امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

ائتلاف‌ علیه انسانیت و حقوق بشر

يكشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۴۶ ب.ظ

سازمان بین‌المللی مهاجرت در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد آوارگان عراقی به دلیل حملات داعش به مناطق مختلف عراق، به بیش‌از سه میلیون نفر رسید....

  

   

   

سازمان بین المللی مهاجرت روز سه شنبه بیستم فروردین ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سه میلیون و 112 هزار و 914 عراقی از ابتدای دسامبر 2014 تا 13 جولای گذشته مجبور به مهاجرت شدند.

در این بیانیه آمده است که 518 هزار و 819 خانواده آواره عراقی در 103 شهرستان و 613 منطقه عراق مستقر شدند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد که 68 درصد از آوارگان از مرکز و شمال عراق هستند و اقلیم کردستان میزبان 28 درصد از این آوارگان است.

سقوط شهر الرمادی مرکز استان الانبار در اوایل آوریل گذشته به دست داعش منجر به مهاجرت بیش از 250 هزار نفر از این استان شده است.

حضور نظامی در اقصی نقاط دنیا به ویژه در خاورمیانه همواره از سیاست‌‌های نظامی غرب و آمریکا بوده است. موقعیت استراتژیک خاورمیانه در اقتصاد و سیاست جهان و نیز وجود رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی اهمیت حضور نظامی در آن را برای غرب و به ویژه آمریکا دو چندان کرده است.

از این‌رو، در راستای تحقق رویای خاورمیانه بزرگ (طرح استعماری صهیونیستی که رژیم صهیونیستی قلمروی خود را تا کشورهای همسایه فلسطین اشغالی ادامه خواهد داد) همواره آمریکا و متحدانش به بهانه‌‌های مختلف در کشورهای مختلف خاورمیانه حضور داشته‌اند.

با این حال داعش دست پرورده قدرت‌های بزرگی که داعیه دروغین مبارزه با تروریسم را دارند امروز به معضل بزرگی برای خود همان قدرت‌ها مبدل شده و گاها دیده شده در برخی مواقع کاملا از کنترل اربابان خود نیز خارج شده است.

در گزارش پیش رو به بررسی بازی نخ نمای ائتلاف علیه تروریسم و دروغ بزرگی به نام ائتلاف علیه داعش توسط همان ابرقدرت‌ها خواهیم پرداخت.

ائتلاف بین‌المللی علیه پاکستان و افغانستان


سال هاست پاکستان و افغانستان پایگاهی برای حضور و جولان گروه‌‌های القاعده بوده است و کیست که نداند ریشه شکل گیری القاعده، آمریکا و متحد دیرینه‌اش عربستان سعودی است. این در حالی است که بارها و بارها بالگردهای نظامی آمریکا در روستاها و نقاط مختلف پاکستان را به بهانه مبارزه با القاعده مردم را به خاک و خون کشیده است.

محمدعلی رستمی نژاد کارشناس امور بین‌الملل در این باره می‌گوید: «ریشه شکل‌گیری طالبان که منشعب شده از گروه‌‌های القاعده بودند، ایجاد گروهی برای مقابله با نفوذ شوروی در افغانستان از سوی آمریکا و متحدانش بود اما در افغانستان نیز مبارزه علیه القاعده و طالبان بهانه‌ای برای تشکیل ائتلاف بین‌المللی برای اشغال رسمی افغانستان از سوی آمریکا و متحدان غربی و عربی‌اش بود. ماجرای یازده سپتامبر و موضوعی که در آن القاعده و مسلمانان عامل انفجار آن معرفی شدند، چیزی نیست که از خاطر مردم عادی هم برود. آن چنان تبلیغات رسانه‌ای برای قبولاندن این دروغ بزرگ انجام شد که تا مدت‌‌ها در رسانه‌‌های مختلف از آن صحبت می‌‌شد. به افغانستان حمله و این کشور سال‌‌ها در اشغال غربی‌‌ها بود و پس از مدتی کم کم نیروهای خارجی از آن خارج شدند اما القاعده و طالبان همچنان وجود دارند.»

ائتلاف بین‌المللی علیه عراق و سوریه


وی در ادامه تصریح می‌کند: «ائتلاف دوم غربی‌‌ها در خاورمیانه علیه عراق و صدام و به بهانه تسلیحات شیمیایی شکل گرفت و کشورهای غربی با بهانه‌‌های حقوق بشری خاک این کشور را به توپ و تانک بستند حال آن که چندین سال پیش از حمله به عراق، خودشان سلاح‌‌های شیمیایی به صدام می‌‌فروختند تا در جنگ تحمیلی علیه کشورمان استفاده کند.»

این کارشناس امور بین‌الملل درباره ائتلاف سوم می‌گوید: «ائتلاف سوم نیز در عراق صورت گرفت اما این بار صدام از بین رفته بود و بهانه چیز دیگری بود. البته پیش از تشکیل ائتلاف ضد داعش با بهانه‌‌های حقوق بشری، ائتلافی برای حمایت از معارضین سوری و علیه دولت قانونی بشار اسد در سوریه شکل گرفته بود اما این ائتلاف نتوانست بشار اسد را از پای درآورد اما در عوض، گروهی از معارضین و تروریست‌‌هایی که در سوریه به جنایت حمایت شده از سوی غرب و آمریکا مشغول بودند با داعیه‌داری دولت اسلامی شام و عراق، در عراق سرازیر شدند و ائتلاف حمایت از معارضین سوری، این بار در چهره ائتلاف ضدداعش نمایان شد.»

بازی نخ نمای ائتلاف علیه تروریسم


اتخاذ موضع ضد داعش پس از آن رخ داد که داعش در اقداماتی عامدانه ظاهراً برای ایجاد ترس و رعب و شاید در باطن به منظور ایجاد بهانه‌ای برای حضور نظامی دوباره آمریکا و غرب در عراق، دست به جنایات هولناکی در مقابل دوربین و انتشار گسترده آن در فضای مجازی زد. به ویژه پس از آن که داعش خبرنگار آمریکایی را در مقابل دوربین سر برید و بازی‌‌های رسانه‌ای گسترده بر سر آن به راه انداخت، آمریکا دوباره با بهانه حقوق بشر و مبارزه با تروریسم به دنبال اجرای بازی نخ نمای ائتلاف علیه تروریسم افتاد.

اشتباهات نظامی احمقانه ائتلاف ضدداعش


این تمام داستان نبود. در حالی که آمریکا و غرب ادعا داشتند ائتلافی علیه داعش ترتیب داده‌اند، بارها و بارها بسته‌‌های حامل سلاح و تجهیزات را از طریق هواپیماهای خود به دست داعش رسانده‌اند و بارها، در جاهایی که ارتش عراق نیاز به پشتیبانی داشته است، از این کار سرباز زده‌اند یا اهداف کور را نشانه رفته‌اند و بدتر از آن در موارد متعددی مواضع ارتش و نیروهای مردمی عراق را به رگبار و توپ بسته‌اند.

علیرضا اسعدی کارشناس مسایل سیاسی در این باره می‌گوید: «این قبیل حمایت‌‌ها از داعش توسط آمریکا به قدری واضح بوده که در یک مورد، الرمادی سقوط می‌‌کند و به دست داعش می‌‌افتد در حالی که پایگاه‌‌های نظامی هوایی آمریکایی تنها چند کیلومتر با الرمادی فاصله داشتند و آمریکا هیچ اقدامی در جهت ممانعت از سقوط این شهر انجام نمی‌‌دهد. این اقدام به قدری واضح بود که سردار سلیمانی در یک سخنرانی خود به آن اشاره می‌‌کند و قوانین نظامی را که براساس آن آمریکا باید در این مورد وارد عمل می‌‌شد، به اوباما گوشزد می‌‌کند و این سوال را مطرح می‌‌کند که نفت داعش را چه کسی خریداری می‌‌کند؟!»

زانو زدن 40 کشور قدرتمند در برابر یک گروهک تروریستی چندملیتی!


اسعدی این سوال را مطرح می‌کند و می‌گوید: «نزدیک به یک سال است که چهل کشور ائتلافی را علیه یک گروهک تروریستی در عراق به راه انداخته‌اند و نیروی نظامی این 40 کشور نتوانسته کاری از پیش ببرد در حالی که برخی کشورهای حاضر در این ائتلاف بالاترین قدرت سیاسی را در شورای امنیت دارند و تجمیع قدرت نظامی 40 کشور جهان سومی هم برای از بین بردن یک گروهک تروریستی کافی است چه برسد به ائتلاف کشورهای قدرتمند نظامی دنیا! چگونه است این 40 کشور نتوانسته‌اند تا کنون یک گروهک تروریستی را که مقبولیت سیاسی نیز در شورای امنیت ندارد از پای دربیاورند. پاسخ این سوال را به سادگی می‌‌توان از اقدامات دوگانه این ائتلاف موسوم به ضدداعش فهمید.»

مبارزه نمایشی با داعش


دولت ترکیه، یکی از اعضای این ائتلاف در پوشش آمبولانس، سلاح‌‌های زیادی را به سوریه ارسال می‌‌کند و پس از افشای تصاویر آن در یک روزنامه، آن روزنامه را جاسوس می‌‌خواند.

همچنین یک خلبان آمریکایی در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز افشا می‌‌کند که «من گاهی اعضای داعش را می‌‌دیدم اما اجازه بمباران آنها را دریافت نمی‌‌کردم. بروکراسی اجازه برخورد سریع با اهداف را نمی‌‌داد و گاهی صدور مجوز آن قدر زمان می‌‌برد که هدف از دسترس خارج می‌‌شد. منابع نزدیک به ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی آمریکا در گفت‌وگو با فاکس نیوز تاکید می‌‌کنند خلبان از زمان شناسایی هدف به حدود یک ساعت زمان برای دریافت مجوز بمباران نیاز دارد.»

تصاویر رژه خطی داعش از سوریه به عراق در تصاویر منتشر شده از این گروهک تروریستی چند ملیتی بارها و بارها در رسانه‌های مختلف بازنشر شده است. در برخی از این تصاویر، نیروهای داعش سوار بر ماشین‌‌های گرانقیمت هستند نه تجهیزات نظامی و تنها اسلحه به دست گرفته‌اند. چگونه نیروی هوایی ائتلاف ضدداعش این کاروان‌‌های تروریستی را نمی‌‌بیند و آنها با امنیت کامل وارد عراق می‌‌شوند؟!

خریدار نفت داعش کیست؟


سوال اساسی دیگر این است که منابع مالی داعش از کجا تأمین می‌‌شود؟


یک کارشناس و صاحب نظر در مسایل سیاسی می‌گوید: «سوالات مهمی در افکار عمومی مردم مطرح هست مبنی بر اینکه این گروه تروریستی، نفتی را که از اشغال پالایشگاه‌‌های عراق استخراج می‌‌کند را به چه کشوری می‌‌فروشد در حالی که تمام همسایگان هم مرز با اراضی اشغالی توسط داعش یا از شیعیان و سنیان دشمن با این گروه‌‌های تروریستی هستند و یا از اعضای ائتلاف ضد داعش هستند!و آیا به غیراز آمریکا کس دیگری می‌تواند خریدار این نفت به غارت رفته باشد؟»

وی تصریح می‌کند: «سوال مهم بعدی این است که با توجه به یارگیری داعش از تمام کشورها، این نیروها از کدام مرز و از کدام کشور وارد این محدوده می‌‌شوند در حالی که تمام کشورهای هم مرز با محدوده اشغالی توسط داعش، عضو ائتلاف ضدداعش هستند! مسئله دیگر همسایگی با اسرائیل و مداوای مجروحان داعش در اسرائیل است در حالی که اسرائیل از متحدان دیرینه آمریکاست.»

اعتراض مسئولین عراق به حملات ائتلاف ضدداعش به نیروهای عراقی!


در تمام حملات داعش به عراق، نمایندگان پارلمان عراق و سایر مسئولین این کشور نسبت به این وضعیت موضع شدیداللحنی اتخاذ کردند. این اقدامات به قدری فاحش است که برخی رسانه‌‌های غربی نیز از اسنادی صحبت می‌‌کنند که نشان می‌‌دهد این ائتلاف نه تنها در مقابله با داعش جدی نیست بلکه حداقل برخی از اعضای آن به دنبال حمایت از این گروه تروریستی نیز هستند!

حمید تقدمیان استاد دانشگاه و کارشناس مسایل سیاسی می‌گوید: «شواهد و قرائن حکایت از این دارد که اقدامات نظامی این ائتلاف علیه مواضع ارتش و نیروهای مردمی عراق است. پاسخ کودکانه نظامیان این ائتلاف مبنی بر اینکه این موارد اشتباهی رخ داده است، بیش از پیش اثبات می‌‌کند که این ائتلاف نه برای مقابله با داعش بلکه برای حمایت از آن شکل گرفته است اگرچه در ظاهر ادعا کنند قصد نابود کردن داعش را دارند.»

وی می‌گوید: «بنابر آن چه گفته شد، بسیار روشن است که حضور نظامی آمریکا در عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم نیست بلکه علت این حضور، همان عللی است که در اشغال افغانستان و اشغال عراق دنبال می‌‌شد. از این رو، پیش بینی آینده این ائتلاف کار چندان سختی نیست و آمریکا و متحدانش تا زمانی که منافعشان در حضور و باقی ماندن گروه‌‌های تکفیری از جمله داعش در عراق و سوریه باشد، از آنها حمایت پنهان خواهد داشت و تلاش خواهد کرد موازنه قدرتی بین این گروه‌‌های تکفیری و دولت عراق و سوریه داشته باشد.»

منبع:اسلام تایمز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی