امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

خبر رسید حرم عقیله بنی هاشم در معرض هتاکی وهابیون تکفیری است که گستاخانه چشم ناپاکاشان را می اندازند به حریم این بانوی جلیله و می خواهند جسارت کنند. سربازان اسلام که طاقت این بی احترامی را نداشتند از هر جا که می توانستند خود را به دمشق رساندند و دژ های مستحکمی را از خونشان برپا کردند...

 

 

از جمله این مجاهدین برادران افغانستانی بودند که تیپ فاطمیون را تشکیل دادند و در راه مبارزه با تکفیری ها شهدای زیادی را نیز تقدیم اسلام کردند اما اجازه ندادند به ساحت حرم دختر حضرت حیدر(ع) کوچکترین بی احترامی شود.
مجاهدان افغانستانی سپاه محمد(ص) که در افغانستان در زمان مبارزه با طالبان در خط مقدم بودند و همچنین نیروهای تیپ ابوذر که در زمان دفاع مقدس در کنار رزمندگان ایرانی به دفاع از اسلام پرداختند هسته اولیه تیپ فاطمیون (مجاهدان افغانستانی مدافع حرم) را تشکیل دادند.
در ابتدا این جمع برای تجدید خاطره آن دوران، هیئت مذهبی را تشکیل داده و جمعه هر هفته دعای ندبه برگزار می‌کردند که با آغاز تجاوز به خاک سوریه، در اولین نوبت یک گروه 22 نفری به این کشور اعزام شدند.
حضور تیپ فاطمیون در سوریه که به تازگی به لشکر ارتقا یافته حامل این پیام است که برای فاطمیون مرزهای جغرافیایی معنایی ندارد و رزمندگان این تیپ هرکجا شیعیان و محبان اهل‌بیت(ع) درخطر باشند، فرقی نمی‌کند سوریه باشد یا عراق به یاری آن‌ها می‌شتابند. این پیمانی بود که همه فاطمیون با خون خود امضا کردند که تا آخرین قطره خونشان پای این پیمان بمانند. لازم به ذکر است، در دوران دفاع مقدس، بیش از 2 هزار نفر افغانستانی در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند. و فاطمیون تاکنون بیش از 200 شهید در راه دفاع از حرم حضرت زینب(س) تقدیم کرده است...

 

 

انتشار خبر شهادت سردار سپاه اسلام شهید «علی‎رضا توسلی» معروف به ابوحامد، فرمانده شجاع «تیپ فاطمیون» در منطقه درعا در سوریه، بار دیگر نام رزمندگان دلاور افغان را سر زبان‎ها انداخت. وی که در سال‎های گذشته با سازماندهی رزمندگان افغان از سراسر جهان به خیل مدافعان حرم آل الله پیوسته بود، به عنوان فرمانده «تیپ فاطمیون»، تیپ مخصوص رزمندگان افغان حاضر در نبرد سوریه، به عنوان یکی از قابل اعتمادترین فرماندهان میدانی نبرد سوریه شناخته می‎شد. سردار بزرگی که مورد وثوق کامل حاج قاسم سلیمانی بود و سال‎ها در سنگر مجاهدت و دفاع از ولایت بر همه سبقت گرفته بود . او که در گروه‎های جهادی با شوروی جنگیده بود و به دوستان میگفت همواره تلاشم این بوده که وارد هیچ حزب و گروه و دسته ای نشوم و مسیر جهاد را تا انتها بروم .

وی متولد سال ۱۳۴۱ و از رزمندگان جهاد مقدس افغانستان بود که با ایده و انگیزه اسلام مرز ندارد در دوران ۸ سال دفاع مقدس انقلاب اسلامی و جنگ‌های حملات رژیم صهیونیستی در لبنان حضور داشت. وی فارغ التحصیل جامعه المصطفی بود که دو سال پیش برای حفاظت از حرم عقیله بنی هاشم و حضرت رقیه(س) به سوریه رفت و سرانجام روز شنبه ۹ اسفند ٩٣، در جریان آزادسازی تپه تل قرین در حومه درعا، به دست تروریست‌های جبهه النصره به شهادت رسید. فرمانده ای که حارس یکی از رزمندگان نبرد سوریه، درباره اش میگوید:

در بزرگیش همین بس که در یک عملیات که چند گردان با هم عملیات کرده و همه گردان‎ها بجز گردان فاطمیون شکست خورده بودند، از حاج قاسم سلیمانی سوال شد که نبرد را ادامه بدهیم یا عقب‎نشینی کنیم.

حاج قاسم پاسخ جالب توجهی داده و پرسیده بود: آقای توسلی در عملیات هست؟ پاسخ شنیده بود: بله به عنوان فرمانده گردان فاطمیون عمل می‎کند.

حاج قاسم پاسخ داده بود: پس ادامه بدهید که انشاالله پیروزید.

 

 شهید «علیرضا توسلی»( نفر اول از چپ) شهید «رضا بخشی»(نفر وسط) و «حاج قاسم سلیمانی»

 

با این حال مظلومیت شیعیان افغان چه در افغانستان، چه در ایران و حتی در منطقه نبرد سوریه، موجب شده است که با وجود تقدیم شهدای متعدد توسط «تیپ فاطمیون»، شهدای این تیپ شجاع آنچنان که باید شناخته نشوند.

 وقتی نام حضرت زینب سلام الله علیها و نام مادر سادات فاطمه زهرا (س) می آید ناخود آگاه دل چند کلمه را با خود نجوا می‎کند : مظلومیت و غربت و دفاع از حریم ولایت و اتفاقی نیست که وقتی شیعیان افغان از همه جای دنیا خواستند دور هم جمع شوند تا تیپی را برای دفاع از حرم حضرت زینب شکل دهند نام آن را که نشان دهنده واقعیت وجودی شان بود تیپ فاطمی نام نهادند ...

بچه های فاطمی و شیعیان مظلوم افغانستان همانطور که از اسمشان پیداست واقعا مظلومند و غریب ، چه در افغانستان چه در ایران و چه در سوریه و عراق.

وقتی بچه های رزمنده فاطمی از سراسر دنیا گرد هم آمدند یکی از اتفاقات بزرگ جبهه مقاومت رقم خورد . شیر بچه های حیدر کرار که اسمشان باز کننده قفل‎های بزرگ عملیات‎های مختلف سوریه بود و نامشان لرزه بر اندام دشمن می انداخت گاهی جلوتر از یلان و شیران حزب الله لبنان و کتائب عراق و مجاهدین پاکستان و ... حماسه آفرینی می کردند و این کم کم به یک امر طبیعی تبدیل شده است .

شمار شهدای زیاد این تیپ که از دو سه سال قبل غریبانه در شهرهای مختلف ایران و افغانستان تشییع می شدند خود گواه مردانگی و غربت این عزیزان بوده و هست . شهدایی که به دست یزیدها و ابوسفیان های زمانه سر بریده شدند و مانند شهید رضا اسماعیلی در حال بریده شدن سر تا لحظه آخر ذکر یا علی یا علی شان در تمام شبکه های دنیا نمایش داده شد و ندای بلندی را در گوش تکفیری‎ها طنین انداخت که زینب هرگز دو بار اسیر نخواهد شد ...

 

 

«مستند معلم، روایت دلاورمردان تیپ فاطمیون مدافعان حرم»

 

اگر تیپ فاطمیون نبود، چیزی از حرم حضرت زینب(س) باقی نمانده بود...

«سید مسافر» همرزم شهید: «ابوحامد» در اوج جدیت، شوخ طبع بود...

 

 

«گفتگو با خانواده شهیدبخشی(ملقب به فاتح)جانشین تیپ فاطمیون که همراه با فرمانده دلاور این تیپ به شهادت رسید»

 

منبع: مشرق

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۰۱

نظرات  (۱)

سلام. اوضاع منطقه واقعا عجیب شده، داعش شهر ها را کم کم شهر ها را داره تصرف می کنه، مردم بی گناه کشته می شوند و ارتش سوریه و عراق هم به نظر من خیلی ضعیف داره عمل میکنه ..
خدا اخر عاقبت همه را ختم به خیر کنه
---------
یک مطلب جدید با موضوع"یک روز بدون موبایل را تجربه کنید " در وبلاگم منتشر کردم. خوشحال میشم بیاید و نظرتان را بیان کنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی