امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

آیا آتش داعش دامن حامیان آنها را می گیرد؟!

شنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۳، ۰۳:۳۲ ب.ظ

عربستان در حدود ۵۰۰ مایل مرز مشترک با عراق دارد و نگران این مسئله است که با گسیل نیروهای ارتش عراق به سایر شهرهای این کشور داعش فرصت ورود دوباره به مرزهای عربستان را پیدا کند ...

 
زمانی که عربستان به حمایت مالی و نظامی از گروه داعش می پرداخت باید به این مسئله هم فکر می کرد که روزی باید برای خلاص شدن از شر این گروه تروریستی هزینه های بیشتری را متحمل شود . رسانه های عرب زبان منطقه روز پنجشنبه خبر از آماده باش نیروهای ارتش عربستان برای مقابله با ورود داعشی ها به مرزهای این کشور دادند. 

بر اساس گفته خبرگزاریها، عربستان اعلام کرده که برای جلوگیری از ورود داعش به این کشور ۳۰ هزار نیروی نظامی خود را در مرزهای عربستان با عراق مستقر خواهد کرد . این آماده باش نظامی بزرگ البته دلایل دیگری هم دارد و یکی از بزرگترین دلایل آن این است که عراق دیگر نیرویی برای حفاظت از مرزهای مشترکش با عربستان در مناطق جنوبی به کار نمی گیرد . 

عراق از همان ابتدای به وجود آمدن بحران ورود داعش به این کشور از عربستان خواست که دست از حمایت مالی و نظامی از این گروه بردارد و به عراق با ثبات و یکپارچه بیاندیشد . اما آنطور که رسانه های عراقی از جمله سومریه الیوم گزارش دادند، چند روز قبل از حمله گسترده داعش به موصل و تصرف این شهر ، سران این گروه تروریستی دیداری با مسئولان اطلاعاتی عربستان در ریاض داشته و خط اصلی اهداف و عملیات نظامی خود را از خاندان سعودی دریافت کرده بودند .
 

با این حال داعش امروز برای عربستان نیز به معضلی بزرگ تبدیل شده چرا که نیروهای تروریستی به شدت به فکر خلافت اسلامی در تمام سرزمینهای اسلامی منطقه خاورمیانه و حتی در اروپا و آسیای میانه افتاده اند و به گفته خود قرار است عربستان را هم به تصرف دراورده و در اولین اقدام خانه کعبه را ویران سازند ! 

بعد از حمله تعدادی از اعضای داعش به شهرهای مرزی عربستان و عراق ، خاندان سعودی تصمیم گرفته اند حفاظت بیشتری برای مرزهایش مشترکشان با عراق در نظر بگیرند و دراین میان عراق نیز حفاظت از مرزهای عربستان را بر خود واجب نمی داند ! 

آنطور که نشریه دیلی میل گزارش داده ، حدود ۲۵ هزار نیروی ارتش عراق که کار حفاظت از شهرهای جنوبی و همچنین مرزهای این کشور با عربستان را بر عهده داشته اند ، چند روزی است پست های خود را رها کرده و به کار حفاظت از اماکن مقدسه در کربلا و سامرا مشغولند . 

عربستان سعودی که رتبه اول را در بین کشورهای صادر کننده نفت به خود اختصاص داده ، می داند که اعضای داعش هم اینک استراتژی جدیدی را پیش روی خود قرار داده اند و آن حمله به شهرهای نفت خیز و استفاده از منابع نفتی برای تهیه اسلحه و وسایل مورد نیازشان است .  



عربستان در حدود ۵۰۰ مایل مرز مشترک با عراق دارد و نگران این مسئله است که با گسیل نیروهای ارتش عراق به سایر شهرهای این کشور داعش فرصت ورود دوباره به مرزهای عربستان را پیدا کند . 

دولت عراق با این حال خبر گسیل کردن نیروهای مرزی به سایر نقاط عراق را تکذیب کرده و عنوان کرده است که نیورهای نگهبانی و حفاظت از مرزها همچنان به وظیفه خود مشغولند . اما تصاویری که از یکی از شبکه های ماهواره ای عرب زبان منتشر شده نشان می دهد که این سربازان محل های پست خود را ترک کرده و منابع محلی نیز به رسانه ها گفته اند این نیروهابه دستور نوری المالکی برای حفاظت از سایر شهرهای عراق راهی نقاط مرکزی این کشور شده اند. 

یکی از کانالهای ماهواره ای عرب زبان تصاویری را نشان داده که بر اساس آن نشان داده میشود ۲۵ هزار سرباز عراقی بعداز عقب نشینی از مرزهای مشترک عراق با عربستان به نزدیکی شهر کربلا رفته و در آنجا استقرار یافته اند . در این ویدئو که برای اولین بار توسط شبکه تلویزیونی العربیه به نمایش گذاشته شد ، به نقل از سربازان گفته شده که آنها به دستور نوری الملکی برای حفاظت از کربلا راهی این شهر شده اند . البته العربیه بیان کرده که صحت این ویدئو را نمی تواند تایید کند و وزیر کشور عراق ، سرتیپ سعد معان نیز به بی بی سی گفته که این ویدئوصحت ندارد .
منبع : بیداری اسلامی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی