امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

تشریح واقعیت های سوریه از زبان المعلم

شنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۲، ۰۸:۰۴ ق.ظ

" امیدواریم که کنفرانس ژنو اولین گام در راه آغاز گفت و گوی سوری سوری در خاک سوریه باشد و ما با یک دست با تروریسم خواهیم جنگید و با دست دیگر به بازسازی کشورمان خواهیم پرداخت"...  
سخنان آتشین ولید المعلم وزیر خارجه سوریه و رئیس هیات این کشور در کنفرانس ژنو 2، با خشم و عصبانیت حامیان گروه های مسلح روبرو شد که تعدادشان بیشتر از کشورهای حامی سوریه بود. 
نکات محوری سخنان ولید المعلم : 
- هیچ کس در جهان به جز سوری ها نمی توانند به رئیس جمهوری یا دولت خود مشروعیت ببخشند یا آن را برکنار کنند. 
-امروز لحظه حقیقت فرا رسیده است حقیقتی که قربانی حملات گمراه سازی و اخبار ساختگی و دروغ بافی و کشتار و تروریسم شده بود. 
- ما نمایندگان ملت و دولت هستیم. 
- گویا کشورهایی خود را مسئول وارد کردن مردم به بهشت یا جهنم می دانند.( اشاره به تشکیل گروه های تروریستی تکفیری که به طمع رفتن به بهشت ادعایی خود به کشتار مردم بیگناه و هتک حرمت نوامیس آنها و ویرانگری و کشتار در سوریه دست می زنند) 
- عملیات مبارزه با تروریسم را با قدرت ادامه می دهیم. 
ولید المعلم در سخنان صریح و کوبنده ای در افتتاحیه کنفرانس ژنو 2 گفت من و ملت مقاوم سوریه تاسف می خوریم از اینکه نمایندگان کشورهایی در این سالن(محل برگزاری کنفرانس ژنو 2) شرکت کرده اند که دستانشان به خون سوری ها آغشته است این کشورها تروریسم را به همراه چک های بخشش صادر می کنند گویی خداوند به آنها این ماموریت را داده است که برخی را وارد بهشت و برخی دیگر را وارد جهنم کنند. مانع عبادت بندگان خدا در خانه های خدا شوند و به هر کس بخواهند مشروعیت ببخشند و از هر کس که نمی خواهند مشروعیت سلب کنند. 
ولید المعلم نوک انتقادهای شدید خود را متوجه حاکمان وهابی عربستان کرد و اینگونه سخن گفت : حتی یک روز هم به خانه شیشه ای متزلزل خود نگاه نکرده و با سنگ به قلعه های مستحکم سنگ پرتاب می کنند، بدون هرگونه شرم و حیا به ما درس های دموکراسی و پیشرفت و توسعه می دهند در حالی که خود در جاهلیت و عقب ماندگی غرق هستند، هر کسی را بخواهند تکفیر می کنند، آنها عادت کرده اند که کشورشان، ملک پادشاه یا شاهزاده باشد و به هر کس دوست داشته باشند، بخشش می کنند و هر کس را که بخواهند محروم می کنند. 
المعلم در ادامه سخنان آتشین خود علیه آل سعود و دیگر رژیم های نفتی عربی حاشیه خلیج فارس گفت آنها در حالی که در گل و لای جاهلیت غرق شده اند، آنها برهم زدن ثبات سوریه و نابودی آن را از طریق صادرات مهمترین تولیدات ملی شان یعنی تروریسم دنبال کردند و از دلارهای نفتی برای خرید سلاح و جذب مزدوران و غرق کردن فضای رسانه ای در دروغ ها خود برای پنهان کردن اقدامات وحشیانه ای استفاده کردند که اخیرا نام "انقلاب سوریه که خواسته های سوریه را محقق می کند" بر آن گذاشته بودند. 
پرسش مهمی که ولید المعلم در مقابل افکارعمومی با مخاطب قرار دادن حامیان گروه های تروریستی مطرح کرد، این بود : یک تروریست چچنی یا افغانی یا سعودی یا ترکی یا فرانسوی یا انگلیسی چگونه می توانند خواسته های ملت سوریه را محقق کنند. 
تروریست هایی که از اسلام هیچ چیزی نمی دانند جز آنچه از وهابیت منحرف فهمیده اند، این تروریست ها می خواهند دولت اسلامی تشکیل دهند. چه کسی به شما و این تروریست ها گفته است که ملت سوریه به بازگشت به هزاران سال پیش چشم دوخته است؟ 
در سوریه چه می گذرد/ جاهلانی که می خواهند درس دموکراسی به مردم سوریه بدهند 
ولید المعلم که به خوبی از فرصتی که در کنفرانس ژنو 2 برایش پیش آمده برای بیان واقعیت ها و حقایقی که در سوریه می گذرد و ماهیت خطرناک گروه های تروریستی تکفیری مدعی اسلام گرایی پرده برداشت و گفت : ای آقایان! در سوریه شکم زنان حامله را می درند و جنین ها را می کشند و به زنان چه زنده و چه مرده شان تعرض می کنند که این رفتارهای شنیع و زننده تنها از کسانی که چنین افکار پلیدی را ترویج می کنند، سر می زند. 
در سوریه، مردان را در مقابل چشمان کودکانشان به نام انقلاب سر می برند و به رقص و پایکوبی دست می زنند. در سوریه تحت عنوان ادعایی انقلاب، کودکان را در مدارس و دانشجویان را در دانشگاه ها به قتل می رسانند و از فتاوای انحرافی و گمراه کننده خود، زنان را مورد تعرض قرار می دهند. 
تحت عنوان " انقلاب بزرگ سوریه"(عنوان گمراه کننده رسانه های وابسته به وهابیون و دیگر حامیان گروه های تروریستی تکفیری بر اقدامات جنایتکارانه خود گذاشته اند) 
وی در ادامه انتقادهای آتشین خود از آل سعود و آل ثانی و دیگر حامیان گروه های تکفیری گفت تحت عنوان ادعایی انقلاب بزرگ سوریه، غیر نظامیان اعم از پیران و زنان و کودکان را به قتل می رسانند، خیابان ها و نهادها را منفجر می کنند، کتاب ها و کتابخانه ها را به آتش می کشند، به نبش قبور و سرقت آثار باستانی دست می زنند، تحت عنوان ادعایی انقلاب، کودکان را در مدارس و دانشجویان را در دانشگاه ها قتل عام می کنند و از طریق فتاوای انحرافی و عناوینی همچون جهاد نکاح تا جهاد محارم و غیره، زنان را مورد هتک حرمت قرار می دهند. 
مساجد و نمازگزاران را گلوله باران می کند، با بریدن سرها، آن را در خیابان ها آویزان می کنند، مردم را زنده زنده می سوزانند و یک هولوکاست واقعی در سوریه به راه انداخته اند.
آقایان! بیشتر شما پدر هستید، تصور کنید چه احساسی، پدری را وادار می کند که خانواده اش را به قتل برساند تا گرفتار وحشی هایی که ظاهر انسان دارند و مدعی جنگ به خاطرآزادی هستند، نشوند. چنین حوادثی در عدرا رخ داد، بیشتر شما چیزی از آن نشنیده اید... غریبه ها وارد آن شده و به کشتار و غارت و دار زدن و سر بریدن و هتک حرمت و سوزاندن مردم دست زدند.. شما چیزی از اینها نشنیده اید، اما قطعا از دیگر اماکنی که تروریست ها همان جنایاتی را که در عدرا مرتکب شدند، شنیده اید که بعدا انگشتان اتهامشان را که به خون بیگناهان آغشه شده به سمت دولت و ارتش سوریه نشانه گرفتند و هنگامی که نتوانستند این دروغ خنده دار را به کسی بقبولانند، از یادآوری هر چیزی که رخ داده، امتناع کردند. 
آنها( در اشاره به آل سعود و دیگر حامیان تروریست های تکفیری) تلاش می کنند با ریختن خون سوری ها و با پول و نفوذ خود بر منطقه ریاست کنند و وحوشی را با ظاهر انسان به کشور ما صادر کردند که فکر وهابی کینه توزانه ای دارند و چنین وحوشی را در سوریه پخش کردند. 
شما(شرکت کنندگان در کنفرانس ژنو 2) می دانید که این تروریست ها تنها به سوریه بسنده نخواهند کرد و به مناطق دیگر هم خواهند رفت، اما برخی( در اشاره به سعودالفیصل وزیر خارجه سعودی و متحدان سعودی) که ما در اینجا نشسته اند نمی خواهند بفهمند یا عبرت بگیرند. 
تمام آنچه که ذکر کردم، رخ نمی داد اگر همسایه، هنگام سختی واقعا همسایه بود، اما همسایگان در خصوص بحران سوریه یا خنجر در پشت از شمال( اشاره به ترکیه) بودند یا در مقابل حق سکوت کردند( اشاره به اردن) یا کسانی که در آنچه طراحی و نقشه کشیدند، مشارکت داشتند و از چند سال پیش آن را اجرا کرده تا سوریه را نابود کنند(اشاره به آل سعود). 
فرش قرمز اردوغان زیر پای تروریست ها 
تمام آنچه ذکر شد، رخ نمی داد اگر دولت اردوغان، خاک ترکیه را فرش نمی کرد تا تروریست ها از آن عبور کنند، تروریست ها را آموزش داد و تسلیح و سپس وارد سوریه کرد و چشمانش را به روی این حقیقت که بدی و شر آن به خودش بازخواهد گشت، بست.دولت اردوغان امروز تلخی جامی را که خود تهیه کرد، می چشد، تروریسم دین ندارد و می خواهد همه به آن وفادار باشند و دیگران برایش مهم نیستند. 
در روابط با همسایگان و در سیاست خارجی و دیپلماسی بین المللی و در همه چیز مشکل به وجود آوردند با وجودی که به رفتارهای شرم آور خود ادامه دادند، چرا که رویای تاریخی محمدعبدالوهاب(پدر معنوی وهابیون) همانطور که در توهم خود غرق بودند، در حال محقق شده است و از تونس گرفته تا لیبی و مصر و سوریه به فساد دست زدند و با وجود اثبات شکست و بطلان آن، همچنان بر ادامه چنین رویکردی پافشاری می کنند که این رفتارها با عقل قابل سنجش نیست و تنها می توان کلمه احمق بر آنها گذاشت. هر کس که از تاریخ درس عبرت نگیرد، همه چیز را از دست خواهد داد. تاریخ می گوید تو نمی توانی آتش در خانه همسایه ات بیندازی و خود در امنیت بمانی. 
همسایگان بد 
اما برخی همسایگان ما، آتش ها را در سوریه شعله ور کردند و تروریست ها را از مناطق مختلف جهان وارد کردند و اینجا تناقض مضحک شرم آور آشکار می شود .. هشتاد و سه ملیت در سوریه می جنگند.. هیچ کس از آنها شکایت نکرد یا آنها را محکوم نکرد و موضع خود را تغییر نداده و همچنان با وقاحت هر چه تمام تربر آنچه " انقلاب شریف سوریه" می نامند، پافشاری می کنند. 
آنها چند جوان مقاوم(اشاره به رزمندگان حزب الله) را که در کنار ارتش در برخی مناطق با تروریست ها می جنگند، دخالت خارجی خوانده و خواستار خروج آنچه نیروهای بیگانه خواندند، و حفظ حاکمیت سوریه شدند. 
سوریه کشور مستقل است 
سوریه یک کشور مستقلی است که هر آنچه را لازم باشد در راه دفاع از خود به شیوه هایی که مناسب بداند، انجام خواهد داد و به هیاهو و جنجال و اظهارات و مواضع خیلی از طرف ها(حامیان گروه های تروریستی) اعتنایی نخواهد کرد. 
با وجود تمام این تحرکات، ملت سوریه ایستادگی و مقاومت کرد، تحریم ها علیه معیشت و نان و شیر کودکانش آغاز شد تا کودکانش از گرسنگی جان دهند و زیر آتش این تحریم ها مریض شده و جان خود را از دست دهند. به موازات تحریم ها، تروریست ها به آتش زدن و غارت کارخانه ها و کارگاه های تولید مواد غذایی و دارویی و بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و تخریب راه آهن و حمله به خطوط انتقال برق و حتی مراکز عبادتی اعم از مسیحی یا اسلامی دست زدند و هنگامی که از تمام این اقدامات جنایتکارانه خود نتیجه نگرفتند، از آمریکا خواستند به سوریه حمله کند و با غربی و اعرابی که منافع مشترکی داشتند، داستان استفاده از سلاح شیمیایی را ساختند که حتی ملت های آنها را هم متقاعد نکرد چه رسد به ملت ما. به این دلیل که کشورهای دموکراتیک و آزادی و حقوق بشر متاسفانه با زبان خون و جنگ و استعمار و سلطه جویی سخن گفتند. دموکراسی با آتش و آزادی با جنگنده و حقوق بشر با کشتار مردم تحمیل شد. 
ولید المعلم که این جملات را خطاب به مدعیان دفاع از حقوق بشر و آزادی و دموکراسی بیان می کرد، افزود آنها(آمریکا و دیگر مدعیان) خود را امر کننده و نهی کننده در جهان می دانند، اینکه آنچه آنها بخواهند محقق شده و آنچه نخواهند، هرگز محقق نخواهد شد. فراموش کردند به اینکه کسی که خود را در نیویورک منفجر کرد، همان کسی است که خود را در سوریه منفجر کرد. فکر و منشاء آن یکی است. فراموش کردند که این تروریست، دیروز در آمریکا بود و امروز در سوریه است و هیچ کس نمی داند که فردا کجا خواهد بود. اما قطعا تروریست ها تنها به سوریه اکتفا نخواهند کرد. افغانستان بهترین نمونه و ماثل برای کسانی است که می خواهند عبرت بگیرند. اما اکثر آنها(تروریست ها) نه آمریکا را می خواهند و نه برخی کشورهای غربی را که پشت این افراد ایستاده اند در حالی که همه این کشورها تلخی تروریسم را چشیده اند و ناگهان شدند " دوستان سوریه". 
چهار کشور از این به اصطلاح دوستان سوریه، رژیم های مستبد و سرکوبگر پادشاهی هستند که از دموکراسی و تمدن چیزی نمی فهمند و نمی دانند( اشاره به رژیم های حاکم بر عربستان، قطر، بحرین و ) و دیگران کسانی بودند که سوریه را مستعمره خود قرار داده و بیش از یکصد سال به غارت و چپاول آن دست زدند و اکنون با طرف های دیگر کنفرانس برگزار می کنند تا در ظاهر، دوستی خود را با ملت سوریه اعلام کنند اما در عمل آنها را در محاصره قرار داده و تحریم هایی را علیه آنها تحمیل کرده و از تروریسم در سوریه هم حمایت می کنند و برای اوضاع انسانی و رنج سوری ها اشک تمساح می ریزند. 
وزیر خارجه سوریه خطاب به کسانی که مدعی دلسوزی برای مردم سوریه هستند، گفت اگر شما واقعا از اوضاع انسانی و معیشتی در سوریه نگران هستید، دست از سر مردم ما بردارید و ارسال سلاح و حمایت از تروریست ها را متوقف کنید، به تحریم ها و محاصره ملت سوریه پایان دهید و به عقل و سیاست منطقی برگردید، در آن صورت به شما اطمینان خواهیم داد که وضع ما خوب خواهد بود و نیازی نیست که شما خیلی نگران ما باشید. 
سخنان آتشین المعلم علیه ائتلاف مخالفان سوری 
وزیر خارجه سوریه در ادامه، هیاتی را که نام مخالفان سوری بر خود گذاشته و از حمایت های گسترده محور ضد سوری برخوردار است، مخاطب خود قرار داده و با اشاره به مشارکت آنها در ریختن خون مردم بیگناه سوریه به سبب اجرای دستورات بیگانگان گفت کسانی که ادعا می کنند نمایندگان مردم سوریه هستند و می خواهند خواسته های آنها را محقق کنند، تا کنون صد بار دچار شکاف و دودستگی شده و رهبران میدانی آنها، خود را به اسرائیل فروختند. آنها در حالی که تروریستها به سر بریدن مردم ما دست می زنند، در هتل های پنج ستاره اقامت دارد، در خارج عرض اندام کرده و به سوریه خیانت کرده و خود را به کسانی فروختند که پول بیشری به آنها دادند و به نام ملت سوریه سخن می گویند، نه ای آقایان! کسی که می خواهند به نام ملت سوریه سخن بگوید، نباید به آنها خیانت کند و مزدور دشمنان ملت باشد، کسانی که می خواهند به نام ملت سخن بگویند، بهتر است به سوریه تشریف بیاورند و زندگی کنند و فرزندانشان را هر روز پیش از رفتن به مدرسه بدرقه کنند، البته شاید هرگز به سبب گلوله هایی که مزدورانشان شلیک می کنند، برنگردند، اگر راست می گویند برگردند و سرمای سوزناک هوا را تحمل کنند، زیرا ما از فروش نفت خود محروم شده ایم، برگردند و ساعت های طولانی در صف برای تهیه نان انتظار بکشند، چرا که تحریم ها ما را از وارد کردن گندم محروم کرده در حالی که خود صادرکننده گندم بودیم. 
کسی که می خواهد به نام ملت سوریه سخن بگوید، باید سه سال در سایه تروریسم مقاومت کند و با آن بجنگد، آنگاه به اینجا(سوریه) تشریف بیاورد و به نام مردم سخن بگوید. 
ملت و دولت جمهوری عربی سوریه هر کاری را که از آنها خواسته بودند، انجام دادند، ما سرزمین خود را به روی خبرنگاران گشودیم تا هر کجا دوست دارند، بروند و واقعیت ها را برای شما در خارج منتقل کند، واقعیتی که بسیاری از رسانه های غربی نتوانستند منتقل کنند، زیرا این واقعیت با آنچه آنها می خواهند بگویند و تصویری که می خواهند از سوریه ارائه کنند، تضاد دارد. 
ما اجازه دادیم سازمان های امدادرسانی بین المللی وارد شوند، اما مزدوران برخی در داخل سوریه که اینجا(اجلاس ژنو 2) نشسته اند، مانع آنها شده و بارها به این سازمان ها از سوی تروریست ها تیراندازی شد. 
ما وظیفه خود را به عنوان دولت در حمایت و تسهیل ماموریت این سازمان ها انجام می دادیم. بسیاری از زندانیان و حتی افراد مسلح را آزاد کردیم که سبب نارضایتی بخش زیادی از مردم سوریه در داخل شد. 
المعلم در اشاره به حملات تروریست های تکفیری به مسلمانان و مسیحیان و مراکز عبادتی آنها بر انسجام و همبستگی ملی همه سوری ها اعم از مسیحی و مسلمان تاکید کرد و گفت وقتی مسیحیان و کلیساها را هدف قرار می دهند، همه سوری ها مسیحی هستند و وقتی مساجد مسلمانان را هدف قرار می دهند، همه سوری ها مسلمان هستند. 
وی خطاب به کسانی که خود را مخالفان سوری و نمایندگان ملت سوریه قلمداد می کنند، گفت ای کسانی که مدعی هستید نماینده ملت سوریه هستید، شما چه کاری برای آنها انجام دادید، دیدگاه و برنامه سیاسی شما در خصوص این کشور بزرگ چیست؟ چه ابزارهایی برای تغییر عملی دارید جز گروه های تروریستی مسلح؟ 
من یقین دارم که شما هیچ چیزی از خود ندارید و برای همه روشن است به ویژه در مناطقی که مزدوران شما، آنجا را اشغال کرده اند یا همانطور که با واژه های عجیب وغریبتان می گویید "آزاد کرده اید" . 
آیا واقعا مردم این مناطق را آزاد کرده اید؟ یا اینکه فرهنگ معتدل را برای تحمیل اقدامات سرکوبگرانه افراطی خود ربوده اید. آیا مراکز بهداشتی و مدارس را احداث کردید یا تخریب کردید. آیا آثار باستانی و موزه ها را محافظت کردید یا اینکه به غارت اماکن تاریخی دست زدید و با آثار باستانی سوریه تجارت کردید. آیا پایبندی خود را به اصول عدالت و حقوق بشر نشان دادید یا اینکه به بریدن سرها و انجام اعدام های علنی دست زدید؟ خلاصه عرض می کنم شما جز ننگ و بی آبرویی از طریق درخواست از آمریکا برای تهاجم نظامی به سوریه کاری نکردید. 
حتی اربابان شما، شیوه ای را که در اداره خود در پیش گرفته اید رد می کنند چه برسد به اداره کشور، کشوری که فقط خودتان می خواهید بر آن حکومت کنید، هر کسی از هر مذهب و طایفه ای را که با شما مخالفت کند، کافر می دانید، مسلمانان از هر مذهبی را به قتل می رسانید و مسیحیان حتی راهبه ها هم از شر شما در امان نماندند، به معولا حمله ور شدید و مسیحیان را وادار به ترک سوریه کردید، اما در این راه شکست خوردید، زیرا همه سوری ها هنگامی که مسیحیان مورد حمله قرار گیرند، مسیحی هستند و هنگامی که مساجد هدف قرار گیرد، مسیحی هستند(همه قشرها و طیف های مردم سوریه منسجم و متحد هستند). 
در مقابل این تصویر سیاه، در آن سوی جاده، نور و روشنایی وجود دارد، مردم سوریه بر ایستادگی و مقاومت و ارتش بر حمایت از مردم و دولت بر همبستگی و انسجام پافشاری کرده اند و کشورهایی که واقعا دوست و صادق هستند، در کنار ما قرار گرفتند، از کشورهایی همچون روسیه، چین، کشورهای بریکس(برزیل، ونزوئلا...) ایران، عراق، برخی کشورهای عربی و اسلامی، برخی کشورهای آفریقایی و آمریکای جنوبی صمیمانه تشکر می کنم به خاطر حمایت هایشان. 
بله ای آقایان! مردم سوریه همانند دیگر ملت های منطقه به آزادی بیشتر و عدالت و حقوق بشر و دموکراسی و آینده بهتر و سوریه امن تر و نهادهای قوی نه تخریب آنها، حمایت از آثار باستانی و تاریخی نه غارت و چپاول چشم دوخته اند، به ارتش قدرتمند ملی که از جان و ناموس و سرزمین و تمامیت ارضی و استقلال کشورشان دفاع کند نه ارتشی از مزدوران "ارتش آزاد" که به ربودن غیرنظامیان و تبدیل آنها به سپرانسانی و فروختن آنها با پول و تجارت اعضای انسان ها دست می زنند، کسانی که قلب و جگر انسان ها را می خورند و کودکان را جذب کرده و زنان را با سلاح و زور مورد تعرض قرار می دهند. سلاح هایی که کشورهایی در اینجا( اجلاس ژنو 2) تحت عنوان حمایت از گروه های میانه رو برایشان ارسال می کنند، تو را خدا به ما بگویید آیا آنچه ذکر کردم، اعتدال و میانه روی بود؟ 
سیاست یک بام و دو هوای غرب در قبال تروریست ها 
غرب در ظاهر ادعا می کند با تروریسم می جنگد اما در خفا از آن حمایت می کند و هر کس چنین حقیقتی را نبیند، یا جاهل کور است یا نمی خواهد حقیقت را ببیند و تمایل دارد آنچه را انجام می دهد، کامل کند. 
به گزارش تسنیم به نقل از سانا، المعلم خطاب به غربی ها که مدعی مبارزه با تروریسم و حمایت از گروه های میانه رو در سوریه هستند، گفت کجایند میانه روهایی که تحت عناوین پوشالی تان مخفی شده اند، رسانه هایتان شروع به ارائه تصویر زیبایی از تروریست های قدیمی پس از پوشاندن لباس جدید تحت عنوان میانه رو کردند، اما آنها همانطور که ما می دانیم، می دانند که افراط گرایی و تروریسم آنها یکی است هر چند عناوینشان متفاوت باشد و می دانند که آنها تحت بهانه حمایت از این افراد، در نهایت سلاح ها را به القاعده و گروه های وابسته به آن در داخل سوریه و عراق و دیگر کشورهای منطقه می فرستند. 
این حقیقت است، ای آقایان! همه از خواب بیدار شوید، برخی اعراب سلاح های مرگبار را به دست تروریست های القاعده می رسانند و غربی ها هم حمایت می کنند، در نتیجه غربی که در ظاهر مدعی مبارزه با تروریسم است، مخفیانه از آن حمایت می کند. 
ما آمده ایم تا کودکانمان و مادران را به خانه هایشان برگردانیم که تروریست ها بیرونشان کرده بودند، آمده ایم تا پیشروی تاتار و مغول به منطقه را متوقف کنیم. 
آیا این سوریه ای بود که می خواستید، هزاران نفر شهید شده و امنیت از بین رفته و ویرانی و تخریب برنامه ریزی شده، آیا این است خواسته های ملت سوریه که می خواستید محقق شود؟ نه ای آقایان... سوریه اینگونه نخواهد ماند و به همین خاطر اینجا(کنفرانس ژنو 2) آمده ایم، آمده ایم با وجود اقداماتی که برخی از شما انجام داده اید.. آمده ایم تا سوریه را نجات دهیم، آمده ایم تا از بریدن سرها و خورده شدن قلب ها و دریدن شکم ها جلوگیری کنیم، آمده ایم تا مانع فروپاشی تمام خاورمیانه شویم و از تمدن و فرهنگ و ... حمایت کنیم.آمده ای تا به سوری ها در خارج بگوییم به کشورتان برگردید، آمده ایم تا تروریسم را متوقف کنیم، ما همانطور که در گذشته گفتیم، تاکید می کنیم که گفت و گو میان سوری ها تنها راه حل است، ولی ما همانند کشورهای دیگر هنگامی که تروریسم، آنها را هدف قرارداد و از خود دفاع کردند، از ملت خود دفاع می کنیم و آن را وظیفه قانونی خود می دانیم، از این تریبون اعلام می کنم... ما همچنان به جنگ با تروریسمی که به همه سوری ها صرف نظر از گرایش های سیاسی شان ضربه زده است، ادامه خواهیم داد. 
ما امروز اینجا هستیم که یا یک تصمیم سرنوشت ساز بزرگ در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و آغاز روند سیاسی بگیریم و یا اینکه برخی از شما(آمریکا و دیگر حامیان گروه های تروریستی از جمله عربستان) همچنان به حمایت از تروریسم ادامه دهید، تروریسمی که در نهایت همه را فرا خواهد گرفت و همه در آتش آن خواهند سوخت، این لحظه حقیقت و سرنوشت سازی است که باید قدر آن را بدانیم و امیدواریم که کنفرانس ژنو اولین گام در راه آغاز گفت و گوی سوری سوری در خاک سوریه باشد و ما با یک دست با تروریسم خواهیم جنگید و با دست دیگر به بازسازی کشورمان خواهیم پرداخت. 
منبع : تسنیم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی