‌ها و مدارس فلسطینی‌ها را خراب می‌کند، حق دفاع از خود را دارد، پس فلسطینی‌ها یقیناً این حق را دارند که از خود در برابر خشونت وحشیانه اسرائیل دفاع کنند که به مرگ ۸۰ نفر در چند روز اخیر، در کنار صدها زخمی از میان شهروندان، منجر شده است. اسرائیل مدت‌هاست که از تاکتیک‌های غیرقانونی در تنبیه جمعی در غزه استفاده کرده است، منطقه‌ای با ۱٫۷ میلیون نفر را محاصره کرده و خانه‌ها و مدارس را بمباران کرده است؛ این‌ها غیر از اقدامات این رژیم در کرانه باختری رود اردن است. صرف‌نظر از محاصره غزه خشونتی که علیه «طارق ابو قدیر» یک شهروند نوجوان فلوریدایی توسط سریازان اسرائیلی انجام شد، نشان داد که آمریکا حتی نمی‌تواند شهروندان خودش را نیز از وحشیگری ارتش اسرائیل حفظ کند. وقتی این جنگ تمام شود، اسرائیلی‌ها به زندگی عادی خود بازمی‌گردند، درحالی‌که فلسطینی‌ها باید با خشونت اشغال، تروریسم فزاینده شهرک‌نشینان اسرائیل و تحقیر بازرسان، دست‌وپنجه نرم کنند. مردم غزه باید در بزرگ‌ترین زندان روباز جهان زندگی کنند.

 

 رژیم صهیونیستی تنها از یک‌چیز دفاع می‌کند و آن پروژه اشغالگری‌اش است 

اسرائیل از خود دفاع نمی‌کند، بلکه از پروژه اشغالگری خود در فلسطین دفاع می‌کند. توافقی به اسرائیل برای عادی‌سازی فراگیر در سال ۲۰۰۲ پیشنهاد داده شد که هنوز زحمت پاسخ به آن را به خود نداده است. اخیراً دولت اسرائیل درصدد حفظ مناطق بیشتری از فلسطین، ورای تلاش‌های صلح «کری»، بوده است. بله این دولت تنها از یک‌چیز دفاع می‌کند و آن پروژه اشغالگری‌اش است. «کری» به‌خوبی می‌داند که زمان و انرژی‌ای که او در فرایند صلح نهاده با گسترش فعالیت‌های اشغالی «دولت نتانیاهو» در قلمرو فلسطینی‌ها، به باد خواهد رفت. در طول نه ماه مذاکرات به رهبری آمریکا، اشغالگری اسرائیل سریع‌تر از هر زمان دیگری تداوم یافت. فلسطینی‌ها در حال دفاع از حقوق اساسی انسانی خود، یعنی امنیت و دفاع از خود هستند. متأسفانه آمریکا و دیگر قدرت‌های غربی علیه تلاش‌های فلسطینی‌ها برای بهره‌مندی از چتر حمایتی حقوق بین‌الملل، به‌خصوص پیوستن به دادگاه جنایی بین‌المللی مخالفت کرده‌اند.

 

 نقش آمریکا در بحران فلسطین 

کاخ سفید همچنین علیه پیوستن فلسطین به سازمان ملل رأی داد و در عوض آن را به مذاکرات بیشتر حواله کرد – که به ناگزیر شکست خورد. حتی قبل از این رئیس‌جمهور «اوباما» نتوانست مطابق پیشنهادهای ژنرال «جیمز جونز»، مشاور امنیت ملی خود، در ۲۰۰۸، برای اعزام نیروهای ناتو به کرانه باختری رود اردن، نواحی‌ای که اسرائیل از آن عقب‌نشینی کرده بودند، عمل کند؛ تا برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها امنیت ایجاد شود. آمریکا برای پیشگیری از جنگی دیگر و جلوگیری از خشونت بیشتر علیه شهروندان، باید تدابیری برای پرهیز از مشروع جلوه دادن خشونت اسرائیلی‌ها علیه شهروندان فلسطینی، تحت لوای دفاع از خود، اتخاذ کند. اول اینکه آمریکا باید از به کار بردن ادبیاتی که حق فلسطینی‌ها برای دفاع از خود را غیر مشروع جلوه می‌دهد، خودداری کند. ادبیات کاخ سفید فلسطینی‌ها را، با رد نیاز اساسی انسان‌ها برای امنیت در عین سرپوش گذاشتن برافزایش تنبیه جمعی اسرائیلی‌ها علیه آن‌ها، بدسیرت جلوه می‌دهد.

 

 اسرائیل در معرض تبدیل‌شدن به دولتی آپارتاید است 

دوم، آمریکا باید تلاش‌های مشروع فلسطینی‌ها برای پیگیری امنیتشان از طریق حاکمیت قانون و به‌خصوص حمایت دادگاه جنایی بین‌المللی را تشویق کند. سوم با توجه به بی‌اعتمادی فراوان میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها، ایده نیروهای بین‌المللی که دو طرف را، بر اساس مرزهای ۱۹۶۷، از یکدیگر جدا می‌کنند، باید دوباره موردتوجه قرار گیرد.

چنانکه بسیاری از مقامات آمریکایی اخیراً دریافته‌اند، که دفاع از فعالیت‌های غیرقابل‌دفاع اسرائیل در قلمرو فلسطین، سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود؛ حتی «کری» تصدیق کرده است که اسرائیل در معرض تبدیل‌شدن به دولتی آپارتاید است. کاخ سفید هرگز نباید کشتار هشت عضو غیرمسلح خانواده «کوار» را به‌عنوان دفاع اسرائیل از خود، توجیه کند.

منبع : اشراف

نظرات  (۱)

۲۸ تیر ۹۳ ، ۲۳:۵۲ بهترین روش های کسب درآمد از اینترنت
وبتون حرف نداره خیلی عالیه موفق باشین


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی