امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

 روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارشی نوشت عربستان سعودی درباره سوریه دچار سردرگمی شده و قادر به کنترل اتباع خود در پیوستن به گروه های تندرو سوری نیست...  

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «رابرت وارث» خبرنگار روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی فاش کرد، حاکمان سعودی درخصوص جنگ نیابتی در سوریه علیه نظام بشار اسد و نیز ایران که به اسلامگرایان تندرو امید بسته اند، سردرگم هستند. اسلامگرایان تندرویی که دیدگاه ها و افکارشان در بیشتر مواقع قابل تشخیص با دیدگاه های القاعده نیست.

نویسنده به وجود «چالش های پیش روی حاکمان سعودی بویژه درخصوص نحوه وارد شدن به جنگ نیابتی خونین در سوریه از طریق تکیه بر شبه نظامیان تندرویی که تقریبا هیچ کنترلی بر آنها ندارند» اشاره کرد.

نویسنده این گزارش خاطرنشان کرد «سعودی ها از قدرت گرفتن گروه های وابسته به القاعده در سوریه بیمناک هستند. آنها فراموش نکردند زمانی راکه شورشیان سعودی فعال در جنگ افغانستان به کشورشان بازگشتند تا کمپین نافرمانی در عربستان را آغاز کنند. از این رو، حاکمان سعودی رسما اتباع عربستان را از عزیمت به سوریه برای جهاد منع کرده اند. اما این ممنوعیت اجرا نشد؛ چرا که به گفته وزارت کشور عربستان، دست کم یک هزار سعودی از جمله برخی از فرزندان شاهزاده های معروف به سوریه عازم شده اند.»

نویسنده در ادامه تصریح کرد «سعودی ها همچنین برای سرنگون کردن اسد و حامی آن یعنی ایران که آن را دشمن قاتل خود می دانند، مصمم هستند. تنها ابزار آنها (سعودی ها) برای جنگ با هر دو طرف حمایت مالی و نظامی از شورشیان سوری است. بیشتر این شورشیان فعال نیز اسلامگرایانی هستند که بیشتر اوقات عقاید آنها – که بر پایه اسلام سعودی است- قابل تشخصی از عقاید القاعده نیست.»

نویسنده این گزارش به نقل از «ابو خطاب» سعودی فعال در سوریه گفت: «در صورتی که شیعیان موفق شوند کنترل سوریه را در دست گیرند، خطری برای کشور ما ایجاد خواهد شد. من به سوریه رفتم تا از کشورم حمایت کنم.»

براساس این گزارش، در حالیکه مقامات سعودی ادعا می کنند اتباع عربستانی را از رفتن به سوریه منع کردند اما نمی توان مکان حضور سعودی هایی که برای جنگ به سوریه می روند را شناخت.  «منصور الترکی» سخنگوی وزارت کشور عربستان در این باره گفت: «ما تلاش می کنیم مانع شویم. اما دایره اقدامات ما مشخص شده است. نمی توان مانع خروج جوانان از کشور شn. بسیاری از آنها به لندن یا جاهای دیگر سفر می کنند. سپس به ترکیه و سوریه می روند.»

منبع : تسنیم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی