امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

اسد: مقامات آمریکا برای تماس با ما تلاش می‌کنند

پنجشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۳، ۰۳:۰۸ ب.ظ

 رییس جمهور سوریه از تلاش‌های حاکمان کنونی و پیشین آمریکا برای تماس با دولت کشورش خبر داد...

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، بشار اسد رییس جمهور سوریه در مصاحبه با روزنامه "الاخبار" لبنان، تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ گفت‌و‌گو وعادت دادن مردم به این فرهنگ، سرفصل مرحله پیش رو در سوریه هستند و درستی این موضوع بعد از چندین مرحله آشتی در کشور آشکار شده است.

اسد افزود: ما با کسانی که سلاح حمل می‌کردند، آشتی کردیم و حکم عفو را در حق آنها صادر کردیم؛ پس چگونه نمی‌توانیم بین خودمان گفت‌و‌گو کنیم.

بشار اسد تاکید کرد: توافق حمص نتیجه توافق منطقه‌ای یا بین المللی نبود، بلکه ناشی از گفت‌و‌گو بین نیروهای دفاع مردمی و افراد مسلح بود. برخی از این افراد همدیگر را می‌شناختند و در محله‌ها کنار هم بودند؛ به همین خاطر آشتی موفقیت آمیز بود و دولت به همین خاطر با وجود خونریزی و کینه‌ها با احترام زیادی با افراد مسلح برخورد کرد و به آنها اجازه داد تا بعد از تحویل سلاح به زندگی عادی خود ادامه بدهند.

رییس جمهور سوریه گفت: بیشتر از هر زمان دیگری به قدرت ملت برای عبور از این مرحله سیاه در تاریخ سوریه ایمان دارم و در دیدار با مردم و گروه‌هایی که به دیدار من می‌آیند یا به دیدار آنها می‌روم از ابتدای بحرانی که به کشور ما وارد کردند، فهمیدم که مردم به دولت، رییس جمهور و ارتش اعتماد دارند و به همین دلیل به قدرت این ملت برای نابودی ریشه‌های این توطئه اعتماد داشتم و انتخابات برگزار شد تا تاکید کند که مردم با وجود تبلیغات، لشکر کشی، تکفیر، تروریسم و توطئه خارجی تغییری نکرده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمک‌های روسیه به کشورش خاطر نشان ساخت: پوتین از طریق کمک به سوریه نه تنها قصد دارد تا روابط قوی بین دو کشور را تقویت کند؛ بلکه تصمیم دارد تا توازن قدرت را بعد از فرو پاشی اتحاد شوروی به نظام جهانی باز گرداند.

بشار اسد ادامه داد: ایران درک می‌کند که جنگ علیه سوریه تهران را نیز هدف قرار می دهد، چرا که این جنگ همه مقاومت و حامیان آن را هدف قرار داده است.

وی افزود: موضع ایران در قبال سوریه تغییر نخواهد کرد، ایران بر خلاف آنچه که برخی‌ها تصور می‌کنند در موضع خود مقاوم است و این آمریکا و غربی‌ها بودند که پالس‌های تغییر می‌فرستند و تروریسم به داخل خانه آنها راه پیدا کرده است. یک فرد آمریکایی خود را در سوریه منفجر کرد و یک فرد فرانسوی با اصلیت مغربی فردی یهودی را در بروکسل به قتل رساند.

بشار اسد گفت که غربی‌ها هرگز نمی‌توانند بیشتر از آنچه که برای تغییر معادله انجام دادند، دست بزنند، آنها در مورد سلاح‌های کشنده و غیر کشنده حرف می‌زنند؛ درحالی که این سلاح‌ها از زمان طولانی در اختیار تروریست‌ها قرار گرفته بود که از جمله آنها سلاح‌ ضد هوایی است.

وی اظهار داشت: مسؤولان کنونی و پیشین آمریکا تلاش دارند تا با ما ارتباط برقرار کنند ولی به دلیل وجود لابی‌هایی که به آنها فشار وارد می‌کند، جرأت این کار را ندارند. نمونه آن، جیمی کارتر رییس جمهور سابق آمریکا بود که در سال 2007  قصد داشت به دمشق بیاید و بعدا عذر خواهی کرد و گفت که دولت آمریکا اجازه این سفر را به وی نداده است.

رییس جمهور سوریه این پرسش را مطرح کرد که "اگر رییس جمهور سابق نمی‌تواند بدون اجازه بیاید، پس مسؤولان کنونی چگونه می‌توانند"؟

بشار اسد در بخش پایانی سخنان خود گفت: با وجود اینکه همه کشورهای غربی در توطئه علیه سوریه دست دارند، ولی آمریکایی ها ثابت کردند که از فرانسوی‌ها عقلانیت بیشتری دارند. به نظر می‌آید که دلایل تندروی فرانسه در سوریه مربوط به مسائل مالی است که به قرارداد با عربستان مربوط است. این موضوع به پایان دوره «نیکولا سارکوزی» مربوط است که با بحران مالی همزمان بود.

وی در پایان تاکید کرد: هر کسی که توطئه کرده خواهد رفت و سوریه باقی می‌ماند و با تمام اقشار ملت خود پیروز خواهد شد.

منبع : العالم

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی