امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

 یک رسانه عرب زبان با اشاره به دستاوردهای قوی مقاومت در زمینه جنگ الکترونیک به اذعان صهیونیست ها به توان حزب الله در این باره پرداخته است...  

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه المنار در مطلبی با عنوان جنگ الکترونیک حزب الله با رژیم صهیونیستی آورده است: افتادن یک سند امنیتی در نزد ارتش رژیم اسرائیل برای پایان دادن به نظریه برتری جنگ الکترونیکی اسرائیل ضد مقاومت کافی بود و اسرائیلی دریافتند که سامانه های جاسوسی انها نمی تواند در برابر مقاومت موثر واقع شود.

یکی از مسئولان نظامی ارشد رژیم صهیونیستی هنگامی از دوربین ها،دستگاه های رادار هوایی و زمینی و هواپیماهای بدون سرنشین خبر داد و ضمن ابراز تعجب از این موضوع درباره اینکه حزب الله چگونه توانسته است به آرامی به چنین توانی برسد ابراز تعجب کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی بر دامنه فعالیت های جاسوسی خود افزود و ابزارهای مختلفی بر دامنه کوه های مشرف به لبنان مستقر کرد.پس از مدتی سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله در دهم محرم اعلام کرد: مقاومت می تواند هرکاری انجام دهد و با اقدامات جاسوسی رژیم صهیونیستی مقابله کند.

المنار گزارش داد: آنچه نصرالله به آن اشاره کرد در واقع توان اطلاعاتی حزب الله در طول سال های گذشته بود.حزب الله از سامانه های استفاده کرده است که قادر به شنود  از اسرائیل هستند و از دستگاه هایی ضد تکنولوژی های پیشرفته اسرائیل بهره می برد.

این رسانه لبنانی در ادامه می نویسد: در سپتامبر 1997 اسرائیل ضربه مهلکی دریافت کرد و آن زمانی  بود که مقاومت موفق به شکستن کد  یک هواپیمای شناسایی رژیم صهیونیستی که در حال پرواز بر آسمان لبنان بود،شد.مقاومت از کشفیات و تصاویر دریافتی از این دوربین های این هواپیمای اسرائیلی اطلاعاتی درباره واحدهای ویژه اسرائیلی فعال در جنوب لبنان پیدا کرد.

زئیف شیف یکی از تحلیلگران نظامی روزنامه صهیونیستی هآرتص اعتراف می کند که دستگاه اطلاعاتی حزب الله در جنگ 2006 موفق به شنود مکالمه های تلفنی نظامیان ارتش اسرائیل و نیز اطلاع از بیانیه های نظامی آنها که با دستگاه پیچر ارسال می شده - دستگاهی است که با ماهواره کار می کند- شده است.
المنار می نویسد: پس از جنگ سی و سه روزه ارتش رژیم اسرائیل به منظور غلبه بر تکنولوژی حزب الله که موفق به نفوذ به سیستم های ارتباطاتی ارتش این رژیم شده بودجه شعبه اطلاعات نظامی را افزایش داد.

در مقابل مقاومت توان الکترونیکی خود را به حدی بالا برد که توانست با نسل جدید جنگ الکترونیکی معرو ف به جنگ بدون تماس مقابله کند به ویژه که این نوع جنگ الکترونیک نیازمند تجهیزات و آماده سازی و توان قوی است که حزب الله آن را در اختیار دارد. حتی می توان گفت که حزب الله با جهانی شدن نظامی از طریق مراقبت و اجرای شیوه های الکترونیکی جدید همسو شده است.

در اینجا نیاز به ابزارهای سنتی مانند موشک،بمب و دیگر ادوات نظامی نیست بلکه صرفا ابزارهای الکترونیکی پیشرفته به کار می آید که از طریق آن مقاومت می تواند همه ادوات الکترونیکی دشمن را ساکت،از کار اندازد،نابود کند یا بر آن غلبه کند.

به اعقتاد یکی از کارشناسان مقاومت ابزارهای الکترونیکی که می توان آن را از کار انداخت عبارتند از همه سیستم ها و ابزارهای ارتباطاتی بی سیم دشمن با فرکانس ها بالا،بسیار بالا و فوق عالی،سیستم ها و ابزارهای دریایی و هوایی،دستگاه های و ایستگاه های راداری مختلف، سیستم های کنترل آتش،گلوله های هدایت شونده و دستگاه انفجار بی سیمی است.

اهداف الکترونیکی در تیر رس ابرازهای الکترونیکی مقاومت نیز عبارتند از مراکز فرماندهی و حضور نظامیان اسرائیل،مراکز جاسوسی و شنود، مراکز راداری هشدار دهنده و راداری هدایت شونده،رادارهای کشف و مراقبت تحرکات زمینی و واحدها و کادر جنگ الکترونیکی.

این رسانه می افزاید: به این ترتیب مقاومت همه اقدامات مرئی دشمن مانند برج های کار گذاشته شده در مرزها و گشت های هوایی را رصد می کند و اقدامات نامرئی دشمن را نیز در اولویت قرار داده است.به گفته یکی از کارشناسان،مقاومت اقدامات پیشگیرانه ای از مدتها قبل برای مقابله با نفوذ اسرائیل به مقاومت به عمل آورده است.پس از این که اسرائیل به سیستم های بی سیم مقاومت نفوذ کرد،مقاومت از شبکه ارتباطات سیمی که به سلاح اشاره معروف است استفاده کرد و به گفته یک افسر دستگاه مبارزه با تروریسم آمریکا به نام تریستان آش، حزب الله تنها حزبی است که نمی توان از آن جاسوسی کرد زیرا از سیستم سیمی استفاده می کند.

شبکه سیمی جدید نیست و تاریخ احداث آن به سال های قبل از 2000 بر می گردد و مقاومت را از شنود،جاسوسی و پارازیت هوایی و زمینی دشمن مصون نگه داشته است.این شبکه آزمون های مختلفی را پشت سر گذاشته است که بارزترین در تابستان 2006 بود.

یک کارشناس به ارتباط میان سامانه ارتباطاتی و سامانه موشکی اشاره کرده است و لازمه شلیک موشک به اهداف مشخص در یک زمان را نیازمند نقش ارتباطات قوی دانسته است.

المنار در پایان می نویسد: در طی جنگ 33 روزه شبکه ارتباطات حزب الله در معرض هدف جنگنده های رژیم صهیونیستی قرار گرفت و هدف آن قطع ارتباط برخی مناطق از یکدیگر و قطع امداد رسانی بود که بعدها اسرائیل دریافت نتوانسته است اقدام خاصی انجام دهد.

منبع : تسنیم

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی