امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

یک رسانه لبنانی به نقل از منابع امنیتی به تشریح جزییات جدیدی از انفجار حاره حریک در ضاحیه بیروت پرداخته است... 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،روزنامه السفیر با اشاره به انفجار حاره حریک در ضاحیه بیروت آورده است: در حالی زوایای انفجار حاره حریک شامل مجری و شیوه انفجار هنوز به طور کامل روشن نشده است که دوربین های نظارتی اطلاعات قبلی درباره عدم پیاده شدن راننده از خودرو بمب گذاری شده  و انفجار عامل انتحاری در داخل خودرو را تایید کردند و مشخص کردند که این خودرو در حال نزدیک شدن به شورای سیاسی حزب الله بوده است.

السفیر گزارش داد: تا به این ساعت هیچ طرفی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است و منابع امنیتی احتمال می دهند که تروریست های داعش مسئول این حادثه باشند و احتمال دخالت جبهه النصره را بعید دانسته اند.

این رسانه می نویسد: اعضای جبهه النصره با خواسته داعش درباره عملیات برون مرزی مخالفند و معتقدند که همه تمرکز خود را در جنگ با نظام سوریه قرار دهند.اما گویا داعش به رهبران القاعده اعلام کرده است که عملیات خود را علیه حزب الله برای فشار وارد آوردن به آن برای خروج از سوریه و انتقام گیری از حزب الله ادامه خواهد داد و این را قبل از انفجارهای بئرالعبد،الرویس،سفارت ایران در بیروت و حاره حریک اعلام داشته است.

عملیات برون مرزی داعش اختلاف نظر گسترده سرکرده های آنها یعنی ابومحمد الجولانی و ابوبکر البغدادی را به دنبال داشته است.

السفیر بیان کرد: اما درباره شیوه اجرای عملیات حاره حریک فرضیه های مختلفی وجود دارد؛نخست اینکه قتیبه الصاطم راننده خودرو یعنی عامل انتحاری دست به انفجار زده است.دوم اینکه خودرو از راه دور منفجر شده و راننده در داخل آن قرار داشته است سوم اینکه هنگام رانندگی به سبب مشکلات فنی ناگهانی منفجر شده است.

منابع امنیتی فرضیه عامل انتحاری را قابل تاییدتر می دانند.شواهد حاکی است که شورای سیاسی حزب الله هدف اساسی بوده است و هدف قرار دادن خودرو در نزدیکی آن و منفجر کردن آن بوده است اما وضعیت آشفته راننده مشابه آنچه در انفجار داخل سفارت ایران رخ داد و نیز موانع مسیر راه سبب ناکامی هدف شده است.

افسران امنیتی فرضیه انفجار خودرو از راه دور را بعید دانسته اند زیرا این موضوع نیاز به تعقیب کننده ای داشته که بتواند نظارت بر خودرو داشته باشد تا آن را در لحظه مناسب منفجر کند و این در منطقه امنیتی حساس غیرقابل قبول و بعید است.

السفیر گزارش داد: شواهد از عملیات شناسایی گسترده و آرامی قبل از انفجار دارد که شخص یا اشخاصی که منطقه را به خوبی می شناختند انجام داده اند.
هیچ مدرکی درباره بمب گذاری خودرو در عرسال وجود ندارد و منابع رسمی اعلام کرده اند که "ر.ا" خودرویی را در حاره حریک منفجر شد به افرادی از مخالفان سوری به قیمت 2900 دلار فروخته است.

منبع : تسنیم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی