امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

در درگیری پلیس با مظنونان در محله "سنت دِنی" در شمال پاریس، بیش از یکصد نیروی پلیس وارد عملیات شدند و به تبادل آتش با مظنونان پرداختند. در درگیری پلیس با تروریست‌ها دست‌کم دو نفر کشته شدند که یکی از آنان یک زن انتحاری بود...

    

      

پس از پنج سال مبارزه و مقاومت سوریه (و عراق) در مقابل تروریسم مورد حمایت غربی-عربی، اروپایی‌ها هم پنج روز است که گوشه‌ای از این دلهره و اضطراب را تجربه می‌کنند. پس از انفجارهای پاریس و رسیدن به سرخط‌های آن در بروکسل، پلیس بلژیک عملیات بازداشت عوامل طراحی حملات پاریس را آغاز کرد. این عملیات با استقرار نیروهای نظامی در پایتخت بلژیک با تیراندازی بین مظنونین و نیروهای امنیتی انجام شد و شناسایی و تعقیب خانه به خانه همچنان ادامه دارد. پلیس بلژیک از بیم بمب‌گذاری در مناطق مشکوک به حضور تروریست‌ها از تجهیزات و ربات‌های کشف و خنثی‌سازی بمب استفاده کرده است. 

بازی داعش با اروپایی‌ها؛ تجربه پنج روزه اروپا از اضطراب پنج ساله شام + تصاویر و فیلم
عملیات پلیس بلژیک برای دستگیری مظنونان حادثه پاریس

اما پس از لغو دیدار اسپانیا و بلژیک، شب گذشته نیز در آلمان و در شهر هانوفر ناگهان شرایط اضطراری حاکم شد و ورزشگاه این شهر که برای برگزاری بازی تیم‌های هلند و آلمان آماده می‌شد، پلیس این کشور با دریافت علائم و تهدیدهای اقدام تروریستی و بمب‌گذاری، ضمن لغو بازی و خارج کردن تماشاگران از ورزشگاه، صدراعظم آلمان را نیز که برای دیدن بازی به این شهر آمده بود، به سرعت از آن خارج شد. با وجود انتشار شایعاتی مبنی بر کشف یک خودروی بمب‌گذاری شده در محدوده ورزشگاه، اما منابع آلمانی تنها "وجود تهدید جدی" را علت لغو مسابقه و برقراری وضعیت اضطراری اعلام کردند و درباره کشف مواد منفجره رسما خبری منتشر نشده است.

دویچه‌وله آلمان به نقل از پلیس این کشور تأکید کرد که در جریان عملیات شب گذشته در هانوفر هیچ فردی بازداشت و مواد منفجره‌ای هم کشف نشده است. در همین حال، رئیس آژانس اطلاعات ملی آلمان نیز تأیید کرده که پیشنهاد لغو این دیدار را به دولت آلمان داده بود اما لغو دیدارها و اجتماعات عمومی در این کشور نباید به یک رویه تبدیل شود.

گزارش تصویری از حضور نیروهای پلیس و تخلیه ورزشگاه محل برگزاری دیدار آلمان-هلند


پاریس همچنان هدف اصلی حملات

از بامداد امروز عملیات پلیس و نیروهای نظامی فرانسه در حومه پاریس آغاز شد. گفته شده است که نیروهای امنیتی محل اختفای طراح اصلی حملات پاریس را کشف کرده و برای دستگیری وی یورش برده‌اند. از عبدالحمید اباعود شهروند بلژیکی مراکشی‌تبار به عنوان طراح اصلی حادثه تروریستی پاریس نام برده می‌شود که در حومه پاریس شناسایی شد. پیش از این تصور می‌شود که این تروریست در سوریه حضور دارد.

بازی داعش با حامیانش؛ تجربه پنج روزه اروپا از اضطراب پنج ساله شام + تصاویر و فیلم
عبدالحمید اباعود
به گزارش شبکه فرانس 24، در درگیری پلیس فرانسه با مظنونان در محله "سنت دِنی" در شمال پاریس، بیش از یکصد نیروی پلیس وارد عملیات شدند و به تبادل آتش با مظنونان پرداختند. 

در درگیری پلیس با تروریست‌ها (که حالا پس از پنج سال از سوی اروپایی‌ها تروریست خوانده می‌شوند) دست‌کم دو نفر به ضرب گلوله تک‌تیراندازان پلیس کشته شدند. یک زن انتحاری نیز کمربند انفجاری خود را فعال کرد. چندین نیروی پلیس هم در جریان این عملیات زخمی شدند. 

بازی داعش با حامیانش؛ تجربه پنج روزه اروپا از اضطراب پنج ساله شام + تصاویر و فیلم

پلیس فرانسه همچنین با شکستن درهای یک کلیسا که گمان می‌رفت تروریست‌ها در آن مخفی شده‌ باشند، وارد آن شدند. 

تصاویری از تیراندازی در خیابان‌های محله "سنت دِنی" 

پلیس فرانسه پس از ساعت‌ها موفق به بازداشت سه مظنون در محل حادثه و دو نفر دیگر در اطراف آن شد. به گزارش آسوشیتدپرس، در جریان این تیراندازی‌ها صدای چندین انفجار نیز شنیده شد که به گفته منابع پلیس،‌ این انفجارها در جریان عملیات پلیس بوده است و حملات جدید تروریستی در کار نیست. در همین حال "رویترز" گزارش داد دو هواپیمای فرانسوی سه‌شنبه شب پس از بلند شدن از فرودگاهی در آمریکا تغییر مسیر دادند و علت آن تهدیداتی مبنی بر وجود بمب در این دو هواپیما بوده است. پرواز 65 ایرفرانس از لس‌آنجلس آمریکا راهی پاریس بود که مجبور به فرود در «سالت‌لیک‌سیتی» ایالت «یوتا»ی آمریکا شد و هواپیمای دیگر نیز که از واشنگتن دی سی عازم پاریس بود مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه «نوا اسکوشیا»ی کانادا شد.

به دنبال این حادثه، ایرفرانس طی بیانیه ای اعلام کرد: هر دو هواپیما به محض پرواز از سوی منابع تروریستی ناشناس تهدید به بمب گذاری شدند و فرود اضطراری آنها نیز در راستای حفظ امنیت سرنشینان انجام شده است.

بازی داعش با حامیانش؛ تجربه پنج روزه اروپا از اضطراب پنج ساله شام + تصاویر و فیلم

این درگیری‌ها در فاصله دو کیلومتری ورزشگاه استادوفرانس پاریس روی داد؛ ورزشگاهی که جمعه شب در جریان برگزاری یک بازی دوستانه که رئیس جمهور فرانسه نیز تماشاگر آن بود، شاهد انفجارهایی بود. 

گزارشی از درگیری‌ها در شمال پاریس

شاهدان عینی در نزدیکی منطقه یاد شده از شنیده شدن صدای انفجار خبر دادند. رسانه‌ها از تیراندازی و عملیات یک ساعته پلیس در منطقه سنت دنی خبر دادند. همچنین در پی عملیات پلیس ایستگاه‌های مترو، خطوط اتوبوسرانی و تراموهای منطقه فعالیت خود را متوقف و به حالت تعطیل در آمدند. براساس این گزارش‌ها، بالگردهای فرانسوی نیز در این علمیات شرکت داشتند. وزیر کشور فرانسه از 118 عملیات جستجو و بازداشت 25 مظنون در عملیات شب گذشته تا امروز، خبر داده است.


گزارش تصویری از عملیات چهارشنبه پلیس فرانسه در شمال پاریس

روز گذشته (سه شنبه) پلیس فرانسه عکس تازه‌ای از عبدالسلام منتشر کرد. پلیس همچنین خواستار کمک مردم برای شناسایی یکی دیگر از مهاجمانی که در مقابل ورزشگاه استادو فرانس کشته شد، است. در کنار جسد او یک گذرنامه سوری پیدا شده بود اما مقام های فرانسوی اکنون تصور میکنند که این گذرنامه جعلی است.

اما امروز (چهارشنبه) پایگاه خبری «الحدث» در جریان این عملیات خبر داد هدف از این عملیات بازداشت «صلاح عبدالسلام» متهم اصلی عملیات‌های تروریستی در پاریس بوده و ممکن است وی بازداشت شده باشد. پلیس فرانسه هم از دستگیری سه نفر خبر داد که ممکن است صلاح عبدالسلام یکی از آن سه تن باشد. گفته می‌شود صلاح عبدالسلام یا بردارش ابراهیم که از او به عنوان یکی دیگر از مهاجمان نام برده می‌شود، یک آپارتمان و دو اتاق هتل اجاره کرده بودند. 

پلیس فرانسه فعلا از پایان عملیات خبر داده است اما احتمال داده است ساختمان مورد نظر بمب‌گذاری شده باشد و شرایط اضطراری در این محدوده همچنان ادامه دارد. 

مقام‌های امنیتی فرانسه می‌گویند که دوربین‌های تجسسی در پاریس احتمالا یک مهاجم نهم در جریان حملات جمعه شب پاریس را نشان می‌دهد. پیش از این 8 مهاجم برای حملات پاریس ثبت شده بود.

بازی داعش با حامیانش؛ تجربه پنج روزه اروپا از اضطراب پنج ساله شام + تصاویر و فیلم

در این ویدئو در اتومبیلی که به چندین کافه و رستوران حمله کرد علاوه بر دو نفر قبلی یک شخص دیگر نیز دیده می‌شود و هنوز معلوم نیست که آیا این فرد نهم یکی از مظنونانی است که در بلژیک دستگیر شده یا فراری است.

پیش‌تر و یک روز پس از حادثه، پلیس با جستجوی خانه به خانه، محل‌هایی که تصور می‌شود محل اقامت مهاجمان بوده را جستجو کرد.

همزمان یک خودروی دیگر که صلاح عبدالسلام - مظنون هشتمی که تحت تعقیب بین المللی است - اجاره کرده بود بازرسی می شود.

روز سه شنبه یک اتومبیل رنو مدل کلیو که شماره پلاک بلژیک را دارد در نزدیکی مونتمارتر در شمال پاریس پیدا شد. محققان بر این باورند که این خودرو ممکن است برای انتقال مهاجمان میان فرانسه و بلژیک به کار گرفته شده باشد، کشوری که به گفته مقام‌های فرانسوی حملات در آن برنامه‌ریزی شده بود.

در تصاویر رسانه‌های فرانسوی از یکی از اتاق‌های هتل‌ها که پلیس مشغول بررسی آن است، تعدادی سرنگ و لوله مشاهده می‌شود که ظاهرا وسایل ساخت بمب است.

بازی داعش با حامیانش؛ تجربه پنج روزه اروپا از اضطراب پنج ساله شام + تصاویر و فیلم

همزمان کشورهای اروپایی در حالت آماده باش هستند. فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه امروز از لزوم تشکیل ائتلاف بزرگ ضدداعش با مشارکت آمریکا، روسیه و فرانسه خبر داد و اعلام کرد که این موضوع را در دیدار با باراک اوباما و ولادیمیر پوتین پیگیری خواهد کرد. اولاند 24 نوامبر به نیویورک و  26 نوامبر به مسکو سفر خواهد کرد.

منبع:مشرق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی