امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

«ارض موعود صهیونیست ها» ، رژیمی جنگ زده

پنجشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۳، ۰۵:۳۶ ب.ظ

این روزها سرزمین اشغالی فلسطین چهره دیگری به خود گرفته؛ چهره سرزمینی جنگ زده، که با وعده ارض موعود سردمداران صهیونیسم فاصله بسیاری دارد...

 
«ارض موعود، بر روی گسترده هفت کشور واقع شده، در حد فاصل نیل تا فرات، از دشت های «تورس» تا کرانه های حوزه رود «مراد» واقع در شمال شرقی «ترکیه» و در جنوب از خط «عقبه» تا «بصره» ترسیم شده است.» این، آن سرزمین آرمانی بود که رهبران یهودی دهه ها قبل با «وعده» تحقق آن و رسیدن به آرامش و خوشبختی، توانستند اقوام یهودی را به سرزمین فلسطین مهاجرت دهند و در نهایت رژیم جعلی اسرائیل را در سال 1948 میلادی تاسیس کنند؛ وعده ای که نه تنها از نظر فیزیکی و جغرافیایی تحقق نیافت بلکه آرامش و امنیتی هم برای صهیونیست ها به ارمغان نیاورد. 

اوج این آشفتگی را می توان در حمله اخیر اسرائیل به نوار غزه به وضوح مشاهده کرد. سه شنبه هفته جاری بود که فرود آمدن موشک های حماس در خاک تل آویو و اطراف فرودگاه «بن گوریون» جوی از رعب و وحشت را در میان صهیونیست ها به وجود آورد. بعد از این اتفاق بود که بسیاری از خطوط هوایی بین المللی پرواز هواپیماهای خود به سرزمین های اشغالی را لغو کردند. از جمله این موارد می توان به اطلاعیه آژانس فدرال هوانوردی آمریکا اشاره کرد که تمامی پروازهای خطوط هوایی این کشور با مقصد و مبدا تل آویو را به مدت 24 ساعت لغو کرد. با افزایش حملات موشکی مقاومت اسلامی فلسطین به پایتخت رژیم صهیونیستی، شرکت هواپیمایی لوفت هانزای آلمان نیز تمامی پروازهای خود به مقصد تل آویو را مدت 36 ساعت لغو کرد. بعد از آن نوبت به شرکت های هواپیمایی هلند، اتریش، سوئیس، فرانسه، کانادا و بلژیک رسید. به دنبال این ماجرا بود که آژانس امنیت پرواز اروپا با صدور بخش نامه ضمن هشدار جدی در خصوص عواقب ورود هواپیماها به منطقه هوایی تل آویو، همه پروازها به مقصد این شهر را تا اطلاع ثانوی لغو کرد. 

این موضوع به حدی برای مقامات اسرائیلی ناخوشایند بود که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در تماس تلفنی با جان کری، وزیر خارجه آمریکا، از وی خواست برای تجدیدنظر خطوط هواپیمایی در تصمیم لغو پروازها به فلسطین اشغالی تلاش کند. 

از آنجائیکه این تصمیم بار مالی و البته روانی سنگینی برای رژیم صهیونیستی دارد، وزارت حمل و نقل اسرائیل با صدور بیانیه ای لغو پروازها را «بی مورد» خواند و خواستار تجدیدنظر در این تصمیم شد. 

به این ترتیب، اتفاقات فوق چهره اسرائیل را به چهره یک رژیم جنگ زده تبدیل کرده است در حالی که طی 6 دهه گذشته و جنگ های متعددی که میان اسرائیل و سایر کشورها صورت گرفته، سابقه نداشته این رژیم چنین چهره ای به خود گرفته باشد. 

به علاوه توقف پرواز خطوط هوایی آمریکا و اروپا، آسمان سرزمین های اشغالی را به منطقه پرواز ممنوع تبدیل کرده است که این امر توریسم، بورس و تجارت و در کل ساختار اقتصادی رژیم اسرائیل را دچار رکود همراه با تنش کرده است که این وقایع، با وعده بنیان گذاران اسرائیل بسیار فاصله دارد. 

با توجه به رویداد اخیر در سرزمین های اشغالی و تمام تنش هایی که رهبران اسرائیلی با عملکردشان بر مردم خود تحمیل کرده اند، باید گفت ارض موعود وعده ای دروغین به یهودی ها بوده که کذب بودن آن را مقاومت فلسطینی ها و مردم منطقه به رخ یهودیان این سرزمین کشیده اند. 

اما این اتفاق تنها موضوع ناگوار برای مقامات اسرائیلی نبوده است. طی چند روزی که جنگنده های اسرائیلی غیرنظامیان بی دفاع غزه را به خاک و خون کشیده اند، مردم سراسر جهان با برپایی تظاهرات و سر دادن شعارهای ضد اسرائیلی، رفتارهای بی رحمانه صهیونیست ها را به چالش کشیده اند. به این ترتیب، مسئله دفاع از حقوق مردم فلسطین به یک مسئله بین المللی تبدیل شده و از سطح کشورهای منطقه، اعراب و مسلمانان فراتر رفته است. در واقع، باید گفت نسبت به گذشته حساسیت مردم نسبت به مسئله غزه و مردم فلسطین افزایش یافته است که یکی از علل آن را باید در فراگیر شدن شبکه های اجتماعی جست وجو کرد؛ شبکه هایی که توانسته اند انحصار اخبار را از دست رسانه های جریان غالب خارج کنند و بدون کوچکترین سانسور و موضع گیری سیاسی، واقعیت های این روزهای غزه را به تصویر بکشند. این روزها در شبکه های اجتماعی، «برتری مطلق» از آن ملت فلسطین است. 
منبع : بیداری اسلامی

نظرات  (۱)

۰۲ مرداد ۹۳ ، ۱۷:۵۷ علی عباس نژاد
مرگ بر اسرائیل 

به ماهم سری بزنید.
پاسخ:
ممنون از ارسال نظرتان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی