امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

آزاد سازی حلب هر روز نزدیک‌تر می‌شود

دوشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۲، ۰۷:۳۹ ق.ظ

 تاملی در شرایط داخلی سوریه و شرایط منطقه‌ای تاکید می‌کند که زمان آزاد سازی شهر حلب از چنگ گروه‌های مسلح تکفیری توسط ارتش سوریه بسیار نزدیک شده است...  

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری لبنانی المنار، پس از گذشت حدود 3 سال از بحران سوریه، دمشق نه تنها همچنان قدرتمند و مقاوم است، بلکه نشان داده که توان رساندن پیام‌های مورد نظر خود در عرصه سیاسی یا نظامی یا در هر دو عرصه را همچنان دارا می‌باشد.

در این میان طی 10 روز گذشته 2 پیام دمشق به شدت معارضان سوری و حامیان منطقه‌ای و بین المللی آنها را به لرزه در آورد. اولین آن آغاز کنفرانس ژنو 2 در شهر «مونترو» سوئیس بود و در حالی که همه نگاه‌ها در عرصه بین المللی به ژنو 2 دوخته شده بود، رهبران سوریه یک آن نگاه‌های جامعه بین المللی را به موضوع دیگری در عرصه میدانی این کشور دوختند و آن زمانی بود که دمشق از اعلام برقراری امنیت کامل فرودگاه بین المللی حلب پس از محاصره بیش از یک ساله آن از سوی گروه‌های مسلح خبر داد.

این خبر در واقع ضربه بزرگ رهبران سوریه به طرف‌هایی بود که به سرنگونی نظام در این کشور چشم دوخته بودند و آنچه پایه‌های این موفقیت را تحکیم کرد، اقدام سرلشکر «فهد جاسم الفریج»، وزیر دفاع سوریه به بازدید از تعدادی از نقاط نظامی حلب به همراه شماری از افسران ارشد سوری بود، در حالی که حامل سلام و درود بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه برای سربازان سوری در نقطه از خاک سوریه بود.

این بازدید در بطن خود پیام‌ها و مفاهیم بسیاری در برداشت که اولین آن پیام‌هایی در عرصه نظامی بود و حکایت از آن داشت که موعد آزاد سازی مناطق استراتژیک در شمال سوریه که شهر حلب یکی از مهمترین آنها شمرده می‌شود، توسط ارتش سوریه نزدیک شده است.

دومین پیام را باید روحی و معنوی دانست. این بازدید بدون تردید موجب بالا رفتن روحیه و معنویات مردم و ارتش سوریه به طور عام و اهالی حلب به طور خاص بود، به ویژه اهالی که با وجود یک سال و نیم قرار داشتن در محاصره گروه‌های مسلح و شرایط سخت معیشتی و انسانی خروج از حلب و سپردن آن به دست تروریست‌های مسلح را رد کردمد و این بازدید افزایش دلگرمی حلبی‌ها و امیدوار کردن آنها به این بود که زمان آزاد سازی حلب و بازگرداندن شکوه و مجد آن نزدیک شده است، شهری که برای 40 سال پایتخت اقتصادی سوریه شمرده می‌شد.

ماه‌هاست که خبرهایی درباره نبرد آزاد سازی حلب که برخی آن را «طوفان شمال» نیز نامیده بودند، به گوش می‌رسد و سخنان بسیاری درباره نزدیک شدن پیروزی ارتش سوریه در حلب بر زبان جاری شده است، بدون اینکه به مرحله عمل تبدیل شود، اما این بار واقعا به مردم سوریه و اهالی حلب بشارت می‌دهیم که زمان آزاد سازی حلب نزدیک شده است، به خصوص آنکه شرایط بین المللی نیز با امر همراه شده است و نمونه آن دیدارهای دو جانبه ترکی – ایرانی در تهران و قراردادهای امضا شده در حاشیه این دیدارهاست که مهمترین آن توافقات اقتصادی آنکارا – تهران مبنی بر افزایش مبادلات تجاری دو طرف به ارزش 30 میلیارد دلار تا سال 2015 میلادی است.

از آنجا ایران یکی از مهمترین هم پیمانان سوریه در منطقه به شمار می‌آید، بنابراین در این تردید وجود ندارد که این قراردادها و توافقات منوط به تغییر موضع ترکیه در برابر بحران سوریه و به طور مشخص در برابر رهبران این کشور است و مهمترین چیزی که «رجب طیب اردوغان»، نخست وزیر ترکیه در این راه می‌توانست برای اثبات حسن نیت خود نشان دهد، بستن مرزهای ترکیه به روی گروه‌ها و عناصر تروریستی مسلح بود که به طور مستمر میان مناطق شمالی سوریه و به خصوص حلب و ترکیه در تردد بودند.

کسی نمی‌داند، حلب چقدر زمان برای آزاد سازی خود از چنگال تروریست‌های تکفیری زمان نیاز دارد، اما به طور حتم موعد این آزاد سازی بسیارنزدیک شده و خبر آزادی آن برای دوستداران سوریه بسیار خوشایند و برای دشمنان آن چون صاعقه خواهد بود.

منبع : تسنیم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی