امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

خاستگاه حقیقی القاعده افشا شد

چهارشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۲، ۰۴:۵۵ ب.ظ

تحلیل‌گر ایرلندی : به طور حتم جان کری، دیپلمات ارشد امریکایی ما را احمق فرض کرده است. وی اوایل هفته جاری طی سخنانش در عربستان سعودی هشدار داد که نیروهایِ القاعده در عراق و سوریه «خطرناکترین بازیکنان منطقه هستند.» 

وزیر خارجه امریکا همچنین اعلام کرد واشنگتن در نبرد دولت عراق برای باز پس گیری شهرهای این کشور در استان غربی‌اش که به اشغال شبه‌نظامیان گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و سوریه در آمده است، از دولت بغداد حمایت خواهد کرد.

جالب است! دولت سوریه برای ریشه کن کردن همین شبه‌نظامیان مرتبط با القاعده در حال نبرد است، اما امریکا در این کشور چنین حمایتی را پیشنهاد نمی‌کند. در حقیقت، اولویت واشنگتن در دمشق به زیر کشیدن دولت بشار اسد، رئیس جمهور این کشور است.

بنابراین کری چگونه می‌خواهد این تناقض را توجیه کند؟ در عراق، القاعده خطری است که باید از میان برداشته شود، اما در سوریه همین نهاد به هیچ وجه خطر محسوب نمی‌شود و تهدید اصلی دولت سوریه است.

جالب‌تر از این، آن است که کری در منطقه‌ای هشدار خود را عنوان کرد که از سوی اعضای ارشد خاندان آل سعود احاطه شده بود، کسانی که در سراسر جهان به عنوان همکار و حامی مالی و تسلیحاتی این شبکه شناخته شده‌اند.

تنها چند ماه پیش بود که گزارش رسانه‌ها از نامه‌نگاری دیپلماتیک امریکایی‌ها (که مربوط به سال ۲۰۰۹ می‌شود) پرده برداشت؛ در این نوشته‌ها، سفیر سابق امریکا در عراق به صراحت بیان کرد که عربستان سعودی افراطی‌های القاعده در عراق را تسلیح و حمایت مالی می‌کند.

کریستوفر هیل، سفیر امریکا پس از آن تصریح کرد که اطلاعات جمع‌آوری شده نشان می‌دهد عربستان سعودی «خشونت فرقه‌ای را در این کشور ترویج می‌داده است.»

هیل افزود: «به گزارش منابع اطلاعاتی، عربستان سعی دارد دولت نوری المالکی، نخست وزیر عراق را بی‌ثبات کند.»

القاعده در عراق نام خود را به «آی اس آی اس»، که به عنوان دولت اسلامی عراق و شام (ISIL) نیز شناخته می‌شود، تغییر داده است. این نهاد با دیگر گروه‌های افراطی از جمله جبهه النصره، احرار الشمس، لیوا الاسلام و جبهه اسلامی هم‌پیمانی نزدیکی دارد.

ماهیت پر تنوع این گروه‌های بیشمار، ناقض این حقیقت نیست که تمام این گروه‌ها به همان ایدئولوژی افراطی وهابی‌های عربستان سعودی باور دارند؛ آنها تحت لوای القاعده فعالیت می‌کنند، این افراد شنیع‌ترین جنایات را بر ضد مردم، از جمله مسلمانان شیعه، سنی و همچنین مسیحیان مرتکب شده‌اند و در تمام این مراحل، عربستان سعودی است که از آنها حمایت می‌کند.

آل سعود در انظار عمومی همان داستان مضحک و خیالی خود را مطرح کرده و می‌گوید صرفا از «میانه‌روهای» گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه حمایت می‌کند. اما حقیقتِ غیر قابل انکار آن است که این کشور نفت خیز چنانچه سفیر سابق امریکا در عراق اذغان داشته است، خزانه‌دارِ شبکه‌های مرتبط با القاعده است.

حتی رسانه‌های جریان اصلی غرب نیز نمی‌توانند این حقیقت را پنهان کنند. روزنامه نیویورک تایمز در اکتبر سال ۲۰۱۳ گزارش کرد که مقامات امریکا تصدیق می‌کنند تسلیحاتی که از سوی عربستان سعودی تهیه شده و به نام ارتش آزاد سوریه عازم این کشور عربی می‌شود، سرانجام به دست شبه‌نظامیان افراطی می‌رسد.

منابع عراقی هفته جاری تصدیق کردند که تسلیحات تهیه شده از سوی عربستان سعودی برای گروه‌هایی نظیر دولت اسلامی عراق و شام اکنون در بازخیز این گروه در استان انبار، واقع در عراق مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بنابراین قضیه روشن است. تسلیحات امریکایی که مخفیانه وارد عربستان سعودی می‌شود از سوی القاعده برای تشدید نزاع و درگیری در عراق و سوریه و بی‌ثبات کردن این دو کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

و با وجود این، جان کری در کنار حامیان تروریسم در عربستان سعودی می‌نشیند و با گستاخی تمام اعلام می‌کند که القاعده به «خطرناک‌ترین بازیکن» منطقه بدل شده است.

کری در جریان سفر خود گفت: «این نبردی است که به عراقی‌ها تعلق دارد.» در حقیقت باید گفت که نه! این چنین نیست؛ این جنگی در عراق بر ضد تروریست‌های حمایت شده از جانب عربستان سعودی و امریکا است.

پیشنهاد حمایت نظامی به دولت عراق از سوی این دیپلمات امریکایی برای مقابله با شبه‌نظامیانی که از سوی خود امریکا و دوستان سعودی‌‌اش تسلیح می‌شوند، حتی از این نیز مضحک و مهمل‌تر است.

کری گفت: «ما نمی‌خواهیم نیروهای خود را (در عراق) وارد عمل کنیم. این جنگ آنهاست، اما آنها را در این نبرد یاری می‌کنیم.»

در حال حاضر، واشنگتن دولت عراق را با موشک‌های موسوم به «هل فایر» تسلیح کرده و وعده داده است برای این به اصطلاح نبرد با القاعده پهپادهایش را به این کشور عربی اعزام کند.

کری با این گفته نیروهای امریکا را به عنوان نیروهای مخالف با القاعده مطرح کرد؛ همان گروهی که با حمایت و کمک واشنگتن و ریاض، ابتدا در سوریه و اکنون در عراق مستقر و بسیج شده است.

این امر، این سناریوی به ظاهر عجیب را مطرح می‌کند که امریکا از یک سو به دولت عراق و از سوی دیگر به شبه‌نظامیان القاعده کمک می‌کند.

نباید این امر را به منزله‌ی یک تناقض نگریست، این نزاع به نفع  صنعت تسلیحات امریکاست. راهبرد این است: نخست یک مساله‌ی تروریستی پدید آورید و سپس برای حل آن تسلیحات خود را ارائه کنید. این امر معادله‌ای دو سر برد را برای صنعت امریکا رقم می‌زند.

هیچ یک از اینها جای تعجب ندارد. امریکا برای بیش از سه دهه به منظور تشدید افراط‌گرایی القاعده به طور مخفیانه با سازمان اطلاعات نظامی عربستان سعودی و انگلیس همکاری داشته است؛ این همکاری در افغانستان و برای جنگ با اتحاد جماهیر شوری در اواخر دهه ۱۹۷۰ میلادی تا ۱۹۹۰ آغاز شد.

از آن پس، القاعده به عنوان پوششی ایدئولوژیک برای اهداف امپریالیست در خاورمیانه و فرای مرزهای آن خدمت کرده است. این گروه با تغییر نام خود به فعالیت‌هایش ادامه داده است. اما مسلم و قطع در این بین آن است که این گروه ساخته‌ی دست صهیو-غربی‌ها است؛ عاملی که این کشورها همواره به راحتی می‌توانند آن را دشمن خود بخوانند و برای جنگ‌افروزی و تغییر رژیم در کشورهای دیگر نیز آن را واسطه قرار دهند.

«دشمن»، نیرنگ کهنه‌ی غرب است که تا چند سال پیش کارآمد بود. اما اکنون با وجود این تناقض‌های آشکار، این خدعه در کشورهای منطقه به عنوان یک دروغِ روشن، نمو کرده است.

شاید کری و دوستان سعودی‌اش بخواهند خود را گول بزنند، اما ادعاهای پوچشان هیچ کس را فریب نخواهد داد.

منبع : پرس تی وی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی