امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

انقلاب بحرین به نقطه بدون بازگشت رسیده است

دوشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۲، ۰۲:۴۵ ب.ظ

 دبیرکل جنبش آزادگان بحرین اعلام کرد که اکنون انقلاب مردم بحرین به نقطه‌ای رسیده است که هیچ بازگشتی در آن نیست و این انقلاب در مسیر ایجاد تغییر قرار دارد و هیچ‌کس توانایی به شکست کشاندن آن را ندارد...  

دکتر "سعید الشهابی" در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم با اشاره به فرارسیدن سومین سالگرد انقلاب مردم بحرین گفت: هدف این انقلاب آن است که در ساختار سیاسی بحرین تغییرات بنیادین به وجود آورد. به‌رغم اینکه رژیم منامه به‌شدت انقلاب مردم  را مورد سرکوب قرار داده و نیروهای سعودی برای کمک به رژیم آل‌خلیفه وارد بحرین شده‌اند و این کشور را به اشغال خود درآورده‌اند، با وجود این، انقلاب بحرین یک روز هم متوقف نشده و هرگز نیز متوقف نخواهد شد. مردم بحرین در سالروز انقلاب خود به خیابان‌ها ریختند و علیه رژیم منامه تظاهرات کردند و اعتصاب عمومی به راه انداختند و این ناآرامی‌ها چند روز ادامه داشت.

ایجاد تغییرات بنیادین

دبیرکل جنبش آزادگان بحرین با تأکید بر اینکه مردم خواستار ایجاد تغییرات بنیادین در ساختار سیاسی کشور خود هستند، گفت: ملت می‌خواهند به عمر این رژیم دیکتاتوری پایان دهند. به همین دلیل، تعداد زیادی از شهروندان بحرینی در مراسم  سومین انقلاب شرکت کردند و به دعوت گروه‌ها، احزاب و جمعیت‌های سیاسی و دینی معارض پاسخ مثبت دادند و در خیابان‌‌های شهرها و روستای مختلف بحرین اقدام به برپایی تظاهرات کردند و با پلیس و نیروهای امنیتی منامه درگیر شدند. بنده معتقدم که این انقلاب سرانجام به پیروزی خواهد رسید. چراکه به خدا و نیرو و اراده مردم متکی است و از هیچ‌کسی در این راه کمک نمی‌خواهد.

انقلاب در نقطه‌ای بدون بازگشت

دکتر الشهابی تأکید کرد: اکنون انقلاب مردم بحرین به نقطه‌ای رسیده است که هیچ بازگشتی در آن نیست. این انقلاب در مسیر ایجاد تغییر قرار دارد و هیچ‌کس توانایی  ندارد که آن را به شکست بکشاند یا بر آن مسلط شود. زیرا مردم بر انجام تغییرات بنیادین سیاسی در کشور خود اصرار دارند. این خواسته ملی در کنار حضور نیروهای انقلابی و سیاسی بر عرصه‌های سیاسی و اجتماعی کشور سبب شده تا دوستان رژیم منامه در غرب و منطقه تحت فشار قرار گیرند. اولین هدف ایجاد چنین فشاری بیرون راندن نیروهای اشغالگر عربستان است. زیرا حضور آنان باعث تشویق رژیم آل‌خلیفه به سرکوب مردم می‌شود. دومین هدف، آن است که غربی‌ها مجبور به اجرای تمام بیانیه‌هایی شوند که از سوی مجامع حقوقی و سیاسی در ارتباط با حقوق ملت بحرین منتشر شده است مثل آزادی زندانیان سیاسی. در صورت آزادی تمام زندانیان سیاسی، رژیم منامه تضعیف خواهد شد. زیرا میان آنان رهبران وجود دارد که هدایتگری مردم را مجدداً به‌عهده خواهند گرفت تا این انقلاب به سرمنزل مقصود برسد.

بحرین تحت سیطره آل‌خلیفه

شهابی در ارتباط با پیوستن کارکنان دولت منامه به روند انقلاب در بحرین گفت: این کشور تحت سیطره آل‌خلیفه است. این خاندان بر ارتش، پلیس و نیروهای امنیتی، دستگاه قضایی، رسانه‌ها و تمام سازمان‌ها و نهادهای بحرین حاکم است. لذا از کارکنان این دستگاه‌ها انتظار نمی‌رود که به موج انقلاب مردم بپیوندند. اما آنچه به نظر می‌رسد ادامه یافتن انقلاب و حضور روزانه مردم در تظاهرات است.

بحرین دروازه تغییرات در منطقه

این سیاست‌مدار بحرینی تصریح کرد: پیروزی انقلاب بحرین راه را برای ایجاد تغییر در کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس باز خواهد کرد، به‌عنوان مثال عربستان از رژیم آل‌خلیفه حمایت می‌کند ولی خودش با مشکلات زیادی روبه‌رو است و همین مشکلات، ریاض را ضعیف کرده است. بنابراین، معتقدم که زمان زیادی نخواهد کشید که عربستان نیز دستخوش بحران‌های داخلی خواهد شد. همچنین غربی‌ها که حامی رژیم منامه هستند به‌زودی متوجه خواهند شد که این رژیم شکست خورده است و دیگر نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد. لذا آنها مجبور خواهند شد که از انقلاب مردم بحرین حمایت کنند یا دست‌کم به انجام تغییرات سیاسی در این کشور رضایت دهند.

شرط پیروزی انقلاب

دبیرکل جنبش آزادگان بحرین در پایان شرط پیروزی انقلاب دراین کشور را صبر، پایداری و تأکید مردم برخواسته‌های‌شان و حضور آنان در میدان مبارزه دانست.

منبع : تسنیم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی