امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

 کارشناش لبنانی مسائل استراتژیک، سوریه را پیروز نهایی توطئه جهانی علیه این کشور معرفی و تصریح کرد: پیروزی‌ها و دستاوردهایی که دمشق در مقابل مجموعه‌های مسلح به همراه داشته است از دستیابی سوریه به پیروزی نهایی در آینده نزدیک حکایت دارد...  

"حکم امهز"، کارشناش لبنانی مسائل استراتژیک خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل تسنیم به پیشروی‌های ارتش سوریه طی ماه‌ها و هفته‌های اخیر در دل مجموعه‌های مسلح اشاره کرد و گفت: خوشبختانه نظام سوریه با همراهی ملت و ارتش این کشور توانسته است بر خلاف اراده‌ کشورهای غربی، عربی و عبری گام برداشته و بر همه توطئه‌های طراحی شده توسط این جبهه پیروز شود.

بازگشت امنیت به سوریه

وی با توضیح اینکه پیروزی‌های استراتژیک ارتش سوریه در پاکسازی مناطق این کشور از شر تروریست‌ها و مجموعه‌های مسلح، امنیت را بار دیگر به کشور باز گردانده است، اظهار داشت: بازگشت آرامش به سوریه به معنای سلب آسایش و آرامش جبهه غربی – عربی – عبری و افزایش تلاش‌های این جبهه برای جست‌وجوی توطئه‌ها و دسیسه‌های جدید است.

کارشناش لبنانی مسائل استراتژیک خاورمیانه با تاکید بر اینکه تحولات سوریه دو بلوک شرق و غرب را رو در روی هم قرار داده است، خاطر نشان کرد: در این میان آنچه مسلم است پیروزی نهایی با کشورهایی خواهد بود که جانب طرف پیروز را گرفته و از آن طرف حمایت و پشتیبانی کرده باشند.

پیروزی سوریه و افزایش قدرت ایران

امهز از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از دوستان سوریه یاد کرد و گفت: قطعا در صورتی که سوریه به پیروزی نهایی برسد، قدرت تهران به عنوان یکی از حامیان سوریه دوچندان خواهد شد و قدرت یافتن ایران به معنای کاسته شدن از قدرت و جایگاه آمریکا در منطقه است.

نظام‌های عربی منتخب ملت نیستند

وی در ادامه به تلاش بی‌وقفه برخی کشورهای عربی برای دامن زدن به حوادث سوریه اشاره کرد  و افزود: آنچه سران این کشورها در سر می‌پرورانند مصادره انقلاب‌های مردمی برای جلوگیری از رشد و اشاعه جریان بیداری اسلامی در منطقه است.

کارشناش لبنانی مسائل استراتژیک خاورمیانه، کشورهایی مانند عربستان سعودی و قطر را در زمره کشورهای مخالف جریان بیداری اسلامی در منطقه معرفی کرد و توضیح داد: سران این کشورها از آنجایی که منتخب ملت‌های خود نیستند و با رای اکثریت مردم به قدرت نرسیده‌اند، بیم آن دارند که بیداری ملت‌هایشان سرنوشت سقوط و سرنگونی را به برایشان به همراه داشته باشد.

امهز با بیان اینکه کشورهای عربی مخالف جریان بیداری اسلامی تا کنون دخالت‌های بسیاری در کشورهای انقلابی از خود نشان داده‌اند، اظهار داشت: علاوه بر اینها به عنوان مثال، این دسته از کشورها حتی پیش از آغاز بیداری اسلامی در امور داخلی عراق دخالت کرده و بعد از آغاز جریان بیداری اسلامی حوادث و تحولات سوریه را با دستان خود رقم زده‌اند.

مبارزه نابرابر خون و اسلحه

وی با تاکید بر اینکه کشورهای مخالف بیداری اسلامی طی سال‌های اخیر بیش از هر چیزی بر روی موضوع سرنگونی نظام سوریه تمرکز داشته‌اند، خاطر نشان کرد: این دسته از کشورهای عربی برای سرنگونی نظام سوریه حتی از کشتار دسته‌جمعی ملت این کشور دریغ نکرده و برای این منظور همه انواع تسلیحات و تکنولوژی‌ها را به خدمت گرفته‌اند.

کارشناش لبنانی مسائل استراتژیک خاورمیانه با بیان اینکه راز مخالفت برخی کشورهای عربی با جریان بیداری اسلامی در مخالفت این کشورها با جریان مقاومت اسلامی در منطقه نهفته است، تصریح کرد: کشورهای عربی نیز مانند کشورهای غربی، شکل‌گیری تفکر مقاومت در منطقه را به زیان خود می‌بینند؛ از این رو تمام توان خود را بکار بسته‌اند تا با سرنگونی نظام سوریه به خیال خود کمر جریان مقاومت را خم کنند.

نظام سوریه خم به ابرو نمی‌آورد

امهز با توضیح اینکه نظام سوریه در زیر فشارهای اعمال شده از سوی کشورهای غربی و عربی خم به ابرو نخواهد آورد، تاکید کرد: مقاومت کشورهایی مانند سوریه و سایر کشورهای عضو مقاومت، مدیون حمایت‌های معنوی ایران اسلامی است و تا زمانی که تهران به حمایت‌های خود از جبهه مقاومت ادامه دهد، این جریان قطعا با قدرت بیشتری به سمت جلو حرکت خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه دمشق تا زمان دستیابی به پیروزی نهایی همچنان به مقاومت خود در مقابل کشورهای غربی و عربی ادامه خواهد داد، خاطر نشان کرد: در این میان ارتش سوریه نیز برای پاکسازی جای جای کشور از شر مجموعه‌های مسلح کمر همت را بسته و همه امکانات و تسلیحات خود را به خدمت گرفته است.

زیرسئوال رفتن قدرت صهیونیست‌ها

کارشناش لبنانی مسائل استراتژیک خاورمیانه در بخش دیگری از سخنان خود به نقش صهیونیست‌ها در حوادث و تحولات سال‌های اخیر سوریه اشاره کرد و گفت: صهیونیست‌‌ها نیز به سوریه به عنوان یکی از اعضای جبهه مقاومت در منطقه می‌نگرند؛ از این رو به مخالفت با این کشور برخاسته و تمام تلاش خود را برای در هم شکستن نظام دمشق بکار گرفته‌اند.

امهز با بیان اینکه سوریه به عنوان یکی از اعضای اصلی محور مقاومت توانسته است شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را زیر سئوال ببرد، تاکید کرد: به واسطه همین اقدامات است که دشمن صهیونیستی بیش از هر کشور و جریان دیگری به افزایش دامنه بی‌ثباتی و ناآرامی در سوریه کمک کرده است تا به این وسیله بتواند به خیال خود نسبت به سرنگونی نظام حاکم بر سوریه سرعت ببخشد.

وی در ادامه از روابط تنگاتنگ دشمن صهیونیستی و مجموعه‌های مسلح در ورای حوادث و رخدادهای سوریه پرده برداشت و اظهار داشت: این ارتباطات تنگاتنگ بیشتر زمانی خود را نشان می‌داد که مجموعه‌های مسلح در رسیدن به اهداف خود به ناکامی‌های بزرگی می‌رسیدند و دقیقا در چنین مراحلی بود که رژیم صهیونیستی وارد عمل می‌شد و نسبت به تزریق روحیه به نیروهای مسلح فعال در سوریه اقدام می‌کرد.

کارشناش لبنانی مسائل استراتژیک خاورمیانه، شکل‌دهی برخی حملات هوایی و موشکی به برخی مراکز سوری را از اقدامات رژیم صهیونیستی در حمایت از مجموعه‌های مسلح فعال در سوریه عنوان کرد و گفت: در این میان اقدامات سریع و متقابل ارتش سوریه و پایداری ملت این کشور نیز نباید نادیده گرفته شود؛ به عنوان مثال ارتش این کشور تا کنون از تحقق اهداف مجموعه‌های مسلح در مناطق مختلف سوریه جلوگیری کرده و به این وسیله هم مجموعه‌های مسلح و هم دشمن صهیونیستی را ناکام گذاشته است.

خویشتن‌داری؛ بهترین اقدام سوریه

امهز، خویشتن داری سوریه در خصوص حملات تحریک آمیز رژیم صهیونیستی را ستودنی خواند و تصریح کرد: در زمان‌هایی که دشمن صهیونیستی با تدارک حمله‌های مختلف و اعزام جنگنده‌های خود بر فراز سوریه به دنبال تنش‌آفرینی بود، نظام دمشق نه تنها نسبت به انجام اقدامات متقابل اقدام نکرد، بلکه در مقابل راه خویشتن‌داری را در پیش گرفت و عقلانیت و درایت را بر دادن پاسخ فوری به حملات صهیونیست‌ها ترجیح داد. معتقدم که نظام سوریه در زمان مناسب به همه ماجراجویی‌های غربی، عربی و عبری پاسخ مناسب خواهد داد.

شکست همه توطئه‌ها علیه سوریه

وی در ادامه به شکست‌های مفتضحانه توطئه‌های غربی-عربی-عبری در سوریه اشاره کرد و گفت: نداشتن وحدت یکی از مهمترین رموز به ثمر نرسیدن این توطئه‌ها علیه ملت و نظام سوریه است؛ به این معنی که مجموعه‌های مسلحی که از سوی غرب، کشورهای غربی و صهیونیست‌ها به سمت سوریه گسیل شده‌اند علاوه بر جنگ با نظام سوریه با یکدیگر نیز سر جنگ و ناسازگاری دارند و این مساله خود را در ناکامی این مجموعه‌ها در رسیدن به اهداف خود به خوبی نشان داده است.

هراس عرب‌ها از دمشق

کارشناش لبنانی مسائل استراتژیک خاورمیانه، ترس و واهمه کشورهای عربی از نظام سوریه را یکی دیگر از دیگر عوامل بازدارنده در رسیدن آسیب به این نظام خواند و تاکید کرد: جایگاه سوریه به عنوان یکی از اعضای اصلی مقاومت در منطقه و نیز مقاومت‌های بی‌شائبه ارتش و ملت سوریه در مقابل توطئه‌های غربی از جمله عواملی است که راه هرگونه توطئه‌سازی علیه نظام این کشور را محدود ساخته است.

مذاکره، تنها راه خاتمه درگیری‌ها

امهز در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت برقراری مذاکره در میان همه گروه‌های داخلی سوری اشاره کرد و گفت: نشستن همه گروه‌های مخالف و معارض سوری بر سر میزه مذاکره تنها راهی است که می‌تواند به درگیری‌های داخلی باقیمانده در این کشور خاتمه داده و ملت را از تداوم قربانی شدن به دست تروریست‌های غربی-عربی-عبری رهایی بخشد.

ترکیه؛ آتش‌بیار معرکه سوریه

وی در ادامه از ترکیه به عنوان یکی از آتش‌بیاران معرکه سوریه نام برد و گفت: از آغاز تحولات سوریه تا کنون، ترکیه نیز یکی از کشورهایی بود که تلاش کرد تا به روش‌های مختلف آتش ناآرامی‌های موجود در سوریه را شعله‌ور ساخته و اوضاع نابسامان این کشور را با نابسامانی‌های بیشتری همراه سازد.

کارشناش لبنانی مسائل استراتژیک خاورمیانه، پیوستن به اتحادیه اروپا را بالاترین انگیزه ترکیه برای دخالت در امور داخلی سوریه عنوان کرد و افزود: ترکیه تصور می‌کرد در صورتی که راه همراهی با غربی‌ها را برگزیند و تمام تلاش خود را برای دامن زدن به ناامنی‌های موجود در سوریه بکار گیرد می‌تواند نسبت به ارتقای جایگاه خود به عنوان یک کشور اروپایی اقدام کند.

سکوت تامل برانگیز جامعه بین‌الملل

امهز همچنین به سکوت جامعه بین‌الملل و مدعیان دفاع از حقوق بشر در قبال نقض حاکمیت سوریه اشاره کرد و اظهار داشت: این سکوت تامل برانگیز حکایت از آن دارد که یک مشارکت جمعی و بین‌المللی در پشت پرده حوادث و تحولات سوریه نهفته و هماهنگی‌های بسیاری بین غربی‌ها برای دامن زدن به این حوادث و تحولات در جریان بوده است.

منبع : تسنیم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی