امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

 تحلیلگر برجسته جهان عرب معتقد است که اشتباهات فاحش مخالفان سوری و حامیان آنها، بزرگ‌ترین رأی به نفع نظام سوریه؛ و زمینه‌ساز موفقیت‌های سیاسی و رسانه‌ای پیش‌بینی نشده برای دولت این کشور بوده است...

 

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم عبدالباری عطوان در تحلیلی پیرامون علل موفقیت دولت سوریه در کسب رأی مردم این کشور نوشت: اشتباهات بزرگ مخالفان که در دو سال گذشته افزایش یافت، بزرگترین رأی به نفع نظام سوریه بود و زمینه ساز کمک هایی سیاسی و رسانه ای به نظام سوریه شد که تصور آن را نمی کرد. دولت سوریه از آنها در جهت اهداف خود استفاده کرد و به موفقیت های زیادی دست یافت.

این مقاله می افزاید: برخی عوامل به نظام سوریه کمک کرد و کفه سیاسی و نظامی را به نفع او تغییر داد و بسیاری از معادلات را در میدان درگیری دگرگون کرد. در کنار آن جنگ رسانه ای برای کسب حمایت فکری و عاطفی شکل گرفت. این عوامل عبارتند از:

نخست؛ این که کشورهای یاری کننده نظام سوریه بدون هیچ ترس و تردیدی با همان قوت و بلکه قوی تر از قبل به حمایت مالی، نظامی و سیاسی خود ادامه دادند. در اینجا به طور ویژه به روسیه و چین و کشورهای بریکس (شامل آفریقای جنوبی، برزیل و هند)  به علاوه ایران و حزب الله و جنگجویان عراقی و کارشناسان نظامی روسیه و ایران اشاره می کنیم.

دوم؛ نظام سوریه و حامیانش با توجه به اهمیت رسانه ها و نقش قوی آنها در جذب و بسیج افکار عمومی، نسبت به راه اندازی شبکه های تلویزیونی و روزنامه و سایت های خبری بصورت حرفه ای و هوشمند اقدام کردند و استعدادهای ممتاز را به کار گرفتند و سیاست آرام نزدیک به واقعیت را در پیش گرفتند که فضای آزادی بیان را فراهم می کرد و باعث شد این رسانه ها در فاصله زمانی خیلی کوتاه به موفقیت بزرگی دست یابند.

سوم؛ این که رسانه های عربی مخالف نظام سوریه سردرگم بودند و اصول حرفه ای و اعتبار خود را به خاطر اعتماد به نفس بیش از حد و غرور و اطمینان به ساقط شدن نظام سوریه، زیر پا گذاشتند. آنها از کسانی کمک گرفتند که نقش تحریک کننده داشتند و بدون استناد به دلایل نظامی و سیاسی قانع کننده، نوید پیروزی نزدیک را می دادند. تجربه نظامی کارشناسانی که این شبکه های ماهواره ای استفاده می کردند در حد پیش از جنگ جهانی دوم بود و برای عوام فریبی و هیاهو و گمراه کردن افراد به کار گرفته می شد، بدون اینکه تحلیل سیاسی علمی و جدید ارائه کنند.

چهارم؛ برخی شخصیتهای برجسته مخالف در سوریه، با اسرائیل (رژیم صهیونیستی) همکاری کردند و به آن افتخار کردند تا آنجا که اسرائیل را قدرت آزاد کننده توصیف کردند و برای چشم پوشیدن از بلندی های جولان اعلام آمادگی کردند. نظام سوریه از این امر به نفع خود و به حاشیه کشاندن دشمنانش و ایجاد تردید در میهن دوستی آنها استفاده کرد.

پنجم؛ گروه های موسوم به "اسلامگرا" با وجود برتری در برخی از میادین جنگ و برپایی "حکومت اسلامی" و اجرای شریعت در مناطقی که تحت کنترلشان بود، در ادامه به تصفیه حساب بین خودشان روی آوردند و در ایجاد چتری که همه یا بیشتر آنها زیر آن متحد شوند، ناکام ماندند.

در پایان این مقاله آمده است: تعداد این گروهای تندرو بسیار افزایش یافت به طوری که هزاران گروه و سازمان تشکیل شد و تغییرات زیادی در کادر فرماندهی نظامی و سیاسی آنها ایجاد شد و یکدیگر را به خیانت و مزدوری متهم کردند.هم گروههای تندرو و هم نظام، از یوتیوب برای پخش تصاویر دار زدن و اعدام کردن مردم به دست عناصر مسلح استفاده کردند که در سوریه و کشورهای عربی و جهان نتیجه عکس برای این گروه ها داشت و به نفع نظام سوریه و رسانه های آن تمام شد.

 

منبع : العالم

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی